ما امروز قصد داریم  برای شما مبحث پاورپوینت و فیلم آموزش پاوپوینت را شرح دهیم پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با پاورپوینت و کارکردن آن و چگونگی ساخت آن بیشتر آشنا شوید.

همانطور که گفته شده است معنی کلمه پاورپوینت : به ترجمه فارسی پاورپوینت پرده‌نگار نام دارد.

پاورپوینت چیست ؟

سوال بسیاری  از کاربران این است که پاورپوینت چیست ؟ در جواب سوال میتوان گفت که به طور کلی  هر برنامهٔ رایانه‌ای که بشود به کمک  آن متن و تصویر و فیلم و… را بر روی پرده و سیستم های مختلف نمایش میدهند را پاورپوینت یا پرده‌نگار می‌گویند.

و همچنین در بسیاری از موارد آموزشی و پرورشی استفاده می‌ گردد، از جمله کمترین شکل‌های قانع سازی با استفاده از این  تکنولوژی  عالی است.

از جمله  مزیت ها و برتری های عالیی که این نرم افزار به دیگر نرم افزار های گروه آفیس شرکت مایکروسافت دارد ابزار اصلاح خودکار غلط های املایی می باشد که خیلی برای کاربران عالی می باشد ، البته نمی توان گفت  تنها این مزیت را در این نرم افزار  برشمرد، این نرم افزار عالی  مزیت های نمایشی و همچنین ویرایشی های  بسیار زیادی دارد.

مایکروسافت پاورپویت Microsoft PowerPoint

نرم افزار پاورپوینت  یک برنامه نمایشی پیشرفته برای سیستم‌ عامل‌های مایکروسافت ویندوز و همچنین Mac OS می‌باشد.

امروزه کاربرد  های تکنولوژی در زندگی روز مره ما ضروری است و تقریبا 90% مردم از مجموعه نرم افزار های مایکرسافت چه با گوشی و چه با ویندوز استفاده میکنند . از بهترین و مهمترین فاکتور های پیشرفت بشر در هر زمینه ای  از جمله تکنولوژی، بحث آموزش است. با استفاده درست از تکنولوژی جهت بهبود آموزش از اتفاقات بسیار نیکویی است که در مراکز آموزش شاهد آن هستیم.

تاریخچه پاورپوینت

نرم افزار پاورپوینت در ابتدا توسط کمپانی بزرگ «فورثاوت» و با نام اولیه “پرزنتر” و برای سیستم عامل  های مکینتاش در سال ۱۹۸۷ طراحی شد.

سرانجام در آگوست همان سال، شرکت مایکروسافت شرکت فورثاوت را با قیمت ۱۴ میلیون دلاری خریداری کرد و همچنین به این ترتیب نرم افزار پاورپوینت تبدیل به بخش اصلی  گرافیکی مایکروسافت تبدیل شد.

نرم‌افزار پاور پوینت به طور رسمی و قانونی  در تاریخ ۲۲ می ۱۹۹۰ و مصادف با تاریخ انتشار ویندوز ۳٫۰ در جهان انتشار یافت و تا همین لحظه نسخه‌های بسیار فراوانی از آن برای سیستم  عامل‌های ویندوز و همچنین مکینتاش منتشر شده است که به روز ترین و جدیدترین نسخه آنها ۱۶٫۰ است که همراه با آفیس ۲۰۱۶ به بازار جهانی راه یافت.

نرم افزار ارائه کنفرانس

نرم افزار پاورپوینت نرم‌افزاری است که هم اکنون بیش از ۹۵ درصد سهم نرم‌افزارهای ارائه کنفرانس در بازار جهانی را در دست دارد؛

آمار استفاده از پاورپوینت

همچنین بسیار قابل توجه است که بیش از یک میلیارد نسخه پاورپوینت  از آن بر روی رایانه‌های جهان نصب شده و  همچنین کارشناسان تخمین زده اند که در جهان در هر ثانیه ۳۵۰ بار این نرم افزار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 پیشنهاد شما میتوانید مقاله  نمونه سوالات عملی پاورپوینت فنی حرفه ای پاور پوینت را مشاهده کنید 

آموزش قرار دادن تصاویر در پاورپوینت

وقتی می خواهیم عکسی متحرک را در پاورپوینت قرار دهیم  ابتدا باید عکس را دانلود کنیم و بعد در  نرم افزار پاور پوینت رفته روی دکمه  INSERT کلیک می کنیم بعد روی دکمه  PICTURES کلیک کرده و تصویر متحرک را گرفته و وارد صفحه خواهیم کرد، وهمچنین می توان با darg & Drap نیز تصاویر را در پاورپوینت اضافه کرد .

آموزش قرار دادن  ویدیو در پاورپوینت

همانطور که در بالا توضیح داده شد مانند آموزش تصاویر میتوان ویدیو را در پاور پوینت قرار داد

وقتی می خواهیم فیلمی را در پاورپوینت قرار دهیم  ابتدا باید فیلم را دانلود کنیم و بعد در  نرم افزار پاور پوینت رفته روی دکمه  INSERT کلیک می کنیم بعد روی دکمه  video کلیک کرده و فیلم را گرفته و وارد صفحه خواهیم کرد، وهمچنین می توان با darg & Drap نیز فیلم  را در پاورپوینت اضافه کرد .

آموزش قرار دادن  موسیقی و در پاورپوینت

همانطور که در بالا توضیح داده شد مانند آموزش تصاویر و ویدیو میتوان ویدیو را در پاور پوینت قرار داد

وقتی می خواهیم  موزیکی را در پاورپوینت قرار دهیم  ابتدا باید موزیک را دانلود کنیم و بعد در  نرم افزار پاور پوینت رفته روی دکمه  INSERT کلیک می کنیم بعد روی دکمه  Music کلیک کرده و موزیک را گرفته و وارد صفحه خواهیم کرد، وهمچنین می توان با darg & Drap نیز موزیک را در پاورپوینت اضافه کرد.

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها