اگر به آموزش های شیرینی پزی علاقمند هستید، آموزش طرز تهیه دونات می توانید آموزشی جذاب و خوش مزه باشد. در این مقاله از سری مقالات شیرینی پزی طرز تهیه دونات کرم دار خانگی و کارگاهی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. همچنین در انتهای مقاله می توانید از دانلود فیلم طرز تهیه دونات شکری شکلاتی بازاری استفاده کنید.

اگر میخواهید شیرینی پزی را از پایه شروع کنید و از این طریق کسب درآمد داشته باشید پیشنهاد میکنیم کلاس شیرینی پزی آموزشگاه اریا تهران را از دست ندهید.

آنچه در این پست می خوانید :

  1. دونات چیست
  2. تاریخچه دونات
  3. آموزش طرز تهیه دونات
  4. طرز تهیه دونات بدون قالب
  5. طرز تهیه کرم دونات
  6. دانلود طرز تهیه دونات شکلاتی
  7. طرز تهیه دونات شکری
  8. طرز تهیه دونات خانگی سریع
  9. دانلود فیلم طرز تهیه دونات خانگی
  10. طرز تهیه دونات آلمانی
  11. فیلم طرز تهیه دونات روسی
  12. طرز تهیه دونات بدون فر
  13. طرز تهیه دونات در کارخانه
دونات چیست

دونات چیست

دونات یا به انگلیسی donuts یکی از میان وعده های بسیار پر طرفدار در میان تمام رده های سنی می باشد که هم بعنوان عصرانه و هم بعنوان صبحانه مورد مصرف قرار می گیرد. دونات ها را در طعم های گوناگون وانیلی و شکلاتی و میوه ای تهیه می کنند و در صورتی که در پخت آن کمی دقت شود می توان بافت بسیار عالی در دونات ایجاد نمود.

پیشنهاد میکنیم حتما مقاله طرز تهیه بلال در فر را بخوانید، سرشار از نکات خوشمزه در رابطه با پخت ذرت.

در مواد اولیه ی دونات خمیر مایه وجود دارد که وجود این ماده طول پخت را کمی افزایش می دهد. اما در عوض سالم تر از نان ها و شیرینی هایی است که در آنها از بهبود دهنده های مصنوعی استفاده می شود.

تاریخچه دونات

تاریخچه دونات به اروپا متصل است. این شیرینی خوشمزه و سرخ شده، ابتدا توسط هلندی ها در نیو هلند به عنوان oil cake یا همان کیک سرخ شده وارد فرهنگ آمریکایی ها شد. دونات ها قدیمی در ابتدا سوارخ وسطی را نداشتند به همین دلیل اغلب پس از سرخ شدن در مرکز خام می ماندن، که ایجاد سوراخ در مرکز این شیرنی مشکل را از بین برد.

در تاریخ شیرینی سازی ایده تولید شیرینی دونات به دریانورد هلندی Captain Hanson Gregory نسبت داده شده. خوب است بدانید معروفیت دونات نیز به جنگ جهانی اول بر می گردد. زمانی که کارگران زنی که در ارتش حضور داشتند بین سربازان آمریکایی که در فرانسه می جنگیدند دونات توزیع می کردند و به همین دلیل به دختران دونات معروف شدند.

پیشنهاد ویژه: اگر به کار در قنادی ها و یا راه اندازی یک شیرنی فروشی علاقمند هستد حتما از قیمت کلاس کیک پزی اطلاع پیدا کرده و در کلاس های آموزش شیرینی پزی آموزشگاه آریا تهران شرکت کنید.

آموزش طرز تهیه دونات

آموزش طرز تهیه دونات

در این مقاله طرز تهیه دونات به طور کامل به شما آموزش داده خواهد شد اما اگر دنبال طرز پخت شیرینی ها و دسر های رسمی تری می گردید به شما پیشنهاد می کنیم مقالات طرز تهیه شیرینی دانمارکی و همچنین طرز تهیه شیرینی شکری برای نوروز را نیز مطالعه فرمایید.

مواد لازم برای تهیه ی دونات

  • تخم مرغ دو عدد
  • آرد چهار الی پنج پیمانه
  • شکر نصف پیمانه
  • شیر نصف پیمانه
  • خمیر مایه دو قاشق سوپخوری
  • نمک یک پینچ
  • آب نصف پیمانه
  • وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
  • کره هشتاد گرم

مراحل طرز تهیه دونات

درست کردن خمیر دونات

برای تهیه ی خمیر دونات ابتدا خمیر مایه را همراه یک قاشق از شکر در آب ولرم حل می کنیم و می گذاریم ده دقیقه در ظرف در بسته در محیط بماند.

درظرف دیگری آرد و تخم مرغ و بقیه ی شکر و شیر و وانیل و نمک را مخلوط می کنیم.

بعد از ده دقیقه اگر روی محلول خمیر مایه کف کرده بود و اصطلاحا عمل آمده بود آن را به بقیه ی مواد اضافه می کنیم و خوب ورز می دهیم دقت کنید که زیاد آرد نریزید چون باعث می شود خمیر سنگین شود و دونات ها بافت خوبی نداشته باشند.

بعد از ورز دادن خمیر روی آن را می پوشانیم و حدود چهل و پنج دقیقه به خمیر استراحت می دهیم.

آموزش قالب زنی دونات

بعد از طی مدت فوق، حجم خمیر باید دو برابر شده باشد. حالا پف خمیر را می گیریم و از آن چانه می گیریم و بعد از چانه گیری به شکل دونات در می آوریم. راه دیگر هم این است که خمیر را با وردنه باز می کنید و با کاتر شکل دونات، خمیر را کاتر می زنیم.

حالا دوباره به دونات ها نیم ساعت استراحت می دهیم و پس از این مدت، آن ها را در روغن داغ شناور سرخ می کنیم.

طرز تهیه دونات بدون قالب

طرز تهیه دونات بدون قالب

اگر قالب دونات ندارید نگران نباشید تنها با دو عدد لیوان در سایز های متفاوت می توانید دونات ها را قالب بزنید.

به این صورت که بعد از باز کردن خمیر با وردنه روی سطح آرد پاشی شده ابتدا با یک لیوان سایز بزرگ و بعد با لیوانی کوچک تر یا حتی با یک درب بطری روی آن سوراخ ایجاد کنید.

اگر به دنبال یک آموزش کامل و صفر تاصد برای دسر هستید کلاس آموزش دسرهای بین المللی مجتمع فنی آریا تهران را از دست ندهید.

طرز تهیه دونات کرم دار

برای تهیه ی دونات کرم دار بعد از سرخ کردن آن می توانید از انواع کرم ها یا گاناش استفاده نمایید.

در اینجا یک نوع کرم وانیلی به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه کرم دونات

مواد لازم برای تهیه کرم دونات:

  • شیر دو پیمانه
  • نشاسته ذرت دو قاشق غذا خوری
  • شکر نصف لیوان
  • وانیل نوک قاشق چایخوری

ابتدا یک لیوان شیر سرد را با پودر نشاسته ذرت مخلوط می کنیم حالا بقیه شیر را همراه شکر روی حرارت می بریم بعد از حل شدن شکر بقیه ی شیر و نشاسته را به آن اضافه کرده و مدام روی حرارت ملایم هم می زنیم تا به غلظت فرنی برسد، حالا حرارت را خاموش کنید و وانیل را اضافه کنید و مخلوط را هم بزنید بعد از سرد شدن روی دونات ها بریزید.

طرز تهیه دونات شکلاتی

دانلود طرز تهیه دونات شکلاتی خانگی

برای داشتن دونات شکلاتی اگر می خواهید خمیر شکلاتی داشته باشید حدود سه قاشق از آرد کم کنید و سه قاشق پودر کاکائو به جای آن بریزید و درصورتی که دوست دارید دونات روکش شکلاتی داشته باشد نسبت مساوی از خامه صبحانه و شکلات تلخ را روی حرارت غیر مستقیم با هم مخلوط کرده و روی دونات ها بریزید.

طرز تهیه دونات شکری

طرز تهیه دونات شکری

بعد از تهیه و سرخ شدن دونات ها و زمانی که هنوز دونات ها داغ هستند شکر را در ظرفی ریخته و یک طرف دونات ها را در آن بغلطانید.

دوره آموزش کیک کافی شاپی برای علاقه مندانی است که میخواهند انواع کیک ها از جمله کیک های کافی شاپی را آموزش دیده و وارد بازار کار شوند!

طرز تهیه دونات خانگی سریع

برای تهیه ی دونات خانگی سریع یک لیوان ماست را در کاسه ریخته حدود یک قاشق به آن بیکینگ پودر اضافه کنید. بعد از پنج دقیقه به آن یک تخم مرغ و نصف لیوان شکر و وانیل و یک و نیم لیوان آرد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یک دست شود حالا مواد را بوسیله قیف یا قاشق در روغن داغ ریخته و هر دو طرف آن را سرخ کنید.

دانلود فیلم طرز تهیه دونات خانگی

امکان دانلود فیلم طرز تهیه دونات خانگی به زودی در این قسمت قرار داده خواهد شد. تا آن زمان می توانید از فیلم های آموزشی موجود در وب سایت تله تیچرز استفاده کنید. www.tele-teachers.com

طرز تهیه دونات دو نفره

در سایت آموزشگاه شیرینی پزی آریا تهران رسپی های خوشمزه و بدون نقصی می توانید برای تهیه ی انواع دونات پیدا کنید.

مرحله دوم

در ادامه کره را از یخچال خارج می کنیم تا نرم شود سپس به همراه شکر به خوبی هم می زنیم تا کاملا ترکیب شوند، در ادامه تخم مرغ و وانیل را هم اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر مواد را هم می زنیم تا کاملا مخلوط و یکدست شوند.

مرحله سوم طرز تهیه دونات

حالا خمیر مایع عمل آمده را به همراه شیر ولرم اضافه می کنیم. در ادامه آرد را دو مرتبه الک می کنیم و پس از مخلوط کردن با مقدار کمی نمک، ۴ پیمانه از آرد را کم کم به مواد اضافه می کنیم و با لیسک مخلوط می کنیم تا خمیر شکل بگیرد.

طرز تهیه دونات آلمانی

دونات آلمانی در این مقاله به طور مفصل توضیح داده شده است.

فیلم طرز تهیه دونات روسی

فیلم طرز تهیه دونات روسی به زودی در این قسمت قرار داده خواهد شد.

طرز تهیه دونات ریز

پخت دونان ریز راز خاصی ندارد. اگر تمایل دارید دونات های ریز تهیه کنید باید از قالب های کوچکتر و وزن کمتری از خمیر برای این منظور استفاده کنید.

طرز تهیه دونات بدون فر

معمولا انواع دونات بدون فر و در روغن داغ و شناور تهیه می شوند ولی اگر بخواهید دونات های رژیمی بدون روغن داشته باشید می توانید آن ها را به جای روغن در فر بگذارید.

پیشنهاد ویژه: شما می تواند علاوه بر یادگیری انواع شیرینی در دوره های آموزش آشپزی آموزشگاه آریا تهران شرکت کرده تا علاوه بر شرکت در کلاس آشپزی، مدرک بین المللی دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر همین حالا تماس بگیرد. ۰۲۱۶۶۹۱۹۶۳۴ الی ۶

منبع:

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها