نمی دانید بوستر پمپ چیست؟ در این مقاله در مورد بوستر پمپ آبرسانی، قیمت بوستر پمپ خانگی و تفاوت پمپ و بوستر پمپ  صحبت می کنیم.

بوستر پمپ چیست

بوستر پمپ چیست؟ ممکن است گاهی اوقات کلمه بوست پمپ را شنیده باشید و  این سوال را از خودتان بپرسید و بدانید بوستر پمپ چه تفاوتی با پمپ های عادی دارد که در این آموزش به این مورد خواهیم پرداخت.

بوستر پمپ چیست ؟

تامین آب در ساختمان هایی که سطح فشار لازم را ندارند، از طریق نصب یک عدد پمپ محقق خواهد شد. این پمپ آب می تواند همراه با مکش آب در لوله های آمده از آبرسانی شهری، سطح دبی را افزایش داده و آن فشار مطلوب را تأمین سازند. از طرفی در ساختمان های بلند مرتبه که نیاز است آب راهی ارتفاع قابل توجهی باشد، استفاده از پمپ ها ضروری به نظر می رسد تا بتوان حجم قابل قبولی از آب را در بالاترین طبقات ساختمان ‌ها نیز داشته باشیم.

در این بین مشکل نوسان فشار آب می ‌تواند عملکرد پمپ ها را تحت تاثیر بگذارد. نوسان در فشار آب، اگر راهی شیر های خروجی منازل باشد، اتفاق پسندیده ‌ای نیست. خصوصاً اگر این اتفاق در یک مجتمع بزرگ مسکونی حادث شود. از این رو برای رفع مشکل، ایده استفاده از بوستر پمپ ها را در نظر گرفته اند.

در واقع بوستر پمپ مجموعه ‌ای از یک تا چند پمپ می باشد که به شکل موازی در کنار هم کار خواهند کرد. این مجموعه از طریق یک تابلوی کنترل تحت فرمان قرار خواهد گرفت و هدف نهایی آن این است که بتواند سطح دبی آب در ساختمان را در رنجی مطلوب و ثابت نگه دارد.

پیشنهاد ویژه: برای خرید پمپ آب خانگی دارید همین حالا با ما تماس بگیرید.

بوستر پمپ چگونه کار می کند؟

پمپ تقویت کننده، فشار آب را افزایش می دهد و در بسیاری از موارد سرعت جریان را بهبود می بخشد. پمپ تقویت کننده دقیقاً مانند فن کار می کند. یک فن دارای پره هایی است که برای افزایش حرکت هوا به دور خود می چرخد و یک پمپ تقویت کننده دارای پروانه ای در داخل است که جریان و فشار آب را به همان شکل افزایش می دهد.

مشخصات فنی بوستر پمپ

  • بوستر پمپ جهت تنظیم فشار اب داخل لوله استفاده می شود.
  • با توجه به نوسان میزان آب مصرفی در ساختمانها ،جهت تنظیم فشار آب از بوستر پمپها استفاده میگردد.
  • در سیستم های پمپاژ ثابت که چند الکترو موتور دائما مقدار معینی آب به درون لوله ها پمپاژ میکنند.
  • با توجه به کاهش و افزایش مصرف آب فشارهای متفاوتی به لوله وارد می شود.

مزایا بوستر پمپ

  • محدوده وسیعی را از جهت تنوع مصرف پوشش می دهد.
  • به دلیل اینکه بوسترپمپ از اجزای مختلف متصل به هم تشکیل شده است;میتوان با جدا کردن این اجزا بوسترپمپ را به سهولت حمل و در مکان مناسب نصب کرد.
  • کارکرد دائمی بوسترپمپ را میتوان با گذاشتن،یک پمپ رزرو تضمین کرد.و هنگام خرابی یک پمپ رزرو وارد مدار میشود،تا وقفه ای در کارکرد سیستم ایجاد نگردد.
  • قابلیت سرویس حین کار را دارد.
  • وقتی نوسان های مصرف کننده بسیار زیاد باشد به جای استفاده از یک پمپ بزرگ از چند پمپ کوچک که به صورت بوسترپمپ هستند, استفاده می شود تا بتوان بسته به نیاز تعدادی از آنها را به کار وا داشت و از کار کردن بیهوده بقیه جلوگیری نمود در حقیقت استهلاک و مصرف انرژی به حداقل می رسد.

کاربرد بوستر پمپ

مهمترین وظیفه و کاربرد بوستر پمپ، بالا بردن فشار آب و ثابت نگه‌داشتن فشار لازم برای تامین شبکه آب مصرفی است. البته این کار، با توجه به الگوی متغیر مصرف، کار ساده‌ای نیست. عموماً زمانی که فشار آب شهری برای سرویس‌دهی به بخش‌های مصرف‌کننده آب در واحد‌های مسکونی، ساختمان‌ها، آپارتمان‌ها، و برج‌ها کافی نباشد، با استفاده از یک بوستر پمپ، فشار آب مورد نیاز ساختمان تأمین خواهد شد. به‌طور کلی، برخی از کاربری‌هایی که استفاده از دستگاه‌های بوستر پمپ در آن‌ها متداول است، از قرار زیر است:

  • بوستر پمپ در ساختمان‌های مختلف، مثل انواع برج‌ها، کار آب‌رسانی را انجام می‌دهد.
  • بوستر پمپ، گزینه فوق‌العاده‌ای برای مصارف کشاورزی و آبیاری است.
  • بوستر پمپ بهترین انتخاب برای تأمین سیستم اطفاء حریق است.
  • خدمات آب‌رسانی در بیمارستان‌ها، مدارس، سالن‌های تفریحی،سالن‌های ورزشی، کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی،…
  • خدمات آب‌رسانی در انواع مجتمع‌های مسکونی و آپارتمانی نیز به کمک بوستر پمپ انجام می‌گیرد.

پیشنهاد ویژه: برای خرید تجهیزات استخری همین حالا با ما تماس بگیرید.

چرا به بوستر پمپ نیاز داریم؟

اهمیت استفاده از از بوستر پمپ را نمی توان در یک واحد مجزا از ساختمان های مسکونی درک کرد. برای چنین مکان ‌هایی یک پمپ ساده به راحتی پاسخگو می باشد. هر چند ممکن است که همان پمپ ساده نیز از عهده خلق س

طح دبی ثابت برای منازل برنیاید. در مقابل وقتی همراه با تامین آب در ساختمان های بسیار بزرگ همراه با مصرف کنندگان متعدد هستیم و یا اینکه قرار است خط آب مصرفی نهادهایی بزرگ مانند یک کارخانه و یا سیستم آبیاری مزارع را تامین سازیم، مادامیکه می‌ دانیم سطح فشار آب شرایط پاسخگویی لازم را ندارد، اهمیت استفاده از بوستر پمپ مشخص خواهد شد. در چنین ساختمان ‌هایی که هر واحد مسکونی می تواند در هر زمانی بدون هماهنگی با دیگر واحد ها، مصرف کم یا زیادی از آب داشته باشد، یک الگوی کاملاً تصادفی برای مصرف آب به وجود می ‌آید. الگویی که گاها بسیار زیاد و یا خیلی کم خواهد شد. در چنین حالتی نمی توان برای تامین سطح دبی مطلوبی از آب بر توانمندی‌ های یک پمپ ساده اکتفا نمود؛ بلکه لازم است سیستمی تعریف شود که بتواند با توجه به سطح نیاز ساختمان از آب، سطح دبی آب را مشخص کرده و از این طریق فشار کل سیستم آبرسانی در ساختمان را ثابت نگه دارد.

بوستر پمپ ها با تأمین این هدف کلی است که ابداع شده اند، طراحی می شوند و در سطح ساختمان ‌های بزرگ مسکونی و یا آبرسانی های عظیم و شبکه ای گونه مورد استفاده قرار می گیرند. بدین ترتیب در زمان حداکثر مصرف آب، شاهد بهره گیری از تمام ظرفیت مجموعه پمپ های نصب شده در بوستر پمپ هستیم. مادامیکه در دیگر زمان ‌ها که مصرف آب کاهش پیدا خواهد کرد، تنها بخشی از ظرفیت بوستر پمپ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سوالی که احتمالا در ذهن دارید؛ وقتی پمپ هست، چرا بوستر پمپ بخریم؟ چه تفاوتی دارند؟

در عملکرد و هدف نصب پمپ و بوستر پمپ برای انتقال آب حرفی نیست! اما برای درک اهمیت بوستر پمپ، بهتر است چند مزیت آن را بشناسید:

  • بوستر پمپ های چند پمپه، می توانند فشار آب بالا و ثابتی در سیستم آبرسانی ایجاد کنند؛
  • استهلاک تجهیزات پمپ و موتور ها در بوستر پمپ، به دلیل فعالیت نوبتی پمپ ها بسیار کاهش می یابد؛
  • در صورت معیوب شدن، تعمیر یا سرویس یک پمپ، بقیه پمپ ها می توانند به فعالیت خود ادامه دهند؛
  • پکیج بوستر پمپ شامل پمپ، الکتروموتور، تابلو برق و منبع تحت فشار، بهترین انتخاب برای آپارتمان ها بلند می باشد.

ساختار طراحی بوستر پمپ چگونه است؟

در طراحی این تجهیز در پی این ایده هستند که بتوانند به ترتیبی سطح فشار در آب مصرفی ساختمان را ثابت نگه دارند. از این رو مجبور خواهند شد تا با تغییر سطح دبی در لوله های آب این هدف را تامین سازند. برای این منظور یعنی خلق شرایطی که بتوان سطح دبی را تحت کنترل درآورد، لازم است مسیر پمپاژ آب به شکلی مرحله ای تدوین شود. برای این منظور از پمپ های موازی هم استفاده می ‌کنند. این پمپ‌ ها که هر کدام ظرفیت محدودی دارند، در صورت کار کردن در کنار هم می توانند انواع سطح دبی را ایجاد کنند. از این رو در ساختار طراحی شده برای بوستر پمپ ها می توانید شاهد دو یا چندین پمپ موازی هم باشید که توسط یک خط آب ورودی تغذیه می ‌شوند و در سمت خروجی نیز، آب پمپ شده را در یک خط لوله بزرگ آب تخلیه می نمایند. هر یک از این پمپ ها تحت کنترل یک سیستم مرکزی قرار خواهند گرفت. سیستم با اندازه گیری هایی که در خروجی بوستر پمپ دارد، همراه با ساز و کار هایی برنامه ریزی شده، متوجه مقدار دبی مورد نیاز خواهد شد و می ‌تواند با ورود و یا خروج یک تا چند پمپ، این سطح دبی را تامین سازد.

ساختار طراحی بوستر پمپ

از سوی دیگر در طراحی بوستر پمپ ها، به ازای هر پمپ که از یک خط تغذیه تا خروجی منحصر به فرد برخوردار است، شیر هایی در قبل و بعد از پمپ در نظر گرفته خواهد شد. این شیر ها با هدف تزریق دستی پمپ و یا ممانعت از گردش آب در آن شاخه موازی در نظر گرفته شده اند. تمام این طراحی ها همراه با یک سیستم تخلیه اضطراری نیز خواهد شد. هدف از نصب شیر تخلیه در طراحی بوستر پمپ ها آن است که اگر سطح مصرف کلی در خروجی بوستر پمپ به ناگاه و خارج از عرف، تغییرات سنگینی داشته باشد، مثلاً به شدت افت کند، مادامیکه بوستر پمپ تمام پمپ های خود را درگیر کرده است، یک خط هرزگرد و یا تخلیه کامل از سیستم موجود باشد تا فشاری متوجه پمپ های فعال در سیستم نشود. در ساختار کلی انواع بوستر پمپ می توانید شاهد تجهیزات متعددی باشید. تجهیزاتی مانند پمپ ها همراه با الکتروموتور ها، تابلو های برق و کنترل، منبع تحت فشار، شیر یکطرفه، شیر های فلکه، لرزه گیر ها، مانومتر، شیر تخلیه، کوپلینگ، شاسی، گارد های محافظ، پرشر سوئیچ ها و… از ملزومات اصلی در ساختار بوستر پمپ می باشند.

انواع بوستر پمپ کدامند؟

بسته به نیازی که از آبرسانی داریم و اینکه قرار است این آبرسانی به چه صورت انجام پذیرد، انواع بوستر پمپ شامل گونه های دور ثابت و دور متغیر هستند.

بوستر پمپ دور متغیر:

دور متغیر یک سیستم معمول به جهت آبرسانی در ساختمان ‌های مسکونی می ‌باشد. در فضا هایی که نمی توان مدیریت جامعی برای سطح دبی آب در نظر گرفت، اینگونه از بوستر پمپ کارآمد خواهد شد. مثلاً فرض کنید که در یک ساختمان مسکونی ۱۰۰ واحده می خواهید سطح فشار آب را در رنجی مطلوب به طور ثابت همراه با یک سیستم پمپاژ نگه دارید. آیا می توان یک الگوی از پیش تعریف شده و کاملاً دقیق از سطح دبی مورد نیاز ساختمان در نظر گرفت؟ در چنین فضا هایی که مصرف‌ کنندگان کاملاً مستقل از هم و تحت اختیار خودشان هستند، لازم است تا سیستم کنترل نیز به مانند آنها در شرایطی متغیر قرار گیرد. بوستر پمپ دور متغیر با این ایده که می ‌توان بسته به نیاز ساختمان، تعدادی از پمپ ها را در سیستم وارد و یا خارج نمود، طراحی شده است. به این ترتیب در خروجی آنها می توانید شاهد تغییرات دبی باشید.

بوستر پمپ دور ثابت:

از دور ثابت می توان در شرایطی که از قبل و همراه با یک نگاه مدیریتی سطح دبی آب تنظیم شده است، استفاده کرد. مانند آبیاری های قطره ای، باران های مصنوعی در مزارع، آتش نشانی ها، فرودگاه ها، بیمارستان ها، کارخانجات و… . در چنین حالتی که به هر ترتیبی می توان از سطح دبی در خروجی سیستم اطلاعات پیش ‌بینی شده داشت و حتی آن را مدیریت کرد، نیاز به تعریف سیستم دبی متغیر نمی ‌باشد؛ بلکه هدف در تامین سطح فشار مورد نیاز است. از این رو در بوستر پمپ دور ثابت با هدف تامین سطح فشاری مدیریت شده در خروجی از پرشر سوئیچ هایی استفاده می ‌شود. این پرشر سوئیچ ها دائماً در سیستم در حال کار و آبرسانی، سطح فشار را اندازه‌گیری کرده و در صورت افت یا افزایش سطح فشار، تعدادی از پمپ ها را وارد و یا از سیستم خارج می نمایند. یکی از مهمترین مکان ها به جهت بهره گیری از بوستر پمپ دور ثابت، استفاده از آنها در تامین آب پرفشار برای اهداف آتش نشانی می باشد. در این حالت می توان همراه با کارکرد بوستر پمپ دور ثابت در کمترین زمان ممکن حداکثر فشار را در خروجی سیستم تامین نمود.

دسته بندی بوستر پمپ بر اساس تعداد پمپ

تک پمپ:

  • دور ثابت
  • دور متغیر

چند پمپ:

  • دور ثابت (با پمپ پیشرو (جوکی پمپ) و یا بدون آن)
  • دور متغیر
  • دور ثابت و متغیر

بوستر پمپ‌های گریز از مرکز عمودی و افقی

از بین تمام تجهیزات استفاده‌شده برای انتقال آب، بوستر پمپ گریز از مرکز محبوب‌ترین است. آن‌ها نه‌تنها بسیار کارآمد بلکه بادوام و باقدرت هستند. برای این پمپ‌ها، شما دو گزینه اصلی دارید، عمودی یا افقی. در بررسی دو گزینه پمپ‌های گریز از مرکز چندمرحله‌ای، تفاوت اصلی مربوط به موقعیت و شکل شافت است. از این نوع پمپ ها بیشتر به عنوان بوستر پمپ های خانگی و صنعتی استفاده می شود.

بوستر افقی:

به‌طورمعمول در بوستر پمپ‌ گریز از مرکز افقی، شافت به‌صورت افقی کار می‌کند. بااین‌حال، مواردی وجود دارد که آن را در بین قرار می‌گیرند یا از بلبرینگ آویزان می‌شوند.

بوستر عمودی:

برخلاف بوستر پمپ‌ افقی، پمپ‌های گریز از مرکز عمودی دارای یک شافت هستند که به‌صورت عمودی کار می‌کند. این بدان معناست که تجهیزات دارای طراحی حالت شعاعی تقسیم یا برآمدگی هستند.

در لیست انواع بوستر پمپ به لحاظ کاربرد پمپ اسپلیت یک نوع خاص از پمپ‌های سانتریفیوژ است. این بوستر پمپ به دو محفظه مجزا تقسیم می‌شود، که متفاوت از پمپ‌های مکش داخلی یا انتهایی است که با نازل مکش، نازل تخلیه و پوشش در یک محفظه جمع می‌شوند. از این نوع پمپ ها در سیستم اطفاء حریق و همچنین بوستر پمپ های آتش نشانی بیشتر استفاده می شود.

پمپ‌های گریز از مرکز تقسیم افقی با نازل‌های مکش و تخلیه در نیمه پایینی پوشش، کنار هم طراحی‌شده‌اند، درحالی‌ که شافت پروانه بین دو یاتاقان قرار دارد، یکی در هر طرف. این طراحی ناهموار اما ساده به‌ویژه برای کاربردهای با جریان بالاتر مناسب است زیرا باعث کاهش بازه‌ای رانش شده و امکان کار در محدوده وسیعی از ظرفیت را فراهم می‌کند. با کاربرد مناسب، پمپ‌های HSC (اسپلیت کیس) حداقل مصرف برق، هزینه نگهداری کم و عمر مفید بیشتر را ارائه می‌دهند البته قیمت بوستر پمپ اسپلیت کیس در ابتدا ممکن است بیشتر از پمپ‌های عمودی و افقی باشد.

بوستر پمپ‌های شناور

پمپ شناور (یا پمپ فرعی، پمپ شناور برقی (ESP) دستگاهی است که دارای یک موتور مهر و موم‌ شده نزدیک به بدنه پمپ است. کل مجموعه در مایعی که باید پمپ شود غوطه‌ور‌ است. مزیت اصلی این نوع پمپ این است که از ایجاد حفره پمپ جلوگیری می‌کند (مشکلی که با اختلاف  زیاد پمپ و سطح مایع همراه است). پمپ‌های زیر آب به‌جای پمپ‌های جت، مایع را به سطح فشار می‌آورند، که خلأ ایجاد می‌کنند و به فشار جو متکی هستند. شناورها از مایع تحت‌فشار سطح استفاده می‌کنند تا موتور هیدرولیکی را به‌جای موتور الکتریکی هدایت کنند و در کارهایی که روغن سنگین با آب گرم به‌عنوان سیال دستگاه است، مناسب هستند. از این نوع پمپ ها بیشتر به عنوان بوستر پمپ کشاورزی استفاده می شود.

البته بوستر پمپ ها را بر اساس نوع تامین فشار آب به صورت ثابت و متغیر بر دو نوع تقسیم بندی می کنند: بوستر پمپ دور ثابت و بوستر پمپ دور متغیر. این که بگوییم یکی بر دیگری اولویت دارد، کاملا اشتباه است، چرا که هر یک در جایگاه خود بهترین کاربرد را دارد. به عنوان مثال در ساختمان های مسکونی، چونکه مصرف آب کم و زیاد می شود و مقدار ثابتی نداشته و طبق نیاز به آب ساکنین ساختمان تغییر می کند، باید بوستر پمپ متغیر نصب کرد. اما در مواردی که به فشار آب ثابت نیاز داریم مانند بوستر پمپ های آتش نشانی، باید از بوستر پمپ دور ثابت استفاده نماییم تا بهترین نتیجه را بگیریم. برای کسب اطلاعات کامل در رابطه با بوستر پمپ های دور متغیر و دور ثابت، به مقاله زیر مراجعه نمایید:

همان‌گونه که می‌بینید تنوع بالایی در انواع بوستر پمپ وجود دارد و شما حتی می‌توانید یک بوستر پمپ کاملاً  سفارشی برای شرایط خودتان سفارش دهید. بوستر پمپ دور متغیر مناسب شرایطی است که میزان فشار آبی که باید پمپاژ کند، متغیر باشد، مانند بوستر پمپ آبرسانی در ساختمان ها که میزان مصرف آب در دوره های زمانی متفاوت متغیر است. اما بوستر پمپ دور ثابت میزان مشخص و ثابتی آب را پمپاژ می کند و مناسب شرایطی است که باید میزان مشخصی آب را بدون کم شدن فشار، تامین کند، مانند بوستر پمپ آتش نشانی در اتومبیل های آتش نشانی.

نحوه قرار گیری پمپ ها در بوستر پمپ آتش نشانی

مطابق با استاندارد NFPA هر پمپ باید قادر به تامین تمام دبی باشد (یک پمپ تامین دبی و دیگری به عنوان رزرو) و تنها وقتی که دبی از GPM 5000 بیشتر باشد با تایدیه مقام قانونی، می توان سه پمپ اصلی به کار برد. مطابق با استاندارد اروپایی (EN 12845) بوستر پمپ آتش نشانی هرگز دارای بیشتر از سه پمپ اصلی نباید باشد.

اجزاء بوستر پمپ

پمپ

پمپ مورد استفاده در بوستر پمپ، مهم ترین جزء آن است و می تواند بر ابعاد، قدرت و فشار بوستر پمپ تاثیر مستقیم داشته باشد.

قسمت مکش

مکش یک بوستر پمپ شامل شیر های قطع و وصل، صافی، لرزه گیر و فلنج می باشد.

قسمت دهش

دهش بوستر پمپ نیز شامل شیر یک طرفه خروجی آب، فلنج، مهره ماسوره، مغزی، تبدیل، لرزه گیر و شیر های قطع و وصل می باشد.

الکتروموتور

در بوستر پمپ و دستگاه هایی که به عامل محرک محور نیاز دارند، از الکتروموتور استفاده می شود. انتخاب الکتروموتور نیز باید متناسب با بوستر پمپ باشد. البته ممکن است پمپ مورد استفاده از انواع الکتروپمپ بوده و موتور الکتریکی و پمپ را در یک قطعه ادغام کرده باشد.

تابلو برق

به حرکت درآوردن الکتروموتور و عملکرد اجزای الکتریکی بوستر پمپ، به برق متناسب با قطعات نیاز دارد. تابلو برق این وظیفه را به دوش دارد و برق ورودی هر قطعه را تامین و امنیت لوازم را نیز با عدم انتقال نوسانات برق به دستگاه ها برقرار می کند.

مانومتر

فشار ورودی و خروجی را در بوستر پمپ اندازه گیری می کند.

پرشر سوئیچ

حداقل و حداکثر فشار بوستر پمپ را پرشر سوئیچ کنترل می کند.

پرشر ترانسمیتر

فار را در بوستر پمپ ها ثابت نگه می دارد.

کوپلینگ

از وظایف مهم کوپلینگ اتصال پمپ به الکتروموتور می باشد.

شاسی

شاسی نگه دارنده تمامی اجزاء بوستر پمپ به صورت منظم و محکم می باشد.

مخزن دیافراگمی

جهت به گردش درآوردن فشار آب تولید شده توسط پمپ و حفظ فشار آب در استفاده های جزئی از سیستم آبرسانی از منبع تحت فشار استفاده می شود که از روشن و خاموش شدن مکرر و غیر ضروری پمپ ها جلوگیری کرده و استهلاک تجهیزات را پایین می آورد.

قیمت بوستر پمپ

قیمت بوستر پمپ به عوامل زیادی بستگی دارد اما چون تنوع در آن بسیار بالا است، لازم نیست نگران بودجه باشید. پمپ‌ها و موتورهای الکتریکی هر دو قیمتی دارند که به قدرت یا اسب بخار آن بستگی دارد. قیمت بوستر پمپ در صورت نصب نادرست می‌تواند افزایش یابد. نصب‌های غیراستاندارد و زیادی بزرگ هم گران هستند و هم ناکارآمد، بنابراین استخدام یک شرکت مهندسی واجد شرایط برای طراحی و مشخصات دقیق بسیار مهم می‌شود.

اگر موتور از ولتاژ بالاتر استفاده کند، می‌توان از قیمت بوستر پمپ کم کرد. به‌عنوان‌مثال، یک موتور 460 ولت تنها نیمی از جریان موردنیاز یک موتور 230 ولت را می‌گیرد، با این فرض که هر دو قدرت اسب بخار یکسانی داشته باشند. ازآنجا که مدارهای الکتریکی بر اساس جریان و ولتاژ نیستند، مدار برای موتور ولتاژ بالاتر کمترین هزینه را دارد که  قیمت بوستر پمپ را کاهش می‌دهد. جهت اطلاع از قیمت روز تمام مدل های بوستر پمپ خانگی، آتش نشانی، صنعتی و کشاورزی، همین الان با ما تماس بگیرید.

قیمت حدودی محصولات بوستر پمپ:

دور ثابت:

  • بوستر پمپ 1.5 اسب بخار، 1 فاز (دو پمپ): 4.000.000 تومان
  • بوستر پمپ 1.5 اسب بخار، 3 فاز (دو پمپ): 6.000.000 تومان
  • بوستر پمپ 4 اسب بخار، 3 فاز (دو پمپ): 7.500.000 تومان
  • بوستر پمپ 15 اسب بخار، 3 فاز (دو پمپ): 14.000.000 تومان

دور متغیر:

  • تک پمپ، سه فاز: 2.000.000 تومان
  • دو پمپه سه فاز: 5.500.000 تومان

بوستر پمپ آتش نشانی:

دور ثابت دو پمپ، 8 اسب بخوار: از 10.000.000 تومان

خرید بوستر پمپ

در صورتی که هم اکنون در رابطه با نوع مناسب بوستر پمپ برای مصارف خود شک دارید، بدون درنگ با ما تماس بگیرید تا در رابطه با بهترین بوستر پمپ برای اهداف مورد نیاز خود، شما را راهنمایی کرده و بوستر پمپ مناسب را در مدت زمان کوتاهی آماده و در مکان مورد نظر شما نصب نماییم.

جهت برقراری ارتباط با گروه مستر به صفحه تماس با ما مراجعه کرده و با یکی از نمایندگی های فروش ما در تهران و همدان تماس بگیرید تا در رابطه با بوستر پمپ مناسب به شما مشاوره رایگان داده و راهنمایی های لازم جهت خرید را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

تفاوت بوستر پمپ با پمپ های معمولی

اصولا پمپ های معمولی همراه با هیچ بازخورد آنالوگی از خروجی سیستم است که فعالیت می کنند. در چنین حالتی برای پمپ تنها یک چیز تعریف شده است. آیا آب در ورودی منازل حضور دارد یا خیر؟ پمپ های ساده همراه با ساز و کار ساده ای که دارند، جوابی مشخص برای سوال مطرح شده دارند. اینکه خاموش باشند و یا اینکه روشن شوند. از این رو نمی توان در خروجی آنها انتظار رویکردی مشخص برای تامین سطح فشار ثابت از جریان آب را داشت.

اما در طراحی بوستر پمپ ها هدف آن است که با حضور و یا خروج دیجیتال گونه پمپ ها یک خط تامین آب با توان بهره مندی از سطوح مختلف دبی داشته باشیم. به این ترتیب بوستر پمپ می تواند دست ما را برای ایجاد یک نگاه مدیریتی بر خروجی آب باز گذارد. چیزی که در پمپ های ساده دیده نمی شود.

ما فروشنده انواع پمپ آب هستیم. برای خرید انواع پمپ آب، از جمله پمپ آب گراندفوس، پمپ آب سایر، پمپ آب کالپدا و… با ما تماس بگیرید.

بوستر پمپ آتش نشانی چیست؟

وجود سیستم های اطفاء حریق، برای پر کردن سریع مخزن آب اتومبیل های آتش نشانی، در همه ی شهر های بزرگ الزامی شده است. پمپاژ آب و افزایش فشار آب این سیستم را بوستر پمپ های پر قدرتی که بوستر پمپ آتش نشانی نام دارد، انجام می دهند. این پمپ ها خیلی کمتر از دیگر پمپ ها کار میکنند و این موضوع خطر گریپاژ پمپ را بالا می برد. اما سیستمی در این نوع تجهیزات آبرسانی تعبیه شده است که به صورت اتوماتیک، دستور فعالیت 15 یا 20 ثانیه ایی خود را پس از هر 15 روز، از مدار فرمان دریافت می کند. بوستر پمپ آتش نشانی از دسته بوستر پمپ های چند پمپی می باشد.

جهت راهنمای انتخاب پمپ های آتش نشانی، خصوصیات زیر را در نظر داشته باشید:

  • این تجهیزات باید فشار و جریان معادل 100% فشار و جریان نامی پمپ، ایجاد کنند.
  • این تجهیزات باید حداقل فشار 120% درصد فشار نامی را در شرایط نرخ جریان صفر، ایجاد کنند.
  • از هر نازل جعبه بوستر آتش نشاني طبق استاندارد اروپايي، 3 بار و طبق استاندارد های آمریکایی، 4 بار می باشد.
  • استاندارد آمریکایی برای فشار آب خروجي از هر نازل هوزريل، 4 بار مي باشد.
  • پیشنهاد می شود بوستر پمپ آتش نشاني، از پمپ های سانتريفوژ زميني، سيل گرافيتي و چكه يك قطره آب در دقيقه تشکیل شده باشد.
  • هر بوستر پمپ آتش نشانی باید مجهز به حداقل دو پمپ باشد که هر یک از آنها بتوانند فشار آب مورد نیاز را تامین کنند. یعنی یکی به عنوان پمپ اصلی و دیگری به عنوان ذخیره وجود داشته باشد.
  • پمپ های آتش نشانی یا با جوکی نصب می شوند یا بدون آن. وجود جوکی یا جاکی پمپ باعث می شود فشار آب در حالتی که پمپ خاموش است، افت شدیدی نداشته باشد و هر لحظه آماده آبرسانی با فشار مناسب باشد.
  • منحني مشخصه بوستر پمپ می تواند به شما در انتخاب بهترین مدل کمک کند.  براي تأمين فشار سيستم، پمپی را برگزینید كه منحني مشخصه آن در قسمت ظرفيت مورد نظر شما، شيب كمی داشته باشد و هر چه به سمت افقی نزدیک شود، بهتر خواهد بود.
  • استفاده از پمپ های پیشرو و جوکی پمپ در مصارف اطفاء حریق، به دلیل افزایش فشار آب در شرایط نشت آب می باشد.
  • در انتخاب جنس شیرآلات، جهت انتقال آب بوستر پمپ دقت داشته باشید که برای انتقال آب بیش از 2 اينج، چدني فلنچي باشد. تا 2 اينچ می توانید از جنس های  برنجي نیز استفاده کنید.

سوالات متداول

اگر به بوستر پمپ با هد بالا و دبی کم نیاز داشته باشیم، کدام پمپ بهتر است؟

چنانچه به دلیل اتصالات و لوله کشی خاص، به تجهیزات آبرسانی با دبی کمتر و هد بالا نیاز داشته باشید، جوکی پمپ یا بوستر پمپ پیشرو را به شما پیشنهاد می کنیم.

آیا می توانیم از بوستر پمپ آتش نشانی در مصارف ساختمانی و خانگی استفاده کنیم؟

این کار پیشنهاد نمی شود، چرا که بیشتر انواع بوستر پمپ های آتش نشانی، از نوع دور ثابت می باشند. در نتیجه پمپ یا پمپ های این نوع بوستر پمپ، میزان ثابتی آب را با فشار بالا پمپاژ می کنند و ممکن است به سیستم لوله کشی ساختمان آسیب وارد کند. البته در صورتی که ساختمان از لوله کشی مخصوص مواقع اضطراری و اطفاء حریق برخوردار است، باید از پمپ آتش نشانی استفاده کنید.

آیا بوستر پمپ به تابلو برق نیاز دارد؟

قطعا بله. نیاز نیست برای تجهیزات ساختمانی کوچک با پیچیدگی کم، تابلو های صنعتی پیچیده نصب شود. اما در هر سطحی که باشد باید تابلو برق مناسب با آن را جهت تامین نیرو و کنترل عملکرد پمپ ها، نصب نمایید.

چرا بوستر پمپ صدا دارد؟ آیا انواع بی صدا وجود دارند؟

از این تفکر که یک بوستر پمپ بی صدا بخرم خارج شوید، اصلا بوستر پمپ بی صدا وجود ندارد! به همین دلیل پیشنهاد ما انتخاب مکان مناسب جهت استفاده به عنوان موتورخانه باشید که عایق بندی مناسبی داشته باشد تا صدای کمتری به محیط مورد نظر نفوذ کند. استفاده از منابع تحت فشار یا مخازن انبساط نیز به دلیل کاهش دفعات روشن شدن بوستر پمپ، می تواند به کاهش صدا کمک کند.

البته باید به صدایی که از بوستر پمپ می آید دقت کنید! اگر صدایی گه از پمپ میشنوید، مانند صدای زوزه باشد، ممکن است بلبرینگ ها آسیب دیده باشد و اگر صدای ریزش سنگ ریزه می آید ممکن است پدیده کاویتاسیون (ایجاد خلع) رخ داده باشد.

آیا لرزش بوستر پمپ طبیعی است؟

با نصب صحیح و محکم کردن شاسی موتور و همچنین استفاده از لرزه گیر مناسب، بوستر پمپ نباید هیچ لرزشی داشته باشد و یا حداقل لرزش آن نباید با چشم دیده شود! حتما از سلامت لرزه گیر و استحکام محل نصب بوستر پمپ اطمینان حاصل کنید. همچنین اگر از منابع تحت فشار در نزدیکی بوستر پمپ استفاده می کنید، دقت کنید که هنگام پر شدن منبع از آب، وزن آن به شدن زیاد می شود و باید زیر ساخت بوستر پمپ و منبع تحت فشار، محکم و استاندارد باشد.

منبع: مهرنیوز

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها