بسیاری از افراد بدون اطلاع از عوارض قهوه اسپرسو و اثرات جانبی مختلف آن در بدن، این نوع قهوه را بیش‌ازحد مصرف می‌کنند. اگرچه نوشیدن قهوه اسپرسو به افراد آرامش و حس خوبی می‌بخشد، اما عوارض نوشیدن آن شامل افزایش فشار خون، افزایش ضربان قلب، افزایش کلسترول خون، بی‌قراری، بی‌خوابی، پوکی استخوان، کاهش تمرکز و اختلال در یادگیری کودکان، کاهش وزن و تغییر رنگ پوست افراد خواهد شد. بنابراین مصرف این نوع قهوه به افراد دارای مشکلات قلبی یا کلیوی، زنان باردار و کودکان توصیه نمی‌شود.

قهوه اسپرسو

افراد زیادی هستند که از میان انواع قهوه، علاقه زیادی به نوشیدن قهوه اسپرسو دارند. این نوع قهوه یکی از نوشیدنی‌هایی به‌حساب می‌آید که تا حدودی تمرکز مصرف‌کننده را بالا می‌برد، سطح هوشیاری او را افزایش می‌دهد و باعث ایجاد نشاط در مصرف‌کننده می‌شود.

البته این فواید و تاثیرات مثبت قهوه اسپرسو فقط به‌صورت موقت در بدن افراد باقی می‌ماند. در کنار این‌ها عوارض قهوه اسپرسو و تاثیرات منفی این قهوه بر سلامت و بدن افراد با مصرف زیاد آن به‌وجود می‌آید. طرز تهیه اسپرسو با سایر قهوه‌ها نیز فرق می‌کند.

در واقع اسپرسو نوعی قهوه غلیظ است که با دانه‌های قهوه معمولی درست می‌شود و طعم تلخ و کافئین بیشتری دارد. در این لینک اسرار زیادی درمورد دانه‌های تلخ قهوه وجود دارد. افراد این امکان را دارند تا با افزودن کمی شیر به اسپرسو، سایر مشتقات قهوه همچون کاپوچینو و لاته را درست کنند.

عوارض عمومی قهوه اسپرسو

قهوه اسپرسو به‌دلیل داشتن مقادیر زیاد کافئین، ضرر و عوارض بیشتری برای بدن دارد. این عوارض شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تحریک قلب و افزایش ضربان آن و افزایش کلسترول خون
  • تشدید اختلالات عصبی همچون بی‌قراری و بی‌خوابی
  • افزایش دفع کلسیم و تشدید پوکی استخوان
  • یکی دیگر از عوارض قهوه اسپرسو افزایش عصبانیت و لرزش‌های عضلانی در برخی از افراد است.
  • افزایش ترشح اسید معده و ایجاد مشکلات معده و در موارد حادتر ابتلا به زخم معده
  • کاهش تمرکز و اختلال در یادگیری به‌ویژه در کودکان
  • کاهش میل جنسی، ضعف، لاغری و تغییرات در پوست و موها

عوارض قهوه اسپرسو در زنان

خرید قهوه اسپرسو و نوشیدن آن برای زنان علاوه‌بر عوارض بالا، عوارض دیگری را به‌همراه دارد. در حقیقت بانوان بارداری که عادت به نوشیدن این نوع قهوه غلیط دارند، باید این نکته را نیز مورد توجه قرار دهند که کافئین بالای موجود در اسپرسو نه‌تنها برسلامت آنها، بلکه بر سلامت جنین نیز تاثیر دارد.

عوارض قهوه اسپرسو در زنان باردار به‌حدی است که در برخی مواقع این موضوع می‌تواند بسیار نگران‌کننده به‌نظر برسد. بنابراین منطقی و طبیعی درنظر گرفته می‌شود که بانوان در دوران بارداری مصرف قهوه را کاملا متوقف سازند.

عوارض قهوه اسپرسو در مردان

مصرف بیش‌ازحد قهوه در مردان نیز اثرات مخرب خاصی را به‌همراه دارد. از رایج‌ترین تاثیرات منفی این نوشیدنی در آقایان باید به ابتلا به هایپرپلازی خوش‌خیم پروستات اشاره کرد. زیرا کافئین زیاد موجود در اسپرسو باعث فعال شدن بیش‌ازحد مثانه می‌شود و در افراد تکرر ادرار و بی‌اختیاری ادرار را تشدید می‌کند.

مردانی که در طول روز بیش از 3 فنجان قهوه اسپرسو می‌نوشند، به‌دلیل افزایش خون در ناحیه تناسلی آن‌ها، احتمال کاهش قدرت باروری و کاهش تعداد اسپرم‌ها وجود دارد.

عوارض قهوه اسپرسو برای معده

با بررسی فواید و مضرات قهوه می‌توان دریافت بیشترین آسیبی که این نوشیدنی به بدن افراد وارد می‌کند، به معده و سیستم گوارشی است. اگرچه قهوه اسپرسو انرژی بالا، عطر و طعم دلنشینی دارد، اما این طعم لذیذ با عوارض و آسیب‌های وارده به معده همراه می‌شود.

به‌همین دلیل افرادی که مشکلات معده یا حساسیت معده دارند، باید از مصرف زیاد اسپرسو بپرهیزند. عوارض قهوه اسپرسو برای معده شامل موارد زیر می‌شود:

  1. اسپرسو معده را تحریک می‌کند و ترشح اسید معده را افزایش می‌دهد که در نهایت باعث تشدید درد آن خواهد شد.
  2. مصرف زیاد قهوه اسپرسو سوزش معده را نیز افزایش می‌دهد.
  3. این نوشیدنی اختلالات گوارشی زیادی همچون تنش معده، اسهال، یا تشنج معده برای افراد به‌وجود می‌آورد.

افرادی که نباید قهوه اسپرسو بنوشند

اکنون که شما از طریق مجله اینترنتی خاقان مگ با عوارض و تاثیرات قهوه اسپرسو آشنا شده‌اید، احتمال دارد این سوال برای شما به‌وجود بیاید که چه کسانی نباید قهوه اسپرسو بنوشند؟ در پاسخ به این سوال می‌توان افراد زیر را نام برد:

  • کودکان زیر 14 سال
  • زنان باردار
  • افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی
  • افرادی که به بیماری‌های مزمن همچون دیابت مبتلا هستند.
  • افرادی که مشکلات اضطراب دارند.

در کودکان زیر 14 سال با مصرف قهوه فشار خون و کلسترول خون آن‌ها افزایش می‌یابد و امکان ابتلا به بیماری‌های مزمن همچون دیابت و اضافه وزن در کودکان بیشتر می‌شود. مصرف قهوه در زنان باردار مشکلات زیادی برای جنین به‌وجود خواهد آورد.

جمع‌بندی

قهوه اسپرسو یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها بین افراد است و بسیاری از مردم در طول روز چندین فنجان از این نوشیدنی را مصرف می‌کنند. بااین‌حال مصرف بیش‌از حد این نوشیدنی با عوارض قهوه اسپرسو همراه می‌شود. برخی از تاثیرات منفی این نوشیدنی شامل افزایش فشار خون، اضطراب، سوزش معده، بی‌خوابی و بی‌قراری، افزایش تپش قلب، تکرر ادرار و بسیاری از مشکلات دیگر می‌شود. به‌منظور جلوگیری از این عوارض افراد باید از مصرف بیش‌ازحد اسپرسو بپرهیزند.

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها