آیا می‌دانید سرویس منظم کولر گازی باعث کاهش هزینه تعمیر آن است؟

5/5
آیا می‌دانید سرویس منظم کولر گازی باعث کاهش هزینه تعمیر آن است

کولر گازی نیز مانند هر دستگاه برقی و مکانیکی دیگری، نیاز به سرویس، تعمیر و نگهداری منظم دارد. تعمیر نکردن به موقع کولر گازی سبب بروز مشکلات جدیدتر و پرهزینه‌تری می‌شود. هدف این مقاله روشن کردن اهمیت سرویس منظم کولر گازی در کاهش هزینه‌های تعمیر است.

پیشنهاد: بهترین نمایندگی تعمیر کولرگازی در تهران

پیشگیری بهتر از درمان است

سرویس و تعمیر منظم کولر گازی به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در برابر مشکلات احتمالی عمل می‌کند. این مشکلات ممکن است به دلیل فرسودگی، استهلاک، گرفتگی و خرابی قطعات ایجاد شود.

در طول سرویس، تکنسین‌ها سیستم را به‌طور کامل چکاپ نموده و هر گونه مشکل جزئی را بررسی می‌کنند. مشکلاتی که متأسفانه و عمدتا پتانسیل گسترش و مبدل شدن به مشکلات بزرگ‌تر و سخت‌تر را دارند.

با رسیدگی سریع به این مشکلات جزئی، صاحبان خانه می‌توانند از تعمیرات پرهزینه‌ای که ممکن است در نتیجه پاره‌ای سهل‌انگاری‌ها به وجود بیاید، اجتناب کنند.

وکیوم کردن کولر گازی و شارژ منظم گاز از جمله مواردی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید و طبق برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مشخصی انجام دهید.

بهترین زمان برای سرویس کولر گازی

بهترین زمان برای سرویس کولر گازی، فصل بهار و پیش از آغاز فصل گرما است. سرویس شامل تمیزکاری اجزای داخلی کولر گازی نظیر کندانسورها، فیلترها و غیره است. این کار سبب تضمین عملکرد قطعات دستگاه و به تعویق انداختن تعمیر آن‌ها می‌گردد که یک استراتژی موفق کاهش هزینه است.

سرویس دیگری نیز در زمستان نیاز است. در فصل زمستان به علت سرمای هوا، امکان یخ زدن آب لوله‌های داکت اسپیلت وجود دارد. بهترین راهکار این است که اگر کولر گازی را خاموش و بدون استفاده می‌گذارید، آب داخل دستگاه را حتما خالی کنید. برای راهنمایی و نصب اسپیلت می توانید با مشاوران امیر 3 سوت تماس بگیرید.

افزایش کارایی در نتیجه سرویس منظم کولر گازی با گذشت زمان، گرد و غبار، زباله‌ها و سایر ذرات و آلاینده‌ها در اجزای یک سیستم تهویه مطبوع مانند فیلترها

و کویل‌ها جمع می‌شوند.

این تجمع مانع عبور جریان هوا می‌شود و راندمان کولر گازی را کاهش می‌دهد که به نوبه خود منجر به افزایش مصرف انرژی و وارد آمدن فشار بیش از حد برسیستم می‌گردد. نتیجه این فشار هم استهلاک و نیاز به تعویض زودهنگام قطعات است. این یعنی هزینه بیشتر.

سرویس منظم کولر گازی با تمیز کردن یا تعویض فیلترها و حذف زباله از سیم پیچ‌ها، راه را برای عبور جریان هوا باز کرده و بهره‌وری انرژی را سبب می‌شود.

یک کولر گازی کارآمد از نظر مصرف انرژی علاوه بر کاهش دادن چشمگیر هزینه حامل‌های انرژی، ریسک خرابی ناشی از فشار بیش از حد بر قطعات و استهلاک آن‌ها را نیز به حداقل می‌رساند.

سرویس منظم کولر گازی، عمر طولانی دستگاه را به همراه دارد

هر نوع خریداری وسایل رفاهی، می‌تواند یک سرمایه‌گذاری مهم برای صاحبان خانه به شمار آید. بنابراین، به حداکثر رساندن طول عمر آن‌ها ضروری است. تعمیر و نگهداری منظم با شناسایی مشکلات احتمالی و رفع آن، می‌تواند عمر دستگاه را افزایش دهد.

تکنسین‌ها می توانند مشکلاتی مانند نشتی مبرد یا اتصالات الکتریکی معیوب را در طول بازدیدهای معمول برطرف کنند. پیش از این که آسیب جبران ناپذیری به سیستم وارد آید. با افزایش عمر کولر گازی از طریق سرویس منظم، صاحبان خانه می‌توانند تعویض‌های پرهزینه را به تأخیر بیندازند.

استفاده از گارانتی و کاهش هزینه های تعمیر کولر گازی یکی از دلایلی که سبب می‌شود سرویس منظم کولر گازی باعث کاهش هزینه تعمیر شود، امکان استفاده از ضمانت و گارانتی است.

بسیاری از کولر گازی‌های برند، با ضمانت‌های سازنده عرضه می‌شوند. مالکان برای معتبر ماندن این ضمانت‌نامه‌ها و استفاده از مزایای آن، نیاز به سرویس منظم دستگاه دارند.

عدم رعایت موارد درج شده در گارانتی به ویژه در بحث سرویس، تعمیر و نگهداری ممکن است سبب ابطال گارانتی شود. بدون وجود گارانتی، مالکان موظفند تمام هزینه تعمیرات یا تعویض قطعات را متقبل شوند. تعمیر و نگهداری منظم علاوه بر حفظ کارایی سیستم، به حفظ گارانتی آن کمک می‌کند.

تشخیص زودهنگام مشکلات عمده در کولر گازی

چکاپ‌های دوره‌ای به شما اجازه می‌دهد تا مشکلات عمده را که ممکن است در سیستم در حال نشو و نما باشند شناسایی کنید. تشخیص زودهنگام این مشکلات امکان تعمیر به موقع، جلوگیری از آسیب بیشتر و کاهش هزینه‌های کلی تعمیر را فراهم می‌کند.

به عنوان مثال، یک نشتی جزئی مبرد را می‌توان قبل از اینکه باعث خرابی کمپرسور شود، به سرعت تعمیر کرد، در حالی که هزینه تعمیر خرابی‌های بعدی آن بسیار بیشتر است.

سخن پایانی

تعمیر و نگهداری منظم دستگاه‌ها یک جنبه حیاتی از مالکیت مسئولانه است. مزایای زیادی از جمله پرداخت هزینه کمتر از نظر تعمیرات، بدیهی‌ترین ثمره مالکیت مسئولانه است که نتیجه‌اش به صورت افزایش پس‌انداز پول، مستقیما به خود شما برمی‌گردد.

برای نصب و سرویس کولر گازی، شما عزیزان می توانید به نمایندگان زبده ما در امیر 3 سوت زنگ بزنید ما به شما قول میدهیم که کارشناسان ما در اسرع وقت آماده خدمات رسانی در هر ساعت از شبانه روز هستند.

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها