زمانی که یک پروژه صنعتی یا ساختمانی شروع می شود، عوامل مختلفی هستند که می توانند هزینه ها را تعیین کنند. یکی از آنها مواد و متریالی است که برای ساختمان سازه استفاده می شود که اگر شما از قبل قیمت آن را بدانید، تا حد زیادی می توانید هزینه نهایی را برآورد کنید. ما در این مقاله تصمیم گرفتیم راجع به یکی از مقاطع فولادی مهم با عنوان ناودانی صحبت کنیم و در مورد قیمت ناودانی اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار بدهیم.

تعریفِ ناودانی چیست؟

ناودانی به عنوان یکی از مقاطع فولادی پرکاربرد شناخته می‌شود که در صنایع مختلف مثلاً سقف شیروانی، ساختمان سازی، کامیون سازی، خودرو و تجهیزات دریایی از آن استفاده می کنند. شکل این ناودانی ها می تواند منحصر به فرد و متفاوت باشد که در موارد خاص کاربردهای متفاوتی از آنها وجود خواهد داشت اما معمولاً در  آسانسور بیشتر از همه موارد از آن استفاده می شود. در این مبحث می خواهیم راجع به قیمت ناودانی برای شما توضیحاتی ارائه دهیم.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت ناودانی

قیمت مقاطع فولادی مختلف تحت یک سری از عوامل تغییر می کند‌ نوع ناودانی و نحوه تولید آن ها جزو عوامل تعیین کننده هستند که قیمت را تغییر می‌ دهند اما موضوع همین جا خاتمه پیدا نمی‌ کند. موارد مختلف دیگری هستند که شامل عوامل زیر می شود:

قیمت ارز

اولین و مهم ترین عاملی که می توانیم در تغییر تعیین قیمت ناودانی به آن اشاره کنیم، نوسانات ارز و دلار است. همانطور که می دانید در کشور ما نرخ ارز و دلار مدام افزایش پیدا می‌ کند و همین می‌ تواند باعث افزایش قیمت مقاطع فولادی مختلف از جمله ناودانی بشود. پس شما از قبل باید راجع به نوسانات ارز کاملاً اطلاعات داشته باشد و به صورت لحظه ای قیمت را برآورد کنید.

قیمت آهن

فولاد آهن جزء مواد اصلی و اولیه ناودانی به حساب می آید. قبل از خرید ناودانی، اول از همه باید به سراغ قیمت روز آهن بروید که اگر به سایت ما یعنی دیجی آهن مراجعه کنید، خیلی راحت می توانید از این موضوع مطلع شوید.

وزن ناودانی

یکی دیگر از مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت ناودانی وزن آن است. قطعا هر چقدر وزن بالاتر باشد، یعنی مواد اولیه بیشتری برای تولید آنها استفاده شده و قیمت هم بالاتر می رود. پس شما باید وزن ناودانی را بدانید و پیش خودتان محاسبه کرده و تخمین بزنید قیمت آن چگونه است و چقدر باید هزینه پرداخت کنید.

کارخانه تولید کننده

در حوزه آهن و فولاد، زمینه های کاری مختلفی برای کارخانجات متفاوت وجود دارد. در واقع سرمایه گذاران صنعتی، تنوع زیادی در محصولات خود دارند، قیمت‌ های مختلفی را ارائه می دهند که باعث رقابتی شدن آن می شود. عوامل موثر زیادی وجود دارد که قیمت را تغییر می دهد که یکی از آنها مربوط به کارخانه تولید ناودانی است که هر کدام یک بازه قیمتی خاص در نظر می گیرند.

نوع ناودانی

ناودانی ها در انواع مختلف تولید و عرضه می‌ شوند. هر کدام کاربرد های متفاوتی دارند. این که شما نوع ناودانی را تعیین کنید و وزن آن هم مشخص باشد، یعنی تا حد زیادی قیمت دستتان خواهد بود. انواع ناودانی شامل ناودانی ساده؛ مشبک و اروپایی میشود. البته دو نوع دیگر به عنوان ناودانی UPN و UPE هم وجود دارند. اگر بخواهیم آنها را بر اساس مواد تشکیل دهنده آن دسته بندی کنیم، باید به ناودانی فولادی، گالوانیزه و آلومینیوم اشاره کنیم.

میزان عرضه و تقاضا

میزان عرضه و تقاضا روی قیمت هر ماده صنعتی از جمله مقاطع فولادی مثل ناودانی تاثیرگذار است. مثلا اگر جنگ نظامی اتفاق بیفتد و عرضه کم شود، قطعاً قیمت به شدت بالا می رود و افزایش و کاهش و تقاضا هم روی قیمت ناودانی تاثیر می گذارد. همانطور که بالاتر هم برایتان توضیح دادیم، شما میتوانید به سایت ما یعنی دیجی آهن مراجعه کنید، اطلاعات خود را در مورد نادانی سفارشی به ما بگویید و قیمت دقیق و نهایی برای شما برآورد می شود تا بتوانید تسلط بیشتری روی برآورد هزینه های دیگر داشته باشید.

کلام آخر

با اطلاعات موجود در این مقاله تا حد زیادی متوجه شدید که قیمت ناودانی بر اساس چه عواملی تعیین می گردد و چگونه می توان قیمت آن را برآورد کرد. ما در این مقاله سعی کردیم به طور واضح و کامل آنها را برایتان شرح بدهیم تا بتوانید به راحتی قیمت را برآورد کنید.

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها