اولین سد دفاعی خارجی بدن پوست می باشد و به همین دلیل هر روزه در معرض انواع صدمه ها، از جمله صدمه های فیزیکی و شیمیایی قرار دارد. پس بیشتر دچار تغییرات ظاهری مانند چین و چروک، لک، خشکی و. . . در سطح پوست می شود.
در قسمت هایی از پوست رشته هایی به نام کلاژن و الاستین وجود دارند که در استحکام پوست نقش دارند اما با افزایش طولشان این رشته ها استکام بودن خود را از دست می دهند و خود را بصورت چین و چروک در پوست نشان می دهند. خوب است بدانید که افزایش طول این دو رشته در طی روند افزایش سن صورت می گیرد. همچنین آسیب های محیطی نیز در افزایش طول رشته ها تاثیر گذار می باشد.

آر اف فرکشنال چه کاربردی دارد ؟

آر اف فرکشنال چه کاربردی دارد ؟آر اف فرکشنال چه کاربردی دارد ؟

یکی از جدید ترین روش‌های جوانسازی پوست روش آر اف فرکشنال (Fractional RF) است. روشی ایمن و کم‌ خطر که می تواند نتایج بسیار خوبی را به شما دهد. در این روش درمانی از امواج رادیویی استفاده می‌شود. با کمک امواج رادیویی ایمنی می توان به لایه ی میانی پوست نفوذ کرده و عمل کلاژن سازی را تحریک کرد و سپس تغییرات را در پوست شما به عمل آورد.در نهایت این تغییرات، تجربه ی پوستی زیبا را به شما می بخشد.
دستگاه آر اف فرکشنال دارای سوزنهایی ظریف می باشد که این سوزن ها برای جلوگیری از ایجاد حساسیت در پوست شما با روکشی از طلا پوشیده شده است و قطری در حدود 200 میکرون دارد.

تعداد این سوزن ها ۴۹ عدد هست که به طور کامل عایق بندی شده و فقط نوک آنها آزاد می باشد. عمق نفوذ این سوزن ها در پوست از 5% تا 5/3میلی متر متغیر است که بسته به نوع مشکل شما قابل کنترل است. بنابراین تخریب حرارتی در عمق بافت صورت زمانی انجام می شود که انرژی آر اف آزاد شود.

• سفت کردن غبغب و ناحیه فک
• درمان چروک های پوستی
• کنترل بیش از حد ترشح چربی پوست
• درمان جوش های فعال صورت
• درمان اسکار آکنه
• درمان تعریق بیش از حد
• درمان ترک های پوستی
• بهبود رنگ و بافت پوست
• بسته شدن منافذ باز پوست

مزایای آر اف فرکشنال

• برای انواع پوست قابل استفاده می باشد.
• انجام گیری این روش درمانی بر روی تمامی نواحی صورت و گردن.
• قابل کنترل بودن سطح دستگاه در میزان حرارت و عمق نفوذ سوزن ها.
• نیاز به استفاده از قدرت بیشتر در قسمت هایی که چین و چروک عمیق تر است.
• کاهش قدرت و نفوذ سوزن در نواحی حساس تر مانند نواحی استخوانی، دور چشم، لب ،پیشانی و. . .
• آسیب نزدن به لایه سطحی پوست.
• ایجاد نشدن هیچگونه سوختگی در سطح پوست.
• عدم ایجاد تغییر رنگ در سطح پوست.
• دوره استراحت بسیار کوتاه

معایب آر اف فرکشنال

معایب آر اف فرکشنالمعایب آر اف فرکشنال

استفاده از دستگاه آر اف فرکشنال برای افرادی که فشار خون بالایی دارند و یا از بیماری دیابت رنج می برند، افرادی که به تازگی در معرض خورشید بوده و پوستشان شل شده، افرادی که به تازگی پوستشان را برنزه کرده اند یا در معرض نور خورشید قرار داشته اند، افرادی که از باتری قلب (پیس میکر) یا دفیبریلاتور قلب استفاده می کنند و افراد مبتلا به بیمارهایی چون التهاب شدید پوستی، کلوئید یا گوشت اضافه منع شده است.

عوارض آر اف فرکشنال

عوارض جانبی آر اف فرکشنال، بسته به درمان ممکن است شامل تورم یا اِدِم موقت، قرمزی و سوزش و لکه باشد اما در کل عوارض محدود و کوتاه مدتی دارد و به استراحت بعد از درمان هم نیاز ندارد.
البته این عارضه ها در همه ی افراد دیده نمی شود و اگر هم رخ بدهد، ظرف حداکثر ۲۴ ساعت خوب می‌شود. در موارد نادر ممکن است تا یک هفته ماندگار شود.
عوارض مطرح شده بسیار نادر هستند و گاهی مشکلات ایجاد شده ناشی از خطای پزشک یا نامناسب نبودن شرایط متقاضی برای دریافت درمان آر اف م باشد که البته این عوارض هم موقتی هستند ولی مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا برطرف شوند.

آر اف فرکشنال مناسب کیست ؟

آر اف فرکشنال مناسب کیست ؟آر اف فرکشنال مناسب کیست ؟

لیزر آر اف برای افرادی که با افزایش سن شاهد افتادگی کم پوست خود هستند گزینه مناسبی است. در نظر داشته باشید این روش در هر جایی از بدن که با افتادگی رو به رو است، قابلیت انجام پذیری دارد. بیشتر افرادی که تصمیم می گیرند روش لیزر آر اف فراکشنال را انجام دهند دچار شلی پوست خفیف هستند و علاقه ای به روش های تزریقی ندارند.

همچنین افرادی که دچار آفتاب سوختگی شدند و شرایط لازم برای انجام این روش را دارند، می توانند از لیزر ار اف استفاده نمایند اما برای افرادی که عضلات آنها بسیار ضعیف است و بیش از اندازه چربی زیر پوستی دارند ، بسیار مناسب نیست و نتیجه خوبی برای این افراد به همراه ندارد.

باید ها و نباید های قبل و بعد از آر اف فرکشنال

قبل از درمان آر اف بهتر است مواردی که در ادامه ذکر می شود را با پزشک خود درمیان بگذارید. اگر سابقه ی زخمی را داشته اید که بهبودی آن مدت زمان زیادی طول کشیده، مبتلا به بیماری های عفونی هستید مانند هپاتیت و. . .، قبلاً جراحی زیبایی پلک، تزریق بوتاکس و. . . انجام دادید ،از برای رفع مشکلات پوستی خود داروی خاصی را مصرف می کنید.

البته موارد بالا هیچ کدام مانع از انجام درمان آر اف فراکشنال برای افراد نمی شود فقط در نحوه ی کار و طریقه ی انجام این تکنیک توسط پزشک تاثیر گذارند.

بعد از انجام درمان آر اف فرکشنال نسبت به نکات زیر توجه داشته باشید:

از صابون های لایه بردار و ترمیم کننده برای شستن پوست استفاده نکنید زیرا این کار پوست را تحریک و اختلالاتی را در آن ایجاد می کند. از مصرف داروهای ضد التهابی مانند آسپرین خودداری کنید. به هیچ عنوان از کمپرس یخ در ناحیه درمان برای از بین بردن مشکلاتی مانند تورم، سوزش و. . . استفاده نکنید زیرا ممکن است عوارضی را برای پوست شما به همراه داشته باشد.

داشتن احساس درد کاملا طبیعی است و می توانید با مشورت دکتر از مسکن استفاده کنید. استفاده از کرم ضد آفتاب بسیار ضروری است. بعد از گذشت یک روز می توانید از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده کنید. سعی کنید در دوره بعد از عمل آر اف مایعات زیاد مصرف کنید.

بعد از مدت دو هفته نتایج لیزر آر اف مشخص می شود و در حدود سه ماه تولید کلاژن در پوست شما ادامه خواهد داشت که مطمئناً نتایج لذت بخشی را به همراه دارد.

مرکز زیبایی آوا بیوتی امیدوار است از این مقاله لذت برده باشید، برای مطالعه سایر مقالات این چنینی به بخش منو/مقالات مراجعه کنید.

منبع

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها