یک نگرانی بزرگی که برای بسیاری از مردم وجود دارد نحوه نگهداری از طلا و جواهر در منزل است، و اینکه چگونه بتوانند طلا و جواهر خود را از دستگاه های طلایاب پنهان کنند و از دسترس سارقین خارج نمایند.

به طور معمول در همه کشور ها بهترین راهکار ممکن برای نگهداری از طلا و جواهر سپردن آنها به صندوق امانات بانک‌ها است.

اما متاسفانه با توجه به اینکه در کشور ما یک سری از بانک‌ها و موسسات اعتباری به راحتی و بدون هیچ مجوز قانونی فعالیت می‌کنند مانند موسسه اعتباری آرمان و دیگر موسسات که بعد از مدتی دارایی مردم را بالا کشیدن و الان هیچ خبری از آنها نیست، در ایران زیاد نمی شود به بانک ها هم اعتماد کرد.

شاید بهترین راهکار ممکن این باشد که ما یک سری روشها را برای جاسازی و نگهداری از طلا و جواهرات خود در منزل یاد بگیریم و چگونه بتوانیم طلا و جواهر خود را از طلایاب استتار و مخفی کنیم.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بهترین روش های ممکن برای نگهداری از طلا و جواهر و جاسازی طلا در منزل را با هم بررسی کنیم.

نگهداری طلا در فویل آلومینیوم

یکی از راه های نگهداری طلا در منزل، نگهداری طلا در فویل آلومینیوم است.

در این روش شما می توانید طلا و جواهرات خود را در فویل آلومینیم بپیچید، و با انجام این کار می توانید جلوی اشعه های طلایاب را بگیرید و طلایاب را با اختلال مواجه کنید.

پس اگر برای نگهداری طلا در منزل به دنبال یک وسیله برای قرار دادن طلا و جواهرات خود بودید، فویل آلومینیوم می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

و به جرات می توان گفت که بهترین روش برای گول زدن طلایاب و فلز یاب پیچیدن طلا در فویل آلومینیوم می باشد، که قطعا این روش می تواند از طلا و جواهرات شما محافظت کند.

در ادامه این مطلب روش های دیگری را هم جهت نگهداری طلا و جواهر درمنزل به شما معرفی می کنیم.

استفاده از یک کشوی نامرئی

یکی دیگر از راه های جاسازی طلا در منزل استفاده از کشوی نامرئی برای جاسازی طلا در منزل و نگهداری و مراقبت از طلا و جواهرات در منزل می تواند مناسب باشد.

برای استفاده از این روش گودترین کشویی خود را انتخاب کنید.

یک چهارم از کف کشوی خود را برای کشور و نامردی خود در نظر بگیرید.

باید یک تخته چوب هم اندازه کف کشو تهیه کنید.

بعد روی کناره های کشو نوارهای چوبی قرار دهید.

این نوار ها می توانند کشویی نامرئی شما را در سطح بالای طلاها نگه دارند.

برای راحتی کار هم می‌توانید حین برداشتن این کفی جدید روی آن دستگیره قرار دهید که هیچ کس جز شما از وجود آن مطلع نباشد.

نگهداری طلا در منزل

وقتی صحبت از نگهداری طلا و جواهرات به میان می‌آید ناخوداگاه به دو شکل نگهداری از آن فکر می‌کنیم.

صورت اول زمانی است که می‌خواهید از استهلاک و کثیفی آن جلوگیری کنید و حالت دوم وقتی است که از آن استفاده نمی‌کنید و باید آن را از سرقت و گم شدن مصون نگه دارید.

معمولا جواهرات و سنگ های قیمتی را باید جدا از هم نگه دارید تا به روی هم انباشته نشوند و یک دیگر را دچار خط خوردگی و آسیب ننمایند. بهتر است هر یک را در جعبه مخصوص خود نگه دارید و سعی کنید جواهراتتان را از نور مستقیم آفتاب و سرما و گرمای شدید محافظت کنید.

شما باید طلا و جواهرات را در پارچه های نخی بگذارید، خصوصا وقتی در میان آن ها چند قطعه مروارید دارید.

سنگ و مروارید حتی در مقابل چربی طبیعی پوست بدن هم به مرور واکنش نشان می‌دهند.

بهترین روش نگهداری طلا در منزل

این ها راه هایی است که برای سلامت نگه داشتن طلا و جواهر به طور کلی پیشنهاد می‌شود. اما عامل مهم تری که ما در این مقاله قصد داریم برای حفاظت از طلا و جواهرات در مورد آن صحبت کنیم محافظت از طلا و جواهرات در مقابل سرقت و دزدی می‌باشد.

امروزه به دلیل این که متاسفانه آمار جرم بالا رفته است ترس همیشگی از به سرقت رفتن وسایل و لوازم ارزنده همیشه همراه ما است، اما اگر یک راه مطمئن برای نگهداری این وسایل پیدا کنیم خیالمان راحت خواهد شد.

قطعا برای این کار اولین راهی که به ذهن شما می‌رسد صندوق امانات بانک است اما آیا در صورت استفاده از صندوق امانات جواهرات شما همیشه در دسترستان خواهد بود؟ یا بلافاصله در صورت نیاز می‌توانید از آن ها استفاده کنید؟

خیر، در آن صورت حتما باید در یک روز کاری سری به بانک بزنید، اوراق امانی را با خود به بانک برده و جواهرات خود را پس بگیرید و برای نگهداری مجدد آن ها باید این پروسه را تکرار کنید.

اما ما به شما راه مطمئن تر و ساده تری پیشنهاد می‌دهیم و آن استفاده از صندوق های ایمن و مطمئن است که صرفا برای همین منظور طراحی شده اند و به راحتی می‌توانند وسیله ارزنده شما را در خود جای دهند بدون آن که نگرانی بابت آن داشته باشید. به این صورت جواهرات شما همیشه در دسترس است. در حالی که از امنیت آن نیز اطمینان دارید.

صندوق های مخصوص طلا و جواهرات با داشتن ایمنی بالا نه تنها آن ها را از گزند سرقت محافظت می‌کنند بلکه چون مخصوص همین امر ساخته شده اند شرایط داخلی آن ها نیز سلامت جواهرات شما را تضمین می‌کند.

قطعا اولویت این صندوق ها حفظ امنیت آن ها است که در هنگام خرید شما باید به مواردی مثل ضد سرقت بودن و نسوز بودن و ضد آب بودنشان توجه کنید.

شرکت های خارجی با برند های معتبر هستند که صندوق های مخصوص همین کار را تولید می‌کنند. مانند شرکت های خوش نام لوسل، ایگل، تراست و … ولی در میان برندهای ایرانی هم می‌توانید صندوق هایی پیدا کنید که همین مشخصات را دارند و برای مصارف خانگی و شرکتی بسیار مناسب هستند. مثل شرکت تولید کننده صندوق کاوه، گنجینه، نیکا و …

این شرکت ها با تولید صندوق های آسانسوری و یا زیر ویترینی گام بلندی در عرصه تولید صندوق یا سیف باکس برداشته اند.

استفاده از گاوصندوق برای جاسازی طلا در منزل

معمولا کسانی که میزان بالای طلا و جواهرات را در منزل خود نگهداری می‌ کنند علاوه بر راهکار هایی که در بخش‌ های قبلی در مورد آنها صحبت کردیم می‌ توانند از گاوصندوق نیز برای نگهداری طلا و جواهرات خود در منزل استفاده نمایند.

البته برای استفاده از گاوصندوق به منظور نگهداری طلا و جواهرات یک سری نکات مهم را شما باید حتما در نظر بگیرید که در بخش زیر به این موارد مهم و ضروری اشاره خواهیم کرد.

در ابتدا حتما از گاوصندوق‌ های استفاده نمایید که قفل آنها به صورت دیجیتالی و اثر انگشتی می‌ باشد.

بدنه این نوع گاوصندوق‌ ها باید به صورت فولادی و ضد ضربه طراحی شده باشد.

بهتر است که گاوصندوق را در مکانی امن در منزل خود مخفی و جاسازی نمایید که برای این منظور می‌ توانید با مطالعه مقاله گاوصندوق مخفی با تکنیک‌ های جاسازی و مخفی سازی گاوصندوق بیشتر آشنا شوید.

بهتر است که گاوصندوق را با استفاده از بست‌ های مخصوص به دیوار محکم متصل نمایید.

به طور کلی گاوصندوق‌ های خانگی بهتر است که وزن آنها سنگین باشد به طوری که حمل و جابجایی آنها برای افراد مختلف کار آسانی نباشد.

علاوه بر موارد ذکر شده حتما طلا و جواهرات خود را در فویل آلومینیومی قرار دهید و بعد در گاوصندوق بگذارید که دستگاه‌ های طلایاب نیز آنها را به راحتی نتوانند ردیابی کنند.

نکته آخر هم که باید به آن توجه داشته باشید این است که به هیچ عنوان محل اختفای گاوصندوق را به کسی نگویید و فقط خود و اعضای خانواده‌ تان از محل اختفای گاوصندوق مطلع باشند، چون معمولاً درصد بالایی از سرقت‌ هایی که از منازل شخصی انجام می‌ شود توسط افراد آشنا و فامیل و کسانی که شاید شما اصلاً فکرش را هم نکنید انجام شده است.

گاوصندوق ضد طلایاب چیست؟

در مواد اولیه صندوق های ضد طلا یاب از ورقه های فولادی و سربی استفاده شده است،

در واقع می توان گفت دستگاهی که بتواند طلا را تشخیص دهد وجود ندارد در واقع این دستگاه ها فلز یاب هستند و سارقان با استفاده از تسلامتر می توانند وجود طلا را ردیابی کنند، ورقه های سربی میتوانند امواج تشخیص فلز را در دستگاه فلزیاب به خطا بیندازند.

آیا استفاده از دوربین و دزدگیر می تواند برای مراقبت از طلا در منزل موثر باشد؟

استفاده از دوربین و دزدگیر، و سیستم ضدسرقت یکی از روش های موثر برای حفظ ایمنی خانه است، اما به تنهایی نمی تواند امنیت کامل را برای اشیای گرانبها در منزل تامین نماید، در ادامه این مطلب راه کارهای مفیدی برای بالابردن امنیت طلا و جواهرات و اشیای گرانبها ارائه شده است.

منبع: سایت safekaveh.com

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها