یک محصول امن و مناسب علاوه بر دارا بودن تمام ویژگی‌های لازم امنیتی برای پیشگیری از سرقت باید در هنگام آتش سوزی نیز از مدارک کاغذی، مغناطیسی و پول کاغذی (دلار، تراول چک و …) به خوبی محافظت کند. هنگام خرید گاوصندوق برای اطمینان حاصل کردن از نسوز بودن آن، بیش از هرچیز می بایست به دنبال استانداردهای خاص روی محصول باشد. در گاوصندوق نسوز برای نشان دادن میزان نسوز بودن محصول از استاندارد ها استفاده می شود. به عنوان مثال یک گاوصندوق نسوز با استاندارد UL ۳۵۰ می‌تواند برای نگهداری مدارک کاغذی معمولی مناسب است و توانایی چندانی در حفظ مدارک مغناطیسی مانند فلش درایو یا لپ تاپ را ندارد. این در حالیست که گاوصندوق نسوز با استاندارد ۱۲۵UL در آتش سوزی با دمای حدود ۲۰۰۰ درجه فارنهایت می تواند تمام مدارک شما را به مدت ۴ ساعت از آسیب دور نگه دارد.

در گاوصندوق های نسوز برای مقاوم شدن محصول در شرایط آتش سوزی بین دوجداره  از مواد عایقی پر می شود که در محصولات مختلف جنس و میزان مقاومت متفاوتی دارند. در گاوصندوق نسوز خارجی اغلب جنس ماده نسوز بین دوجداره آلیاژ های مقاومی است که فرمولاسیون آن انحصاری و متعلق به همان برند و کمپانی است. آلیاژ های نسوز به نسبت گچ و بتن و مصالحی که در سایر محصولات به کار می رود مقاوم تر و امن تر هستند.

تمام محصولات برندهای معتبر مانند لوسل و ایگل عموما در رده انواع گاو صندوق نسوز و در کلاس جهانی می‌گیرند و محصولات ایرانی مانند گاوصندوق کاوه نیز از پس آزمون استانداردهای داخلی بخوبی بر می‌آیند. تفاوت عمده محصولات ایرانی و خارجی در نوع مواد نسوز بکار رفته در آن‌هاست و برندهای خارجی از موادی پیشرفته و با فرمولاسیون پیشرفته‌تر در ساخت آنها استفاده می‌کنند.

یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار روی قیمت گاوصندوق همین ماده عایق بین دوجداره است که تاثیر مستقیم روی کیفیت، امنیت و قیمت گاوصندوق دارد. جنس ماده عایق بین دوجداره علاوه بر تاثیری که روی قیمت گاوصندوق دارد، وزن محصول را تحت تاثیر قرار می دهد.

صندوق نسوز کاوه مدل 450 KR

این مدل از گاوصندوق نسوز ، با توجه به ویژگی ها یی که از لحاظ ایمنی و ابعادی که دارد را میتوان گاوصندوق اداری نام برد.

گاو صندوق رمزی فوق به دلیل ابعاد متناسب خارجی که دارد را میتوان جهت استفاده در منازل بزرگ ، دانشگاها ، فروشگاها ، کارگاهای کوچک و یا هر جایی که حجم اسناد نسبتا بالایی دارند می توان پیشنهاد کرد.

همچین از این دسته از گاوصندوق ها میتوان به عنوان گاوصندوق اسلحه و گاوصندوق صدقات میشود استفاده کرد.

قابل ذکر است که هیچ نوع گاو صندوق ها کاربری خاصی ندارند و بنا به نوع کاربری کارفرما و حجم کاری ، فضای قرار گیری گاوصندوق و بودجه مالی که برای خرید صندوق دارند ،  نوع صندوق ( ابعاد و سطح ایمنی ) باید در حین خرید مشخص گردد.

در مورد ویژگی های صندوق نسوز فوق میتوان به چند موارد زیر اشاه کرد:

صندوق نسوز کاوه مدل 450 KR

مقاومت حرارتی بالا _ سیستم زبانه کشی در چهار جهت  دور درب _ صفحه مکانیزم نرم و روان برای حرکت دادن زبانه ها _ یک طبقه صندوق چه کلید خور مجزا _ لولا های قاب خور ( جهت سهولت حمل و نقل در جابجایی و تعمیرات ) _ زبانه های قاب خور در هنگام بسته شدن درب ( به صورت نر و مادگی ) جهت استقامت بیشتر درب و تقویت در زمان بروز سرقت به وسیله دیلم کردن درب

همچنین از مته ریال مصرفی که در گاو صندوق اداری  فوق بکار میرود به چند مورد میتوان اشاره کرد:

ورق رویه درب 3 میلیمتر ،  ورق رویه بدنه 1.5 میلیمتر ،  ورق داخلی بدنه 1 میلیمتر.

زبانه 35*50 میلیمتر ، لولا 35 میلیمتری قاب خور ، بتن عیار 400 ، یک عدد قفل کلیدی ، یک عدد رمز مکانیکی

در پایان لازم به ذکر است در صورت نیاز و درخواست کارفرما در کوتاه ترین زمان کارشناسان ما برای مشاوره و اندازه گیری محل گاو صندوق به محل شما حضور به عمل می رسانند.

نوع جدید گاوصندوق نسوز
امروزه در ساخت برخی از گاوصندوق های نسوز علاوه بر روش های قبل که استفاده از الیاژهای مقاوم در برابر حرارت مثل فولاد های بسیار سخت بود از روش های دیگری نیز استفاده می کنند که امنیت بسیار بالاتری به گاوصندوق نسوز می دهد و آن هم استفاده از پوشش های نسوز بر روی گاوصندوق است. پوشش نسوز و ضد حریق با مواد معدنی پاششی بر پایه مواد معدنی نسوز بوده و حاوی مواد منبسط شده و مصالحی نظیر گچ و سیمان، مواد کفزا و غیره می‌باشند. پوشش مواد پاششی معدنی نسوز به دلیل مقاومت حرارتی بسیار بالا و ضریب رسانایی گرمایی بسیار پایین، روند انتقال حرارت در سازه را کاهش داده و باعث زمان تاخیر در فروپاشی سازه در حدود ۴ تا ۵ ساعت، در برابر حریق می‌شود که این امر می تواند پوشش نسوز برپایه مواد معدنی پاششی را برای مقابله با حریق بسیار کار آمد کند و این زمان فرصت کافی را برای اطفای حریق توسط نیروهای آتش نشانی فراهم می سازد. از جمله ویژگی‌های بارز پوشش نسوز بر پایه معدنی پاششی بر روی گاوصندوق نسوز می‌توان به وزن مخصوص پایین مصالح و در نتیجه کاهش بار مرده سازه، سهولت اجرا، چسبندگی مناسب، مقاومت بسیار بالا در پیشگیری از گسترش آتش بر روی سطح و جلوگیری از انتقال حرارت ناشی از آتش به سطح سازه، مقاومت در برابر شوک حرارتی و عدم ایجاد دود و گازهای سمی اشاره کرد

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها