استفاده از راه‌های جذب مشتری از جمله اصول مهمی است که صاحبان کسب‌وکارها، باید برای موفقیت در مقاصد اقتصادی خود به آن‌ توجه کنند. بر این اساس می‌توان به کارت ویزیت اشاره نمود که به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، می‌تواند کاربردهای بسیار زیادی در این زمینه داشته باشد. به همین دلیل توجه به سبک طراحی کارت ویزیت برای کسانی که در شاخه‌های مختلف اقتصادی فعالیت می‌کنند اهمیت بالایی خواهد داشت.

نکات مهم طراحی کارت ویزیت و هزینه انجام آن
نکات مهم طراحی کارت ویزیت و هزینه انجام آن

کارت ویزیت چیست؟

کارت ویزیت یکی از ابتدا‌یی‌ترین وسایل تبلیغاتی و بازاریابی برای کسب‌وکارها مختلف به حساب می‌آید. باوجوداین، به دلیل این‌که مسئله‌ ساده‌ای به نظر می‌رسد، کمتر صاحبان کسب‌وکارها به طراحی آن اهمیت می‌دهند. اما باید به این نکته توجه کنید که کارت ویزیت به عنوان یکی از فاکتورهای موفقیت در تجارت و ماندگاری نام برند در نظر مشتریان محسوب می‌شود.

بنابراین اگر این وسیله تبلیغاتی دارای کیفیت مناسب و طراحی خلاقانه‌ای باشد، می‌تواند کمک بسیار زیادی به رشد برند نماید. در واقع کارت ویزیت هویت برند را حفظ کرده و بازگو کننده نحوه ارتباط و حیطه فعالیت کسب‌وکار مورد نظر است.

نحوه طراحی کارت ویزیت

کارت ویزیت برای آنکه بتواند در نظر مشتریان تاثیرگذار باشد باید به درستی طراحی شود. بر همین اساس باید در طراحی آن به نکات مهمی توجه کرد. به طور مثال باید حداقل ۵ میلی‌متر از لبه‌های کارت را هنگام اجرای طرح، بر روی متریال مورد نظر برای چاپ که معمولا کاغذ است خالی گذاشت. همچنین باید با رزولشن مناسبی طراحی را انجام داد تا کارت هنگام چاپ، کیفیت خوبی داشته باشد.

علاوه بر آن باید به ترکیب رنگیCMYK  که همان چهار رنگ فیروزه‌ای، زرد، سیاه و ارغوانی است توجه نمود. باید بدانید استفاده از طراحی شبکه‌ای برای چیدمان مناسب کارت و ترکیب‌بندی صحیح آن نیز، تاثیر زیادی در طراحی مناسب کارت دارد. در نهایت لازم به ذکر است برای این‌که این‌کار به درستی انجام شود، باید برای طراحی کارت خود به اصول دیگری که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت توجه نمایید.

سایز مناسب طراحی کارت ویزیت

امروزه کارت‌های مختلفی به عنوان کارت ویزیت در بازار وجود دارند که معمولاً طراحی کارت ویزیت مربعی شکل برای محیط‌های کاری شاد و غیر رسمی انجام می‌شود. در حالی‌که کارت‌های رسمی عموماً طراحی مستطیل شکل و سایزی استاندارد دارند.

توجه به حیطه فعالیت

لازم است بدانید طرحی که برای کارت در نظر گرفته می‌شود، حتی جنسی که برای چاپ آن به کار می‌رود، باید متناسب با نوع کسب‌و‌کار مورد نظر باشد. مثلاً کسی که صاحب طلافروشی یا جواهر فروشی است، معمولا کارت ویزیتی لاکچری و لوکس را انتخاب می‌کند. همچنین باید توجه کنید، برخی از کارت‌های ویزیت فقط به منظور ارائه نام و شماره تماس طراحی شده و کار تبلیغاتی انجام نمی‌دهند.

در این‌ حالت کارت‌های معمولی یا کار‌ت‌های آماده برای ویزیت کردن مشتریان مناسب هستند. در همین راستا می‌توانید برای مشاهده و دانلود طرح های آماده کارت ویزیت اینجا کلیک کنید.

اجرای لوگو در طراحی کارت ویزیت
اجرای لوگو در طراحی کارت ویزیت

اجرای لوگو در طراحی کارت ویزیت

درج لوگو در کارت از جمله قسمت‌‌های مهمی است که در طراحی باید به آن توجه شود. لازم به ذکر است لوگو در معرفی برند و ماندگار شدن آن نقش مهمی خواهد داشت. بنابراین در صورتی‌که کسب‌و‌کاری طرح لوگو نداشته باشد، بهتر است پیش از چاپ کارت توسط طراحان حرفه‌ای که کار انجام طراحی لوگو را انجام می‌دهند، طرحی مناسب را انتخاب کند.

توجه به متن کارت

اطلاعات درج شده بر روی کارت شامل نام برند، نام خانوادگی صاحب کسب‌وکار، پوزیشن و مهارت‌های فضای کاری، درج خدمات قابل ارائه، شماره‌های تماس و راه‌های ارتباطی است. باید بدانید در طراحی کارت باید تمامی اطلاعات مفید به نحوی در کنار هم قرار بگیرند که باعث شلوغ شدن آن نشوند.

قرار دادن کد QR

کد QR نشان دهنده حرفه‌ای بودن کسب‌وکار است. بنابراین امروزه اکثراً صاحبان برندهای مختلف از این کد بر روی کارت ویزیت خود استفاده می‌کنند.

خلاقیت در طراحی کارت ویزیت

پس از تعیین طرح مورد نظر و رعایت اصولی که باید برای طراحی کارت ویزیت در نظر گرفته شود، داشتن خلاقیت در اجرای کار، برای خاص کردن کارت ویزیت بسیار مهم خواهد بود.

استفاده از اشکال معمولی

استفاده از اشکال پیچیده در طراحی کارت کاری کاملاً اشتباه است. باید بدانید همیشه طرح‌های ساده اما خاص و منحصربه‌فرد، جذابیت بیشتری خواهند داشت.

استفاده از پوشش‌های ویژه

استفاده از جوهرهای متالیک یا پوشش‌هایی مثل طلاکوبی در طراحی و اجرای کارت ویزیت، باعث جذابیت و بالا رفتن کیفیت آن می‌شود.

استفاده از طرح‌ها و برش‌های خاص

یکی از راه‌های طراحی حرفه‌ای و منحصربه‌فرد کردن کارت‌های ویزیت، برش‌های خاصی هستند که می‌توان برای آن‌ها در نظر گرفت. برای این منظور از این لینک می توانید نمونه های طرح تراکت حرفه ای را دانلود کنید و از طرح‌هایی که در آنجا قرار دارد دیدن نمایید.

استفاده از مواد غیرمعمول
استفاده از مواد غیرمعمول

استفاده از مواد غیرمعمول

امروزه برخی از صاحبان کسب‌وکارها، برای اینکه کارت‌های خاص و منحصر به‌فردی داشته باشند، به جای استفاده از کاغذهای مخصوص چاپ از موادی مثل پلاستیک، فلز، چوب و غیره استفاده می‌کنند.

قیمت طراحی کارت ویزیت

در خصوص قیمت کارت ویزیت باید به این نکته اشاره کنیم که مبلغ مشخصی را برای طراحی آن نمی‌توان اعلام نمود. بلکه عوامل مختلفی در این مسئله دخیل هستند. بر همین اساس به عنوان مهم‌ترین مؤلفه‌هایی که در قیمت کارت ویزیت تاثیر دارند می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. طرح کارت: هر چقدر طرحی که برای کارت در نظر گرفته می‌شود، خاص‌تر باشد یا پیچیدگی‌های بیشتری را در بر بگیرد، مبلغ طراحی آن نیز بیشتر می‌شود. به عبارتی دیگر باید بدانید تخصصی بودن طرح و تطبیق آن با نوع کسب‌وکار مورد نظر باعث می‌شود، طراح وقت بیشتری را برای اجرای آن صرف کند‌. همین مسئله باعث افزایش قیمت کارت می‌گردد.
  2. مهارت طراح: یکی از فاکتورهایی که در قیمت کارت ویزیت تاثیر دارد، مهارت طراح در اجرای طراحی کارت ویزیت است.
  3. جنس کارت: در بخش گذشته به این نکته اشاره کردیم که امروزه فقط کاغذ برای چاپ کارت ویزیت استفاده نمی‌شود، بلکه متریال‌های دیگری نیز برای این موضوع به کار می‌روند. به طوری‌که هر کدام از آنها قیمت متفاوتی دارند. علاوه بر آن کیفیت مواد استفاده شده نیز بر افزایش قیمت کارت ویزیت تاثیر دارد.
  4. هزینه ویرایش‌ اصلاحات: در صورتی‌که متقاضی کارت ویزیت تمایل به ایجاد اصلاحات روی طرح اولیه را داشته باشد، طراح برای هر مرحله طراحی مجدد، دست‌مزد جداگانه دریافت می‌کند. بنابراین قیمت نهایی کار نیز افزایش می‌یابد.

عوامل جانبی

عوامل دیگری مانند افزایش قیمت کاغذ یا متریال مورد نظر برای چاپ کارت که تحت تاثیر نوسان قیمت دلار هستند، تاثیر زیادی بر تعیین قیمت نهایی کارت دارند.

سخن پایانی

در این مقاله در خصوص اهمیت کارت ویزیت و نکات مهمی که در طراحی آن باید مورد توجه قرار بگیرند صحبت نمودیم. باید بدانید استفاده از کارت ویزیت، تاثیر بسیار زیادی بر روی مشتریان بالفعل و بالقوه کسب‌کارها دارد. به طوری‌که می‌تواند باعث ماندگاری برند و رشد آن گردد. پس توجه به اصول طراحی صحیح آن‌ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها