امروز قصد داریم که که شما را با تابع find در اکسل آشنا کنیم پس اگر در نرم افزار اکسل مشکل برخوردید پیشنهاد می کنم که تا آخر این مقاله با ما همراه باشید شما را با این تابع آشنا کنیم. اگر با مطالعه این مقاله همچنان سوالی درباره شیوه استفاده از تابع find در اکسل در ذهن شما باقی ماند که پاسخ داده نشد میتوانید در قسمت نظرات سوال تان را مطرح کنید تا کارشناسان حسابداری آریا تهران در کوتاهترین زمان پاسخ سوال شما را بدهند. شما با شرکت در کلاس اکسل میتوانید تمام اصول کار با نرم افزار اکسل را یاد بگیرید و بادریافت مدرک فنی و حرفه ای به سرعت وارد بازار کار شوید و کسب دآمد کنید.

اکسل چیست

اگر بخواهیم که به طور واضح بگوییم اکسل چیست و یه اطلاعات ریزی در باره اکسل بدهیم به شرح زیر می باشد:

همانطور که میدانید اکسل جزو یکی از نرم افزار های مایکروسافت از زیر مجموعه های آفیس می باشد این نرم افزار به دلیل قدرت بالایی که در محاسبات دارد توانسته است که یکی است بهترین و ارزشمندترین نرم افزار در دنیا تبدیل شود که این نرم افزار در دنیایی تجارت نقش مهمی دارد.

شاید برای بعضی از افراد سوال باشد که اکسل در چه زمینه ای استفاده می شود در جواب این سوال باید بگویم که با نرم افزار اکسل تقریباً می‌توان همه کاری انجام داد از جمله محاسبات مالی ادارات و شرکت ها که با فرمول نوسی هایی که اکسل دارد میتوان به راحتی این عمل را انجام داد و به راحتی محاسبه کرد.

می توان گفت که از اکسل استفاده های دیگری هم میشود برای مثال ثبت آمار و اطلاعات جدول بندی محصولات و همچنین ایجاد نمودار و گراف بر اساس داده ها برای نمایش دادن وضعیت عملکرد کار شما در گذر زمان نشان داده می‌شود تقریباً همانطور که در بالا گفته شد با اکسل می توان همه کاری انجام داد.

حال که با نرم افزار اکسل آشنا شده اید باید بگویم که اکسل FIND function یا تابع find یا دستور های زیادی دارد که در این مقاله ما قصد داریم به تابع find در اکسل بپردازیم.

توجه داشته باشید که آموزش ما آموزش اکسل ۲۰۱۶ می باشد و تنها برای این نرم افزار ۲۰۱۶ کلاس اکسل برگزار خواهد شد. شما میتوانید با شرکت در کلاس اکسل آریا ترهان در مدت زمان کوتاهی تمام اصول کار با نرم افزار اکسل را یاد بگیرید و با دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنید.

تابع find در اکسل

باید بدانید که تابع find میتواند که موقیعت یک کلمه یا جمله را در کل مطلب برای شما پیدا کند که این تابع نوعی شکل دستوری دارد که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد.

تابع شکل دستوری find به شرح زیر میباشد:

FIND( find_text, within_text, [start_num])

میتوان تشخیص داد که هر دو عبارت اول در  تابع شکل دستوری بالا  مهم هستند ولی میتوان گفت که عبارت سومی یک عبارت دلبخواهی یا اختیاری می باشد. توجه داشته باشید که در راهنمای اکسل برای بهتر نمایش دادن عبارت ها و عبارت های اختیاری از علامت [] استفاده میشود و همچنین عبارت های اجباری که نام برده شد  معمولاً به صورت پررنگ درجستجوی عبارت به کاربر نشان داده می‌شود.

قصد داریم که شما را با هریک از تابع دستوری find آشنا کنیم.

تابع find در اکسل
تابع find در اکسل چیست

عبارت find_text در اکسل

می توان که از نام این عبارت تشخیص داد که وظیفه این عبارت جستجوی متن مورد نظر است باید در نظر داشته باشید که عبارتی که جستجو می کنید به صورت متنی باشد یعنی اگر که می ‌خواهید که به جای نشانی ستون مورد نظر که متن مورد نظر در آن قرار گرفته است می‌توانید که از عبارت متنی استفاده کنید یعنی چه کلمات را داخل ” ” قرار بدهید تا اکسل متوجه دستور متنی می‌شود.

پیشنهاد مطالعه : آموزش فرمول نویسی حقوق و دستمزد در اکسل با مطالعه این مقاله تمام اصول فرمول نویسی در اکسل را یاد میگیرید و به تمام سوالات شما در این زمینه پاسخ داده میشود.

عبارت within_tex در اکسل

در این عبارت نشانی بخشی که باید در آن جستجو می شود در این عبارت نوشته می شود که بر اساس موقعیت و همچنین تعداد حروف آن از چپ به راست رمان خروجی تابع نمایان می شودو همچنین عبارتی که در نوشته می شود همچنین در عبارت جستو جو می شوند

within_tex ‏ find_text ‌

عبارت start_num در اکسل

همانطور که در بالا توضیح داده شد این عبارت اختیاری بوده و همچنین مشخص کننده این است که جستجو باید از چندمین حرف جستجو شده شروع بشود همچنین می توان گفت که همان‌طور مثال این عبارت ها هرکدام با یک برابر هستند یعنی در آغاز محل جستجو اولین حروف عبارت دو می باشد یعنی اگر که به ترتیب اندازه آن ۱۰ برای این ربات انتخاب کنید کلمه جستجو شده از حرف دهم آغاز می شود.

پیشنهاد مطالعه : کلاس اکسل پیشرفته

شیوه استفاده از تابع find در اکسل

شما می توانید که برای استفاده از FIND function یا تابع find از روش های زیادی برای استفاده کردن از آن استفاده کنید که شما می توانید برای استفاده از آن از کلید میانبر های آن استفاده نمایید که کلید میانبر آن ctrl+f می باشد همچنین می توان گفت که انجام این کار کمی زمان گیر است برای همین می ‌توان که با یک تغییر کوچک در بخش کاربرگ آنرا انجام داد و همچنین اگر بتوانیم که با استفاده از قوانین خود اکسل تابع جستجو و یا چیزی مانند به آن به شکل فرمول در اکسل بنویسیم می ‌توانیم که به راحتی سرعت و دقت در جستجو و جایگزین کردن کلمات را افزایش داد.

اگر شما هم در تایپ کردن در اکسل با مشکلی رو به رو شده اید میتوانید مقاله تایپ در اکسل را بخوانید تا تمام سوالات شما در این زمینه پاسخ داده شود و مشکل تایپ در نرم افزار اکسل برطف شود.

علاوه بر فرمولی شدن جستجو اکسل این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهد که محاسبات خاص خود را با استفاده از عبارت های پیدا شده انجام بدهند.

همچنین شما با انجام کار های بالا می ‌توانید که به راحتی از تابع find در اکسل استفاده نمایید که متن ها به بخشهای آسان از این مبحث اشاره کردیم.

شیوه استفاده از تابع find در اکسل
نحوه استفاده از تابع find در اکسل

تابع find و search در اکسل

شاید نیستی که نوشته اید را بخواهید از بین عبارت های آن جستجو کنید اما به دنبال این هستید که چطور می توانید این کار را انجام بدهید بنابراین که راه روش های مختلفی وجود دارد که ما به شما اصلی ترین های آن را آموزش میدهیم.

دو موردی که وجود دارد برای اینکه که بتوانیم یک کلمه را در لیست جستجو کنیم تابع find و search در اکسل می باشند که به کمک هر دو یکی از اینها می ‌توانیم کلمه مورد نظر را پیدا کنیم این دو تابع محبوبیت در بین کاربران دارد به کمک این تابع ها می‌توانیم که اسم خود را در بین لیست پیدا کنیم برای مثال اگر دنبال کلمه ( سلام) هستید جوانی که با استفاده از این دو تابع موقعیت کلمه سلام را پیدا کنید با توجه به اینکه موقعیت این کلمه برابر با تعداد حرف سرچ شده خواهد بود نکته مهم توجه داشته باشید که فاصله خالی در بین کلمات هم یک کلمه محسوب می شود و برنامه موقعیت سرچ شده به کار می رود.

اگر میخواهید مدرک فنی و حرفه ای اکسل دریافت کنید و در آزمون بین المللی فنی و حرفه ای شرکت کنید میتوانید با مطالعه نمونه سوال عملی اکسل با بیشتر سوالاتی که در این آزمون رو به رو میشوید آشنا شده و با آمادگی کامل در این آزمون شرکت کنید.

تابع find و search در اکسل
تعریف تابع find و search در اکسل

تفاوت find و search در اکسل

تا اینجای مقاله شما متوجه شدید تابع Find در اکسل چیست و چه اهمیتی دارد در این قسمت میخواهیم تفاوت find و search در اکسل را به شما توضیح دهیم تا با تفاوت find و search در اکسل اشنا کنیم و به شما توضیح دهیم جستجو (سرچ) و جایگزینی در اکسل چه تفاوت هایی با هم دارند و به سوال تفاوت تابع Find و Search چیست به زبان ساده پاسخ دهیم.

میتوان گفت که هرچند که به نظر می آید که تابع های find و search در اکسل کاری یک نواخت و مشابه هم انجام میدهند ولی باید گفت که سخت در اشتباه هستیم FIND function به حروف کوچک و بزرگ انگلیسی حساس بوده و همچنین اجازه استفاده از حروف های جایگزین را به کاربر نمیدهد ولی تابع search هیچ محدودیتی ندارد و می‌توان به راحتی برای سرچ جستجو در آن اقدام نمود.

مرسی از شما دوستان که مار را تا پایان مقاله جستجو در یک سلول با تابع Find همراهی کردید امیدواریم که با تابع find و search در اکسل آشنا شده باشید.

شما میتوانید برای دیدن آموزش های جذاب دیگر ما به بخش مقالات مراجعه نمایید‌.

اگر سوالی همچنان در هر بخش از FIND function و آموزش تابع FIND در اکسل و یا توضیح کامل تابع FIND و تابع SEARCH دارید میتوانید در قسمت نظرات سوالات تان را مطرح کنید تا در سریع ترین زمان همکاران ما مشکل شما را رفع کنند.

منبع

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها