زندگی اجتماعی افراد به عوامل بسیاری بستگی دارد. در این میان، اهداف مالی یکی از مهم ترین جنبه های اجتماعی زندگی هر شخص به شمار می رود. شرایط کنونی جامعه سبب شده تا مدیریت امور مالی و اقتصادی کمی دشوار به نظر برسد. از این رو، یافتن شغلی مناسب برای گذران زندگی و کسب درآمد از اهمیت بالائی برخوردار است. برخی از عناوین شغلی در بازار جایگاه خاصی داشته و دسته ای دیگر از شغل ها با مرور زمان منسوخ شده است. اما به نظر شما کدامیک از شغل ها پردرآمد هستند؟ شغل پردرآمد به چه نوع شغلی گفته می شود؟ اگر شما نیز برای پاسخ به این نوع سوالات و راه اندازی یک کسب و کار پردرآمد در ایران کنجکاو هستید؛ تا انتهای مقاله پردرآمدترین شغل های ایران با ما همراه باشید.

ما در مقاله جامع تر با عنوان پردرآمدترین شغل های ایران لیست کلیه مشاغل را ارائه داده ایم ولی در این مقاله نیز تعدادی از برترین و پرسودترین مشاغل را معرفی کرده ایم.

لیست مشاغل پردرآمد ایران

در این قسمت لیست مشاغل پرسود و کسب و کار های پولساز در ایران را به شما معرفی کرده ایم تا بتوانید هوشمندانه تر بهترین و پرسودترین شغل را انتخاب کنید و با انتخاب خود زندگی تان را در مدت کوتاهی تغییر دهید.

اگر شما هم شغلی میشناسید که جز کسب و کار های پولساز در ایران محسوب میشود میتوانید در قسمت نظرات بیان کنید تا کارشناسان ما این شغل را نیز مورد بررسی قرار دهند.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی

ارتباط برقرار کردن با افراد یک هنر است. برخی در این هنر خوب عمل می‌کنند و برخی عالی هستند و برخی …..! خودتان متوجه منظورم شدید.

ارتباط برقرار کردن با مشتریان کاری است که بسیاری از کسب و کارها وقت انجام آن را ندارند.

خبر خوب این است که، علیرغم این‌که وقت ارتباط با مشتریان را ندارند ولی به کسی نیاز دارند که بتواند این بخش از کسب و کارشان را مدیریت کند و آن‌ها هم هزینه‌اش را پرداخت می‌کنند.

مهارت‌های ارتباطی خوب و به روز بودن در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، اسنپ‌چت، واین، پریسکوپ و غیره بسیار مهم هستند.

باید بدانید که هر پلتفرم برای چه گروهی از افراد جذابیت دارد و در هر یک از این جوامع ارتباطی چگونه باید حاضر شوید.

اگر میخواهید بدون نیاز به سرمایه برای اجاره و خرید محل کار و در بستر اینترنت کسب درآمد بالا داشته باشید و اشتغال زایی از این راه برای دیگران داشته باشید حتما به صفحه کسب درآمد از اینترنت مراجعه کنید و با راهکارهای پولسازی از راه اینترنت آشنا و راه اندازی کسب و کار های اینترنتی آشنا شوید.

صنعت غذا

مواد‌غذایی همیشه پرسود است! از آنجایی که خوراک از نیازهای اولیه هر انسانی است پس در هر شرایطی باید این نیاز برآورده شود. به خاطر همین نیاز ساده، این شغل و کار و هر حرفه‌ای که با مواد‌غذایی در ارتباط است، همیشه بازار خودش را دارد و درآمد و سود بالایی هم دارد.

اشتباه نکنید، منظور ما این نیست که بروید و یک کارخانه مواد‌غذایی راه بیندازید! شما می‌توانید به خدمات جانبی که کارخانه‌های مواد‌غذایی نیاز دارند هم فکر کنید و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید. به‌طور مثال این روزها صنعت بسته‌بندی از خود مواد‌غذایی هم بیشتر اهمیت دارد و مردم بیشتر جذب بسته‌بندی‌های خاص و متفاوت می‌شوند.

بهتر است به‌ دنبال یک یا چند ایده کسب و کار خوب باشید و در یک کارگاه کوچک به بسته‌بندی با طراحی‌های مخصوص خودتان بپردازید. ایمان داشته باشید که اگر در این کار خلاقیت به خرج دهید در کمتر از یک سال فرد ثروتمندی می‌شوید.

این روزها به راحتی می‌توان با استفاده از ظرفیت خالی کارخانه‌ها یا کارگاه‌ها‌یی که پروانه بهداشت دارند، حبوبات و ادویه‌جاتی مثل فلفل، دارچین، زردچوبه و… را به‌صورت سفارشی تحویل گرفت و آن‌ها را با بسته‌بندی‌های خود و با برند خاص خودتان در بازار خاصی چون پادگان‌ها، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و… توزیع کرد.

البته ممکن است کارتان حسابی بگیرد و از یک کارخانه بزرگ، سفارش بسته‌بندی محصولات‌شان رابگیرید. هرگاه گذرتان به میدان راه‌آهن افتاد، حتما یک سری به مغازه‌های ظروف یک‌بار مصرف بزنید و سر صحبت را با مغازه‌داران این حرفه باز کنید. آن‌ها تنها صنفی هستند که همیشه بازار خاص خودشان را دارند و نگران مشتری و ضرر کردن نیستند. به گفته آن‌ها در این حرفه درآمد و سودآوری حتمی است به شرط این‌ که بتوانید نبض بازار را در دست بگیرید.

طراحی لباس عروس

باورتان می‌شود درآمد یک طراح لباس عروس با یک فوق متخصص دندانپزشکی برابری می‌کند؟! باور کنید یا نه باید بدانید این نتیجه تحقیق یک پایان‌نامه دکتراست! پس اگر به طراحی لباس علاقه دارید دست بجنبانید تا شما هم مطب نه ببخشید مزون خودتان را داشته باشید.

تدریس آنلاین

همان‌طور که گفتیم کسب‌وکار اینترنتی فقط فروش کالا و انجام معامله نیست، بلکه با ارائه خدمات مختلف هم می‌توانید کسب درآمد کنید. در این بین، تدریس شغل پردرآمدی است. فرقی نمی‌کند در چه حوزه‌ای قصد تدریس دارید، همین که در کارتان حرفه‌ای و باتجربه باشید می‌توانید با انواع نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های صوتی و تصویری و یا حتی شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام کلاس درستان را برگزار کنید. حتی می‌توانید از سایت‌های مختلف هم برای برگزاری وبینار استفاده کنید.

برای آن که بتوانید تدریس آنلاین داشته باشید و دیگران به شما اعتماد کنند و فنون و مهارت های مختلف را از شما یاد بگیرند نیاز است رزومه کاری قوی در حوزه مورد نظر داشته باشید. ما در مقاله رزومه چیست به طور کامل نحوه نوشتن رزومه کاری قوی را به شما توضیح داده ایم.

تولید محتوا

بعد از این همه صحبت درباره مزایای اینترنت و طراحی وب باید بگوییم همه اینها بدون وجود محتوا برای هیچ کسب‌وکاری نتیجه‌ای نخواهد داشت. درواقع هر کسب‌وکاری بعد از طراحی یک سایت مناسب باید با تولید محتوای باکیفیت، مشتری جذب کند.

نوشتن محتوای باکیفیت هم فقط از یک نویسنده برمی‌آید. پس اگر شما هم دست به قلم هستید یا در ترجمه دستی بر آتش دارید می‌توانید شانس‌تان را در این زمینه امتحان کنید.

مشاوره اینترنتی

کسب درآمد از اینترنت با مشاوره. در زمینه‌ای تخصص دارید؟

اگر جواب‌تان مثبت است پس می‌توانید از این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم کسب درآمد کنید.

در سایت‌های مربوط به یافتن مشاور (مانند الو مشاور) ثبت نام کنید. و ببینید در چه زمینه هایی مشاوره می‌دهند. شما هم در زمینه هایی که مهارت دارید هم می‌توانید با این سایت‌ها همکاری کنید و هم بطور شخصی با سایت و پیج اینستاگرام شخصی خودتان شروع کنید.

برای کسانی که با شما تماس می‌گیرند تا با شما صحبت کنند نرخ تماس دقیقه‌ای خود را مشخص کنید.

طراحی گرافیکی

این ایده برای راه اندازی کسب و کار پولساز با سرمایه کم این است که اگر توانایی‌های گرافیکی دارید.

باید بدانید مشتریان بسیاری برای کسب و کارشان به‌دنبال لوگو، طراح‌های گرافیکی و کارهای هنری هستند.

به دنبال سایت‌هایی مانند دیزاینو بگردید تا بتوانید کسب و کار خودتان را راه‌بیاندازید و حلقه‌ی مشتریان‌تان را گسترش دهید.

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی یک اصطلاح بسیار گسترده است؛ و در آن مهارت‌های مختلفی پنهان است. ازجمله: بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات در فیس‌بوک، اینستاگرام، لینکدین، تبلیغات گوگل، سئو، وبلاگ نویسی، بازاریابی محتوا، تجارت الکترونیکی، بازاریابی از طریق ایمیل و…

این مهارت پولساز در تمام دنیا تبدیل شده به پولسازترین مهارت کسب و کار.

البته ممکن است در ابتدا دلهره‌آور باشد اما با تسلط بر دیجیتال مارکتینگ، فرصت‌های کسب درآمد زیاد است. حتی می‌توانید کسب و کار اینترنتی با موبایل داشته باشید.

همه مهارت‌هایی که برای تولید محتوا بیان شد به‌علاوه مهارت‌های بازاریابی برای داشتن یک دیجیتال مارکتینگ موفق ضروری است.

طراحی UX و UI

با توجه به پیشرفت فن‌آوری، پیش‌بینی می‌شود نیاز به مهارت‌های طراحی UX در دهه آینده ۲۲ درصد رشد کند. متخصصان UX به دلیل کمبود مهارت جهانی، دستمزد بالایی دریافت می‌کنند و تقاضا برای طراحان UX بالا است. جنبه‌های فنی بسیاری از این نوع کار وجود دارد.

مهارت‌های موردنیاز:

  • Photoshop
  • Adobe InDesign
  • Illustrator

شبکه اجتماعی:

  • com
  • net

یوتیوبر شدن

با وجود فیلتر بودن شبکه‌ی اجتماعی یوتیوب، امروزه بسیاری از ایرانیان در آن فعالیت می‌کنند. یوتیوب یک شبکه‌ی اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن ویدئو است که افراد از سراسر جهان در آن فعالیت می‌کنند. در صورتی که شما به زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری مسلط باشید می‌توانید محتواهایی ویدئویی به دیگر زبان‌ها نیز تولید کرده و در کانال خود به اشتراک بگذارید تا به این ترتیب مخاطبان بیشتری در سطح بین‌المللی داشته باشید. اگر ویدئوهای آپلود شده‌ی شما توسط کاربران زیادی مشاهده شود می‌توانید درآمدی به صورت دلار را از یوتیوب دریافت کنید.

برای انجام این کار شما به دوربین و در صورت نیاز دیگر ابزارهای فیلم‌برداری (اصلا ضروری نیست) و مهارت در ویرایش ویدئوها دارید. مورد دیگری که در انتخاب این شغل باید به آن توجه کرد نیاز به VPN است چراکه یوتیوب در کشور فیلتر است. خلاقیت در تولید ویدئوهایی که در یوتیوب به اشتراک می‌گذارید بسیار مهم است، درواقع شما باید مخاطب را مجاب کنید که از میان ویدئوهای بسیاری که وجود دارد، ویدئوی شما را انتخاب کند. برای کسب درآمد از یوتیوب شما باید ۱۰۰۰ سابسکرایبر که چیزی شبیه به دنبال‌کننده در اینستاگرام است داشته باشید و ۴۰۰۰ ساعت نمایش ویدئو برای شما ثبت شده باشد.

در صورت تحقق این شرایط می‌توانید به یوتیوب اعلام کرده تا تبلیغات در ویدئوهای شما گنجانده شده و درآمدی برای فعالیت‌تان در یوتیوب درنظر گرفته شود. توجه داشته باشید که ۱۰۰۰ Subscriber و ۴۰۰۰ ساعت نمایش ویدئو باید در طول یک سال باشد. به ازای هر تبلیغ در ویدئوهایتان شما مبلغ ۱ الی ۲ دلار را به دست خواهید آورد، البته فراموش نکنید که با توجه به مدت زمان ویدئوهایتان می‌توانید چند تبلیغ را در ویدئوهای خود قرار دهید در این صورت به ازای مثلا ۵ تبلیغ در یک ویدئو مبلغ تقریبی ۱۰ دلار البته برای هر ۱۰۰۰ مشاهده، به شما پرداخت می‌شود.

طراحی سایت

طراحی سایت را هم به‌صورت رایگان در اینترنت می‌توانید یاد بگیرید و هم می‌توانید در دوره‌های مختلف شرکت کنید. توجه داشته باشید یادگیری با نکات ریز و عمقی نیاز به شرکت در دوره‌های مختلف دارد؛ اما برای شروع و استارت کار می‌توانید از مطالب رایگان در سرتاسر اینترنت استفاده کنید. ما در بهترین ایده پست‌های آموزشی در مورد HTML آماده کرده‌ایم. برای تکمیل آموزش خود می‌توانید از سایت w3schools استفاده کنید.

تقاضا برای طراحی سایت با رشد چشمگیری مواجه است. این مهارت پولساز کسب و کار اینترنتی هم ارزش یادگیری دارد.

با داشتن اطلاعاتی در حد متوسط با راست کلیک کردن در قسمت‌های مختلف سایت خود و انتخاب گزینه Inspect Element(Q) کدهای سایت خود را ببینید و قسمت‌های مختلف را در بخش CSS قالب خود درهاست ویرایش کنید.

یک‌راه حل دیگر برای طراحی با اطلاعات متوسط این است که سؤال خود را در گوگل ترنسلیت تایپ کنید و عبارت انگلیسی آن را در گوگل سرچ کنید. توجه داشته باشید که ابتدای سؤال از HOW TO استفاده کنید. به‌این‌ترتیب کدهای آماده و تست‌شده را پیدا می‌کنید.

برنامه نویس و توسعه دهنده وب پردرآمدترین شغل های ایران

در عصرکنونی ارتباطات هر شغل تنها به صورت حضوری نبوده و از طریق اینترنت نیز امکان پذیر است. با کمی علاقه و استعداد در زمینه کامپیوتر و برنامه نویسی می توانید مهارت های حرفه ای این شغل را یاد گرفته و کسب درآمد خوبی در این حوزه داشته باشید. حوزه برنامه نویسی از پردرآمدترین شغل های ایران در سال ۱۴۰۰ شناخته می شود.

شما میتوانید برای آموزش برنامه نویسی و توسعه دهنده وب از تجارب و تخصص اساتید ما در آموزشگاه آریا تهران بهره ببرید و برای مهارت های کسب شده خود مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید.

سئو یا بهینه سازی سایت

از دیگر مشاغل آینده دار در ایران، طراحی و سئو سایت است. سئو قوانین خاصی داشته که با توجه به الگوریتم های گوگل تغییر می یابد. متخصص سئو سایت یکی از جذاب ترین شغل های آینده جهان محسوب شده که با توجه به گسترش بسترهای ارتباطی و اینترنت، این شغل در آینده ای نه چندان دور پیشرفت چشم گیری خواهد داشت.

امروزه همه به دنبال کسب درآمد از فضای مجازی و در بستر اینترنت هستند و ساخت سایت و سئو آن اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. سئو یکی از مهارت هایی است که شما میتوانید در عرصه های مختلف آن را پیاده سازی کنید و کسب و کار را به درآمد خیلی بالایی برسانید به همین دلیل این شغل اهیمت ویژه ای پیدا کرده و جزو پردرآمد ترین شغل های ایران و جهان قرار گرفته است.

این کار باتوجه به آن که در محیط های اداری انجام میشود و امکان انجام آن به صورت فریلنسر وجود دارد مناسب برای خانم ها بوده و در لیست پردرآمدترین شغل های ایران برای بانوان نیز قرار میگیرد.

اگر میخواهید سئو سایت را به صورت تخصصی یاد بگیرید و با دریافت مدرک معتبر به سرعت وارد بازار کار شده و کسب درآمد داشته باشید میتوانید این مهارت را در آموزشگاه آریا تهران فرا بگیرید.

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها