در این مقاله به بررسی این که آیا لیزر برای کیست تخمدان مضر است یا خیر می پردازیم، مطمئنا شما مطالب مختلفی را پیرامون این موضوع در سایت ها و پیج های متفرقه اینستاگرام شنیده اید، اما در این خصوص بهتر است که نظر متخصصین زیبایی پوست و مو را جویا شویم.

سندروم تخمدان پلی کیستیک و لیزر

در ابتدا باید گفت که متاسفانه هیچ گونه درمان قطعی برای سندروم تخمدان پلی کیستیک وجود ندارد، بنابراین از نظر بسیاری از متخصصین زیبایی و پوست و مو بهترین کاری که می توان برای از بین بردن موهای زائد ناشی از این اختلال انجام داد استفاده از  لیزر می باشد.

مطمئنا شما اگر به کلینیک های تخصصی پوست و مو در سراسر تهران مراجعه کنید تمامی متخصصین بر این موضوع اتفاق نظر دارند که استفاده از لیزر مناسب ترین گزینه برای از بین بردن موهای زائد ناشی از تخمدان پلی کیستیک است.

برای مطالعه : آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی می شود

حالا در ادامه می خواهیم کمی با این روش آشنا شویم که به چه صورت به ما کمک می کند.

این روش از الکترولیز بهتر است، چون به کمک آن موهای زائد شما بدون درد و عوارض جانبی مانند سوزش، خارش و جای کبودی به مدت طولانی از بین میروند.

از طرفی هم این نکته را هم باید مد نظر قرار دهید که استفاده از لیزر با سرعت بیشتری نتیجه دلخواه را برای شما به ارمغان می آورد.

و همانطور که میدانید همه افرادی که به تخمدان پلی کیستیک PCOS مبتلا هستند، عبائم مشابه نشان می دهند.

اما ما در اینجا مهمترین توصیه های پزشکان متخصص را در مورد درمان تخمدان پلی‌کیستیک را به شما معرفی می کنیم.

  • کنترل وزن
  • هورمون درمانی
  • برنامه ریزی باروری
  • کاهش موهای زائد بیش از حد

در صورتی که شما بتوانید طبق دستورالعمل و برنامه ای که پزشک متخصص در اختیار شما قرار می دهد عمل کنید مطمئنا به حفظ سلامت کلی بدن خود کمک می کنید و درمان با لیزر موهای زائد نتیجه بهتری برای شما به دنبال خواهد داشت.

البته این نکته مهم را فراموش نکنید که شما با کمک لیزر بیش از ۹۰ درصد موهای زائد خود را از بین می برید اما اگر درمان‌های لازم برای کنترل PCOS انجام‌ نشود درصد زیادی از فولیکول ها دوباره فعال می شوند و رشد موهای زائد از سر گرفته می‌شود.

درمان زیاد خودتان را نگران نکنید چرا که طبق گفته بسیاری از متخصصین این بیماری با مصرف داروهای هورمونی مناسب و همچنین کنترل وزن و داشتن یک برنامه غذایی مناسب که بسیار حائز اهمیت است می‌تواند درمان شود.

برای مطالعه : آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست

سوالات متداول در مورد سندروم تخمدان پلی کیستیک و لیزر

در این بخش برخی از سئولات رایج مراجعه کنندگان مختلف را پیرامون سندروم تخمدان پلی کیستیک و لیزر را برای شما قرار داده ایم، تا اطلاعات کافی را در این خصوص بدست آورید.

آیا لیزر میتواند موهای زائد ناشی از کیست تخمدان را به صورت دائمی از بین ببرد

بر اساس نظرات بسیاری از متخصصین حوزه زیبایی و پوست و مو انجام لیزر می تواند حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد موهای زائد ناشی از کیست تخمدان را برای مدت طولانی از بین ببرد.

که در این مورد بسیاری از متخصصین استفاده از لیزر الکس را به به مراجعه کنندگان توصیه می کنند.

البته با توجه به شرایط بدن افراد مختلف استفاده از لیزر پلاتینیوم هم می تواند موثر باشد، نتیجه قطعی این موضوع پس از معاینه توسط پزشک متخصص به شما اعلام می شود.

البته این موضوع را هم فراموش نکنید که از بین بردن موهای زائد پروسه زمان‌بر است و باید در این مورد صبور باشید.

برای مطالعه : پاک کردن تاتو

آیا استفاده از لیزر میتواند موهای زائد هر ناحیه از بدن را از بین ببرد

در این مورد باید گفت که طبق تجربیاتی که متخصصین مطب زیبایی ندای سلامت داشته‌اند علائم سندروم تخمدان کیستیک در افراد مختلف متفاوت است و از این رو موهای زائد در افراد مختلف ممکن است در نواحی متفاوت رشد کند و لیزر برای از بین بردن موهای زائد هر ناحیه از بدن توسط FDA تایید شده است.

و همچنین توصیه می‌کنیم که شما برای این‌که با روشها و دستگاه‌های مختلف لیزر هم آشنا شوید

می توانید قبل از مراجعه به پزشک متخصص خودتان مطالعه اندکی بر روی روش‌های مختلف لیزر مانند لیزر دایود، لیزر RF، لیزر IPL، لیزر SHR، لیزر NDYAG، داشته باشید کار در نهایت با مشاوره ای که از پزشک متخصص پوست و مو دریافت می کنید بهترین تصمیم را برای این کار بگیرید.

آیا نتایج لیزر برای تمامی افراد مبتلا به سندروم تخمدان کیستیک یکسان است

همانطور که در بخش قبلی گفته شد علائم این بیماری در افراد مختلف متفاوت است.

در مورد نتایجی که به دست می آید باید گفت که لیزر برای افرادی که رنگ موی تیره و پوست روشنی دارد معمولا تاثیرگذارتر است.

اما اگر پوست خود را برنزه کرده اید باید صبر کنید تا رنگ آن به حالت طبیعی اولیه خود برگردد.

همچنین اگر به طور طبیعی پوست تیره دارید نگران نباشید شما می توانید از دستگاه لیزر ان دی یاگ استفاده کنید، که مخصوص این کار تعبیه شده است و می تواند مشکل شما را برطرف کند.

اما در صورتی که پوست شما روشن است استفاده از دستگاه لیزر الکساندرایت به شما توصیه می شود.

چند جلسه برای از بین بردن موهای زائد ناشی از PCOS نیاز است

وی در مورد اینکه چند جلسه برای از بین بردن موهای زائد ناشی از سندروم تخمدان پلی کیستیک نیاز است باید گفت که ابتدا شما باید به کلینیک تخصصی لیزر مراجعه نمایید.

سپس با توجه به اینکه نوع این بیماری در بدن افراد مختلف می تواند متفاوت باشد پزشک مربوطه بعد از انجام معاینه های لازم تعداد جلساتی که نیاز از شما بعد کلینیک مراجعه نمایید را به شما خواهد گفت.

متاسفانه در برخی از سایت‌ها درج شده است که در یک جلسه هم می توان موهای زائد ناشی از PCOS او را از بین برد اما باید طبق تجربه‌ای که پزشکان متخصص در این زمینه دارند، حتما باید ابتدا معاینه بر روی مراجعه کننده انجام شود و بعد تعداد جلسات مراجعه مشخص شود تا با اطمینان کامل برای حل این مشکل اقدام کنیم.

اگر بخواهیم به طور کلی زمان این تعداد جلسات رو به شما بگویید طبق تجربیاتی که از مراجعه کنندگان قبلی داشته این معمولا یک دوره ۳ تا ۵ جلسه لیزر مو، با دوره هر ۴ هفته یک بار نتیجه قابل قبولی حاصل می شود.

برای مطالعه : رفع تاتو و خالکوبی با لیزر

آیا لیزر بیکینی برای بیماران سندروم تخمدان پلی کیستیک ضرر دارد ؟

در ابتدا باید گفت که لیزر کاملا بی خطر است چون ارشد های لیزر نمی‌توانند به اندام‌های داخلی نفوذ کند و بنابراین بر اساس مطالعاتی که تابع امروز صورت گرفته هیچ‌گونه تأثیر منفی بر روی تخمدان ها و باروری ندارند.

به همین دلیل با اطمینان می توان گفت که لیزر بیکینی هم برای کیست تخمدان ضرری ندارد و معمولا ممکن است پس از انجام لیزر پوست نواحی تحت درمان دچار کمی قرمزی و تعریف شود که البته این حالت کاملا طبیعی است.

برای مطالعه » مزایای لیزر نسبت به اپیلاسیون

سخن پایانی

در نهایت امیدوارم که ارائه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد شما می توانید در انتهای همین صفحه در بخش نظرات، سوالات خود را پیرامون لیزر و سندروم تخمدان پلی کیستیک یا PCOS با ما در میان بگذارید، متخصصین کلینیک زیبایی ندای سلامت شما را راهنمایی کنند.

ضمن اینکه در آخر هم باید گفت که برخی از مراجعه کنندگان به کلینیک زیبایی ندای سلامت از من سوال می کنند که آیا لازم است پیش از مراجعه برای انجام لیزر مصرف داروهای خاصی را قطع کنیم.

که در این مورد هم باید گفت که اگر شما داروهایی مثل تتراسایکلین یا داروی ST.Hohns را مصرف می‌کنید حتما باید یک تا دو هفته پیش از شروع درمان لیزر مصرف آن را قطع کنید.

چون که ممکن است این داروها پوست شما را نسبت به نور حساس تر کنند و همچنین توصیه می‌شود که یک هفته پیش از شروع درمان لیزر از محصولات مراقبت از پوست مانند Renova، یا سایر اسیدهای گلیکولیک یا آلفا هیدروکسی را متوقف کنید.

در نهایت نگرانی موضوع نباشید چرا که شما در زمان مراجعه تمامی موارد مهم و ضروری توسط پزشک متخصص به شما گفته می شود، قبل از جلسات لیزر و بعد از جلسات لیزر چه کارهایی را می بایست انجام دهید.

در آخر هم برخی دیگر از خدمات مهم کلینیک ندای سلامت را بجز لیزر به شما معرفی می کنیم که در صورت تمایل می توانید با مراجعه به صفحات مربوطه اطلاعات را لازم را در مورد آنها کسب کنید.

کلینیک ندای سلامت علاوه بر لیزر خدمات دیگری همچون هایفوتراپی، تزریق بوتاکس، تزریق ژل لب، کاشت ناخن، و همچنین فروش تجهیزات پزشکی را نیز به مشتریان خود ارائه می کند.

منبع :

https://www.nedayesalamat.com/آیا-لیزر-برای-کیست-تخمدان-مضر-است/

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *