همه اشخاص حقیقی و حقوقی پس از ثبت نام و یا در گام های اولیه ثبت نام در وب سایت سازمان امور مالیاتی کشور یک کد رهگیری از سازمان امور مالیاتی دریافت می کنند.

پس با توجه به این موضوع قادرید کدرهگیری خود را بویسله آموزش زیر مجدد دریافت نمایند.

اواخر سال ۹۹ قانون جدیدی برای دریافت درگاه های پرداخت اینترنتی و دستگاه های کارتخوان تصویب شده است. بر اساس این قانون برای گرفتن پایانه های پرداخت باید پرونده مالیاتی داشته باشید. بدین ترتیب قبل از این که درگاه پرداخت یا کارتخوان بگیرید باید کد رهگیری مالیاتی را دریافت نمایید. کد رهگیری مالیاتی را باید از طریق سایت سازمان امور مالیاتی بگیرید و به مراجعه حضوری نیازی ندارد. در ادامه این مقاله نحوه دریافت کد مالیات را به شما آموزش می دهیم.

اگر میخواهید حسابداری را از پایه شروع کنید و از این طریق کسب درآمد داشته باشید پیشنهاد میکنیم آموزش حسابداری از پایه آموزشگاه اریا تهران را از دست ندهید.

مطالبی که در این صفحه خواهید خواند:

  1. سامانه دریافت کد مالیاتی
  2. کد مالیاتی چیست؟
  3. نحوه دریافت کد مالیاتی با کد ملی
  4. بعد از دریافت کد مالیاتی چه کار کنیم؟
  5. چگونه کد مالیاتی بگیریم؟
  6. ورود به سامانه پیش ثبت نام
  7. تکمیل اطلاعات پیش ثبت نام
  8. کد مالیاتی اشخاص حقیقی

سامانه دریافت کد مالیاتی

به گزارش روابط عمومی و تبلیغات شرکت پرداخت الکترونیک سداد و به نقل از شرکت شاپرک، پیرو اعلام سازمان امور مالیاتی کشور و ابلاغ بانک مرکزی ج.ا.ا. و شرکت شاپرک، همه پذیرندگان شبکه پرداخت کشور باید نسبت به اخذ کد رهگیری ثبت نام مالیاتی از سازمان امور مالیاتی کشور اقدام کنند.

طبق مطلب فوق، پذیرندگان و متقاضیان محترم هر نوع ابزار پذیرش باید جهت دریافت کد رهگیری ثبت‌نام مالیاتی در سامانه سازمان امور مالیاتی به آدرس https://tax.gov.ir/action/do/registrationselector ثبت‌نام و بعد از آن نسبت به ثبت درخواست پذیرندگی و ابزارهای پذیرش اقدام نمایند.

کد مالیاتی چیست؟

اگر به تازگی برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی یا دستگاه کارتخوان فروشگاهی اقدام کرده باشید، از شما کد رهگیری مالیاتی می خواهند. اما نکته قابل توجه این است که کد رهگیری مالیاتی چیست و چطور آن را بگیریم؟ کد رهگیری مالیاتی در اصل برای شناسایی مشمولین پرداخت مالیات و شفاف شدن میزان مالیات های پرداختی است.

این سامانه در اصل برای شناسایی میزان درآمد شماست تا با استفاده آن از فرار مالیاتی و پول شویی در کشور جلوگیری شود. براساس قوانین کشور هر شخص حقیقی یا حقوقی که درآمدی دارد باید مالیات آن را بدهد. طبق قوانین جدید سازمان امور مالیاتی از ۱ بهمن ماه ۹۹ برای گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی (واسط یا مستقیم) و حتی دستگاه کارتخوان (POS) بایستی حتما کد مالیات داشته باشید.

با تصویب این قانون مشاغلی مثل:

  • کسب و کارهای کوچک و خانگی
  • فروشگاه‌های اینستاگرامی
  • فروشگاه‌های اینترنتی (آنلاین شاپ‌ها)
  • مدرسان دوره‌های آموزشی آنلاین
  • سایت‌های خیریه
  • استریمرها و گیمرها
  • تولید کنندگان محتوا
  • طراحان سایت
  • برنامه نویس‌ها
  • فریلنسرها

و تمامی افرادی که برای گرفتن پول از درگاه پرداخت استفاده می‌کنند باید به نسبت درآمدشان مالیات بدهند. اگر در حال حاضر از درگاه های پرداخت استفاده می‌کنید و یا قبلا کد مالیاتی گرفته اید، لازم نیست دوباره برای دریافت کد مالیاتی اقدام کنید. اگر درگاه پرداخت یا کد مالیاتی ندارید، حتما ادامه مطلب را بخوانید تا خیلی راحت کد رهگیری مالیاتی را بگیرید.

نحوه دریافت کد مالیاتی با کد ملی

نحوه دریافت کد مالیاتی با کد ملی

تشکیل پرونده مالیاتی در چند مرحله انجام می شود. ابتدایی ترین قدم این است که مراحل پیش ثبت نام در سامانه سازمان امور مالیاتی را انجام دهید. سازمان امور مالیاتی سامانه آنلاینی را برای تشکیل پرونده و گرفتن کد رهگیری مالیاتی ایجاد کرده است. این سامانه روند گرفتن کد مالیاتی را بسیار ساده و سریع می کند. بدین ترتیب برای تشکیل پرونده مالیاتی لازم نیست به اداره امور مالیاتی بروید و همه چیز به صورت اینترنتی انجام می شود.

نکته مهم در مورد ثبت نام در سامانه مالیاتی این است که برای هر کدام از کسب و کارهایتان باید یک کد رهگیری مالیاتی جداگانه تهیه نمایید. این بدین معناست که اگر دو سایت مختلف یا دو پیج اینستاگرامی متفاوت دارید باید برای هر کدام از آن ها جداگانه ثبت نام کنید. اگر می‌خواهید برای یک سایت یا پیج اینستاگرام دو یا چند درگاه پرداخت بگیرید، لازم نیست چند کد مالیاتی دریافت کنید. با یک کد مالیاتی هم قادرید چند درگاه مختلف بگیرید.

مثلا فرض کنید یک مغازه تاسیس کرده اید و محصولات آن را داخل سایت هم می فروشید. در این صورت تنها لازم است یک کد مالیاتی بگیرید. با این کد مالیاتی درگاه پرداخت اینترنتی و دستگاه کارتخوان به شما داده می شود. اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند کد مالیاتی بگیرند. یعنی گرفتن این کد به ثبت شرکت یا مجوز خاصی نیاز ندارد.

بعد از دریافت کد مالیاتی چه کار کنیم؟

فروش اینترنتی به سرعت در حال رشد است و بسیاری از کسب و کارها به سمت فضای مجازی کشیده شده‌اند. یکی از راه های فروش اینترنتی محصولات این است که سایت فروشگاهی بسازید. سرویس های فروشگاه ساز مثل پرتال کار طراحی سایت را به شدت ساده و سریع کرده‌اند. تنها لازم است در پرتال ثبت نام کنید و با دیدن ویدیوهای آموزشی آن سایت تان را آماده کنید. بعد از این که سایت فروشگاهی شما حاضر شد، حتما به درگاه پرداخت اینترنتی نیاز دارید.

داشتن کد رهگیری مالیاتی برای گرفتن درگاه پرداخت ضروری است. همانطور که در قبل گفته شد، دریافت کد مالیاتی کار سختی نیست و هیچ هزینه‌ای هم ندارد. برای پرداخت مالیات هم نگران نباشید زیرا به میزان سود شما از کسب و کارتان مالیات دریافت می شود. بعد از این که کد رهگیری مالیاتی را دریافت کردید، تمام شرکت های واسط به شما درگاه پرداخت می دهند. بعد از گرفتن درگاه هم خیلی راحت آن را به سایت تان متصل کنید.

چگونه کد مالیاتی بگیریم

ثبت نام در سامانه کد رهگیری مالیاتی

اگر تازه قصد دارید که ثبت نام را برای دریافت کد رهگیری مالیاتی انجام بدهید یا قبلا به صورت حقیقی یا حقوقی در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور ثبت نام انجام داده اید، برای ادامه کار وارد سایت سازمان امورمالیاتی کشور ” با کلیک بر روی این لینک ” بشوید.

در صفحه باز گشته ابتدا کلمه امنیتی رو وارد کنید. بعد از این مرحله با در نظر گرفتن نوع مودی انتخاب شده کدملی ( برای اشخاص حقیقی )، شناسه ملی ( برای شرکت ها و سازمان ها ) و شناسه فراگیر ( برای اتباع خارجی ) رو وارد کنید و دکمه ورود به ثبت نام رو بزنید.

نکته خیلی مهمی که باید در نظر بگیرید اینه که اگر قصد دارید درگاه پرداخت یا کارتخوان بنام خودتون بگیرید نوع مودی رو “حقیقی”، و برای دریافت خدمات پرداخت یا کارتخوان بنام شرکت یا موسسه تون بایستی حتما نوع مودی رو “حقوقی” انتخاب کنید.

همچنین اگر از اتباع خارجی ساکن ایران هستید گزینه ” تبعه خارجی ” باید انتخاب بشود.

به سامانه پیش ثبت نام الکترونیک کد مالیاتی وارد می شوید و یه صفحه نشان داده می شود که اگر قبلا ثبت نام یا پیش ثبت نامی انجام داده باشید و نیمه کاره یا کامل باشه می توانید لیست پرونده های مالیاتی مرتبط با اون کدملی یا شناسه ملی رو مشاهده نمایید.

اگر در این صفحه برای شماره ملی تان قبلا ثبت نامی انجام نشده دکمه ” پیش ثبت نام جدید ” رو کلیک کنید تا به صفحه جدیدی وارد بشوید. در سمت چپ صفحه باز شده بخشی وجود دارد که کدملی شما در اون درج شده است.

ورود به سامانه پیش ثبت نام

اگر در محله قبل ثبت نام شخص حقیقی رو انتخاب کرده باشید در این صفحه نوع ثبت نام رو ثبت نام انفرادی ( بدون شریک ) انتخاب نمایید.

کد پستی محل اقامت تون رو وارد کنید.

این نکته حائز اهمیت است که حتما باید کد پستی که در سامانه امور مالیاتی ثبت کردید با کد پستی که در شبکه پرداخت پی هنگام ارسال مدارک اعلام کردید یکسان باشد. در غیر این صورت درخواست درگاه تون توسط شاپرک رد می شود.

کدپستی اعلامی تان در شبکه پرداخت پی را در بخش تنظیمات حساب کاربری قادرید مشاهده کنید و تغییر بدهید.

اگر بین این دو مغایرتی وجود دارد می توانید کدپستی اعلامی به شبکه پرداخت پی رو در بخش تنظیمات حساب تان تغییر بدهید.

سپس شماره موبایل تان رو وارد کنید. مالکیت این شماره موبایل حتما بایستی بنام خودتان که فرد متقاضی دریافت کد پیگیری مالیاتی هستید، باشد. لذا در غیر این صورت اطلاعات تان تایید نمی شود.

با تکمیل کلمه امنیتی و کلیک بر روی پیش ثبت نام جدید منتظر دریافت پیامک از سازمان امور مالیاتی باشید.

اگر میخواهید حسابداری را از پایه شروع کنید و از این طریق کسب درآمد داشته باشید پیشنهاد میکنیم آموزش حسابداری از پایه آموزشگاه اریا تهران را از دست ندهید.

تکمیل اطلاعات پیش ثبت نام

پس از تایید شماره موبایل وارد صفحه ای می شوید که باید تاریخ تولد و تابعیت خودتون رو اعلام نمایید و روی  دکمه ” استعلام اطلاعات و ادامه ” کلیک کنید.

چند ثانیه ممکن است طول بکشد تا اطلاعات شما بررسی و احراز بشود و اگر مشکلی نباشد به صفحه ای دیگه هدایت می شوید.

در صفحه جدید اطلاعات پایه ثبت نام و اطلاعات اعضا / شرکا رو می توانید ببینید.

در پایین صفحه بخشی بنام ” نواقص اطلاعاتی ” وجود دارد که بندهایی با رنگ قرمز مشاهده می شود، با کلیک روی بندهایی که قرمز هستند نقص اطلاعات رو تکمیل کنید.

سه مرحله وجود دارد که ممکنه اطلاعاتی در موردش نداشته باشید که اینجا توضیح میدهیم.

تعیین وضعیت مشمولیت ارزش افزوده

در این قسمت بایستی مشخص کنید که آیا کسب و کار شما از نظر سازمان امور مالیاتی مشمول ارزش افزوده میشه یا خیر. ارزش افزوده با نام اختصاری VAT نیز شناخته می شود.

بدین منظور باید اطلاعات موجود در ” قانون مالیات بر ارزش افزوده ” رو در سایت vat.ir مشاهده کنید.

بر اساس اطلاعات موجود یکی از موارد زیر رو انتخاب نمایید :

  • – من مشمول ارزش افزوده نمی باشم.
  • – من مشمول ارزش افزوده می باشم و نیاز به ثبت نام در سیستم ارزش افروزده دارم.
  • – من مشمول ارزش افروزده می باشم و قبلا ثبت نام ارزش افزوده انجام داده ام. (لیست فوق)

تکمیل موارد اجباری و نوع مالکیت

سایر موارد اجباری رو در صفحات متفاوت که پایین صفحه بصورت قرمز رنگ هستند، مانند اطلاعات اقامت گاه قانونی ( جایی که اونجا فعالیت میکنید ) و فیلدهایی که اجباری هستند رو تکمیل کنید.

ثبت نهایی اطلاعات و دریافت کد رهگیری

بعد از اینکه تمام خطاها رو برطرف کردید در پایین صفحه اصلی پرونده مالیاتی تان بخشی بنام ” تایید نهایی اطلاعات و دریافت اطلاعات کاربری ” اضافه میشه که در این بخش وضعیت ” تایید نهایی اطلاعات ” موجود است. پس از کلیک روی این گزینه یک صفحه Confirmation یا تایید اطلاعات پیش ثبت نام شماره اقتصادی به شما نمایش داده می شود.

اطلاعات این صفحه رو یکبار دیگه مرور کنید و اگر مشکلی وجود داشت برطرف کنید. در صورتی که همه چیز مورد تایید بود، بر روی دکمه قرمز رنگ “تایید اطلاعات و دریافت کد رهگیری” کلیک کنید.

یک کد رهگیری ۱۰ رقمی به شما اختصاص داده می شود و همین کد برای شماره موبایل تان نیز بصورت پیامک ارسال می گردد.

با این کد رهگیری می توانید به پنل کاربری تان در شبکه پرداخت پی مراجعه کنید و این کد را در بخش تنطیمات احسابتان ذخیره کنید تا تمامی ابزارهای پرداخت برای شما فعال بشود.

کد مالیاتی اشخاص حقوقی

کد مالیاتی اشخاص حقوقی

پیرو اعلام خبر اجرایی شدن قانون مالیات بر پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان از ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۹، تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی و صاحبان مشاغل برای دریافت دستگاه‌های کارتخوان بانکی (POS) و درگاه های پرداخت اینترنتی، موظف به تشکیل پرونده مالیاتی هستند.

لذا افرادی که قبل از این تاریخ از سرویس ها و خدمات درگاه های پرداخت آنلاین استفاده می کردند، تا ابلاغ اطلاعیه جدید از طریق شاپرک می توانند به فعالیت های خود طبق روال قبلی ادامه دهند.

لازم به ذکر است، همه مراحلی که برای تشکیل پرونده انجام می‌شود بصورت آنلاین و کاملا رایگان است. در این مقاله به بررسی این مراحل به منظور اخذ کد رهگیری مالیاتی پرداختیم.آیا پس از دریافت سند ثبت برند کسی قادر است به آن اعتراض کند؟

خیر مهلت اعتراض فقط در مرحله روزنامه تقاضای ثبت شده و حداکثر سی روز فرصت اعتراض دارد.آیا می توان از اعداد در انتخاب نام شرکت استفاده کرد؟

بله برای ثبت شرکت و انتخاب نام می توان از اعداد نیز استفاده کرد.آیا می توان بسته بندی و کارتن کالا را ثبت نمود؟

بله این کار در قالب ثبت طرح صنعتی انجام می گیرد.

منبع:

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *