اگر به طرز تهیه شیرینی الماسی خانگی علاقمند هستید حتما این مقاله از سری مقالات شیرینی پزی آموزشگاه آریا تهران را دنبال کنید. ما بهترین دستور پخت شیرینی الماسی شکلاتی ترکیه را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

اگر میخواهید شیرینی پزی را از پایه شروع کنید و از این طریق کسب درآمد داشته باشید پیشنهاد میکنیم کلاس شیرینی پزی آموزشگاه اریا تهران را از دست ندهید.

مطالبی که در این صفحه خواهید خواند:

  1. طرز تهیه شیرینی الماسی خانگی
  2. طرز تهیه شیرینی الماسی شکلاتی
  3. فیلم شیرینی الماسی

شیرینی الماسی چیست

از جمله شیرینی هایی که در بین شیرینی های خشک پذیرایی خصوصا در نوروز در کنار شیرینی نخودچی و شیرینی شکری به تازگی مورد توجه و استقبال ما ایرانی ها قرار گرفته است شیرینی الماسی می باشد که در اصل با نام شیرینی الماسی ترکیه ای نیز شناخته می شود ولی با ذائقه ما ایرانی ها سازگاری بسیاری پیدا کرده است.

دلیل نام گذاری آن این است که به خاطر روکشی که از شکر دارد ظاهری برق پیدا می کند و در میان شیرینی ها توجه شما را جلب می نماید. شیرینی الماسی را می توان در طرح ها و رنگ ها و طعم های گوناگون تهیه کرد و از این بابت نیز میز پذیرایی شما را بسیار جذاب و دلچسب می کند.

برای تهیه این شیرینی نیز مثل تمام شیرینی های دیگر لازم است که مواد مورد نیاز را از یک ساعت قبل از یخچال خارج نمایید تا هم دمای محیط شود. هم دما بودن مواد شیرینی در هنگام تهیه آن در کیفیت شیرینی تاثیر به سزایی دارد.

در صورتی که این شیرینی را به شکل ساده و غیر شکلاتی تهیه می کنید بهتر است برای تزئین آن از تکه های میوه و یا حتی مارمالاد های میوه ای در رنگ های مختلف استفاده کنید.

طرز تهیه شیرینی الماسی خانگی

طرز تهیه شیرینی الماسی خانگی

برای تهیه این شیرینی به مواد زیر احتیاج دارید:

  • آرد: یک و یک چهارم پیمانه
  • پودر قند: یک سوم پیمانه
  • وانیل: کمی
  • تخم مرغ کوچک: یک عدد
  • کره: صد گرم
  • شکر برای تزئین
  • کمپوت میوه یا مارمالاد به مقدار لازم

اگر به دنبال یک آموزش کامل و صفر تاصد برای دسر هستید کلاس آموزش دسرهای بین المللی مجتمع فنی آریا تهران را از دست ندهید.

کره را از یک ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا کاملا نرم شود. توجه داشته باشید که کره را نباید روی حرارت بگذارید و تنها باید هم دمای محیط شود.

کره را همراه با پود قند به مدت پنج دقیقه با همزن برقی با دور متوسط بزنید تا کرمی و کشدار شود.

سپس تخم مرغ و وانیل را به آن اضافه نمایید و به مدت دو دقیقه با همزن برقی بزنید. حالا آرد را که قبلا الک کرده اید به آن اضافه نمایید و با دست به ارامی ورز دهید. خمیر این شیرینی باید کاملا نرم باشد.

به طوری که اگر آن را در دست گلوله نمایید هیچ جای ترکی روی آن باقی نماند. اگر خمیر شما شل بود می توانید یک تا دو قاشق غذاخوری آرد به آن اضافه نمایید اما باید توجه داشته باشید که در صورتی که بیش از اندازه آرد به خمیر اضافه کنید خمیر ترک می خورد و پس از پخت شیرینی شما سفت خواهد شد.

بهتر است پس از اضافه کردن آرد خمیر را برای یک ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود. پس از آن از خمیر گلوله هایی به اندازه کوچک تر از گردو بردارید و سپس در شکر بغلطانید.

گلوله ها را داخل سینی فر بگذارید و با وسیله ای وسط آن را یک حفره ایجاد کنید. حالا تکه هایی از کمپوت میوه و یا مارمالاد داخل حفره ها بگذارید و سینی را مجددا به یخچال برگردانید. تا ۲۰ دقیقه استراحت کنند.

در این فاصله فر گازی را با درجه ۱۷۰ درجه سانتی گراد و در صورتی که فر شما برقی است با ۱۵۰ درجه سانتی گراد روشن کنید.

پس از استراحت شیرینی ها در یخچال آن ها را داخل فر ببرید و به مدت ۱۰ دقیقه بپزید. پس از طی زمان پخت اجازه دهید تا شیرینی ها کاملا سرد شوند و پس از آن، آن ها را از سینی خارج کنید. اگر شیرینی ها داغ باشند و شما اقدام به خارج کردن آن ها از سینی نمایید شیرینی ها خرد می شوند و شکل اصلی را از دست می دهند.

این مقدار خمیر به شما حدود ۱۵ عدد شیرینی می دهد.

این شیرینی طرز پخت آسانی دارد و بسیار سریع آماده می شود. در صورتی که زمان بیش تری برای پخت شیرینی در اختیار دارید می توانید طرز تهیه شیرینی دانمارکی را نیز امتحان کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر به کار در قنادی ها و یا راه اندازی یک شیرنی فروشی علاقمند هستد حتما از قیمت کلاس کیک پزی اطلاع پیدا کرده و در کلاس های آموزش شیرینی پزی آموزشگاه آریا تهران شرکت کنید.

طرز تهیه شیرینی الماسی شکلاتی

طرز تهیه شیرینی الماسی شکلاتی

برای تهیه شیرینی الماسی شکلاتی تنها کافی است که یک قاشق از ارد دستوری که پیش تر و در ابتدای مقاله داده شد را کم کرده و آن را با یک قاشق پودر کاکائو جایگزین نمایید.

آرد و پودر کاکائوی مخلوط شده باید با یک دیگر مخلوط شوند و بقیه کار ها را درست همانند دستور قبلی انجام دهید. 

برای پر کردن حفره های شیرینی الماسی شکلاتی می توانید از شکلات آب شده نیز استفاده کنید. به این ترتیب که پس از پخت شیرینی و سرد شدن آن شکلات آب شده را در قیف ریخته و حفره ها را با آن پر کنید.

در دستور پخت شیرینی الماسی حتما باید از آرد سه صفر که مخصوص قنادی است استفاده نمایید. به هیچ عنوان از روغن مایع به جای کره در این دستور استفاده نکنید چرا که این کار موجب پخش شدن شیرینی در سینی فر می شود و ضمنا شیرینی شما طعم خوبی نخواهد داشت.

توجه داشته باشید که از هم زدن بیش از حد خمیر شیرینی پرهیز کنید چون این کار سبب می شود که بافت شیرینی شما لطافت لازم را نداشته باشد.

شیرینی الماسی می تواند همچنین به عنوان یک عصرانه خوشمزه در کنار چای میل شود. اگر دنبال طرز تهیه یک عصرانه خوشمزه هستید ما به شما خواندن مقاله طرز تهیه دونات و همچنین طرز تهیه نان چای را نیز پیشنهاد می کنیم.

فیلم شیرینی الماسی

فیلم طرز تهیه شیرینی الماسی به زودی در این قسمت قرار داده خواهد شد.

جمع بندی:

استفاده از این شیرینی به تازگی در میان ایرانیان باب شده است و تهیه کردن آن بسیار ساده می باشد. طعم جدید آن معمولا به مذاق همه خوشایند است. در این مقاله یک دستور پخت خوشمزه برای تهیه شیرینی الماسی و شیرینی الماسی شکلاتی برای شما قرار داده شد که می توانید از آن استفاده کرده و از طعم خوب آن لذت ببرید.

همچنین برای پذیرایی، وجود شیرینی لطیفه در کنار شیرینی الماسی می تواند ترکیب خوبی از شیرینی خشک و تر باشد. برای یاد گرفتن طرز تهیه این شیرینی مقاله طرز تهیه شیرینی لطیفه و همچنین آموزش ماکارون را مشاهده کنید.

پیشنهاد ویژه: شما می تواند علاوه بر یادگیری انواع شیرینی در دوره های آموزش آشپزی آموزشگاه آریا تهران شرکت کرده تا علاوه بر شرکت در کلاس آشپزی، مدرک بین المللی دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر همین حالا تماس بگیرد. ۰۲۱۶۶۹۱۹۶۳۴ الی ۶

سوالات متداول

برای تزئین شیرینی الماسی چه پیشنهادی دارید؟

می توان به جای شکر ساده، شکر دانه درشت را با رنگ خوراکی رنگ کرد و سپس شیرینی را در آن بغلطانید تا شیرینی هایی با رنگ های مختلف داشته باشید.آیا می توان به جای کره از روغن استفاده کرد؟

استفاده از روغن به جای کره می تواند بافت این شیرینی را خراب کند. ضمنا طعم کره نیز بسیار دلچسب تر از روغن خواهد بود.آیا این شیرینی به جز شکلات و وانیل و میوه در طعم های دیگری نیز سرو می شود؟

شما می توانید به دلخواه خود به جای یک قاشق پودر شکلات از یک قاشق پودر قهوه فوری برای طعم دادن به شیرینی استفاده کنید.

منبع:

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها