شغل سئو یکی از مشاغل بسیار پر درآمد در جهان محسوب می شود، به دلیل این که کسب و کار های اینترنتی روز به روز در همه کشور ها در حال پیشرفت است، بویژه در زمان فراگیری و شیوع ویروس کرونا اکثر کسب و کار ها تصمیم گرفتند که خدمات و محصولات خود را به صورت اینترنتی در اختیار کاربران قرار دهند.

اما صرفا با داشتن یک وب سایت نمی شود خدمات مورد نظر را در موتور جستجوی گوگل به کاربران معرفی کرد.

بلکه باید با استفاده از ترفند های سئو و بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو این رویه را پیاده سازی کرد.

مثلا فرض کنید شما یک وب سایت در زمینه فروش لباس راه اندازی کرده اید، حالا زمانی می توانید به صورت اینترنتی فروش خود را بالا ببرید که کاربران شما زمانی که سرچ می کنند مثلا خرید پالتو زمستانی سایت شما در بخش serp گوگل مشاهده شود.

این دقیقا همان کاری است که سئوکار ها انجام می دهند، یعنی کلمات کلیدی هدف شما را توی بخش سرچ ارگانیک گوگل بالا می آورند.

در ادامه مقاله شغل سئو چیست با ما همراه باشید تا ابتدا به مفهوم سئو کار و بعد با میزان درآمد یک سئو کار در ایران و کشور های مطرح جهان آشنا شویم.

شغل سئو

شغل سئو

همانطور که گفتم به مجموعه ای از فعالیت هایی که باعث افزایش رتبه یک سایت در نتایج جستجو میشه سئو می گن، (در مقاله آموزشی SEO چیست به صورت کامل در مورد مفهوم سئو توضیح داده ایم.) حالا یه سئو کار باید چیکارا بلد باشه ؟ الان می فهمیم!

تدوین استراتژی سئو برای سایت

صفحه اول گوگل درست مانند یک میدان جنگ می باشد، سئوکار ها همه در دسته رهبران جنگ قرار می گیرند و کارهایی که یک سئو کار انجام می دهد به لشکر سرباز های یک رهبر شباهت دارند.

اینکه چطور به میدان جنگ وارد شویم و از رقیبان خود پیشی بگیریم (آنها را شکست دهیم) کاملا بستگی به استراتژی هست که در ابتدای جنگ می چینیم.

در حالت کلی استراتژی سئو یعنی اینکه چه فعالیت هایی در یک مدت مشخص بر روی سایت شما انجام می شود، برنامه ریزی و پژوهش درباره روند پیشرفت سایت و چگونگی افزایش بازدید و در نهایت درآمد از سری هدف هایی است که تدوینگر استراتژی سایت باید به آن ها دقت داشته باشد.

توجه » برای پیشبرد استراتژی سئو وب سایت شما می توانید از ابزار کاربردی سرچ کنسول نیز استفاده نمایید، که در مقاله کاربردی و آموزشی گوگل سرچ کنسول چیست به صورت کامل این ابزار تخصصی توضیح داده شده است.

پیدا کردن کلمات کلیدی وب سایت

به عنوان یک سئوکار باید بدانید که وب سایتتان را برای چه موضوعی آماده می کنید و از بالا آوردن این کلمات در نتایج جستجو چه هدفی دارید!

توانایی پیدا کردن کلمات کلیدی برای یک وب سایت جزو اولین و مهم ترین فعالیت هایی است که یک سئو کار باید آن را از بر باشد، پیدا کردن اینجور کلمات می تواند به دو روش جستجویی و کمک گرفتن از ابزار ها انجام شود.

نوشتن محتوای سئو شده برای کلمه کلیدی:

نوشتن محتوای سئو شده و با کیفیت و همینطور کاربر پسند از اولین و مهم ترین وظایفی است که یک فرد سئوکار باید در آن خبره باشد.

  • برخی از نکاتی که باید توسط سئوکار در نوشتن محتوا رعایت شود شامل موارد زیر می باشد:
  • محتوایی که یک سئوکار منتشر می کند باید حتما یونیک و یگانه باشه 
  • محتوا باید کاملا کاربرد پسند و با کیفیت باشد
  • محتوا باید شامل انواع مدیا های لازم باشد (عکس و ویدیو و پادکست)
  • محتوا باید برای تمامی سنین نوشته شود و عموم بازدیدکننگان را تحت تاثیرخود قرار دهد
  • محتوا باید از عنوان، متا و تیتر های مناسبی برخوردار باشد

نکته مهم » بعد از نوشتن محتوای سئو شده و کاربر پسند در وب سایت و ایجاد ساختار لینک دهی داخلی و خارجی در آن شما می توانید به کمک فیلم آموزش Search console رایگان سایت خود را به سرچ کنسول گوگل متصل کرده و مقالات خود را در سرچ کنسول فچ نمایید.

بک لینک گذاشتن در سایت های هم دسته

البته این موضوع که بک لینک گرفتن فقط باید از سایت های هم دسته انجام بگیرد به خودی خود مبحثی طولانی و قابل بحث می باشد اما در حالت کلی بک لینک گذاشتن یکی از فعالیت های مهم و تاثیرگذاری است که یک سئوکار باید آن را بلد باشد.

فعالیت مفید در شبکه های اجتماعی

سئو تنها به فعالیت هایی که در داخل سایت شما انجام می شود خلاصه نمی شود! در واقع کمکی که شبکه های اجتماعی به روند پیشرفت سئو سایت می کنند را به هیچ عنوان نباید دست کم گرفت.

سئوکار حرفه ای کسی است که از همه شبکه های اجتماعی برای اهداف رو به جلوی خود استفاده کند و کاربران داخل این شبکات را تشویق به بازدید از سایت کنند.

تجزیه و تحلیل رفتار کاربران

در لول های بالاتر، سئوکار ها باید توانایی تجزیه و تحلیل رفتار کاربران در وب سایت را داشته باشند!

اطلاع از روند تعامل کاربران در سایت به یک متخصص اطلاعات ارزشمندی اهدا می کند و این اطلاعات می تواند به صورت قابل توجهی در روند افزایش ورودی و مشتری تاثیر بگذارد.

برای اینکه بتوانیم رفتار کاربران در سایتمان را بررسی کنیم نیازمند ابزار های قدرتمند و البته رایگانی هستیم که شرکت های مختلف از جمله خود گوگل در اختیار ما می گذارند.

از برجسته ترین ابزار هایی که می توان برای اطلاع از نحوه تعامل کاربران استفاده کرد می توان به گوگل آنالیتیکس، گوگل تگ منیجر، هوجتر و… اشاره کرد.

بررسی سایر رقبا

کار کردن روی سایت خودتان بدون اینکه بدانید سایر رقبای شما چه کار می کنند رسما نام شغل شما را زیر سوال میبرد!

در واقع از جدی ترین وظایفی که افراد سئو کار بر عهده می گیرند بررسی فعالیت های زوانه و یا هتفگی و ماهانه سایت های رقیب می باشد.

اینکه بدانیم رقیبی که از لحاظ رتبه بندی از جایگاه بهتری نسبت به ما قرار داره برای پیشرفت سایش دقیقا چه کار هایی می کنه می تونه خیلی به فرد سئوکار کمک بکنه.

برای بررسی فعالیت های سایت های رقیب می تواند از دو روش کلی یعنی بررسی چشمی و یا کمک گرفتن از ابزار استفاده کرد، قطعا ابزار ها اطلاعاتی به شما می دهند که با ساعت ها بررسی چشمی نمی توانید به آن ها دسترسی پیدا کنید.

از برخی از ابزار های معروف در این زمینه می توان به : Alexa, Moz, Ahref, uber اشاره کرد، توجه داشته باشید برای استفاده از این ابزار ها باید ماهیانه هزینه ای پرداخت کنید.

مسئولیت پذیری

مسئولیت پذیری از مهم ترین تعهدات یک سئوکار می باشد، اگر زمانی به این درجه رسیدید و برای کار در جایی استخدام شدید باید مسعولیت خیلی چیز ها را بر عهده بگیرید، از مهم ترین این مسئولیت ها می توان به دو مورد زیر اشاره کرد :

مسعولیت پیشرفت وب سایت و مسئولیت پسرفت وب سایت !

در واقع یک سئوکار باید در هر صورت پاسخگوی کارفرمای خود باشد، چه موقعی که سایت پیشرفت می کند و چه موقعی که سایت پسرفت می کند. یکی از سخت ترین وظایفی که همیشه این چنین افراد را به دردسر می اندازند همین مسعولیت پذیری می باشد.

درآمد شغل سئو در ایران

از آن جا که ما خود در مجموعه شرکت دیجیتال مارکتینگ ATGO فعالیت های سئو و بهینه سازی وب سایت را انجام می دهیم با توجه به میزان درآمدی که از این حرفه بنده و همکاران بدست می آوریم در این مقاله میزان درآمد سئو در ایران را ذکر کرده ایم:

هزینه سئو وب سایت های شرکتی:

معمولا برای سئو و بهینه سازی وب سایت های شرکتی ابتدا کلمات کلیدی این وب سایت ها را در ابزار های تخصصی گوگل بررسی کرده و سپس با توجه سختی کلمات هزینه مورد نظر جهت سئو وب سایت های شرکتی و خدماتی از ماهی 10 میلیون استارت میخورد، و تقریبا با توجه به میزان رقابتی هم که در بازار وجود دارد حدود 6 ماه تا 12 ماه به طور میانگین زمان لازم است که کلمات کلیدی مشتریان به صفحه اول گوگل بیاید.

هزینه سئو وب سایت های فروشگاهی:

با توجه به توضیحات درج شده در بخش قبلی برای سئو وب سایت های فروشگاهی و آنلاین شاپ نیز ابتدا کلمات کلیدی در ابزار های تخصصی گوگل مانند SEMRUSH، AHREF و غیره بررسی می شود و سپس با توجه به میزان سختی این نوع کلمات هزینه سئو و بهینه سازی وب سایت های فروشگاهی از ماهی 15 میلیون تومان شروع می شود.

نکته » از آن جا که سایت های فروشگاهی دارای رقابت بیشتری هستند(در ایران رقبایی مانند دیجی کالا، ترب، ایمالز در صفحات اول گوگل وجود دارد)، معمولا مدت زمان بیشتری هم زمان می برد تا کلمات کلیدی به صفحه اول گوگل بیایند.

درآمد شغل سئو در سایر کشور ها

60 درصد از متخصصان سئو درآمدی برابر یا بیشتر از میانگین ایالات متحده دارند.

درآمد 40 درصد از متخصصان سئو کمتر از میانگین ایالات متحده است.

19٪ بیش از 100000 دلار در سال درآمد دارند.

3.38٪ بیش از 200000 دلار در سال درآمد دارند.

منبع این مطلب برگفته از وب سایت زیر می باشد:

www.searchenginejournal.com

مطالعه مقالات مرتبط در حوزه سئو و بهینه سازی وب سایت:

آموزش سئو به زبان ساده و رایگان

ابزار سئو چیست

درآمد سئوکار در ایران

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها