حتما برایتان پیش آمده که از غذاهای تکراری خسته شده باشید. صبحانه هر روزه کمی شما را خسته کرده باشد و دلتان یک میز صبحانه جدید بخواهد. اما فکر این که برای عمل آوردن خمیر دو سه ساعتی زودتر اقدام کنید تا نان تازه ای بپزید شما را از داشتن یک منوی جدید برای صبحانه منصرف کرده است. پنکیک از جمله نان های فوری و خوشمزه ای است که درعین خوشمزگی بسیار ساده است و مواد مورد نیاز برای تهیه ی آن در دسترس است.

با تهیه ی پنکیک میز صبحانه ی شما رنگ و بوی تازه ای می گیرد و قسمت جالب آن این است که پنکیک را می توانید به راحتی در طعم های مختلف تهیه کنید.

‎در این مقاله ما طرز تهیه پنکیک شکلاتی و کاکائویی خانگی را به شما آموزش خواهیم داد. همچنین فیلم طرز تهیه پنکیک پفکی امریکایی و ژاپنی نیز برای آموزش بهتر شما عزیزان در این مطلب قرار داده خواهد شد.

اگر میخواهید شیرینی پزی را از پایه شروع کنید و از این طریق کسب درآمد داشته باشید پیشنهاد میکنیم کلاس شیرینی پزی آموزشگاه اریا تهران را از دست ندهید.

آنچه در این پست می خوانید :

  1. طرز تهیه پنکیک
  2. طرز تهیه پنکیک پفکی
  3. طرز تهیه پنکیک اسفنجی
  4. طرز تهیه پنکیک شکلاتی
  5. فیلم طرز تهیه پنکیک شکلاتی
  6. طرز تهیه پنکیک بدون شیر و ماست
  7. طرز تهیه پنکیک ساندویچی
  8. طرز تهیه ی پنکیک بدون بیکینگ پودر و وانیل
  9. طرز تهیه پنکیک آمریکایی
  10. طرز تهیه پنکیک فرانسوی
  11. طرز تهیه پنکیک ژاپنی

طرز تهیه پنکیک

پنکیک ها طرز تهیه ی بسیار ساده ای دارند و زمان پخت آنها نیز بسیار کوتاه است. پس می توان گفت که با توجه به این که مواد لازم برای تهیه آن ها نیز  کاملا در دسترس است یکی از بهترین گزینه ها برای یک صبحانه ی شیک و خوشمزه هستند.

پنکیک بخاطر در دسترس بودن مواد لازم آن و اینکه نکته ی خاصی در مورد پخت آن وجود ندارد به راحتی در منزل تهیه می شود و جزو نان ها و شیرینی های خانگی محسوب می شود.

مواد لازم برای تهیه ی پنکیک ساده:

  • آرد: یک پیمانه
  • تخم مرغ: یک عدد
  • شکر: پنج قاشق غذا خوری
  • وانیل: نوک قاشق چای خوری
  • بیکینگ پاودر: یک قاشق چای خوری
  • شیر: نصف پیمانه
  • کره: ٢۵ گرم
  • از لوازمی که برای پخت پنکیک لازم دارید یک تاوه تفلون است.
مراحل تهیه ی پنکیک خانگی

مراحل تهیه ی پنکیک خانگی

ابتدا تخم مرغ و شکر و وانیل را با همزن خوب مخلوط کنید تا کرمی شود بعد کره ی آب شده و شیر را به مخلوط اضافه کرده و در نهایت مواد خشک را که با هم الک کرده اید به مخلوط اضافه کنید و در حدی که یک مخلوط همگن داشته باشید هم بزنید.

کف تاوه تفلون را کمی چرب کنید و روی حرارت ملایم قرار داده  و با ملاقه ای کوچک کمی از مواد را داخل آن بریزید. پس از اینکه روی پنکیک حباب های ریزی مشاهده کردید آن را برگردانید تا طرف دیگر هم به خوبی سرخ شود. به همین راحتی.

به این نوع پنکیک، پنکیک تابه ای نیز می گویند. پنکیک ها را به راحتی و بدون استفاده از فر و تنها با داشتن یک اجاق گاز ساده و یک تاوه کوچک تفلون می توانید تهیه نمایید. البته پودرهای آماده پنکیک در بازار وجود دارد که به راحتی با افزودن تخم مرغ می توانید پنکیک را روی گاز سرخ کنید.

اگر به دنبال یک آموزش کامل و صفر تاصد برای دسر هستید کلاس آموزش دسرهای بین المللی مجتمع فنی آریا تهران را از دست ندهید.

‎آموزش پنکیک فوری

واقعا فکر می کنید فوری تر از حالت فوق هم وجود دارد؟ پنکیک ها از سری نان های فوری هستند که به راحتی می توانید آن ها را تهیه کنید و در طول کمتر از نیم ساعت آن را درست کنید. دیگه فوری تر از این نمیشه.

‎طرز تهیه پنکیک پفکی 

پنکیک پفکی در واقع یکی از انواع پنکیک است که تمام مواد یک جا و در فر پخته می شود نسبت بالاتر مقدار تخم مرغ در این نوع پنکیک بافتی ابری  ایجاد می کند که بعضی به آن پنکیک پفکی می گویند.

وجود سه عدد تخم مرغ نسبت به همان مقدار آرد قبلی این بافت پفکی را ایجاد می نماید. ضمنا یکی دیگر از تفاوت های این پنکیک با پنکیک ساده این است که زرده و سفیده تخم مرغ باید از هم جدا شوند و به خوبی فرم بگیرند و سپس با بقیه ی مواد ترکیب شوند.

‎طرز تهیه پنکیک اسفنجی

‎در واقع با جدا کردن سفیده از زرده و فرم دادن جداگانه آن ها تا زمانی که سفیده ها به مرحله قله برسند موجب می شوند که پنکیک شما بافتی اسفنجی و حبابدار پیدا کند.

‎طرز تهیه پنکیک شکلاتی

طرز تهیه پنکیک شکلاتی

پنکیک شکلاتی یکی از محبوب ترین انواع پنکیک است که معمولا با سلیقه همه جور در می اید. این شکلات هم می تواند داخل پنکیک و هنگام پخت آن مورد استفاده قرار گرفته باشد و هم موقع سرو و به صورت تزئین روی آن اضافه شود.

طرز تهیه پنکیک شکلاتی ساده

برای تهیه ی پنکیک شکلاتی بدون همزن کافیست از میزان آردی که در دستور فوق وجود دارد سه قاشق غذا خوری کم کنید و بجای آن سه قاشق پودر کاکائو اضافه نمایید.

‎طرز تهیه پنکیک شکلاتی برای ۴ نفر

‎رسپی ذکر شده تقریبا بیست عدد پنکیک شکلاتی به شما خواهد داد که برای چهار نفر کافیست. می توانید روی پنکیک ها از انواع مارمالاد و یا خامه و یا عسل استفاده کنید.

‎طرز تهیه پنکیک شکلاتی برای ۸ نفر

برای تهیه این پنکیک برای هشت نفر تمام مواد را دو برابر نمایید.

‎طرز تهیه پنکیک شکلاتی برای ۶ نفر

در صورتیکه می خواهید برای شش نفر پنکیک تهیه کنید رسپی بالا را یک و نیم برابر نمایید.

پیشنهاد ویژه: اگر به کار در قنادی ها و یا راه اندازی یک شیرنی فروشی علاقمند هستد حتما از قیمت کلاس کیک پزی اطلاع پیدا کرده و در کلاس های آموزش شیرینی پزی آموزشگاه آریا تهران شرکت کنید.

‎فیلم طرز تهیه پنکیک شکلاتی

فیلم طرز تهیه پنکیک شکلاتی و فیلم طرز تهیه پنکیک خانگی به زودی در این قسمت قرار داده خواهد شد. تا آن زمان می توانید از فیلم های آموزشی موجود در وب سایت تله تیچرز ( www.tele-teachers.com ) استفاده کنید.

طرز تهیه پنکیک بدون شیر و ماست

طرز تهیه پنکیک بدون شیر و ماست

می توانید در صورتی که منع غذایی در مصرف شیر یا ماست دارید در دستور پنکیک بجای شیر یا ماست از آب استفاده کنید .

باید بدانید که دستورات غذایی که در آن ها به جای شیر از آب استفاده می شود شاید از لحاظ ارزش غذایی پایین تر باشند ولی بافت لطیف تری نسبت به خمیرهایی که در آن ها از شیر استفاده شده دارند.

برای تهیه پنکیک کاکائویی بدون کره می توانید بجای کره از همان مقدار روغن مایع استفاده کنید.

‎از دیگر خمیر های شیرینی که می توان هنگام پخت آن ها از ماست استفاده کرد شیرینی دانمارکی است که طرز تهیه آن را در مقاله طرز تهیه شیرینی دانمارکی مطالعه فرمایید. همچنین مطالعه مقاله آموزش طرز تهیه شیرینی شکری برای نوروز خالی از لطف نیست.

طرز تهیه پنکیک ساندویچی

شما برای تهیه انواع ساندویچ پنکیکی با حذف شکر از رسپی مورد نظر و استفاده از نمک به قدر کافی می توانید در هنگامی که یک طرف پنکیک سرخ شد و آن را برگردانید از هر نوع مواد گوشتی یا پنیری که خودتان دوست دارید روی پنکیک بریزید و لبه های پنکیک را با کمک کفگیر کوچکی روی آن جمع کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر به یادگیری طرز تهیه انواع ساندویچ های حرفه ای علاقمند هستید، دوره آموزش ساندویچ زنی مجتمع فنی آریا تهران را از دست ندهید.

طرز تهیه ی پنکیک برای شام به همین صورت می باشد.

‎طرز تهیه پنکیک با آرد گندم

پنکیک ها معمولا با آرد گندم تهیه می شوند زیرا بافت خوبی به پنکیک می دهد و البته خوشمزه نیز هست. در صورت تمایل می توانید مقداری از آرد گندم را در پنکیک حذف کنید و بجای آن آرد برنج اضافه کنید. این طرز تهیه ی پنکیک با آرد برنج است.

‎طرز تهیه ی پنکیک بدون بیکینگ پودر و وانیل

در صورتی که تمایلی به استفاده از بیکینگ پودر نداشته باشید به راحتی می توانید آن را حذف کنید.

وانیل نیز وظیفه از بین بردن بوی بد تخم مرغ را دارد که در صورت تمایل می توانید به جای آن از انواع خوشبو کننده ها مثل دارچین استفاده کنید.

‎طرز تهیه پنکیک در فر

نوعی پنکیک آلمانی را می تواتید در فر تهیه کنید زیرا در تهیه آن احتیاجی به این ندارید که پنکیک ها را تک به تک بپزید بلکه تمام مواد و به صورت یک جا در رینگ مخصوص ریخته می شود و داخل فر می رود.

طرز تهیه پنکیک مجلسی

پنکیک ها با اینکه پخت بسیار ساده ای دارند و مواد مورد نیازشان نیز در دسترس همه هست اما با یک تزئین شیک می توانند تبدیل به یک صبحانه یاعصرانه ی شیک و مجلسی شوند.

استفاده از انواع گاناش یا کرم های شکلاتی و وانیلی و یا انواع مارمالاد  و مربا و عسل به شما در این رابطه بسیار کمک می کند.

اگر به دکور کردن شیرینی ها لاقمند هستید، پیشنهاد می کنیم دوره آموزش دکور کیک را تجربه کنید. یک دوره کاملا حرفه زیر نظر مربیان برجسته تهران.

طرز تهیه پنکیک آمریکایی

پنکیک امریکایی همان پنکیک فوری است که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد. معمولا رسپی های امریکایی خیلی زود و سریع آماده می شوند.

‎طرز تهیه پنکیک فرانسوی

‎طرز تهیه پنکیک فرانسوی

هر خوردنی خوشمزه ای در صورتی که ریشه یابی شود به فرانسه خواهد رسید. پنکیک هم همین طور است پنکیک با نام فرانسوی کرپ از خوشمزه ترین صبحانه های فرانسوی است که معنای لغوی آن فر خورده است با کنایه از گوشه های کرپ که هنگام سرخ شدن کمی تاب بر می دارند.

فرانسوی ها پس از سرخ شدن هر کرپ با توجه به اینکه کرپ ها باید داغ سرو شوند آنها را در کاغذ الومینیومی در فر نگه می دارند و پس از آماده شدن همه ی کرپ ها روی آن ها مارمالاد ریخته و سرو می کنند.

‎طرز تهیه پنکیک ژاپنی

مواد لازم برای پخت پنکیک ژاپنی:

  • آرد یک پیمانه
  • شیر یا ماست یک دوم پیمانه
  • شکر بنا به تمایل شما سه تا پنج قاشق
  • کره بیست گرم آب شده وبه دمای محیط رسیده
  • تخم مرغ دو عدد
  • بیکینگ پاودر یک قاشق چایخوری
  • وانیل یک چهارم قاشق چایخوری

پیشنهاد ویژه: برای یادگیری پخت انواع کیک مجلسی و کیک تولد حتما در دوره آموزش کیک پزی شرکت کنید. علاوه بر آن دوره آموزش کیک کافی شاپی برای علاقه مندانی است که میخواهند انواع کیک ها کیک های کافی شاپی را آموزش دیده و وارد بازار کار شوند!

مراحل پخت پنکیک ژاپنی

ابتدا آرد و بیکینگ پاودر  را با هم الک کنید.

حالا زرده و سفیده ی تخم مرغ را از یکدیگر جدا نموده و زرده ها را با شکر و وانیل خوب بزنید تا کرمی و کشدار شوند. حالا پره های همزن را خوب بشویید و خشک کنید و سپس سفیده های تخم مرغ را در ظرفی خشک و تمیز خوب بزنید تا فرم بگیرد و وقتی ظرف را بر می گردانید از ظرف نریزد. حالا سفیده ها را به آرامی به زرده ها اضافه کنید و در مرحله ی بعد آرد را به آن بیفزایید.

حالا کف تاوه را کمی چرب کنید و با ملاقه ی کوچکی مواد را در تاوه بریزید. در تاوه را بگذارید تا پنکیک ها پف کنند و کاملا مغز پخت شوند. بعد از حدود پنج دقیقه روی حرارت ملایم پنکیک ها را بر گردانید تا طرف دیگر آن ها هم سرخ شود.

از این رسپی با عنوان طرز تهیه ی پنکیک با ماست نیز می توان استفاده نمود.

پیشنهاد ویژه: شما می تواند علاوه بر یادگیری انواع شیرینی در دوره های آموزش آشپزی آموزشگاه آریا تهران شرکت کرده تا علاوه بر شرکت در کلاس آشپزی، مدرک بین المللی دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر همین حالا تماس بگیرد. ۰۲۱۶۶۹۱۹۶۳۴ الی ۶

جمع بندی: طرز پخت انواع پنکیک در این مقاله توضیح داده شد. در صورتی که زمان بیش تری برای پخت در اختیار دارید و از طرفی به پخت شیرینی ها و دسر های مختلف علاقمند هستید خواندن مقالات طرز تهیه شیرینی لطیفه و مقاله آموزش ماکارون می تواند جذاب باشد.

منبع:

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها