بیت کوین (BTC) نوعی رمز ارز و یا به عبارت بهتر ارز مجازی است که به عنوان اولین پول و روش پرداخت غیر متمرکز در جهان مورد استفاده قرار میگیرد. به بیان بهتر بیت کوین اولین تجربه‌ی موفق یک سیستم مالی غیر متمرکز بود و از همان ابتدا اصطلاح غیر متمرکز بودن با تولد این ارز دیجیتال بر سر زبان‌ها افتاد. غیر متمرکز بودن به این معناست که بیت کوین به گونه‌ای طراحی شده که دخالت هر گونه شخص ثالث مثل موسسات مالی و بانک‌ها را در فرایند انجام تراکنش های مالی و تامین امنیت این نوع از داریی ها به طور کامل حذف شده است.

برای درک بهتر لیدر بزرگ ارزهای دیجیتال بهتر است آن را با شبکه‌ی اینترنت در دنیا مقایسه کنیم. در واقع بیت کوین نیز چیزی شبیه به همان شبکه‌ی اینترنت جهانی است اما در زمینه‌ی پول و سیستم پرداخت. اینترنت، یک شبکه‌ی دیجیتال است که هیچ شخص یا ارگانی مالک آن نیست و کنترل آن نیز به طور انحصاری در اختیار کسی قرار ندارد. مهم تر از همه اینکه شبکه ی اینترنت 24 ساعت شبانه روز به طور مداوم فعال است و مردم می توانند اطلاعات خود را از طریق آن به اشتراک بگذارند.

چرا خرید بیت کوین اهمیت دارد؟

ماهیت بیت کوین بر اساس غیر متمرکز بودن آن تعریف می شود و غیر متمرکز بودن نیز یعنی دولت‌ها و سیستم بانکی موجود هیچ تسلطی بر بیت کوین و تراکنش های آن ندارند. تراکنش های بیت کوین بدون دخالت نهاد و یا شخص خاصی بین دو نفر پردازش می شوند و حتی خالق بیت کوین یعنی ساتوشی ناکاموتو نیز در این فرایند نقشی ندارد. در واقع مثل طلا این ویژگی ها و ماهیت بیت کوین هستند که به آن ارزش میدهد. پشتوانه‌ی بیت کوین یک سیستم امنیتی و غیر قابل نفوذ است که برای یک دارایی مالی اهمیت بسیار بالایی دارد. بیت کوین بر اساس عرضه و تقاضای موجود در بازار ارزش گذاری می شود و هیچکس در فرایند قیمت گذاری آن به صورت دستوری و دولتی نقشی ندارد.

در این رابطه بدانید: آیا رویداد هاوینگ بیت کوین زمان مناسبی برای سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال است؟

آموزش خرید بیت کوین

برای خرید بیت کوین با بهترین قیمت می توانید از نیپوتو استفاده کنید. برای انجام عملیات خرید ارز دیجیتال بیت کوین می بایست حتما ابتدا ثبت نام و احراز هویت انجام دهید.

برای ثبت نام در نیپوتو از صفحه اصلی سایت وارد بخش “ثبت نام” شوید.

1-شما به یک ایمیل در دسترس نیاز دارید،ایمیل را در کادر مربوطه وارد کنید.

2-رمزعبور باید حداقل 8 کاراکتر و شامل حروف کوچک و بزرگ انگلیسی و اعداد انگلیسی باشد. فاصله هم می‌توان استفاده نمود. ،همچنین رمز عبور باید منحصربفرد باشد و در جایی دیگر استفاده نشده باشد.

3-همچنین می توانید با کلیک بر روی آیکون کلید کنار کادر “رمزعبور” اقدام به ساخت رمزعبور کنید(با کلیک کردن بر روی رفرش رمزعبور جدید ساخته می شود،برای کپی کردن رمزعبور بر روی آیکون کپی کلیک و تایید را بزنید)

4-در صورت داشتن کد معرف میتوانید آن را نیز وارد کنید،بخاطر داشته باشید پس از تکمیل ثبت نام نمی توانید کد معرف را وارد کنید.

5-پس از مطالعه قوانین و مقررات تیک موافقت را می زنید.

6-روی ثبت نام کلیک کنید.

بعد از ثبت نام می بایست در نیپوتو احراز هویت کنید . شما می توانید با آپلود یک عکس کارت ملی اولین بیت کوین خودتان را به سرعت خریداری کنید . احراز هویت در نیپوتو اتوماتیک می باشد و جهت واریز تومان و خرید لازم نیست منتظر تایید احراز هویت خود باشید.

برای واریز تومان به کیف پول خود از منوی کیف پول>واریز>واریز تومان را انتخاب کنید و یکی از روش های واریز را انتخاب کنید:

کارت بانکی: از لیست کارتهای بانکی که معرفی کردید یکی از کارتها را جهت واریز انتخاب کرده و مبلغی که قصد واریز دارید را وارد کنید.روی تایید بزنید تا وارد درگاه بانکی شود.

آفلاین: واریز آفلاین برای کاربری سطح دو به بعد فعال است.یکی از بانک ها را انتخاب کنید تا شماره شبای مربوطه نمایش داده شود که می توانید آنرا کپی کنید.بعضی شماره شباها شناسه واریز دارند که حتما باید آنرا وارد کنید. دقت داشته باشید که برای واریز آفلاین فقط از طریق یکی از شماره‌های شبای ثبت شده در حساب کاربری خود استفاده کنید.در غیر اینصورت واریزی به حساب شما منظور نخواهد شد.

سفارش خرید مارکت:برای سفارش خرید مارکت شما قیمتی تعیین نمی کنید،قیمت بر اساس قیمت رمزارز مورد نظر در لحظه می باشد.

ابتدا رمزارزی که قصد خرید آن را دارید را بر پایه تومان یا تتر انتخاب می کنید.برای مثال قصد داریم بیت کوین بر پایه تتر خریداری کنیم .ابتدا تتر سپسBTC/USDT را انتخاب می کنیم.

رمزارز انتخابی مقابل خرید نمایش داده می شود،برای خرید بیت کوین بر پایه تتر باید تتر در کیف پول خود موجود داشته باشید،اگر تتر در کیف پول خود موجود ندارید یا مقدارش کم است برای افزایش موجودی روی + کلیک می کنید و میزان موجودی را افزایش دهید،در کنار + میزان تتر در دسترس که در کیف پول موجود دارید را مشاهده می کنید.

در باکس مقدار،یا مقدار بیت کوینی (یا هر نوع رمزارز دیگر) که قصد خرید دارید وارد می کنید یا به میزان تتری که مشخص می کنید (برای مثال به مقدار 0.5 بیت کوین یا به مبلغ 1000 تتر) سفارش خرید ثبت می کنید .

یا با استفاده از اسلایدر براساس درصدی از تتر موجود در کیف پول خود می توانید خرید خود را ثبت کنید(در اینجا با استفاده از اسلایدر میزان 25% تتر موجود در کیف پول را انتخاب می کنیم).سفارش شما در لحظه انجام می شود درنتیجه در اوردر بوک خرید ثبت نمی شود.

سفارش فروش مارکت: برای سفارش فروش مارکت مانند خرید شما قیمتی تعیین نمی کنید،قیمت بر اساس قیمت رمزارز مورد نظر در لحظه می باشد.در باکس مقدار،می توانید براساس بیت کوین(برای مثال 0.5 بیت کوین) یا تتر (برای مثال به مبلغ 1000 تتر) فروش ثبت کنید.

یا با استفاده از اسلایدر براساس درصدی از بیت کوین موجود در کیف پول خود یا با انتخاب پایه پولی دوم (در اینجا تتر) ،می توانید فروش ثبت کنید(در اینجا با استفاده از اسلایدر میزان 25% بیت کوین موجود در کیف پول را انتخاب می کنیم).سفارش شما در لحظه انجام می شود درنتیجه در اوردر بوک فروش ثبت نمی شود.

چگونه بیت کوین خریداری شده را برداشت کنیم؟

نیپوتو از کیف پول همتا به همتا جهت نگهداری و برداشت ارزهای دیجیتال استفاده می کند. برای برداشت ارز دیجیتال از نیپوتو می توانید طبق آموزش زیر عمل کنید.

در صورتی که قصد برداشت رمزارز از کیف پول خود را دارید از منوی کیف پول>برداشت>برداشت رمزارز را انتخاب کنید. رمزارزی را که قصد برداشت از کیف پول نیپوتو دارید را انتخاب کنید یا در باکس مربوطه جستجو کنید.

یکی از روش های انتقال را انتخاب کنید.

عادی:در برداشت عادی انتقال از طریق شبکه رمزارز انجام می شود و شامل کارمزد می باشد.

تجمیع:در روش انتقال تجمیع که در حال حاضر برای بیت‌کوین قابل استفاده است، کارمزد انتقال پایینتر خواهد بود، اما زمان انتقال حداقل ۳ ساعت می باشد.

انتقال داخلی:در برداشت داخلی کارمزد صفر می باشد و موجودی بین حساب کاربری نیپوتو انجام می شود.

آدرس کیف پول مقصد را وارد کنید یا از لیست آدرس بوک ها آدرس مورد نظر خود را از بین آدرس‌بوک‌های مخاطبین انتخاب کنید.

شبکه ای که با آدرس مقصد مطابقت داشته باشد به صورت اتوماتیک مشخص می شود و می توانید آن را انتخاب کنید.

مقدار رمزارزی که می خواهید برداشت کنید را وارد کنید یا در صورت برداشت کل رمزارز روی همه کلیک کنید.

ثبت برچسب برای برداشت اختیاری بوده و به شما کمک می کند در هنگام گزارش گیری،درخواست های برداشت را براساس هر برچسب فیلتر کنید.

اگر توضیحاتی لازم است به صورت اختیاری می توانید وارد کنید.

میزان کارمزدی که کم می شود،مقداری که برداشت می شود و مقداری که در نهایت به آدرس کیف پول مقصد واریز می شود را می توانید مشاهده کنید.پس از کلیک بر روی برداشت یک کد تایید پیامک می شود و یک لینک به ایمیل ارسال می شود که با چک کردن آدرس مقصد از درستی آن اطمینان حاصل کنید سپس روی لینک کلیک کنید تا فرایند برداشت کامل شود. در پایین صفحه برداشت هایی که داشته اید می توانید مشاهده و یا در صورت لزوم لغو کنید.

منبع خبر: https://www.zoomg.ir/pr/366834-nipoto-advertisment/

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها