ورود گوشی‌های هوشمند به زندگی انسان باعث شده است که حجم عظیمی از اطلاعات مانند ویدئوها و تصاویر در این ابزار ذخیره شود. با توجه به ابعاد کوچک صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند بسیاری از افراد علاقه دارند محتواهای مورد علاقه خود را بر روی صفحه نمایش با ابعاد بزرگتر، مانند تلویزیون به نظاره بنشینند. به همین دلیل این نیاز وجود دارد که برای انتقال محتواها به صفحه نمایش تلویزیون، بتوان گوشی‌های هوشمند را به آن متصل کرد.برای اتصال گوشی به تلویزیون چه باید کرد؟

راه‌های اتصال گوشی به تلویزیون
راه‌های اتصال گوشی به تلویزیون

راه‌های اتصال گوشی به تلویزیون

روش‌های مختلفی وجود دارد که به وسیله آن‌ها می‌توان گوشی‌های هوشمند را به تلویزیون متصل کرد. اما نکته مهم که باید اشاره کرد این است که استفاده از این امکان و نحوه انجام آن، کاملاً به فناوری‌های به کار رفته در تلویزیون و گوشی هوشمند وابسته است؛ بنابراین برای اتصال گوشی‌ هوشمند به تلویزیون توسط یکی از روش‌های زیر باید هر دو دستگاه از امکانات لازم برخوردار بوده و با هم سازگاری داشته باشند.

  • اتصال از طریق کابل USB

این روش به این صورت عمل می‌کند که گوشی از طرف تلویزیون به صورت یک حافظه جانبی مانند فلش یا هارد دیسک شناخته می‌شود و به کاربر اجاره می‌دهد که بتواند فیلم، عکس و موسیقی‌های خود را از طریق تلویزیون مشاهده کند. برای این کار نیاز به ابزارهای خاصی نبوده و کاربر می‌تواند با استفاده از کابل شارژ گوشی، آن را به تلویزیون متصل کند.

  • اتصال از طریق کابل HDMI

برای اتصال گوشی به تلویزیون از این طریق باید گوشی هوشمند و تلویزیون شما از فناوری به نام MHL پشتیبانی کنند. در غیر این صورت باید از راه‌های دیگری برای برقراری اتصال بین گوشی و تلویزیون استفاده کنید. برای این کار به تنها چیزی که نیاز دارید یک کابل Micro USB یا Type-C به HDMI نیاز دارید که باید بر اساس نوع درگاه شارژ گوشی هوشمند خود آن را انتخاب کنید. برای اطلاع از وضعیت پشتیبانی گوشی از فناوری MHL می‌توانید با نصب اپلیکیشن یا از طریق جستجو در اینترنت اطلاعات لازم را به دست آورید. 

  • اتصال از طریق فناوری میراکست (Miracast)

این فناوری یکی از راه‌های اتصال گوشی به تلویزیون است که از یک استاندارد انتقال تصویر برای پایه وای‌فای استفاده می‌کند. کاربران با استفاده از این فناوری می‌توانند تصاویر را به صورت بی‌سیم از گوشی هوشمند به صفحه‌نمایش تلویزیون برای پخش انتقال دهند. با استفاده از این روش کاربر می‌تواند بازی کند، با نرم‌افزارهای گوشی کار کند و همچنین فیلم‌ها و تصاویر را پخش کرده و مشاهده کند. این فناوری در گوشی‌های مختلف به نام‌های مختلفی مانند Smart View، Screen Mirroring، Wireless Display و غیره وجود دارد. برای استفاده از این روش اتصال به تلویزیون باید هر دو دستگاه از این فناوری پشتیبانی کنند.

اتصال گوشی به تلویزیون‌های غیر هوشمند
اتصال گوشی به تلویزیون‌های غیر هوشمند

اتصال گوشی به تلویزیون‌های غیر هوشمند

برای اتصال گوشی به تلویزیون‌های قدیمی به یک دانگل HDMI نیاز دارید چون این تلویزیون‌ها از فناوری میراکست پشتیبانی نمی‌کنند. با استفاده از این دانگل به راحتی می‌توان گوشی را به تلویزیون متصل کرد و از محتوای آن لذت برد.

نحوه اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

یکی از ساده‌ترین راه‌های اتصال گوشی آیفون به تلویزیون استفاده از مبدل Digital AV Adapter است. با استفاده از این مبدل می‌توانید صفحه گوشی آیفون خود را بر روی ابعاد بزرگتر تلویزیون مشاهده کنید. همانند گوشی‌های اندرویدی نیز می‌توان از طریق Screen Mirroring گوشی آیفون را به تلویزیون متصل کرد البته برای این کار به Apple TV نیاز دارید.

اگر علاقه دارید که محتوای گوشی هوشمند خود را بر روی ابعاد بزرگتری از صفحه‌نمایش مشاهده کنید می‌توانید از یکی از راه‌ های اتصال گوشی به تلویزیون استفاده کنید و به راحتی از تماشای تصاویر، فیلم‌ها و … بر روی تلویزیون لذت ببرید.

انتهای ریپورتاژ

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها