کیک های دو رنگ به خاطر خوشمزگی، زیبایی و طرز تهیه بسیار آسان، همیشه انتخاب خوبی برای مهمانی ها و دورهمی ها و همینطور عصرانه های خانوادگی و دوستانه بوده.

پس در ادامه دستور پخت بسیار ساده‌ی چند مدل کیک دو رنگ را داریم که میتوانید با مواد اولیه و امکانات ساده، در خانه بپزید.

پیشنهاد ویژه: برای آموزش کار در کافی شاپ می توانید از ثبت نام در دوره کافی شاپ فنی حرفه ای شروع کنید.

مطالبی که در این صفحه خواهید خواند:

  1. طرز تهیه کیک دو رنگ مرحله به مرحله
  2. طرز تهیه کیک دو رنگ شکلاتی و ساده بدون فر

طرز تهیه کیک دو رنگ مرحله به مرحله

مواد اولیه مورد نیاز:

  • تخم مرغ ۳ عدد 
  • وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری 
  • شکر ۱ پیمانه 
  • آرد ۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن مایع نصف پیمانه 
  • شیر نصف پیمانه 
  • یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو 
  • یک قاشق غذاخوری آرد اضافه 
  • گردو یا موز (دلخواه)

سه عدد تخم مرغ را با شکر و وانیل به مدت پنج دقیقه، با دور تند همزن هم میزنیم تا حجم مواد تقریبا دوبرابر، و رنگ آن روشن شود.

سپس روغن را اضافه میکنیم و هم میزنیم تا مخلوط شوند. و بعد شیر را اضافه میکنیم و در حد مخلوط شدن هم میزنیم.

 آرد و بیکینگ پودر را باهم‌ مخلوط میکنیم و بعد از الک‌ کردن، کم کم به مواد اضافه میکنیم و به آرامی هم‌ میزنیم (با مفتول دستی).

بعد از اضافه کردن بیکینگ پودر مواد را خیلی هم‌نزنید.

مواد را به دو قسمت مساوی تقسیم‌ میکنیم و به یکی از آنها یک قاشق آرد را اضافه میکنیم و هم میزنیم. به نصف دیگر مواد یک قاشق پودر کاکائو را اضافه میکنیم و هم میزنیم .

حالا دو مایع کیک سفید و کاکائویی داریم.

یک قالب میان‌تهی را برمیداریم و داخل آنرا روغن میزنیم و سپس به سطح آن کمی آرد میپاشیم و آرد اضافه را میگیریم. اینکار باعث میشود کیک به راحتی از قالب جدا شود.

مواد سفید را داخل قالب میریزیم و سپس مواد کاکائویی را وسط آن میریزیم به طوری که دور کیک سفید و وسط کیک کاکائویی باشد.

سپس قالب را داخل فر از قبل داغ شده میگذاریم تا با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۴۰ الی ۵۰ دقیقه بپزد. برای اینکه بفهمیم کیک کاملا پخته شده است یا نه، یک خلال دندان را درون کیک فرو میبریم، اگر تمیز بیرون آمد و کیک به آن نچسبید یعنی خوب پخته شده است.

بعد از پخت کیک، میگذاریم‌ کیکمان خنک شود و بعد از خنک شدن به راحتی از قالب جدا میشود. میتوانیم با توت فرنگی های خرد شده یا سس شکلات روی کیکمان را تزئین کنیم.

برای داشتن کیک دورنگ گردویی یا موزی نیز میتوان به آن به دلخواه موز یا گردو اضافه کرد.

برای درست کردن کیک دو رنگ، مدل های مختلفی وجود دارد که چندتا از آنها را باهم یاد میگیریم. برای اینکه کیک دو رنگ زبرا (گورخری) درست کنیم باید کف یک قالب کمربندی کاغذ روغنی بگذاریم، سپس دو ملاقه برمیداریم و از وسط قالب شروع میکنیم ملاقه ملاقه مواد را میریزیم. اول یک ملاقه از مواد سفید وسط قالب میریزیم و سپس یک ملاقه مواد کاکائویی وسط مواد سفید میریزیم، و دوباره از مواد سفید وسط مواد کاکائویی. اینکار را انقدر ادامه میدهیم تا موادمان تمام شود و کف قالب پر شود.

سپس قالب را درون فر میگذاریم تا کیکمان بپزد. با این روش ما یک کیک دو رنگ زبرا داریم.

همچنین میتوانیم از قالب های مختلف مثل قالب های مستطیلی استفاده کنیم.

با عوض کردن طریقه‌ی ریختن مواد درون قالب میتوان شکل کیک و ترکیب رنگ های کیک را عوض کرد. برای مثال میتوانیم مواد سفید را داخل قالب بریزیم و بعد مواد کاکائویی را روی آن بریزیم و با خلال دندان به آن طرح های مختلف و متنوع دهیم.

حتی میشود مایع کاکائویی را داخل قیف بریزیم و با آن طرح دلخواه را روی مواد سفید بزنیم.

همچنان میشود یک سمت از قالب را مواد سفید و سمت دیگر را مواد کاکائویی ریخت؛ یا حتی یک لایه مواد سفید و لایه رویی را کاملا کاکائویی بریزیم.

( پیشنهاد می کنیم مقاله طرز تهیه کیک پرتقالی و طرز تهیه کیک شکلاتی را نیز مطالعه کنید.

طرز تهیه کیک دو رنگ شکلاتی و ساده بدون فر

طرز تهیه کیک دو رنگ شکلاتی و ساده بدون فر

مواد مورد نیاز برای تهیه کیک دو رنگ بدون فر و همزن

  • ۱ عدد تخم مرغ
  • ۳/۲ لیوان شکر
  • ۳/۲ لیوان شیر
  • ۵ قاشق غذاخوری روغن مایع
  • ۱ و ۲/۱ لیوان آرد قنادی
  • ۱ قاشق مربا خوری بیکینگ پودر
  • ۲/۱ قاشق چای خوری وانیل
  • ۱ قاشق غذاخوری پود کاکائو
  • گردو یا موز (دلخواه)

ابتدا تخم‌ مرغ، شکر و وانیل را به مدت ۵ دقیقه هم‌میزنیم تا مایع کرم رنگ و کشدار شود. سپس روغن مایع را اضافه میکنیم، و بعد هم شیر را اضافه و در حد اینکه مواد با هم ‌مخلوط شوند هم‌میزنیم.

آرد و بیکینگ پودر را  مخلوط میکنیم و چند بار الک میکنیم تا نرم و یکدست شود و به مایع کیکمان اضافه میکنیم و مواد را هم‌میزنیم تا با هم مخلوط شوند.

برای دو رنگ شدن کیکمان، مواد را به دو قسمت تقسیم میکنیم و به یک قسمت آن پودر کاکائو را اضافه میکنیم و هم‌میزنیم تا یکدست شود.

روی گاز یک پایه یا شعله‌پخش‌کن میگذاریم و سپس ماهیتابه را روی شعله قرار میدهیم. کف ماهیتابه را با کره میپوشانیم و مواد را داخل ماهیتابه میریزیم. در این مرحله میتوانیم مواد را به هر شکلی که میخواهیم بریزیم و مدل دهیم. برای مثال میتوانیم مواد سفید را بریزیم و سطح آنرا صاف کنیم، سپس مواد کاکائویی را وسط آن بریزیم و با خلال چوبی به آن طرح دهیم. همچنان میتوانیم ملاقه ملاقه از مواد سفید و کاکائویی از وسط ماهیتابه شروع به ریختن‌ کنیم تا کیک زبرای ماهیتابه ای داشته باشیم.

بعد از این که مایع کیک را داخل ماهیتابه ریختیم در ماهیتابه را میگذاریم (میتوانیم از دم‌کنی هم استفاده کنیم) و با شعله کم میگذاریم تا بپزد. برای پخت کیک‌ مدت ۳۰ دقیقه کافی است اما برای اینکه متوجه شویم کیکمان به اندازه کافی پخته شده است یا نه، میتوانیم یک خلال چوبی را داخل کیک بزنیم، اگر مواد به خلال نچسبید یعنی کیک ما پخته و آماده است. در پخت این ‌کیک میتوانیم به دلخواه موز یا گردو هم‌ اضافه کنیم.

با کیک‌ های دو رنگ میتوان شیر، شیر کاکائو، قهوه و چای یا هر نوشیدنی دلخواهی را سرو کرد.

با همین روش‌ های پخت میتوانیم کاپ کیک های دورنگ درست کنیم. حتی میتوان با کیک های دورنگ ‌کیک تولد درست کرد. برای اینکار میتوانیم کیک دورنگ زبرا گرد یا مستطیلی درست کنیم و سپس با خامه، فوندانت، میوه های خرد شده و شکلات روی آنرا تزئین و به عنوان کیک تولد یا مناسبت های دیگر استفاده کنیم.

امیدوارم این کیک های دو رنگ ساده را درست کنید و لذت ببرید.

در صورتی که به این مقاله علاقمند بودید می توانید مقاله کیک موزاییکی و کیک سیب ساده را نیز مطالعه نمایید. همچنین در صورت علاقه به شرکت در آموزش های شیرینی پزی می‌ توانید مقاله قیمت کلاس کیک پزی را برای کسب اطلاعات بیش تر در این باره مطالعه فرمایید.

منبع

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها