یکی از مشکلات رایج در بیشتر افراد ریزش مو یا کم پشتی آن ها است. بدون در نظر گرفتن جنسیت بیشتر افراد قبل از رسیدن به سنین میانسالی دچار کم پشتی مو می شوند. طبق آمار به دست آمده این موضوع  درآقایان بیشتر دیده می شود، به طوری که بیش از 80 درصد از مردان قبل از رسیدن به 50 سالگی و حدودا 40 درصد از خانم ها قبل از رسیدن به 40 سالگی دچار ریزش موی زیاد و در نتیجه کم پشتی می شوند. در این مواقع افراد به دو دسته تقسیم می شوند:

دسته اول افرادی هستند که تلاشی برای حل مشکل خود نمی کنند و با آن کنار می آیند. اما دسته دوم کسانی هستند که این مشکل بر روی آنها تاثیرات منفی گذاشته و باعث می شود که دچار کمبود اعتماد به نفس در خود، روابط و یا حتی شغلشان شوند. به همین دلیل برای رفع مشکل به دنبال گزینه هایی برای درمان می گردند. گزینه هایی شامل جایگزینی یا ترمیم موهای خود.

منظور از گرافت مو چیست ؟

معنای واژه‌ی گرافت همان پیوند است. گرافت، قطعه ای است که ازبافت بدن خارج  و در قسمت دیگری برای ترمیم استفاده می شود، گفته می شود. از گرافت مو برای درمان سوختگی‌های شدید  و همچنین برای کاشت استفاده می‌کنند.

تقریبا از گرافت موی همه ی قسمت های بدن می توان استفاده کرد اما معمولاً به دلیل اینکه موهای پشت پوست سر نسبت به موهای سایر قسمت های دیگر از پایداری بیشتری برخوردارند استفاده می شود. همانطور که پیداست گرافت مو استفاده از موهای قسمتی است که توانایی رشد مو دارند و پیوند آنها به قسمتی که این توانایی در آنها ضعیف شده یا از بین رفته است.

منظور از بانک مو چیست ؟

منظور از بانک مو چیست ؟

بانک مو به بخشی از سر که موها آن  قابلیت اهدای گرفت های مو را دارند یعنی در آن قسمت موها دچار ریزش نشده اند، گفته می شود. افراد باید برای کاشت مو، بانک موی مناسبی داشته باشند. افرادی که بانک موی ضعیف دارند و همچنین تعداد موهای آنها در قسمت بانک مویشان کم است، نمی توانند عمل کاشت مو را انجام دهند.

بانک موی خوب یکی از الزامات و پیش نیازهای عمل کاشت و پیوند مو است و برای افرادی که دچار کمبود در این زمینه باشند، پزشکان و متخصصین کاشت مو باید از روش های دیگری استفاده می کنند. معمولا در این موقعیت ها پزشکان ازکاشت مو به روش hrt استفاده می کنند.

افرادی که ریزش موهای شدید دارند، به طوری که بخش زیادی ازموهای پشت سرشان را از دست داده اند، یا افرادی که سن بالایی دارند، معولاً بانک موی ضعیفی دارند.

آیا بانک مو و گرافت مو با هم تفاوتی دارند ؟

به موهایی که به صورت دسته چندتایی به یک پیاز مو متصل هستند گرافت مو گفته می شود و اما بانک مو به بهترین محلی گفته می شود  که موهای آن قسمت متراکم هستند و می توان از ریشه موهای آن ناحیه برای پیوند در نواحی خالی استفاده کرد.  تجمع گرافتی در محل بانک مو وجود دارد که در مقابل ریزش مقاوم هستند. این محل در حدود 25 الی 30 سانتیمتر است که برای کاشت مو از حدود 2 سانتی متر آن گرافت مو برداشت خواهد شد.

تفاوت بانک موی ضعیف و قوی

تفاوت بانک موی ضعیف و قوی

به افرادی که موهای سالمی دارند و همچنینی موهایشان برای پیوند مناسب باشد، بانک موی قوی گفته می شود. و بلعکس به موهایی که برای پیوند و کاشت مو مناسب نباشند، گفته می شود که بانک موی ضعیفی دارند. بنابراین افراد اگر می خواهند از روش کاشت استفاده کنند باید بانک موی قوی داشته باشند. در غیر این صورت باید از دیگر روش های موجود استفاده کنند.

چگونه می‌توان یک گرافت را زنده نگه داشت ؟

نکته ای مهم درمورد پیوند و کاشت مو که خوب است به آن توجه کنید این است که گرافت مو بسیار آسیب پذیراست و در صورتی که به طور مناسب از آن نگداری نشود، زود از بین می رود. بنابراین گرافت مو را باید از زمان برداشت تا زمان پیوند زنده و سالم نگه داشت. برای مثال اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که که گرافت مو توانایی این را دارد تا 16 دقیقه دریک محیط خشک، زنده بماند.

پس برای اینکه بتوان گرافت مو را مدت زمان بیشتری زنده نگه داشت باید آن را در یک محلول مایع مثل آب نمک نگه داشت. یکی دیگر از مواردی که می تواند از رسیدن آسیب به گرافت های مو جلوگیری کند، سرد نگه داشتن واحد های فولیکولی است. اکسیژن نیز در طول عمر گرافت موثر است. اگر فرایند اکسیژن رسانی به واحد های فولیکولی که از ناحیه اهدا کننده جدا شدند، به سرعت انجام نشود نمیتوان انتظار عملکردی درست و نتیجه ای خوب را از گراف ها داشت.

گرافت مو و فولیکول مو چه تفاوتی دارند؟

گرافت مو و فولیکول مو چه تفاوتی دارند؟

گرافت استفاده از جراحی  برای پیوند یک واحد فولیکولی به پوست سر است. یک تارمو را، فولیکول می گویند که هر یک از این فولیکول ها 1 تا 4 فولیکول را نیز در خود جای می دهند. به بیان ساده تر هر گرافت مو از تعدادی واحد فولیکولی و هر واحد فولیکلی از تعدادی فولیکول دیگر تشکیل شده است. برای مثال وقتی از 200 گرافت مو صحبت می شود، باید در نظر داشته باشید که این مجموعه حداقل دارای 200 واحد فولیکولی است. پس می توان گفت که این مجموعه  200 تا 500 تار مو را به شما اضافه می کند.

مو از ساختاری به نام فولیکول جوانه می زند که در فولیکول ، سلول های کراتینی مو که از جنس پروتئین هستند، به سرعت تقسیم می شوند. که این تقسیمات سبب ایجاد ساقه ی مو و در نتیجه رشد و گسترش آن به سمت بالا می شود.

بنابراین فولیکول در زیر پوست قرار گرفته است و محلی است که مو از آنجا رشد می کند . هر فولیکول فقط باعث رشد یک تار مو نیست بلکه می تواند 1 تا 4 تار مو را به وجود آرود و زمینه ی رشد را برای آنها فراهم کند، که به آن ها واحد فولیکولار گفته می شود و گرافت مو فرایند برداشت این واحد های فولیکولاری از قسمت های سالم به قسمت های خالی شده و پیوند آن است.

دانستن تفاوت بین گرافت مو و فولیکول شما را از افتادن در دام کلاهبرداران حفظ می کند. بعضی از مراکز از آگاه نبودن شما برای دریافت هزینه ی بیشتر استفاده می کنند. برای مثال هزینه ای چند برابر گرافت مویی که از شما برداشته شده را می گیرند. پس در انتخاب پزشک خود دقت کنید چرا که پزشک متعهد و با تجربه با تشخیص درست، شما را از پرداختن هزینه اضافه معاف می کند.

مرکز زیبایی آوا بیوتی امیداور است از این مقاله لذت برده باشید، برای مطالعه سایر مقالات این چنینی به بخش مقالات مراجعه کنید.

منبع

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها