کیک قهوه گردو یک میان وعده عالی برای عصرهای طولانی پاییزی می باشد. عطردلچسب قهوه باعث شده همه افراد آن را دوست داشته باشند و همچنین وجود تکه های گردو در این کیک باعث شده است که بافت بسیار دلچسبی را برای مصرف کننده به ارمغان بیاورد. ترکیب کیک قهوه و نسکافه در کنارهم نیز یک ترکیب بسیار عالی و دلچسب است.

پیشنهاد ویژه: برای آموزش کار در کافی شاپ می توانید از ثبت نام در دوره کافی شاپ فنی حرفه ای شروع کنید.

مطالبی که در این صفحه خواهید خواند:

  1. طرز تهیه کیک قهوه گردو
  2. طرز تهیه کیک قهوه با ماست
  3. طرز تهیه کیک قهوه اسپرسو
  4. طرز تهیه کیک قهوه دو رنگ
  5. طرز تهیه کیک قهوه خیس
  6. طرزتهیه کیک قهوه و دارچین
  7. طرز تهیه کیک قهوه خیس بدون پودر کاکائو
  8. طرز تهیه کیک قهوه با پف زیاد
  9. طرز تهیه کیک قهوه با خامه
  10. طرز تهیه کیک قهوه خیس بدون فر
  11. طرز تهیه کیک قهوه خیس بدون شیر
طرز تهیه کیک قهوه گردو

طرز تهیه کیک قهوه گردو

مواد مورد نیاز:

  • گردو سه چهارم پیمانه
  • آرد یک و نیم پیمانه
  • بکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
  • نمک خوراکی یک چهارم قاشق چای خوری
  • کره یک قالب ۱۲۰ گرمی
  • شکر ۱ پیمانه
  • تخم مرغ ۲ عدد بزرگ
  • وانیل یک دوم قاشق چایخوری
  • شیر یک سوم پیمانه
  • قهوه غلیظ ۳ قاشق غذاخوری

ابتدا آرد و بکینگ پودر و نمک خود را درون یک ظرف با همدیگر مخلوط می کنیم و آن را در کنار نگه میداریم.  گردوهایی که  در دستور اولیه آمده بود را کاملا خرد می کنیم و در کنار می گذاریم.حالا دراین قسمت تخم مرغ های خود را در همزن میریزیم و به وسیله دستگاه کاملا با هم میزنیم تا یکدست شود سپس وانیل و شکر خود را به همراه کره به ترکیب تخم مرغ اضافه می کنیم و آن را بسیار خوب هم می زنیم. حالا به این  مخلوط تکه های گردو را اضافه می کنیم . در یک لیوان جدا شیر و قهوه خود را هم با هم ترکیب میکنیم.

طرز تهیه کیک قهوه با ماست
طرز تهیه کیک قهوه با ماست

طرز تهیه کیک قهوه با ماست

دستور پخت این نوع کیک همانند کیک قهوه ساده میباشد با این تفاوت که در ترکیب مواد آن ماست یونانی هم اضافه می کنیم در نهایت این ترکیبات را به مخلوط  آرد اولیه و بکینگ پودر خود می افزاییم. مدت زمان لازم برای پخت این که ۳۰ الی ۴۰ دقیقه می باشد. در این مرحله مخلوط کیک خود را درون قالب میریزیم و آن را درون فر با دمای ۱۵۰ درجه سانتیگراد به مدت ۳۰  الی ۴۰ دقیقه قرار میدهیم. بعد ازسپری شدن این مدت کیک قهوه خوشمزه ما آماده است و شما می توانید با ترکیب کیک قهوه و شکلات وحتی کیک قهوه با دارچین گردو نیز یک دسر جذاب میل کنید..

لازم به ذکر است برای داشتن کیک قهوه با پف زیاد بهتر است تخم مرغ خود را زیاد به وسیله همزن هم بزنید این ترکیب پف کند تا باعث پف زیاد کیک قهوه شما بشود.حالا در این قسمت طرز تهیه کیک قهوه با خامه را نیز می خواهیم به شما آموزش دهیم.

ابتدا مقداری پودر قند و کره نرم شده را با مقداری خامه درون مخلوط کن میریزیم و هم میزنیم تا یکدست شوند. اگر ترکیب به دست آمده زیادی شل شده است می‌توانید مقدار پودر قند را افزایش دهید. در این مرحله خامه ما آماده است و شما می توانید آن را روی کیک قهوه بریزید و با تکه های شکلات یا گردو آنرا را تزیین کنید.

( مقاله های فوت و فن شیرینی لطیفه و طرز تهیه شیرینی دانمارکی قنادی ها را به شما پیشنهاد می کنیم. )

طرز تهیه کیک قهوه اسپرسو
طرز تهیه کیک قهوه اسپرسو

طرز تهیه کیک قهوه اسپرسو

برای درست کردن این مدل کیک کافی است مقداری قهوه اسپرسو غلیظ یا قهوه دارک را به ترکیب تخم مرغ و شکر خود اضافه کنید و آن را حسابی با همزن مخلوط کنیدو ارد خود را به ان اضافه کنید در این مرحله کافیست مواد خود را درون فر قرار دهید و کیک قهوه اسپرسوشما آماده است.

طرز تهیه کیک قهوه با پف زیاد
طرز تهیه کیک قهوه با پف زیاد

طرز تهیه کیک قهوه با پف زیاد

کیک قهوه با پف زیاد امروزه یکی از پر طرفدار ترین کیک هایی در دسته بندی کیک قهوه خیس می باشد، به دلیل استفاده بیشتر در کافی شاپ ها و همچنین تزئین سفره های شیرینی پزی این نوع کیک از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

مواد لازم برای تهیه کیک قهوه با پف زیاد عبارت اند از:
۳ قاشق چایخوری پودر قهوه
۱ قاشق سوپخوری آب جوش
۱۲۵ گرم کره نرم شده
½ قاشق چایخوری وانیل
۱۱۵ گرم شکر قهوه ای
۲ عدد تخم مرغ
۱۷۵ گرم آرد
۱ قاشق چایخوری بیکینگ پودر
¼ پیمانه پودر کاسترد
۱۱۵ میلی لیتر شیر
خامه فرم گرفته به مقدار لازم

دستور العمل طرز تهیه کیک قهوه با پف زیاد:

در یک کاسه مناسب کره و شکر قهوه را اضافه کنید.
پودر قهوه را درون آب جوش حل کنید.
کره و شکر قهوه را با همزن برقی مخلوط کنید.
وانیل و یکی از تخم مرغ‌ها را به مواد اضافه کنید و برای ۱ الی ۲ دقیقه با همزن هم بزنید.
سپس تخم مرغ دوم را اضافه کنید و برای ۲ دقیقه هم بزنید.
قهوه حل شده در آب جوش را به مواد اضافه کنید و هم بزنید.
آرد، پودر کاسترد و بیکینگ پودر را در یک ظرف مناسب با هم مخلوط کنید.
مواد خشک و شیر را کم کم به خمیر اضافه کنید.
سپس با لیسک سیلیکونی مواد را هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.
بعد از اضافه کردن تمام مواد خشک و شیر و یکدست شدن خمیر کیک، آن را درون قالب که از قبل چرب کردید یا کف آن را با کاغذ روغنی پوشاندید بریزید.
برای درست کردن این کیک از یک قالب گرد با قطر ۲۰ سانتی‌متر می‌توانید استفاده کنید.
قالب را درون فری که از ۱۵ دقیقه قبل با درجه حرارت ۱۷۵ درجه سانتیگراد گرم شده قرار دهید.
۴۰ الی ۵۰ دقیقه برای پخت این کیک زمان لازم است. بعد از پخت قالب را از فر دربیاورید و اجازه دهید کیک خنک شود و بعد آن را با خامه فرم گرفته تزیین کنید.

شما میتوانید با شرکت در دوره های آموزش کیک پزی آریا تهران مدرک فنی حرفه ای و بین المللی دریافت نمایید.

طرز تهیه کیک قهوه با خامه
طرز تهیه کیک قهوه با خامه

طرز تهیه کیک قهوه با خامه

یکی دیگر از انواع کیک قهوه خیس، کیک قهوه با خامه می باشد، این نوع کیک از آنجا که یکی از کیک های خامه ای نیز به حساب می اید از محبوبیت بیسار بالایی برخوردار شده است.

مواد لازم
آرد ۲ پیمانه
شکر ۱.۵ پیمانه
تخم مرغ ۳ عدد
پودر قهوه ۳ قاشق چای خوری
پودر کاکائو ۲ قاشق مرباخوری
بیکینگ پودر ۲ قاشق چای خوری
وانیل‏ ۱/۴ قاشق چای خوری
شیر ۱/۲ پیمانه
روغن مایع ۱/۲ پیمانه
طرز تهیه کیک قهوه با خامه
قهوه و پودر کاکائو را در شیر حل کنید، روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. سپس تخم مرغ ، شکر و وانیل را داخل یک ظرف مناسب بریزید و با دور تند همزن هم بزنید تا کرم رنگ و کش‌دار شود. در مرحله بعد روغن مایع را هم اضافه کنید و دوباره مواد را با هم مخلوط کنید تا یک‌دست شود. مخلوط شیر سرد ، قهوه و پودر کاکائو را هم اضافه کنید و هم بزنید.

آرد را ۳ بار الک کنید و به همراه بکینگ‌پودر و نمک در چند مرحله به مواد اضافه کنید. بعد از هر بار اضافه کردن آرد با لیسک مواد را مخلوط کنید تا مایه کیک یک‌دست شود.

کف قالب مورد نظر کاغذ روغنی پهن کنید یا اینکه با روغن جامد چرب کنید و مواد را از وسط قالب داخل آن بریزید و به صورت یک‌نواخت در کل قالب پهن کنید.

سپس در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۴۵ دقیقه در طبقه وسط فر قرار بدهید. بعد از اینکه کیک قهوه را از فر خارج کردید، اجازه دهید کم‌کم سرد شود. این کیک را می‌توانید به صورت ساده یا با شکلات آب شده یا گاناش سرو کنید.

پیشنهاد ویژه: طرز تهیه کیک شکلاتی ساده برای ۶ نفر

طرز تهیه کیک قهوه خیس بدون فر
طرز تهیه کیک قهوه خیس بدون فر

طرز تهیه کیک قهوه خیس بدون فر

کیک قهوه خیس بدون فر یکی از پر طرفدار ترین نوع کیک ها در بین انواع کیک های خانگی و کافی شاپی می باشدف از آنجا که این نوع کیک را میتوانید بدون فر بپزید جزأ کیک های آسان نیز میتواند به حساب اید.

در بخش زیر طرز تهیه کیک قهوه خیس بدون فر را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

تخم مرغ ۲ عدد
شکر ½ لیوان
روغن مایع ⅓ لیوان
وانیل ½ قاشق مرباخوری
بکینگ پودر ۲ قاشق مرباخوری
شیر ½ لیوان
آرد ۱ و نیم لیوان
پودر کاکائو ۲ قاشق سوپخوری

در بخش زیر نیز مراحل پخت کیک قهوه خیس بدون فر را میتوانید مشاهده نمایید:

آماده سازی مواد
ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود. سپس مواد را به کمک پیمانه یا یک لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا فر گرم شود. برای پخت بدون فر باید یک قابلمه را کمی چرب کنید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود و یا می توانید فر دست ساز تهیه کنید و روی شعله پخش کن بگذارید تا گرم شود.

پیشنهاد ویژه: کیک سیب و دارچین در قابلمه

هم زدن مواد
آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را باهم مخلوط و سه بار الک کنید و کنار قرار دهید. شیر را گرم کنید و داخل یک کاسه بریزید و پودر قهوه ترک یا فوری را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شود و قهوه داخل شیر باز شود.

تهیه مایه کیک
در ادامه تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه بریزید و برای ۵ دقیقه با همزن برقی بزنید تا تخم مرغ ها کرمی رنگ و کشدار شود. در ادامه روغن مایع را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن مواد را هم بزنید. در ادامه مخلوط شیر گرم را اضافه کنید و برای ۳۰ ثانیه هم بزنید. در ادامه مخلوط آرد را به تدریج به مواد اضافه کنید و با لیسک خوب هم بزنید تا یکدست شود.

پخت کیک قهوه خیس
در ادامه قالب مورد نظر را کمی چرب و آردپاشی کنید و مایه کیک را داخل قالب ریخته و برای ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود. برای پخت بدون فر نیز باید روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۱ ساعت روی شعله پخش کن قرار دهید تا کیک پخته شود. بعد از پخت کیک را از قالب خارج کنید و مجدد داخل قالب قرار دهید و با سیخ چوبی چند سوراخ روی کیک ایحاد کنید. برای تهیه سس مخصوص باید شیر را داخل شیرجوش ریخته و با نشاسته ذرت مخلوط کنید تا یکدست شود و بعد پودر قهوه و شکر را اضافه کنید و هم بزنید و روی حرارت قرار دهید تا سس غلیظ و یکدست شود و بعد روی کیک ریخته و صبر کنید تا جذب کیک شود و سرو کنید.

پیشنهاد میوشد دوره دکور کیک حرفه ای آریا تهران را از دست ندهید.

طرز تهیه کیک قهوه خیس بدون شیر
طرز تهیه کیک قهوه خیس بدون شیر

طرز تهیه کیک قهوه خیس بدون شیر

بسیاری از افراد دوست دارند در کیک خود از سیر استفاده نکنند، کیک قهوه خیس بدون شیر یکی از خوشمزه ترین کیک قهوه خیس به شمار می آید که در این نوع کیک قهوه خیس معمولا تلخی قهوه را بیشتر از دیگر نوع کیک ها حس خواهیم کرد.

مواد لازم برای تهیه کیک قهوه خیس بدون شیر عبارت اند از:
۲ پیمانه آرد
۱ پیمانه شکر
۳/۴ پیمانه آب جوش خنک شده
۳/۴ پیمانه روغن
۴ عدد تخم مرغ
۲ قاشق غ خ پودر قهوه
۱ قاشق وانیل و بکینگ پودر

طرز تهیه کیک قهوه دو رنگ

کیک قهوه دو رنگ یا به اصطلاح زبرا بسیار کیک جذابی است ما برای درست کردن کیک قهوه دو رنگ به مواد زیر نیاز داریم .این مواد برای ۶ نفر می باشد. مواد لازم: تخم مرغ دو عدد – شکر یک دوم لیوان-روغن یک چهارم لیوان -شیر یا ماست یک دوم لیوان -آرد سفید یک لیوان -وانیل یک دوم قاشق چای خوری- بکینگ پودر یک دوم قاشق غذاخوری -پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری -این کیک بعد از کیک ساده یکی از معروفترین کیک ها است . دستور پخت این کیک همانند مراحل قبلی میباشد با این تفاوت که که بعد از آنکه مواد خود را با هم مخلوط کردیم یعنی  ترکیب آرد و بکینگ پودر با تخم مرغ وشکر وشیرو روغن وانیل آن را کنار می گذریم و مقداری ازاین ترکیب را با پودر قهوه مخلوط میکنیم . در این قسمت ما دو ظرف متفاوت از مواد کیک را در اختیارداریم . ابتدا بخش ساده را کمی درون قالب میریزیم و بعد بخش قهوه دار را کمی با ملاقه اضافه می کنیم.دوباره بخش ساده را اضافه می کنیم و بعد بخش قهوه دار . الان مواد کیک ما حالت دو رنگ نامنظم است ان را درون فر با دمای ۱۵۰ درجه ۳۰ الی ۴۰ دقیقه درون فر می گذاریم و بعد از طی شدن این زمان کیک شما اماده سرو می باشد .

( خوب است که مقاله آموزش ماکارون و شیرینی شکری را نیز مطالعه کنید. )

طرز تهیه کیک قهوه خیس

دستور پخت این کیک نیز همانند مراحل قبلی میباشد با این تفاوت که ما در این مرحله به آماده سازی یک سس مخصوص نیاز داریم .مواد لازم برای تهیه سس :

  • شکر
  • شیر
  • روغن مایع
  • قهوه یا پودر کاکائو

پس از آن که کیک ما به طور کامل پخت و آن را از فر بیرون آوردیم مقداری از روی آن را با چاقو برش میدهیم و سس خود را روی آن میریزیم حالا کیک‌خیس ما آماده است.

برای پختن کیک قهوه در قابلمه راه بسیار آسانی وجود دارد شما میتوانید یک قابلمه را پر از آب کنید و آن را بر روی اجاق گاز قرار دهید تا بجوشد قالب کیک خود را نیز بر روی یک پایه فلزی بر روی آب گرم داخل قابلمه قرار دهید و سپس درب قابلمه را یکپارچه به صورت دمکنی بپیچید و شعله اجاق گاز را بسیار کم کنید تا کیک شما درون قابلمه پخته شود. همچنین برای طرز تهیه کیک قهوه خیس بدون شیر نیز مانند همین دستور پیش می رویم وگزینه شیر را از دستور حذف می کینم و به جای آن از آب جوش استفاده می کنیم. .

اگر به پخت شیرینی ها علاقمند هستید می توانید مقاله های طرز تهیه شیرینی الماسی و طرز تهیه میکادو بازاری را نیز مطالعه کنید.

طرز تهیه کیک قهوه و دارچین

کیک با طعم قهوه و دارچین احتمالا شما را به یاد عطر شیرین بچگی می اندازد . این کیک به دلیل داشتن دارچین بسیار عطر شیرین و دلچسبی را برای شما به ارمغان می آورد . مواد لازم برا برای این کی  مانند مراحل قبلی می باشد ابتدا تخم مرغ شکرو وانیل را با همزن هم میزنیم وشیروقهوه را نیز با هم مخلوط می کنیم وسپس روغن را به  درون آن می ریزیم  و مخلوط ارد و دارچین و بکینگ پودر را ۳ بار الک میکنیم و کم کم آن را به ترکیبات مرحله اول اضافه میکنیم سپس مواد آماده شده را درون قالب میریزیم و درون فر با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۴۰ دقیقه قرار می دهیم وحالا کیک ما اماده سرو می باشد. نوش جان

طرز تهیه کیک قهوه خیس بدون کاکائو

طرز تهیه کیک قهوه خیس بدون پودر کاکائو

برای درست کردن کیک خیس همان طور که در مراحل قبل صحبت شد ما نیاز به سس مخصوص داریم . از مواد اصلی این سس می توان کاکائو را نام برد ولی در این بخش ما کاکائو را حذف می کنیم و با شکر-شیر-روغن مایع و قهوه سس خود را درست می کنیم.

برای طرز تهیه کیک کاکائو و قهوه نیز مانند مراحل قبلی عمل می کنیم و به طور دلخواه می توانیم هم از کاکائو و هم قهوه در مواد کیک استفاده کنیم. ترکیب عطر قهوه و کاکائو نیز بوی بسیار مطبوعی به همراه دارد..

اگر این مقاله را دوست داشتید احتمال به مقاله طرز تهیه کیک دو رنگ نیز علاقمند خواهید بود.

سوالات متداولطرز تهیه کیک قهوه به چه صورت است؟

کیک قهوه را میتوانید به صورت های متفاوت و با دستور پخت های متنوع تهیه کنید، داخل این مقاله به صورت جامع طرز تهیه کیک قهوه را قرار داده ایم.آیا میتوان بدون همزن و فر کیک قهوه خیس پخت؟

بله، داخل مقاله طرز تهیه کیک قهوه خیس بدون فر را برای شما عزیزان قرار داده ایم.مواد لازم برای تهیه کیک قهوه خیس چیست؟

معمولا از جمله مواد اصلی لازم برای تهیه کیک قهوه خیس بیکینگ پودر و پودر قهوه می باشد، داخل مقاله مواد لازم برای تهیه کیک قهوه خیس را قرار داده ایم.

منبع: طرز تهیه کیک قهوه خیس

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها