اینکه وسط نوجوونی بخوای انتخاب کنی که چه مسیری رو برای آیندت پیش بگیری یکی از سخت ترین چالش هایه که در طول زندگی با اون مواجه می شیم،تو این مقاله می خوایم دو مسیر که منتهی به کامپیوتر می شند رو مورد بررسی قرار بدیم، یعنی طراحی وب و شبکه!

اگر هدفتون از خوندن این مقاله اینه که مسیر زندگیتون رو روشن کنید بهتون پیشنهاد می کنم مقاله آینده شغلی طراحی وب و برنامه نویسی وب یا ویندوز رو هم مطالعه کنید.

فناوری اطلاعات یا همان Information technology یکی از مباحث گسترده و در عین حال جذابی است که می توانید نسبت به یادگیری آن اقدام کنید، البته همانطور که گفته شد این مبحث بسیار گسترده می باشد و هیچ کسی نمی تواند ادعا کند که همه چیز این مبحث را می داند، در ادامه به بررسی دو زیر مجموعه IT یعنی شبکه و طراحی وب می پردازیم.

قبل از پرداختن به مفهوم شبکه کار بگذارید کمی با خود شبکه آشنا شویم، شبکه به مجموعه ای از کامپیوترها(سرورها و…) می گویند که با توجه به شرایطی که ما برای آن ها در نظر گرفته ایم، با هم ارتباط برقرار می کنند و توانایی انتقال داده و اطلاعات به یکدیگر را دارند.

شبکه کار به کسی می گویند که توانایی ایجاد یک شبکه شخصی سازه شده بین کامپیوترها را دارد و می تواند به صورت کامل بر روی این سیستم ها کنترل داشته باشد، تغییرات ایجاد کند و یا را ه و روش ارتباطی این دستگاه ها را به طور کلی تغییر دهد.

یک شبکه کار به صورت کامل با تمامی روش های ارتباطی بین سیستم ها(توپولوژی ها) آشناییت دارد و می تواند سیستم های هوشمند هر شبکه بزرگ و یا کوچکی را به یکدیگر متصل کند، فرد شبکه کار از نحوه ساخت کابل های شبکه تا چگونگی دقیق ارتباط کامپیوترها در لایه های مختلف با یکدیگر اطلاعاتی مفید و کاربردی دارد.

مسیر یادگیری شبکه

همانطور که اشاره شد شبکه یکی گسترده ترین زیرمجموعه های فناوری اطلاعات(IT) می باشد که مسیر یادگیری آسانی ندارد!

یادگیری شبکه نیازمند علاقه و پشتکار بالا می باشد و روندی طولانی در پیش دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

شبکه به خودی خود به چند زیر مجموعه تبدیل می شود که یادگیری هرکدام داستانی متفاوت دارد( که جاش توی این مطلب نیست!)

گذروندن دوره های آموزشی شبکه در کشور ایران به دو روش آنلاین و حضوری برگذار می شود، شما می توانید در کلاس های حضوری شبکه به صورت مقدماتی شرکت کنید و یا به صورت خودخوان در خانه ویدیوی آموزشی مشاهده کنید و یاد بگیرید.

توجه داشته باشید که دانش شبکه به قدری گسترده است که شامل چندین سری سرفصل های تئوری و عملی می باشد و برای اینکه نام خود را شبکه کار بگذارید باید با اکثر این مفاهیم آشنا باشید.

آینده شغلی شبکه

شاید شنیده باشید که می گویند هرچیزی که کم و نایاب تر باشد، ارزشش بیشتر می شود. با زدن این مثال می خوام اهمیت شبکه در دنیای امروزی رو روشن کنم، کاملا طبیعی است که به علت دشوار بودن علم شبکه افراد کمی حاضر هستند که پا در این عرصه بگذارند و این کار را به عنوان شغل خود برگزینند.

همین موضوع سبب می شود که تعداد شبکه کار های دنیا زیاد نباشد و دقیقا همین جاست که مسئله جالب تر می شود، در مقایسه با شغل طراحی سایت که تعدادی زیادی در این زمینه مشغول هستند، شبکه کاران تعداد محدودی دارند و طبق مثالی که زده شد هر موقع چیزی نایاب تر باشد ارزشش بیشتر می شود.

دقیقا به همین دلیل هم است که علم شبکه در ایران و هر جای دنیا از ارزش بالایی برخوردار است، و برای به کارگیری افرادی که در این شغل تخصص دارند هزینه های بالایی پرداخت می شود.

البته در نظر داشته باشید که میزان درآمد شما بستگی به عوامل بسیاری زیادی دارد که از مهم ترین این عوامل می توان به میزان تخصص شما، محل کار شما و تجربه و سابقه کار شما اشاره کرد.

در حالت کلی امیداورم این مفهوم رو رسونده باشم که شبکه مسیریه که کم تر کسی واردش می شه و این تعداد کم به علت بی کفایتی این شغل نیست بلکه به خاطر سختی و تخصصی بودن این شغل است که کمتر کسی می تواند فشار های این شغل را تحمل کند.در این میان هیچ وقت از یاد نبرید که علاقه قدرتی دارد که می تواند سخت ترین کار های دنیا را برای شما به اندازه آب خوردن ساده سازد.

طراح وب به چه کسی می گویند ؟

به کسی که مسعولیت ساخت صفحات مختلف در بستر اینترنت را بر عهده می گیرد طراح سایت گفته می شود، طراحی سایت به دو روش کدنویسی و صفحه ساز انجام می شود.

هدف طراحان سایت از ورود به این شغل می تواند بسیار بسیار متفاوت باشد، برخی از افراد وارد این حرفه می شوند تا کسب و کار خود را راه بی اندازند، برخی برای فروش دوره های آموزشی و برخی دیگر برای شرکت های بزرگ و کوچک این کار را انجام می دهند.

مسیر یادگیری طراحی وب

مسیر یادگیری طراحی سایت به چند چیز بستگی دارد، اینکه می خواهید سایت را با کدنویسی بسازید و یا اینکه صرفا می خواهید با صفحه ساز ها و cms های اختصاصی کار کنید.

طراحی سایت هم مانند یادگیری شبکه می تواند به صورت ویدیویی و حضوری آموخته شود، ابزار های زیادی وجود دارند که می توانید یک وب سایت را فقط در بستر سیستم عامل خود اجرا کنید مانند زمپ و… که قرار نیست در این مورد در این صفحه بیشتر بخوانیم.

آینده شغلی طراحی سایت

با توجه به اینترنتی شدن همه چیز در دنیای امروزی، اصلا دور از انتظار نیست که طراحی وب سایت به یکی از مهم ترین و محبوب ترین شغل های جامعه تبدیل شود.

بسیاری از کسب و کار های اینترنتی در زمان شیوع ویروس کرونا به سود خوبی دست یافتند و به خوبی در دیدگان مردم قرار گرفتند.

درسته که نسبت طراحان وب به شبکه کاران خیلی بیشتر است اما اصلا زود قضاوت نکنید که این شغل در رده پایین تری نسبت به شبکه قرار دارد.

حال می رسیم به مهم ترین سوالی که از ابتدای مقاله به دنبال جواب آن بودیم، اینکه طراح سایت بودن بهتره یا شبکه کار بودن !

مثالی از زندگی شخصی خودم می زنم و امیدوارم که این مثال بتونه در روند تصمیم گیری بین این دو مبحث بتونه کمکتون کنه، ببینید وقتی من افتادم توی مسیر کامپیوتر و مطمعن شدم که کارم قراره یچیزی در مورد کامپیوتر باشه، دقیقا به جایگاه شمایی که الان داری این مقاله رو می خونی رسیده بودم و فقط باید انتخاب می کردم که چه شاخه ای از فناوری اطلاعات رو زیر و رو کنم.

اولین و مهم ترین سوالی که من از خودم پرسیدم این بود که می خوام تبدیل به کی بشم و قراره مردم منو به اسم چی بشناسن! دوست داشتم که یک برنامه نویس و طراح سایت باشم و یا یک شبکه کار ؟

انقدر این سوال رو از خودم پرسیدم که دیگه دست آخر فهمیدم که می خوام برنامه نویسی و طراحی وب رو فرا بگیرم و از همون فرداش هم مسیر یادگیری رو شروع کردم.

اگر از روند تصمیم گیری بنده خوشتون اومد شما هم همین مسیر رو در پیش بگیرید و از خودتون بپرسید که می خواهید چیکاره بشید؟ دوست دارید تو چه زمینه ای تخصص داشته باشید؟دوست دارید تو چه محیطی کار کنید و دغدغه های شغلیتون به چه شکل باشه؟

این سوالا می تونن بهتون تو مسیر انتخاب بین این دو مسیر بسیار کمک کنه، یه نکته خیلی مهم دیگه هم در مورد مسیر یادگیری این دوتا مبحث بگم، ببینید چیزی که علاقه دارید رو دنبال کنید، سخت ترین کار دنیا اگر مورد علاقه شما باشه از آب میوه خوردن شیرین تر میشه براتون!

توجه » اگر علاقه مند هستید شبکه را به صورت حرفه ای یاد بگیرید پیشنهاد می کنیم که آموزش های سیسکو و میتروتیک را در یک آموزشگاه معتبر شبکه سپری نمایید. در صورتی که علاقه مند به شغل طراحی وب هستید و می خواهید در این حوزه مشغول به کار شوید پیشنهاد می کنیم که با مراجعه به صفحه طراحی سایت هنری نمونه کارهای وب سایت های هنری را مشاهده نمایید.

منبع » سایت atgo.ir

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *