شیرآلات صنعتی

برای پاسخ به سوال شیرآلات صنعتی چیست شما باید بدانید این شیر های صنعتی بیشتر برای منحرف کردن جریان و تغییر فشار های سیالات و مایعات و گاز ها مور استفاده قرار میگیرند.انواع شیر های صنعتی باتوجه به کاربرد شان و تفاوت هایی که در ساختارشان دارند به دسته های مختلفی طبقه بندی میشوند. در این صفحه تلاش کرده ایم تا انواع ولو و شیر صنعتی را همراه با کاربرد برای شما توضیح دهیم. اگر قصد خرید شیرآلات صنعیت را دارید فروشگاه خانی بزرگترین نمایندگی فروش شیرآلات صنعتی در خاورمیانه و ایران است که تمامی محصولات خود را با قیمتی ارزان و کیفیتی بسیار بالا عرضه میکند. برای بهره مندی از خدمات ما میتوانید در هر ساعت از شبانه روز با ما تماس بگیرید و از مشاوره متخصصین ما در حوزه بهترین شیرآلات صنعتی در بازار ایران بهره مند شوید.

مشخصات شیرآلات صنعتی

ساختار کلی شیر صمعتی به گونه ای است که دارای یک بدنه بوده و که این بدنه میتواند فشار سیال را تحمل کند. کارکرد اصلی شیر صنعت برای تغییر جهت جریان سیالات و فشار آن ها میباشد. به طور کلی مشخصات شیرآلات صنعتی به گونه ای است که 5 وظیفه اصلی را برعهده دارد. گاهی شیر باید نقش مسدود کننده مسیر را ایفا کند که به ان ها شیر های مسدود کننده گفته میشود. وظیفه اول شیر های باز و بسته کردن مسیر عبور سیالات میباشد. وظیفه دوم شیر های صنعتی کنترل جریان و سرعت سیالات میباشد. معمولا شیر های با ضامن و کروی و کشویی این وظیفه را بر عهده دارند.

وظیفه سوم شیر های صنعتی تغییر جریان سیال در جهت های مختلف میباشد. به این شیر های شیر های چند جهته گفته میشود. وظیفه چهارم شیر های صنعتی کنترل دو مرحله ای میباشد.  به این معنی که اگر دو شیر بسته باشند جریانی نخواهیم داشت و اگر دو شیر باز باشند جریان عبوری خواهیم داشت اما اگر یک شیر باز و دیگری بسته باشد جریان عبوری از شیر دیگر کم میشود. وظیفه پنجم شیر صنعتی ترکیب دو سیال میباشد. در این حالت شیر ها باید به حالت T مانند به هم وصل شوند. بیشتررین بهره گیری و کاربرد این نقش از شیر های صنعتی برای رسیدن به دمای مورد نظر در سیالات میباشد.

ولو چیست

کاربرد اصلی ولو در لوله کشی میباشد. لغت انگلیسی آن Valve  میباشد که در فارسی به عنوان شیر یا شیرآلات ترجمه شده است. ولو در صنایع لوله کشی برای وصل و قطع جریان استفاده میشود که کاربرد دیگر آن برای تنظیمات مربوط به دما و فشار و جریان سیال و سطح مایعات است.

اجزای شیرآلات صنعتی

شیرآلات از اجرای زیادی تشکیل شده اند که هر قسمت از ساختار شیر برای برعهده گرفتن وظیفه ای تعبیه شده است. در این قسمت اجزای شیرآلات صنعتی را برای شما به طور جامع توضیح داده ایم.

  • بدنه شیر صنعتی Body Valve

بدنه شیر صنعتی برای محافظت و نگهداری اجزای داخلی تعبیه شده است. تفاوت بدنه های شیر ها در نوع اتصالات آن ها میباشد. برای مثال اننتهای بدنه میتواند برای اتصالات فلجی {Flange} یا رزوه ای {Threaded} یا جوشی {Butt Welded Or Socket Welded} مناسب باشد. تولید انواع بدنه شر ها باید متناسب با کاربرد و دما و فشار مورد نظر باشد.

شیر پروانه ای butterfly valves

شیر پروانه ای با نام های باترفلای ولو یا butterfly valves هم در بازار عرضه میشوند.شیر پروانه ای ویفری اهرمی از ساده ترین انواع شیر های صنعتی است. کاربرد شیر های پروانه ای برای باز  بسته کردن و کنترل جریان سیال میباشد. مهمترین ویژگی شیر های پروانه ای سرعت آن ها در باز و بسته شدن جریان میباشد. این شیر ها در حین باز بودن افت فشار کمی ایجاد میکنند و برای کار کردن در برج های تحت فشار کارایی بالایی خواهند داشت. شیر های پروانه ای بر اساس نوع اتصالات به انواع شیر پروانه ای ویفری (Butterfly Valve Wafer Type) ، شیر پروانه ای لاگ (Butterfly Valve Lug Type) ، شیر پروانه ای فلنج دار (Butterfly Valve Flange Type) طبقه بندی میشوند. تفاوت آن ها در وزن شیرآلات صنعتی و جنس بدنه آن ها میباشد.

شیر پروانه ای butterfly valves

شیر یک طرفه non return or check valves

کاربرد شیرآلات و اتصالات صنعتی در صنایع متفاوتی وجود دارد برای مثال از شیرآلات و اتصالات صنعتی در تاسیسات گرمایشی نیروگاه ها، معیانات گازی به طور گسترده استفاده میشود، اگر بخواهیم واضح تر و دقیق تر کاربرد شیرآلات و اتصالات صنعتی را برایتان بگوییم نمیتوانیم تاسیسات صنعتی در سراسر کشور را از آن ها مستثنا کنیم، تمامی تاسیسات صنعتی از شیرآلات و اتصالات صنعتی استفاده میکنند.

شیر سماوری plug or clock valves

شیر سماوری با نام های plug valve یا clock نیز شناخته میشود. این شیر اگر به اندازه 90 درجه در جهت عقربه های ساعت یا خلاف جهت چرخانده شوند جریان سیال قطع و وصل میشود. این شیر ها در حین باز بودن افت فشار کمی در سیال ایجاد میکنند.

شیر سماوری plug or clock valves

شیر سوزنی needle valves

نام دیگر شیر سوزنی needle میباشد که عملکرد اصلی واساسی این شیر برای کنترل جریان سیال است. کارکرد شیر سوزنی مانند شیر کروی است. طراحی و ساخت شیر های سوزنی بسیار حساس و جزیی است و همین طراحی منحصر به فرد دلیل محبوبیت شیر سوزنی شده است.

شیر یکطرفه دریچه ای

شرکت کیز ایران در زمینه تولید شیر یکطرفه دریچه ای بسیار موفق عمل کرده و توانسته بهترین و مرغوب ترین شیر های خودکار یکطرفه را وارد بازار ایران کند. شیر یکطرفه دریچه ای برنجی کیز ایران بر اساس فشار موجود در سیستم عمل میکند و برای عملیات خود به تجهیزات جانبی نیازی ندارد. در داخل شیر یکطرفه دریچه ای کیز ایران دیسکی وجود دارد که از طریق فشار سیال به آب بند دور و یا نزدیک میشود و به این ترتیب جریان سیال را کنترل میکند.

شیر یکطرفه دریچه ای برنجی متاسفانه با توجه به نوسانات بازار و بالا رفتن نرخ تورم با افزایش قیمت مواجه شده است. شما میتوانید برای خرید شیر یکطرفه دریچه ای کیز ایران و اطلاع از قیمت شیر خودکار دریچه ای با همکاران ما در فروشگاه خانی تماس بگیرید. شیر خودکار دریچه ای در فروشگاه خانی با کمترین سود نسبت به سایر نمایندگی ها به فروش میرسد.

کار شیر یکطرفه چیست

نام دیگر شیر یکطرفه شیر غیر قابل برگشت است. در شیر یکطرفه سیال فقط میتواند از یک طرف وارد شده و از طرف دیگر خارج شود و این شیر به گونه ای ساخته شده است که امکان حرکت سیال در جهات مختلف وجود ندارد. طراحی شیر یکطرفه دریچه ای به گونه ای است که اگر بین دو طرف آن اختلاف دما و فشاری وجود داشته باشد سیال امکان میعان و بخار شدن در طرف دیگر را نخواهد داشت. بیشترین کاربرد شیر یکطرفه دریچه ای برای اتصالات مرتبط به سیستم های ثانویه میباشد. به این ترتیب سیال نمیتواند از سیستم ثانویه به سیستم اولیه منتقل شود. همچنین استفاده از این شیر برای سیتم هایی که با برگشت سیال امنیت و سلامت سیستم به خطر میفتد کاربرد زیادی دارد.

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها