غواصی و شنا در سواحل عمان

عمان یکی از جاذبه های گردشگری خاورمیانه است. عمان از کشورهای پرطرفدار جهت سفرهای توریستی در نقاط مختلف دنیا به ویژه ایران به شمار می رود. عمان دارای سواحل زیادی است که امکان غواصی و شنا در این سواحل برای مسافران امکان پذیر است. یکی از سواحل زیبای این کشور به نام ساحل البستان است که امکان شنا و غواصی در آن فراهم است. مسافران در این ساحل علاوه بر شنا و غواصی می توانند از خدمات دریانوردی و کایاک، جت اسکی و … نیز استفاده کنند. ساحل قنطاب نیز از دیگر سواحل عمان است که امکان شنا و غواصی را دارد. این ساحل بسیار ساده و بی آلایش است و امکانات تفریحی کمی دارد، اما در عین امکانات کم امکان شنا و غواصی بسیاری در آن فراهم است. ساحل بندر جیسا از دیگر سواحل معروف عمان است. هر شخصی که بخواهد در مسقط یک آفتاب خوب و به یاد ماندنی بگیرد می تواند به این ساحل مراجعه کرده و از مزایای آن استفاده نمایند. ساحل کلبوه نیز از دیگر سواحل معروف عمان است که اطراف آن را کوهستان های سبزی در بر گرفته و با رنگ فیروزه ای آب خود مقصد بسیاری از مسافران برای شنا و غواصی است.

کوهنوردی و پیاده‌روی در کوه‌های عمان

بهترین تجربه های سفر به عمان را می توان در سواحل و کوهستان ها و جنگل های این کشور تجربه کرد. یکی از مکان های گردشگری شهر مسقط قسمت کوهستانی و سبز جبل اخضر است. در این کوهستان علاوه بر طبیعت و زیبایی خیره کننده می توان انواع چشمه ها را یافت. در تمامی فصول سال می توان به این منطقه مراجعه کرده و با بازدید از آن هوایی مطبوع و دلپذیر را تجربه کرد. کوهستان سبز شهر مسقط ارتفاعی در حدود 3075 متر دارد. علاوه بر چشمه ها در این منطقه می توان میوه های متفاوتی را بر درختان میوه یافت و استفاده کرد. در اطراف این ناحیه کوهستانی به دلیل آب و هوای معتدل و رو به سرد این منطقه کشاورزی در اطراف این منطقه فراوان است. حتی در فصول گرم سال نیز می توان به این منطقه سفر کرده و از امکانات و هوای معتدل آن استفاده کرد. بسیاری از گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند پیاده روی در هوایی دلپذیر و خنک همراه با مناظر زیبا و دیدنی را تجربه خواهند کرد.دره نوردی در عمان نیز از تفریحات و سرگرمی های این کشور به حساب می آید. جبل اخضر و جبل شمس از دره ها و تنگه هایی هستند که امکان دره نوردی در آن ها برقرار است. این مناطق دارای کوه هایی مرتفع و صخره هایی جذاب با شیب هایی ترسناک برای دره نوردی هستند. وادی بنی عوف از دره های عمان است که امکان گردشگری در آن برای گردشگران فراهم است. صخره های آهکی و سنگی در این مناطق بر زیبایی های این منطقه اضافه کرده و مکانی دلخواه برای ماجراجویی را فراهم می آورد.

سافاری در صحرای عمان

عمان با در اختیار داشتن بیابان ها و کویرهای فراوان جایگاهی برای تفریح سافاری میان توریست ها و بازدیدکنندگان این کشور به حساب می آید. کویر وهیبه عمان کویری است که می تواند جایگاه سافاری میان گردشگران باشد. وهیبه جزو کویرهای شرقی عمان است که در فاصله 4 ساعته از شهر مسقط قرار دارد. سافاری با استفاده از جیپ در این کویر معروف است. حتی در این کویر اسکی روی شن نیز انجام می گیرد. شترسواری و استفاده از موتورهای چهارچرخ از گزینه های سرگرمی در این سفر است. سافاری با استفاده از ماشین های آفرود در کویر وهیبه مشهور است. انواع ماشین های مدل بالا چون لندکروزهای آخرین مدل در این کویر مورد استفاده قرار گرفته و لحظات مهیج و خوشی را برای مسافرین فراهم می آورد. مسافران در سافاری در صحرای عمان علاوه بر لذت آفرود می توانند از لذت شب نشینی در بیابان و کویرهای زیبا بهره مند شوند. علاوه بر آفرود در تور سافاری می توان از موتورسواری، شتر سواری، گلف، کارتینگ و … استفاده کرد. 

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها