انتخاب کردن رینگ مناسب برای خودرو، دغدغه تمام کسانی است که مدت زیادی از روز را بنا به شرایط، پشت فرمان هستند. در این مقاله قصد داریم راجع به انتخاب یک رینگ مناسب برای خودروی ۲۰۶ صحبت کنیم که یکی از محبوب ترین خودروهای ایرانی بین جوانان است.

۲۰۶ اولین ماشین اسپورتی است که در ایران تولید شد و از این رو، بیشتر محبوبیت آن بین جوانان است. دلایل دیگری مانند قیمت پایین و مناسب آن نسبت به سایر خودرو ها، جذابیت ظاهری، مصرف سوخت کمتر و همینطور فرمان پذیری مناسب نیز در محبوبیت این خودرو نقش دارند.

مزایای رینگ 15 برای خودرو 206 !  

رینگ ۱۵ یکی از انواع رینگی است که روی خودروهای ۲۰۶ به کار برده می‌شود. البته این سایز رینگ، سایز فابریک اعلام شده توسط کارخانه نیست و جزو تغییراتی است که رانندگان خود روی خودروهایشان اعمال می‌کنند.

استفاده از رینگ سایز ۱۵ اینچ روی خودروی ۲۰۶ دارای مزایا و معایبی است که در این مقاله قصد پرداختن به آن ها را داریم. در نهایت شما می‌توانید با قیاس کردن این مزایا و معایب تصمیم بگیرید که آیا رینگ ۱۵ برای خودرو ۲۰۶ شما مناسب است یا خیر.

مهم ترین مزیتی که استفاده از رینگ ۱۵ برای خودرو ۲۰۶ دارد، زیبایی ظاهری بیشتر است. رینگ بزرگتر خودرو باعث می‌شود که هر چه بیشتر به خودرو های اسپورت شباهت داشته باشد و از این لحاظ مورد پسند بیشتر مردم قرار می‌گیرد.

از طرفی، با افزایش بیش از حد سایز رینگ، هندلینگ خودرو سخت تر خواهد شد ولی در مورد سایز ۱۵ این اتفاق نخواهد افتاد و برعکس، به خصوص در هنگام پیچ، خودرو فرمان پذیری بهتری خواهد داشت.

چرا که لاستیکی که برای رینگ ۱۵ اینچی انتخاب می‌شود پهنایی بیشتر داشته و در نتیجه اصطکاک بیشتری با زمین دارد. اصطکاک بیشتر نیز به معنی چسبندگی بیشتر است که باعث هندلینگ هر چه راحت تر خودرو خواهد بود.

مزیت دیگری که رینگ سایز ۱۵ اینچی دارد، این است که به سبب اصطکاک بیشتر، موجب می‌شود محور متحرک خودروی شما دیرتر مستهلک گردد.

اما در مقابل تمام مزایای نام برده شده، پیش از نهایی کردن تصمیمتان درباره خرید رینگ ۱۵ اینچی برای خودروی ۲۰۶ باید با معایب آن نیز آشنا باشید تا تصمیم درستی بگیرید.

همان طور که گفته شد وقتی رینگ ۲۰۶ بزرگتر می‌شود، لاستیک مورد نیاز آن نیز پهن تر می‌شود و بنابراین، با وجود این که فرمان پذیری آن بهتر می‌شود اما مسافت ترمز گیری آن نیز افزایش می‌یابد. یعنی زمان بین گرفتن ترمز و توقف کامل خودرو افزایش می‌یابد که می‌تواند بسیار خطرناک باشد. چرا که با افزایش قطر رینگ و در نتیجه افزایش قطر لاستیک، چرخ ها بیشتر دوران می‌یابند. دلیل دیگر این اتفاق، وزن بیشتر رینگ و لاستیک در اثر افزایش سایز است.

به علاوه این که هر چه قطر و سایز رینگ و لاستیک افزایش یابد، قیمت آن نیز زیادتر می‌شود که اگر برای خرید رینگ و لاستیک دغدغه قیمت دارید باید به آن توجه کنید.

از معایب دیگر رینگ ۱۵ برای خودروی ۲۰۶ این است که راحتی سرنشینان به طرزی قابل توجه نسبت به رینگ کوچکتری مانند ۱۴ کاهش می‌یابد.

چرا که توان جذب ضربات کاهش یافته و تمام تکان ها و ضربه هایی که در اثر حرکت خودرو به چرخ ها وارد می‌شود به اتاقک خودرو نیز انتقال یافته و آن ها را احساس خواهید کرد. این موضوع به جز بحث کاهش راحتی سرنشینان موجب استهلاک سریع تر سیستم تعلیق خودرو نیز می‌شود.

اما نکته اخری که به عنوان یک عیب برای رینگ ۱۵ اینچی باید بدانید این است که این رینگ ها به علت وزن بیشتر موجب کاهش شتاب خودرو می‌شوند که مصرف سوخت بیشتر توسط خودرو را در بر دارد.

آیا رینگ 15 برای خودرو 206 من مناسب است ؟

در نهایت تصمیم گیری با شماست. با وجود آن که به نظر می‌رسد معایب رینگ ۱۵ برای ۲۰۵ بیشتر از مزایای آن است اما بسیاری از افراد هستند که با وجود استفاده کردن از آن رضایت کامل از سواری خود دارند. شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود و مزایا و معایب ذکر شده تشخیص دهید که ایا رینگ ۱۵ برای خودرو ۲۰۶ شما مناسب است یا خیر و سپس اقدام به خرید نمایید.

شاید دلتون بخواد بدونید!

بهترین کارخانه های لاستیک سازی ایران

لاستیک 165 بهتره یا 175

تفاوت لاستیک 205 با 185

لاستیک گل ریز یا گل درشت

معایب لاستیک پهن برای 206

تفاوت فاق لاستیک 60 با 65

مزایا و معایب لاستیک 205 برای پژو 405

منبع

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها