گاوصندوق هایی که قفل دیجیتال دارند باید برای تامین انرژی مورد نیاز باز شدن درب گاوصندوق از یک منبع تغذیه استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم انواع منبع های تغذیه که در گاوصندوق ها مورد استفاد قرار می‌گیرند و دوام آن ها را بررسی نماییم تا متوجه شوید که کدام منبع تغذیه برای گاوصندوق شما مناسب تر است.

خرید بهترین گاوصندوق ایرانی و خارجی

انواع منبع تغذیه در گاوصندوق

اصولا در گاوصندوق های با قفل دیجیتال برای آن که بتوان انرژی مورد نیاز را تامین کرد از باتری استفاده می‌شود.

البته گاهی اوقات و در برخی از مدل های گاوصندوق که نیاز به انرژی بیش تری دارند از جریان مستقیم و یا آداپتور ها نیز استفاده می‌شود اما بیش تر این استفاده جنبه کمکی دارد.

چرا که ممکن است جریان مستقیم قطع شده و در چنین حالتی باید از از باتری ها استفاده شود.

انواع منبع تغذیه در گاوصندوقانواع منبع تغذیه در گاوصندوق

عوامل تاثیر گذار روی دوام باتری گاوصندوق

عوامل بسیار زیادی هستند که روی دوام باتری گاوصندوق تاثیر می‌گذارند و ارائه یک پاسخ ثابت برای این سوال که: کدام عامل روی دوام عمر باتری گاوصندوق تاثیر گذار است وجود ندارد.

در ادامه چند عامل بسیار مهمی که ممکن است در دوام باتری گاوصندوق ها تاثیر بگذارند بررسی خواهد شد.

عوامل تاثیر گذار روی دوام باتری گاوصندوقعوامل تاثیر گذار روی دوام باتری گاوصندوق

نوع قفل گاوصندوق

قفل های دیجیتالی گاوصندوق به دو دسته موتورایز و ساده تقسیم می‌شوند. در نوع موتورایز کار شما بسیار ساده است اما انرژی مورد نیاز نیز بیش تر است.

در قفل های موتورایز شما کار شما تنها وارد کردن رمز است. در این حالت شما باید صدای یک موتور که داخل گاوصندوق قرار دارد را بشنوید که در حال آزاد کردن زبانه هاست.

در این زمان شما باید درب گاوصندوق را باز نمایید و پس از اتمام کار دوباره آن را سر جای خود برگردانید.

زمانی که درب گاوصندوق دس جای خود برگردد مجددا سنسور های آن فعال می‌شوند و می‌توانید درب گاوصندوق را قفل نمایید.

انرژی که توسط این نوع از قفل ها مصرف می‌شود نسبت به قفل های دیجیتالی ساده بیش تر است و تماما توسط باتری تامین می‌شود.

در صورتی که از باتری مناسب استفاده نمایید، تا یک سال دغدغه تعویض باتری نخواهید داشت.

برای آشنایی با انواع قفل های گاوصنوق مقاله قفل گاوصندوق را مطالعه کنید تا با آگاهی بیشتر امنیت گاوصندوق تان را بهبود بخشید.

شرایط آب و هوایی محل گاوصندوق

شرایط آب و هوایی نامناسب می‌تواند تاثیر بسیار بدی روی گاوصندوق ها بگذارد. اگر در محیط هایی با آب و هوای جوی سکونت دارد بهتر است هر ۷-۸ ماه به فکر تعویض باتری گاوصندوق بیفتید که مشکلی پیش نیاید.

میزان استفاده از گاوصندوق

طبیعتا استفاده بیش تر از گاوصندوق موجب بیش تر کار کردن آن و مصرف بیش تر انرژی می‌شود.

اگر محل سکونت شما شرایط مناسبی دارد و هر روز از گاوصندوق خود استفاده می‌کنید تا یک سال مشکلی با باتری آن نخواهید داشت و نیاز به تعویض آن پیدا نخواهید کرد.

گاوصندوق های با مصرف انرژی بالا کدامند؟

معمولا گاوصندوق هایی که باز و بسته شدن در آن ها توسط موتور صورت می‌گیرد انرژی بیش تری نیاز دارند و مصرف انرژی در آن ها بالا تر است.

در بسیاری از گاوصندوق ها ( بیش تر در گاوصندوق های مکانیکی )‌ باز و بسته شدن درب توسط یک اهرم و به صورت دستی انجام می‌شود که در این گاوصندوق ها نیاز به باتری صرفا برای باز کردن زبانه هاست.

گاوصندوق هایی که درب آن ها با موتور باز می‌شود نیازمند انرژی بیش تری هستند و مصرف انرژی بالا تری دارند.

گاوصندوق های با مصرف انرژی بالا کدامندگاوصندوق های با مصرف انرژی بالا کدامند

بهترین باتری گاوصندوق چیست؟

باتری های گاوصندوق با برند های مختلفی در بازار قابل خریداری هستند که برخی از آن ها کیفیت مطلوبی دارند ولی استفاده از برخی از آن ها نیز توصیه نمی‌شود.

طبق آمار به دست آمده بهترین مارک باتری که می‌توانید برای گاوصندوق خود استفاده نمایید، باتری های سونی هستند که باید باتری های اورجینال را پیدا کنید.

معمولا این باتری ها در شرایط ایده آل و دما و رطوبت متناسب تا ۳ سال دوام دارند.

البته این مقدار یک عدد حدودی است و برای آن که از سلامت باتری های خود اطمینان حاصل کنید بهتر است که هر شش ماه یک بار آن ها را تست کنید.

به یاد داشته باشید که یکی از مهم ترین نکات، این است که باتری های اضافی گاوصندوق را داخل آن نگهداری نکنید.

در صورتی که در مواقع اضطراری به آن ها نیاز پیدا کنید این موضوع مشکل ساز خواهد بود.

بهترین گاوصندوق ها از بهترین منابع تغذیه انرژی استفاده میکنند. اگر نمیدانید بهترین و پرفروش ترین گاوصندوق های ایرانی و خارجی کدامند میتوانید مقاله بهترین گاوصندوق را مطالعه کرده و با پرفروش ترین و باکیفیت ترین گاوصندوق ها آشنا شوید.

بهترین باتری گاوصندوق چیستبهترین باتری گاوصندوق چیست

مراحل تعویض باتری گاوصندوق

یکی از چالش هایی که برای افراد هنگام خالی شدن باتری گاوصندوق به وجود می‌آید نحوه تعویض باتری های قدیمی با جدید است.

در چنین حالتی در ابتدا باید مطمئن شوید که باتری ها صرفا تمام شده اند و مشکل کار نکردن گاوصندوق خراب شدن آن نیست.

سپس باید باتری های مناسب گاوصندوق خود را پیدا و خریداری نمایید. مدل های گاوصندوق زیادی وجود دارد که به تبع آن نیازمند باتری های متفاوتی نیز هستند.

قفل های گاوصندوق را می‌توان به سه دسته: ۱- دیجیتال با کلید یدکی، ۲- دیجیتال با باتری پشت صفحه کلید و ۳- دیجیتال با اتصال منبع تغذیه اضطراری تقسیم کرد.

قفل های دیجیتالی با کلید یدکی جزو گاوصندوق های ارزان تر هستند که در هنگام تمام شدن باتری می‌توانید درب آن را با کلید باز کنید.

قفل های دیجیتالی با باتری پشت صفحه کلید بهترین باتری ها را می‌خورند که حتی در صورت خاموش شدن گاوصندوق نیز می‌تواند باتری ها را تعویض نمایید.

این نوع قفل ها پیش از تمام شدن باتری به شما هشدار می‌دهند که بتوانید باتری ها را به موقع تعویض نمایید.

در قفل های دیجیتالی با اتصال منبع تغذیه اضطراری می‌توانید از منبع تغذیه خارجی نیز استفاده کنید تا در صورت تمام شدن باتری مشکلی پیش نیاید.

اگر کلید گاوصندوق تان را گم کرده اید یا به هر دلیلی گاوصندوق تان باز نمیشود میتوانید با راهکار های مقاله باز كردن گاوصندوق قديمی را بخوانید تا بدون کلید بتوانید گاوصندوق را باز کنید.

نحوه دسترسی به باتری گاوصندوق های مختلف

همان طور که گفته شد قفل گاوصندوق ها با یک دیگر متفاوت است و سه نوع قفل متفاوت وجود دارد که در هر سه نوع آن ها نحوه دسترسی به باتری ها متفاوت است.

گاوصندوق های دیجیتالی با کلید، پس از تمام شدن باتری به راحتی با کلید باز می‌شوند و حتی در صورت گم کردن کلید نیز به خاطر امنیت پایین یک کلیدساز قادر به باز کردن آن خواهد بود.

در گاوصندوق های دیجیتالی با باتری پشت صفحه صفحه کلید دارای یک گیره است که درپوش باتری را باز می‌کند و می‌توانید بی هیچ مشکلی باتری را تعویض نمایید.

گاوصندوق های دیجیتالی همراه با منبع تغذیه خارجی در صورت تمام شدن باتری قادر به باز شدن نیستند و باید از منبع تغذیه خارجی ( یک باتری نه ولتی ) برای باز کردن آن و تامین انرژی مورد نیاز استفاده نمایید.

 

منبع

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها