یکی از خدمات و مجموعه سرویس های که بانک ها برای نگه داری و حفظ امنیت پول و دارایی ارزشمند به مشتریان ارائه می دهد، صندوق امانات بانک می باشد. البته هنگامی این صندوق ها در اختیار فردی قرار می گیرد هیچ کس از جمله خود بانک نیز اجاز دسترسی به صندوق را ندارد و از محتویات صندوق شما مطلع نخواهند شد.

نکته: هر بانک قوانین خاص خود را دارد بنابراین این قوانین شما را از قرار دادن موارد خطرناک و مجرمانه منع خواهد کرد.

گاوصندوق کاوه یکی از بهترین و ایمن ترین صندوق های موجود در سراسر کشور می باشد برای اطلاع بیشتر در ارتباط با گاوصندوق کاوه به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

صندوق امانت بانک چیست

صندوق امانت بانک چیست؟ در واقع مفهوم صندوق امانت به زبان ساده یک صندوق بزرگ می باشد که افراد می توانند بخش های گوناگونی از آن را در ابعاد صندوق های بزرگ اجاره کنند. می دانید که وظیفه اصلی بانک تامین امنیت کل صندوق های امانات می باشد.

اکثرافراد بر این باور هستند که صندوق امانات بانک تنها متعلق به افراد ثروتمند می باشد در صورتی که صندوق بانک کمک بسزایی در نگه داری دارایی های ارزشمند بسیاری از افراد دارد.

همچنین باید بدانید صندوق امانات بانک مزایای زیادی برای شما دارد، برخی از این مزایا شامل: امنیت بالا، هزینه پایین و ……می باشد. ما در ادامه در ارتباط با هزینه صندوق امانات بانک صحبت کرده ایم.

برخی از افراد که اموال ارزشمند خود را در منزل نگه داری می کنند، نگران این هستند که مبادا سارقان مجهز به فلزیاب، طلایاب، وارد منزلشان شوند و طلا و جواهرات آنان را پیدا کنند. شما می توانید با مطالعه مقاله از کار انداختن دستگاه طلا یاب، تمام مشکلات و نگرانی های خود را از بین ببرید.

صندوق جوانان بانک چیست

همانطور که در بخش بالا گفته شد، صندوق امانات یکی از الزامات برای حفاظت از وسایل ارزشمند و مدارک می باشد. حال قصد داریم به منظور صندوق جوانان بانک چیست، بپردازیم.

افرادی که دارای حداقل سن 18 سال هستند، می توانند از خدمات صندوق جوانان بانک خود بهره مند شوند. برای گرفتن صندوق امانات بانک چه اقداماتی لازم است؟ در ادامه به شرایط گرفتن صندوق امانات بانک می پردازیم.

هزینه صندوق امانات بانک

معمولا هزینه صندوق امانات بانک متناسب با شرایطی تصویب می شود. برای مثال: یک بانک متناسب با محدوده ای که با عنوان صندوق امانات به شما تحویل می دهد، هزینه ای می گیرد که معمولا این هزینه از 50 هزار تومان شروع می شود.

بنابراین هزینه پرداختی شما برای یک صندوق امانات متناسب با شرایط بانک تعیین می شود. در ادامه با هزینه صندوق امانات بانک ها آشنا می شوید.

البته توجه داشته باشید هزینه صندوق امانات بانک، با توجه به اینکه وظیفه نگه داری وسایل ارزشمند را دارد بسیار مقرون به صرفه می باشد.

دریافت صندوق امانات

همانطور که در بخش بالا گفته شد تعداد کثیری از افراد برای امنیت وسایل ارزشمند خود از صندوق امانات بانک استفاده می کنند. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که هر بانکی شرایط و قوانین خاص خود را برای صندوق امانات دارد که در ادامه در ارتباط با آن به طور مفصل صحبت می کنیم.

صندوق امانات بانک صادرات

صندوق امانات بانک صادرات ایران با هدف ارائه بهترین خدمات به مشتریان، در ابعاد و اندازه های مختلف برای مشتریان قرار گرفته اند. که تمامی مشتریان می توانند برای استفاده از صندوق امانات بانک صادرات، به ساختمان های مرکزی بانک در تهران مراجعه و از خدمات بانک بهره مند شوند.

شرایط استفاده و نحوه دریافت صندوق امانات بانک صادرات به شرح زیر می باشد.

نحوه دریافت صندوق امانات بانک صادرات

نحوه دریافت صندوق امانات بانک صادرات به شرح زیر می باشد:

1- افرادی که در شعبه بانک صادرات ایران حساب داشته باشند، می توانند از صندوق امانات بانک استفاده کنند. افرادی که حساب بانکی در این بانک ندارند، باید برای افتتاح حساب اقدام نمایند.

2-افراد نمی توانند امتیاز استفاده از صندوق را به شخص دیگری انتقال دهند.

3- برای اجاره صندوق امانات فرد باید فرم درخواست صندوق امانات را تکمیل و با به همراه داشتن فرم، مدارک لازم به نزدیک ترین شعبه مورد نظر مراجعه کند.

مدارک لازم:

  • اصل شناسنامه
  • فتوكپي شناسنامه
  • 3 قطعه عكس 4*3

4-  حداقل میزان اجاره صندوق به مدت یکسال می باشد، كه هزینه اجاره این صندوق از قبل دریافت می شود. چنانچه قبل از انقضای مدت زمان تعیین شده، مشتری درخواست فسخ را داشته باشد، هزینه به فرد مسترد نخواهد شد.


5- علاوه بر پیش پرداخت اولیه برای اجاره یکساله صندوق، مشتری طبق تعرفه ملزم به پرداخت مبلغی با عنوان ودیعه صندوق به بانک می باشد. در صورتی که مشتری هیچ گونه بدهی به بانک نداشته باشد، در نهایت با پایان قرار داد، با تحویل کارت و کلید های صندوق، ودیعه به فرد مسترد می شود.


6- مدت زمان اجاره صندوق با شرط موافقت بانک قابل تمدید می باشد، همچنین هزینه اجاره و ودیعه صندوق متناسب با تعرفه وابسته در آن تاریخ می باشد.

 7- مشتری فقط در ساعات اداری می تواند به صندوق خود دسترسی داشته و از آن استفاده کند.

 8- صندوق امانات بانک دارای دو قفل می باشد، که یکی از این قفل ها مختص مشتری و دیگری برای بانک می باشد.

نکته حائز اهمیت در خصوص صندوق امانات بانک، صندوق های بانک با کلید مشتری و کلید بانک باز می شوند، در صورت نبودن یک یا دو کلید نمی توان صندوق را باز کرد.

9- با امضای قرارداد استفاده از صندوق امانات، کلید های مخصوص به همراه کارت استفاده از صندوق برای مشتری صادر می شود. در قبال دریافت رسید به مشتری تحویل داده می شوند. توجه داشته باشید که استفاده از صندوق امانات لازمه ارائه کارت می باشد.


10- اگر مشتري كارت استفاده از صندوق و هر دو كليد خود را گم کند، بايد این مورد را به طور کتبی به بانک اعلام کند. تا بانک سفارش ساخت کلید و قفل های جدید را انجام و در مدت زمان حداکثر دو ماه بعد از گم شدن، با دریافت رسید، کارت و کلید های المثنی را به مشتری تحویل دهد.

  • اگر مشتری فقط کارت خود را گم کند، طی7 روز بعد از تاریخ مفقودی کارت المثنی به مشتری تحویل داده می شود.

نکته: کلیه هزینه های تعویض قفل و کلید به عهده مشتری می باشد. 

هزینه صندوق امانت بانک صادرات

هزینه صندوق امانات بانک صادرات چقدر است؟ درجدول پایین لیست هزینه صندوق امانات بانک صادرات را قرار داده ایم.

اندازه صندوقابعاداجاره بها سالیانهودیعهحجم
كوچك50*20*10100.0001.000.00010.000 سانتيمتر مکعب
متوسط50*20*20200.0002.000.00020.000 سانتيمتر مكعب
بزرگ50*40*40800.0008.000.00080.000 سانتيمتر مكعب
خيلي بزرگ230*130*2206.578.00065.780.0005/6  متر مكعب

صندوق امانات بانک ملی

حفاظت از دارایی های ارزشمند و گران‌قیمت با استفاده از راهکار های سنتی، ممکن است خطراتی به همراه داشته باشد. اما بهره گیری از روش‌های مدرن، موجب می شود افراد از امنیت اموال خود اطمینان خاطر داشته باشند. بانک ملی ایران، به مشتریان خود استفاده از صندوق امانات بانک ملی را پیشنهاد می کند.

نحوه دریافت صندوق امانات بانک ملی

برخی از شرایط و نحوه دریافت صندوق امانات بانک ملی به شرح زیر می باشد:

  • فقط فردی که صندوق را اجاره می کند، می تواند به صندوق دسترسی داشته و از آن استفاده کند.
  • صندوق های اجاره ای با ابعاد گوناگون دارای دو قفل می باشد، که یک از این قفل ها مختص به مشتری و دیگری متعلق به بانک می باشد. هر قفل دارای دو کلید ( کلید اصلی، کلید یدکی) می باشد، که هر دو کلید هنگام اجاره به مشتری تحویل داده می شود.
  • بدون کلید مشتری هیچ فردی نمی تواند صندوق را باز کند، صندوق امانات بدون کلید مشتری و بانک باز نمی شود.
  • در صورت گم شدن کلید ها، مشتری ملزم به پرداخت هزینه تعویض کلید و قفل صندوق می باشد.
  • در صورت گم شدن یکی از کلیدها، مشتری باید فورا به بانک اطلاع دهد تا مشکل را برطرف کنند.
  • با حفظ قوانین بانک مشتری می تواند هر وسیله و اسنادی را متناسب با اندازه صندوق، درون آن بگذارد.
  • افرادی که گواهینامه اجاره صندوق را داشته باشند، می توانند در کلیه ساعت های اداری بانک، به صندوق امانات خود دسترسی داشته باشند.
  • داشتن حساب در بانک برای افرادی که قصد استفاده از صندوق امانات بانک را دارند، الزامی می باشد.

برای اطلاع از هزینه صندوق امانات بانک ملی به صفحه صندوق امانات بانک  مراجعه نمایید.

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها