دیگر دوران اینکه خودروهای قدیمی در یک گوشه از پارکینگ ها بمانند و خاک بخورند به پایان رسیده است. شما میتوانید با اورهال کردن ارزشی چند برابر به خودروی خود بدهید.

اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید و می خواهید در رابطه با  مفهوم اورهال چیست و مراحل اورهال خودرو بیشتر آشنا شوید، می توانید به صفحه اورهال خودرو چیست مراجعه کنید.

اورهال خودرو چیست؟

بهتر این نکته در نظر داشته باشین چه خودرویی ارزش اورهال و بازسازی ندارد، بنابراین به هنگام خرید حواستان به این نکته باشد که اگر خودرویی با پوسیدگی‌های زیاد و مشکلات فراوان فنی انتخاب کنید، باید مبلغ بسیار زیادی را برای اورهال کردن آن هزینه کنید که شاید ارزش نداشته باشد. شاید با کمی گشتن در آگهی‌های خرید ماشین بتوانید نمونه کمی تمیزتر و بی دردسرتری پیدا کنید. اولین مرحله در اورهال کردن خودرو، احیای بدنه و ظاهر آن است. در ابتدا، فرد باید مشخص کند که می‌خواهد خودرویی با همین ظاهر ولی تمیز و کاملاً نو داشته باشد و یا اینکه می‌خواهد کلاً بکوبد و از اول ظاهر خودرو را هم تغییر دهد! در هر دو صورت ابتدا تمامی قسمت‌های خارجی خودرو مانند چراغ‌ها، شیشه‌ها، زه‌ها، آرم، سپر و هرچیزی که در ظاهر خودرو می‌بینید باز می‌شوند. بعد از آن به سراغ کابین می‌روند و تک تک قطعات از صندلی‌ها و داشبورد و کفپوش و روکش و همهٔ تزیینات کابین را هم جدا می‌کنند. بعد از آن هر آنچه زیر کاپوت خودرو جا خوش کرده از آن بیرون می‌آید. در انتها تنها یک بدنهٔ کاملاً خالی داریم. سپس به سراغ پیدا کردن تمام پوسیدگی‌ها و ترمیم آنها می‌روند. بعد از آن مرحلهٔ تراشیدن رنگ و سمباده زدن خودرو آغاز می‌شود تا بدنه از هر گونه پوسیدگی، خوردگی و زنگ زدگی پاک شود. این کار باید به دقت و توسط افراد حرفه‌ای انجام شود تا به هنگام رنگ کردن خودرو مشکلی وجود نداشته باشد. این صافکاری نه تنها در نمای ظاهری خودرو بلکه در قسمت شاسی و کف ماشین و تمامی قسمت‌ها باید انجام شود. بعد از این مرحله نوبت به رنگ کردن خودرو می‌رسد. یک نقاش حرفه‌ای طوری رنگ را به بدنه می‌پاشد که هیچکس متوجه دوباره رنگ شدن خودرو نشود. بخش صافکاری و رنگ خودرو از آن قسمت‌های بسیار مهم اورهال کردن است که باید به دست متخصص ماهر آن سپرده شود. خب حالا یک بدنهٔ رنگ شده داریم و باید برویم سراغ قلب تپندهٔ خودرو.

دورانی که خودورهای قدیمی از نفس افتاده در گوشه پارکینگ‌های عمومی و خصوصی خاک می‌خوردند به پایان رسیده است. همین کلاسیک‌ها که زمانی در طرح تعویض خودروهای قدیمی با پراید تاخت زده می‌شد حالا ارزش صد چندانی پیدا کرده‌اند و احیای آنها به شغلی هیجان‌انگیز بدل شده است.

در اینجا لیستی از مواردی که در اورهال خودرو می توان انجام داد اشاره می کنیم:

  • بازسازی صندلی
  • بازسازی رودری
  • سقف جیر
  • رنگ تریم داخل
  • آپدیت سیستم صوتی و تصویری
  • رنگ خودرو
  • صافکاری
  • بازسازی و احیای قطعات فابریک
  • شخصی سازی

اگر قصد خرید خودرو دست دوم دارید و برای اطمینان حاصل کردن از سالم بودن خودرو به دنبال معتبرترین سرویس کارشناسی خودرو هستید، می توانید همین حالا به صفحه کارشناسی خودرو مراجعه کنید و درخواست کارشناسی خود را ثبت کنید.

فیس لیفت خودرو

شاید قبلا واژه فیس لیفت را شنیده باشید. فیس لیفت در علم پزشکی به روش‌های برطرف کردن چین‌ و چروک‌های صورت اشاره دارد، اما وقتی درباره خودرو صحبت می‌کنیم، فیس لیفت اصطلاحی است که به انجام یک‌سری کارها از جمله اصلاحات در طراحی، تغییرات کوچک در ویژگی‌های داخلی یا ارتقای فنی خودرو برمی‌گردد. هدف آن چیست؟ حفظ جذابیت خودرو. در این مطلب درباره اینکه فیس لیفت خودرو چیست و چرا خودروسازان از این رویه استفاده می‌کنند صحبت می‌کنیم. در انتها به برخی از خودروهای ایرانی فیس لیفت شده هم اشاره‌ای خواهیم داشت.

هنگامی که در حال خرید یک خودروی جدید، به‌ خصوص از انواع وارداتی یا خارجی باشید، حتما با اصطلاح «فیس‌‌لیفت» آشنا شده‌اید. برای مثال، ممکن است فروشنده فیس لیفت نسل پنجم هیوندای الانترا را برای خرید به شما پیشنهاد کند یا این‌که از شما بخواهد به جای خرید سانتافه 2014، به سراغ سانتافه فیس لیفت 2016 بروید. حال سوال این‌جا است که فیس لیفت خودرو چیست؟‌ و چه خودروهایی را فیس لیفت‌شده می‌نامند؟ این‌ها سوالاتی هستند که در ادامه این مطلب به آن‌ها پاسخ خواهیم داد.

ساخت یک خودروی جدید، امروزه فرآیندی هزینه‌ بر برای خودروسازان است، به همین دلیل، شرکت‌های خودروسازی ترجیح می‌دهند به جای ایجاد تغییرات بزرگ و ارائه محصولی کاملا جدید، تغییراتی کوچک در خودرو اعمال و محصول فیس‌‌لیفت را روانه بازار کنند. فیس لیفت خودرو، معمولا شامل قطعاتی هم‌چون جلوپنجره، چراغ‌ها و سپرها می‌شوند؛ هرچند ممکن است سازنده تصمیم بگیرد بازه تغییرات را افزایش دهد و برای خودرو، خطوط طراحی جدید یا رینگ‌های متفاوت در نظر بگیرد؛ مانند تغییراتی که ایران خودرو روی دنا معمولی اعمال کرد تا به دنا پلاس تبدیل شود.

از این با توجه به محدودیت واردات خودرو که در ایران اعمال شده است، دارندگان خودرو برای ارتقا ماشین خود دست به انجام فیس لیفت و تغییر ظاهری آن میزنند. برای مثال این روزها در خیابان ها تویوتا لندکروزهای شبیه به مدل 2020 دیده می شود در حالی که این مدل خودرو وارد ایران نشده است در واقع دارندگان خودروهای لندکروز قدیمی تر مثلا مدل 2016 با تغییر بعضی قطعات مانند سپرها، چراغ ها و یک سری دیگر قطعات این تغییر مدل را انجام داده اند. همچنین ممکن است برای فیس لیفت آپشن جدید مانند دوربین 360 درجه یا رادار نقطه کور نیز روی خودور نصب کنند. که تمامی این کارها در ایکاراپشن انجام می شود.

مجموعه خودرویی اتوصافکار با سابقه چند ساله در زمینه خدمات خودوریی برای تمامی خودروهای وارداتی اورهال و فیس لیفت را انجام می دهد. جهت اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید.

اورهال هواپیما چیست؟ 

براساس قوانین بین المللی موجود در دنیا برای پرواز هواپیماها، هر هواپیما با توجه به عمر آن بعد از هر چند ساعت پرواز باید اورهال شود. اورهال هواپیما که کمتر از ساخت هواپیما نیست و اهمیت فوق العاده ای در امنیت پرواز هواپیماها دارد، باید توسط متخصصان و تکنسین های ماهر صورت پذیرد. اورهال هواپیما به مجموعه اقداماتی گفته میشود که به منظور سرپا نگه داشتن هواپیما (از کوچکترین قطعات و لوازم مکانیکی و الکترونیکی گرفته تا دستگاه‌های و ابزار صنعتی) برای انجام پرواز صورت می پذیرد و حتی میتواند شامل تعمیرات اساسی هواپیما نیز باشد. اورهال هواپیما کاری کاملاً تخصصی است که با توجه به پیچیدگی دستگاه‌ های صنعتی باید با دقت و توجه و دانش خاصی به آن پرداخته شود. اورهال هواپیما به انگلیسی “overhaul” نام داشته و به معنی تعمیرات اساسی و یا بازدید و بررسی دقیق است. تضمین ایمنی پرواز هواپیماها بر اساس چک های مختلف در زمان ها و شرایط متفاوتی است که آخرین، بزرگ ترین و سنگین ترین چک هواپیما، اورهال هواپیما است که در آن هواپیما به چندین میلیون قطعه تبدیل شده و پیاده شده و به صورت دقیق بررسی میشود و مجددا سوار میشود که تمام کشورها قابلیت انجام عملیات اورهال هواپیما را ندارند. در یک پروژه اورهال هواپیما از متخصصین

  • مکانیک
  • الکتریک
  • الکترونیک
  • صنایع

استفاده می شود.

یکی از خدماتی که در اتوصافکار به شما مشتریان عزیز ارائه میشود، خدمات صافکاری و نقاشی میباشد. شما میتوانید برای دریافت خدمات صافکاری با کمترین قیمت و در کوتاه ترین زمان به صفحه صافکاری  مراجعه کنید و لیست بهترین صافکاری های تهران را دریافت کنید.

راه های بازسازی خودروهای کلاسیک و قدیمی

خودرو به عنوان فراگیرترین و محبوب‌ترین وسیله نقلیه در دنیا، مطمئنا نقش پر رنگی در تاریخ و فرهنگ هر کشور دارد. از انواع ماشین‌های جنگی که تلخ و شیرین روزهای سخت نبرد را به‌دوش کشیده‌اند تا خودروهایی که حامل افراد تاثیرگذار و خاص بوده‌اند و حتی خودروهای مرسوم در بین مردم، همه جزو لاینفک تاریخچه یک کشور محسوب می‌شوند و هرچه باشند، مطمئنا میراثی پر اهمیت به شمار می‌روند.

پس بیراه نیست اگر بازسازی خودروهای کلاسیک را احیای یک میراث مهم بدانیم و این موضوع را جدا از عشق و علاقه به این نوع خودروها، اتفاق فرهنگی ارزشمندی قلمداد کنیم. بازسازی خودروهای قدیمی و اصطلاحا کلاسیک، چند سالی است در کشور ما نیز باب شده و بسته به نوع خودرو و شرایط متفاوت، روند منحصر به فردی دارد. در ادامه این روند را به طور اجمالی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

به طور کلی تعاریف متفاوتی در مورد خودروهای کلاسیک وجود دارد که برای رسیدن به یک جمع‌بندی قطعی باید جنبه‌های متفاوتی را مد نظر قرار دهیم، اما در یک تعریف ساده و عمومی، خودروهای قدیمی که میزان قابل توجهی از عمرشان گذشته باشد (مثلا 30 سال) و از نظر ماهیت و کلیات (مواردی مثل طراحی، موتور و سیستم محرکه، تیراژ و…) دارای مشخصه‌های منحصر به فردی باشد، یک خودروی کلاسیک محسوب می‌شود. برای مثال خودرویی همچون مرسدس بنز معماری (دبلیو 114/115) که در دهه 40 شمسی به خیابان‌های ایران راه پیدا کرد، با توجه به برند معتبر، محبوبیت در بین مردم و مشخصه‌هایی از این قبیل، یک خودروی کلاسیک محسوب می‌شود یا خودرویی مثل شورولت بلیزر (به‌خصوص نسخه‌هایی که از پیشرانه‌های قدرتمندتر 400 و 454 اینچ مکعبی بهره می‌برند) نیز با توجه به محبوبیت و خاطره‌انگیز بودن و این که یکی از خودروهای مهم وارد شده به ایران محسوب می‌شود را می‌توان یک خودروی کلاسیک دانست. حتی یک پیکان جوانان ساده، در صورتی که درست مطابق روزهای جوانی‌اش نگهداری شده و مالک دخل و تصرفی در کلیات خودرو نکرده باشد، به دلیل مرسوم بودنش بین مردم و خاطره‌انگیز بودن، خودرویی کلاسیک است که ارزشی منحصر به خودش را  دارد.

به بیان ساده‌تر، برای این که یک خودرو را کلاسیک بدانیم، این خودرو باید یک حس و حال منحصر به‌فرد را به بیننده القا کند! اما نکته مهمی که در مورد این مقوله وجود دارد این است که خودروی کلاسیک باید در شرایط خوبی نگهداری یا بازسازی شده و با چیزی که از کارخانه بیرون آمده، هماهنگی داشته باشد. به بیان دیگر، برای این که خودرویی را یک کلاسیک ارزشمند بدانیم، باید اصالت آن حفظ شده و اثری از سلیقه مالک در آن دخیل نباشد. هرچند برخی تغییرات سلیقه‌ای مثل اضافه کردن تعدادی قطعات تزئینی یا تعویض رینگ و… روی برخی خودروهای کلاسیک صورت می‌گیرد که این تغییرات به هر حال از مرغوبیت خودروی مورد بحث می‌کاهد، اما در عوض اگر در چارچوبی مشخص صورت بگیرد، می‌تواند خدشه کمتری به اصالت آن وارد سازد.

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها