سلام خدمت شما همه ی بزرگواران گرامی

یکی از همراهان ما چند روز پیش از من سوال کرده بود که یکی از کارگرانشون رفته شکایت و دادگاه حکم داده که باید مبلغ حقوق و دستمزد معوقه به او پرداخت بکنیم.

بخاطر حقوق و دستمزدی که در واقع حقش است و مطالبه کرده پرسیده بود که این هزینه حقوق و دستمزد و این هزینه ای که می خواهیم پرداخت بکنیم را در چه سرفصلی باید ثبت بکنیم.

پیشنهاد ویژه : شما میتوانید با ثبت نام در دوره حسابداری مقدماتی از تخفیف های ویژه ما برخوردار شوید

من به ایشون پاسخ دادم که دو حالت دارد یا اون کارگر هنوز نزد شما کار می کند و قطع همکاری نکرده یا اینکه اون کارگر از پیش شما رفته و قطع همکاری صورت گرفته است.

خب در حالت اول

 مثل سایر پرسنل اگر کارگر پیش شما هنوز دارد کار می کند و در استخدام شما است مثل بقیه پرسنل لیست بیمه و مالیاتش را رد می کنید و این حقوق و دستمزدی که حقش است و دادگاه رای داده را در لیست بیمه و مالیات حقوق می آورید بعنوان مزایای مشمول و کسورات قانونی را کسر می کنید و لیست بیمه و مالیات را ارسال می کنید.

پیشنهاد ویژه : شما میتوانید با ثبت نام در آموزش حسابداری از پایه از تخفیف های ویژه ما برخوردار شوید

اما حالت دوم

اینکه کارگر دیگر پیش شما کار نمی کند و قطع همکاری شده که معمولاً هم همینطوری هست اینجا شما دیگه نباید در هزینه حقوق و دستمزد ثبت کنید چرا؟

بخاطر اینکه وقتی شما در هزینه حقوق و دستمزد ثبت می کنید هزینه ی حقوق و دستمزدی که در دفاتر ثبت می کنید بیشتر از هزینه حقوق و دستمزدی است که در لیست های بیمه و مالیات هستش در واقع هزینه حقوق و دستمزد دفاتر و اظهارنامه شما بیشتر از هزینه حقوق و دستمزد لیست های بیمه و مالیات بر حقوق است. اینجا وقتی حسابرس بیمه و مالیات می آید می بیند که شما دفاترتون بیشتر از هزینه حقوق و دستمزد لیست های بیمه و مالیات است و این هزینه را  حسابرس بیمه سی درصد مشمول میکند و اگر ممیز مالیاتی هم باشد که اون دو درصد را مطالبه می کند جریمه و ممکنه ده درصد مالیات بر حقوق هم مطالبه کند.

پیشنهاد ویژه : شما میتوانید با مطالعه مقاله حسابداری چیست از فواید حسابداری بهره مند شوید

خب در اینجا شما این را باید در سرفصل های غیر از هزینه حقوق و دستمزد ثبتش بکنید چرا؟

بخاطر اینکه این کارگر دیگر پیش شما کار نمی کند که بخواهید توی لیست بیمه اش رد بکنید این در واقع حقوقی که به او پرداخت کردید را در لیست بیمه رد بکنید دیگه توی لیست مالیات نمی توانید رد بکنید چون دیگر پیش شما نیستش بنابراین شما چاره ای ندارید جز اینکه در سرفصلی غیر از سرفصل حقوق و دستمزد ثبتش بکنید که وقتی برای رسیدگی می آیند  عملاً هزینه حقوق و دستمزد شما برابر با هزینه حقوق و دستمزد لیست های بیمه و مالیات باشد.

حالا علتش به این است که حسابرس بیمه وقتی که می آید میگه خب شما این را پرداخت کردید به یک نفر و سی درصد را مطالبه می کند ممکنه شما بگویید که  رای دادگاه بوده این دیگه پیش ما کار نمی کند اما بیمه می گوید نه این قبلاً باید بهش این حقوق را می دادید بیمه اش را هم کسر می کردید اما این کار را نکردید در واقع دادگاه رای داده که شما باید این حقوق را می دادید که ندادید پس بنابراین بیمه اش را از شما مطالبه می کند

مالیات هم به همین صورت پس بنابراین اینجا برای اینکه مشمول بیمه و مالیات نشوید در سرفصل غیر از هزینه حقوق و دستمزد  ثبتش بکنید.

من پیشنهاد می کنم در سرفصل هایی که زیاد حساس نشوند ثبتش بکنید مثلاً در سرفصل دادگاه ثبت نکنید.

پیشنهاد ویژه : شما میتوانید با ثبت نام در دوره حسابداری از تخفیف های ویژه ما برخوردار شوید

 چون این را دیدم مثلاً حسابدار می آید در هزینه دادگاه ثبت می کند بعد خب جلب توجه می کند برای حسابرس بیمه و مالیات خب حسابرس بیمه و مالیات می آید می گوید این دادگاه چیه میرسه به این حقوق کارمند بعد اینجا می آید مشمول می کند بنابراین در سرفصلی ثبتش بکنید که در واقع کمتر جلب توجه بکند یا اصلاً جلب توجه نکند.

امیدوارم که این نکته هم مورد استفاده تون قرار گرفته باشد و موفق باشید.

منبع : www.kanazspid.ir

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها