راهنمای کار با سامانه هوشمند پایش اظهارنامه مالیاتی

5/5
آموزش آسان کار با سامانه هوشمند پایش اظهارنامه مالیاتی به چه صورت است

اظهارنامه مالیاتی در واقع کارنامه مالی یک سال کاری شرکت یا شخص است که جهت محاسبه مقدار مالیات به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌گردد. این اظهارنامه مالیاتی هر ساله باید توسط این شرکت‌ها و مؤسسات و اشخاص حقیقی به سازمان امور مالی جهت محاسبه‌ی مالیات تحویل داده شود و همه‌ی آن‌ها موظف هستند که تمامی بند‌های اظهارنامه را تکمیل کنند.

پیشنهاد ویژه : شما میتوانید با ثبت نام در دوره آموزش حسابداری مقدماتی از تخفیف های ویژه ما برخوردار شوید

فهرست مطالب:
  • 1.
    ویژگی های سامانه هوشمند پایش اظهارنامه مالیاتی
  • 2.
    این سامانه چه بررسی هایی را انجام می دهد؟
  • 3.
    اطلاعات شما کاملاً ایمن است
  • 4.
    بررسی تخصصی بر اساس نوع فعالیت
  • 5.
    مراحل انجام کار چگونه است؟

    • 5.1.
      آموزش نحوه کار سامانه پایش اظهارنامه
  • 6.
    خدمات سامانه به چند روش انجام می شود؟

    • 6.1.
      روش سیستمی
    • 6.2.
      روش کارشناسی

ویژگی های سامانه هوشمند پایش اظهارنامه مالیاتی

شما در این قسمت با مهم ترین ویژگی های این سامانه آشنا خواهید شد. شما با کمک این روش می توانید اظهارنامه خود را با اطمینان کامل تهیه و ارسال نمایید.

  • بررسی در کوتاه ترین زمان: از آنجا که زمان در انجام تکالیف مالیاتی، نقش مهمی دارد و رعایت آن، امری حیاتی به شمار می رود، تیم بررسی کننده در کوتاه ترین زمان ممکن گزارش را تحویل می نمایند.
  • بررسی توسط یک تیم حرفه ای: تمامی بررسی های صورت گرفته توسط تیمی از متخصصین امور مالیاتی و حسابداری بوده و تجمیع نظرات این گروه در گزارش نهایی قرار خواهد گرفت.
  • به روز بودن سامانه با توجه به تعدد قوانین و مقررات مالیاتی، به روز بودن در این حوزه، یکی از الزامات لاینفک این سامانه به شمار می رود که این مورد نیز به خوبی توسط تیم حرفه ای ما، لحاظ می گردد.
  • امنیت حداکثری سامانه: برای تأمین امنیت این سامانه از فناوری SSL مخفف (Secure Socket Layer) به معني «لايه اتصال امن» و پروتکلي (مجموعه اي از قوانين) جهت برقراري ارتباطات ايمن ميان سرويس دهنده و سرويس گيرنده در اينترنت، استفاده کردیم.

این سامانه چه بررسی هایی را انجام می دهد؟

در این قسمت برای شما در مورد کارکردهای این سامانه صحبت می کنیم. شما با این راهکار می توانید اظهارنامه خود را از جوانب مختلف بررسی کنید. برخی از موارد را با هم بررسی می کنیم.

  • بررسی تمامی جداول اظهارنامه: بدلیل اهمیت و آثاری که هر کدام از جداول اظهارنامه به دنبال خود دارند، تمامی آنها یک به یک بررسی و چنانچه کوچکترین مسأله ای داشته باشد، به مؤدی گزارش می گردد.
  • بررسی حساب های چالشی: حتماً می دانیم که تعدادی از حساب های ترازنامه ای مندرج در اظهارنامه، بدلیل ماهیت و آثار مترتب آنها در رسیدگی های مالیاتی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. بررسی آنها جزء لاینفک این بخش خواهد بود.
  • بررسی معافیت های قانونی: عدم ابراز معافیت، نرخ صفر و یا مشوق در اظهارنامه و یا مشمول کردن نرخ های غیرمرتبط به جای نرخ مقطوع در اظهارنامه از جمله اشتباهات پرتکرار مؤدیان در این سال ها بوده است.
  • بررسی مشوق های قانونی: شاید مهم ترین مشوق مالیاتی در اظهارنامه عملکرد مربوط به تبصره 7 ماده 105 ق.م.م باشد که دارای شرایط پذیرش خاصی نیز است و بررسی آن می بایست صورت پذیرد.
  • بررسی صادرات و تسعیر ارز: یکی از دغدغه های مالی چی های عزیز، مبحث صادرات و رسیدگی حساب تسعیر ارز بوده که چنانچه در هنگام تسلیم اظهارنامه به آنها توجه نشود، قطعاً مشکل ساز خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : شما میتوانید با ثبت نام در آموزش نرم افزار حسابداری از تخفیف های ویژه ما برخوردار شوید

اطلاعات شما کاملاً ایمن است

مؤسسه آوای رسای علم و دانش با برند تجاری آقای مالیات موفق به اخذ استاندارد بین المللی Iso 27001 از مؤسسه معتبر QNB سوئد گردید تا گامی دیگر در جهت ارائه خدمات حرفه ای مالیاتی بردارد. اخذ این استاندارد، مستلزم ایجاد ساختاری حرفه ای و متناسب با معیارهای اروپایی بوده که پس از مدت ها تلاش یک تیم فوق حرفه ای محقق یافت.ایزو 27001 تنها استاندارد بین المللی در دنیا است که نشان دهنده امنیت اطلاعات مخاطبین وب سایت ها بوده و دغدغه ای از افشاء این اطلاعات به بیرون وجود نخواهد داشت.

بررسی تخصصی بر اساس نوع فعالیت

انواع و اقسام اشخاص حقیقی و حقوقی داریم که هر کدام نیازمند بررسی تخصصی هستند؛ به عنوان مثال: بررسی اظهارنامه یک شرکت پیمانکاری با یک شرکت بازرگانی تفاوت های بسیار زیادی دارد.

مراحل انجام کار چگونه است؟

برای شما این نوید را داریم تا مراحل انجام کار در این سه مرحله خلاصه می شود:

  1. تکمیل اطلاعات پایه یا ارسال پیش نویس اظهارنامه
    شما می توانید اطلاعات خود را از طریق پاسخ دادن به سوالات سامانه و یا ارسال پیش نویس اظهارنامه مالیاتی ارائه نمایید.
  2. تجزیه و تحلیل داده ها
    تجزیه و تحلیل اطلاعات در روش پاسخگویی به سوالات، به صورت خودکار توسط سامانه صورت گرفته و در روش ارسال پیش نویس این امر توسط کارشناس خبره به صورت اختصاصی انجام می گیرد.
  3. ارائه گزارش
    ارائه گزارش تحلیلی در هر دو روش به صورت فایل PDF بوده و زمان ارسال آن برای کاربر با توجه به روش انتخابی متغیر است.

آموزش نحوه کار سامانه پایش اظهارنامه

خدمات سامانه به چند روش انجام می شود؟

شما با کمک این سامانه می توانید به دو روش از این امکان استفاده کنید که شامل سیستمی و کارشناسی است.

روش سیستمی

در روش سیستمی شما با ورود به سامانه، به سوالات پاسخ داده و اطلاعات مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و در لحظه گزارش مورد نیاز خود را دریافت کنید.

در این شیوه شما با گذراندن 6 مرحله می توانید اظهارنامه مالیاتی خود را مورد بررسی قرار دهید. در اولین مرحله اطلاعات هویتی شامل نام و نام خانوادگی، شماره موبایل و آدرس ایمیل، از شما دریافت می شود. در گام بعدی نوع ماهیت فعالیت شما ( از قبیل موسسه، دانش بنیان، بازرگانی و ….) انتخاب می گردد. همچنین منطقه فعالیت شما باید ادر این مرحله تعیین گردد. ( منطقه آزاد تجاری، منطقه کمتر توسعه یافته و …..)

در مرحله سوم اطلاعات عمومی شرکت شما مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین نکات طلایی مربوط به تعیین درآمد مشمول مالیات و مالیات ابرازی شما عنوان می گردد. در اقدام بعدی شما می بایست تمامی اطلاعات مربوط به سود و زیان شما مورد بررسی قرار گیرد و سئوالات را پاسخ دهید. سئوالات این قسمت دارای اهمیت بسیاری است و کاملاً فنی بوده و پاسخ های سامانه به ارسال بهتر اظهارنامه شما کمک شایانی خواهد کرد.

در مرحله ششم و پایانی شما باید نوع خروجی خود را تعیین کنید که یکی از این گزینه ها می تواند انتخاب شما باشد:

  • دریافت گزارش سامانه در قالب فایل PDF: ۹۹,۰۰۰ تومان
  • دریافت گزارش سامانه در قالب فایل PDF + تماس(مشاوره) تلفنی کارشناس مربوطه: ۲۴۹,۰۰۰ تومان
  • دریافت گزارش سامانه در قالب فایل PDF + برقراری جلسه مشاوره حضوری کارشناس مربوطه: ۴۹۹,۰۰۰ تومان

پس از پرداخت مبلغ مورد نظر؛ کار شما مورد بررسی قرار می گیرد و با توجه به نوع خروجی که انتخاب می کنید، مراحل کار برای شما طی خواهد شد.

روش کارشناسی

اما در روش کارشناسی شما در ابتدا پیش نویس اظهارنامه را ارسال می کنید. کارشناس موردنظر گزارش شما را مورد بررسی دقیق قرار می دهد و گزارش را ارائه می نماید.

پیشنهاد ویژه : شما میتوانید با ثبت نام درآموزش حسابداری پیشرفته از تخفیف های ویژه ما برخوردار شوید

قاعدتاً بهترین فرمت برای این کار، فرمت PDF است که خواناتر و دقیق تر از سایر فرمت ها است.
در این روش، شما تا پایش اظهارنامه مالیاتی 4 گام فاصله دارید. در اولین مرحله شما باید قوانین مربوط به استفاده از این سامانه را مطالعه نمایید. چرا که این سامانه پایش بر اساس اطلاعات دریافتی از سوی شما و تطبیق آن ها با مقررات قانونی اقدام به ارائه گزارش خودکار می نماید و در صورت ورود اطلاعات نادرست و دریافت گزارش غیر مرتبط هیچ گونه مسئولیتی متوجه مجموعه آقای مالیات نخواهد بود. شما با کلیک کردن گزینه “قبول دارم” به مرحله بعد خواهید رفت.
در مرحله بعدی شما باید پیش نویس اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت فایل pdf ارسال نمایید. شما باید فایل نهایی را به همراه اطلاعات کاملا صحیح در محل مورد نظر بارگذاری نمایید. سامانه در گام سوم از شما اطلاعات هویتی را می خواهد که شامل نام و نام خانوادگی، شماره موبایل و آدرس ایمیل است.
در مرحله چهارم و نهایی، از شما نوع خروجی سئوال می شود. این گزینه ها شامل موارد زیر است:

  • دریافت گزارش سامانه در قالب فایل PDF: ۱۴۹,۰۰۰ تومان
  • دریافت گزارش سامانه در قالب فایل PDF + تماس(مشاوره) تلفنی کارشناس مربوطه: ۲۴۹,۰۰۰ تومان
  • دریافت گزارش سامانه در قالب فایل PDF + برقراری جلسه مشاوره حضوری کارشناس مربوطه: ۴۹۹,۰۰۰ تومان

شما با انتخاب هر یک از این موارد، به درگاه پرداخت اینترنتی وصل شده و پس از پرداخت مبلغ مورد نظر، سفارش شما ثبت و کار مورد بررسی قرار می گیرد.

به شما پیشنهاد می شود در صورتی که تمایل به استفاده از روش کارشناسی دارید، مراحل را سریع تر انجام دهید. قاعدتاً هر چه زودتر پیش نویس اظهارنامه را ارسال کنید، بهتر است.

چون هر چقدر به روزهای پایینی فرصت تسلیم اظهارنامه نزدیک شده حجم کارها زیادتر می شود و امکان بررسی با کیفیت وجود ندارد.در مورد مدت زمانی که کارشناسی مورد نظر انجام می شود، نمی توان به طور قاطع اعلام نظر کرد.

بدلیل اهمیت موضوع، امکان ندارد که کارشناسان ما بدون دقت نظر کامل، نسبت به بررسی دقیق اظهارنامه مبادرت نورزند و از آنجاییکه حجم و نوع فعالیت مؤدیان با یکدیگر متفاوت است، بنابراین زمان دقیقی را نمی توان برای ارائه گزارش مشخص نمود.

پیشنهاد ویژه : شما میتوانید برای اطلاع از هزینه کلاس حسابداری با ما در تماس باشید 

پس از انجام بررسی های لازم، گزارش نهایی برای شما ارسال می گردد. در صورتی که از روش پاسخگویی به سوالات سامانه برای ارائه اطلاعات استفاده شود، لینک قابل دانلود مندرج در سامانه، ارسال آن از طریق پیامک راه های دسترسی به گزارش ایجاد شده است.

منبع : https://mrtax.ir

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها