شاید برای شما جالب باشد که بدانید با استفاده از برخی از روش‌های سنتی و طبیعی می توانید موهای زائد صورت و بدن خود را از بین ببرید.

برای از بین بردن موهای زائد صورت و نواحی مختلف بدن روش‌هایی وجود دارد که در گذشته مردم با استفاده از این روش های طبیعی و سنتی موهای زائد صورت و بدن خود را از بین می بردند.

اما نکته حائز اهمیت این است که ممکن است با توجه به بافت‌های سلولی شما استفاده از این روش ها بر روی بدن افراد مختلف جوابگو نباشد.

در ادامه این مطلب راهکارهای مناسب را جهت از بین بردن موهای زائد به صورت طبیعی و سنتی را به شما ارائه می دهیم اما قبل از اینکه بخواهید این روشها را تست کنید حتماً با پزشک خود در این باره مشورت نمایید، آن که ممکن است به عنوان مثال بدن شما به برخی از این مواد حساسیت داشته باشد.

و در صورتی که شما و بعد از موادی که نیازمند آن هستند که به صورت طبیعی موهای زائد بدن خود را از بین ببرید حساس باشد شما ناگزیر به استفاده از لیزر موهای زائد با استفاده از دستگاه های مخصوص مانند دستگاه الکساندریت، و یا دستگاه لیزر دایود باشید.

در این بخش یک سری از روش هایی که شما می توانید به صورت طبیعی موهای زائد صورت خود را از بین ببرید را مورد بررسی قرار می دهیم.

بچه باز هم تاکید می کنیم که قبل از استفاده از این روش ها حتماً با پزشک مربوطه در این باره مشورت نمایید، که در این خصوص متخصصین مطب زیبایی ندای سلامت پاسخگوی شما هستند.

استفاده از ماسک های خانگی برای رفع موهای زائد :

برخی از ماسک های خانگی هستند که می توانند به شما در جهت رفع موهای زائد صورت کمک کنند، چه البته این ماسک های خانگی هرکدام خواص منحصر به فرد خود را دارند.

برای مطالعه : لیزر پلاتینیوم

ماسک پاپایا خام و آلوئه ورا

این ماسک تجزیه فولیکول های مو کمک و رشد مو را متوقف می کند و موها را صاف و لطیف می کند.

برای استفاده از این روش شما باید ابتدا مقداری پاپایه خام را با زردچوبه، و عصاره آلوئه ورا، و مقداری آرد غنی شده و روغن خردل مخلوط کنید تا خمیری درست شود و این خمیر را در جهت مخالف رشد مو بمالید و آن را به مدت ۴۵ دقیقه بگذارید و بعد از مدتی مشخص آن را با آب ولرم بشویید.

برای مطالعه : لیزر میخچه پا

ماسک عسل، شکر و لیمو

مطمئناً در مورد خواص بی نظیر عسل چیزهای زیادی شنیده اید، این ماده بهشتی خواص مختلفی مخصوصا در موضوعات مختلف پزشکی و سلامتی دارد.

شما مقداری شکر لیمو و عسل را ترکیب و یک خمیر نرم درست کنید و این مخلوط را کمی حرارت دهید و سپس کمی نشاسته ذرت روی شکم بمالید.

و سپس این مخلوط را روی ناحیه مورد نظر به مدت ۲۰ دقیقه بمالی و به سرعت آن را با نوار اصلاح بپوشانید و سپس آن را روی موضع فشار دهید، و مانند روش قبلی در جهت مخالف رشد مو مالش دهید.

ماسک فلفل سفید و کافور

برای استفاده از این روش ابتدا ۲ قاشق سوپخوری فلفل سفید و دو قاشق سوپخوری کافور و چند قطره روغن بادام را بردارید، سعی کنید روغن بادام را حتماً از یک جای معتبر خریداری نمایید چراکه روغن بادام از و غنی به سختی در بازار پیدا می شود.

فلفل سفید را به پودر اضافه کنید و کافور و روغن بادام را به خوبی مخلوط نمایید و این خمیر را روی پوست بمالید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آنجا بگذارید و سپس خمیر را با آب بشویید.

برای مطالعه : فیلم آموزش لیزر

ماسک آرد نخود

نصف یک کاسه آرد نخود و نیمی از شیر و یک قاشق چای‌خوری زردچوبه و یک قاشق چای خوری کرم تازه برداری و این خمیر نرم درست کنید و آن را به مدت ۳۵ دقیقه روی پوست بمالید.

این خمیر را هم مانند موارد قبلی در جهت مخالف رشد مو مالش دهید و بعد از برداشتن خمیر آن را با آب ولرم شستشو دهید و اینکار به از بین رفتن موهای زائد پوست کمک خواهد کرد.

ماسک زاج سفید و گلاب

زاج سفید به راحتی در بازار به شکل پول موجود است و قیمت ارزان و مناسبی هم دارد، شما نصف قاشق چای خوری پودر زاج سفید را در ۲ یا ۳ قاشق سوپخوری گلاب ترکیب نمایید، ترجیحاً برای تهیه گلاب از گلاب های شرکتی استفاده نکنید، و اگر در شهر کاشان دوست یا آشنایی دارید حتماً سفارش دهید که گلاب اصل برای شما تهیه کنند.

برای مطالعه »  پاک کردن خالکوبی با لیزر

سپس چند قطره روغن زیتون را به این مخلوط اضافه کنید و این مخلوط را روی موهای زائد شکم بمالید و سپس ۳۰ دقیقه صبر کنید و برای ۳۰ دقیقه دوباره شروع به مالش کنید و بعد از خشک شدن خواندن محلی مالش را با آب ولرم بشویید.

ماسک خمیر زردچوبه و شیر

برای استفاده از این ترکیب ابتدا یک یا دو قاشق چای خوری زردچوبه را با شیر مخلوط کنید ترجیحا از شیر کم چرب استفاده نمایید، مخلوط را روی پوست خود قرار دهید و به مدت ۲۵ دقیقه شروع کنید و اجازه دهید خشک شود، و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

استفاده از ماسک خمیر زردچوبه و شیر یک روش ایده‌آل است چراکه استفاده از شیر می‌تواند موجب شفافیت و شادابی پوست شود، به خصوص برای افرادی که پوست سبزه دارند و از این موضوع ناراضی هستند، استفاده از این روش می تواند به مرور زمان رنگ پوست آن ها را را تغییر دهد.

ماسک عدس و سیب زمینی

یک کاسه از سیب زمینی پوست کنده و له شده و یک کاسه سوپ خوری عدس زرد و یک قاشق غذاخوری عسل و ۴ قاشق لیمو ترش را با هم مخلوط کنید.

سیب زمینی خرد شده را روی الک قرار دهید و آن را با فشار خارج نمایید و عصاره عسل و لیمو را به مخلوط اضافه کنید تا خمیر خوبی درست شود.

این خمیر را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و زمانی که خشک شد آن را با مالش دادن به آرامی پا کنید و این خمیر به کندن مو کمک می کند.

ماسک موز و جو

یک موز رسیده و دو قاشق چای خوری آرد جو را با هم ترکیب کنید البته ابتدا موز را له و جو دوسر را به آن اضافه کنید و آن را به خوبی با هم مخلوط کنید این خمیر را روی پوست بمالید و به مدت ۲۰ دقیقه به آرامی مالش دهید سعی کنید این کار را دوبار در هفته حتماً انجام دهید.

ماسک شکر و ذرت

یک فنجان شکر را در شربت ذرت مخلوط و کمی آب لیمو به آن اضافه کنید و سپس این مخلوط را حرارت دهید تا شکر به طور کامل حل شود و بعد از آن این مخلوط گرم را روی پوست بمالید و سپس این مخلوط را بکنید، این واقعاً یک فرایند دردناک است بنابراین این کار را به آرامی و با نهایت دقت انجام دهید.

ماسک سفیده تخم مرغ

استفاده از ماسک سفیده تخم مرغی که روش بسیار واجب است که معمولا اکثر خانمها از آن استفاده می کنند، و شاید در گذشته هم از مادر بزرگ های خود استفاده از این روش را بسیار شنیده باشید.

بنابراین یک قاشق سفیده‌تخم‌مرغ و یک قاشق سوپخوری عسل و نصف قاشق سوپخوری آرد ذرت را مخلوط و خمیر نرمی به دست آید و این ماسک را روی پوست بمالید تا ۳۰ دقیقه بماند تا یک لایه نازک روی پوست ایجاد شود و این ماست را با دست محکم بکشید تا موها ناخواسته کنده شود و به آرامی بکشید و از هرگونه خارش در پوست جلوگیری شود.

ماسک ریحان و پیاز

ابتدا سعی کنید ریحان تازه تهیه کنید، دو عدد پیاز بردارید و آنها را نصف کنید، غشا نازک پیاز را بیرون آورید و برگ‌های نعنا را با این غشا له کنید.

تا خمیر درست شود و این خمیر را روی موهای زائد بمالید و بگذارید به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه بماند سپس آن را با آب ولرم بشویید و این فرایند را ۳ تا ۵ بار در هفته تکرار کنید تا نتیجه آن را ببینید.

ماسک عسل و لیمو

این روش هم یک روش ایده آل می باشد شما ابتدا ۴ قاشق چای خوری عسل را با یک عدد لیموی تازه مخلوط نمایید.

و خوب هم بزنید تا حالت خمیری و چسبندگی پیدا کند و بعد از آن خمیر را خیلی آرام در جهت رویش مو های صورتتان بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه روی صورت بماند و در آخر هم صورت خود را با آب ولرم بشویید و این کار را هفته ای ۳ تا ۴ بار انجام دهید.

از بین بردن موهای زائد با وازلین

یکی دیگر از روش های پر استفاده برای از بین بردن موهای زائد صورت و نواحی مختلف بدن استفاده از وازلین است، این روش بین مردم بسیار رایج می باشد اما یک روش قطعی و صد در صد تضمینی برای از بین بردن موهای بدن نیست.

البته قبل از استفاده از وازلین هم شما باید مطمئن شوید که پوست صورت و بدن شما به این ماده حساس نمی باشد.

در صورتی که شما به عطاری ها برای ارائه راهکارهای مناسب جهت از بین بردن موهای زائد صورت و بدن مراجعه کرده باشید یک سری از داروهای گیاهی را به شما پیشنهاد می کنند.

و شاید در این رابطه از برخی از اطرافیان خود مواردی شنیده باشید که مثلا برخی از آنها با استفاده از این داروها نتیجه مطلوب خود را گرفته باشند.

اما به دلیل اینکه مرجع علمی مشخصی جهت استفاده از این داروهای گیاهی وجود ندارد که توصیه می کنیم که قبل از استفاده از داروهای گیاهی حتماً با یک پزشک متخصص در این زمینه مشورت نمایید.

یکی دیگر از روش هایی که بسیاری از افراد از آن نتیجه گرفته اند استفاده از روغن رازیانه برای از بین بردن موهای زائد صورت میباشد.

روغن رازیانه به عنوان یک روش سنتی برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن بسیار مرسوم است.

البته مانند مواردی که در بخش های قبلی در مورد آن صحبت شد در صورتی که روغن رازیانه را با موادی مانند عسل یا زردچوبه بتوانید ترکیب نمایید شاید نتیجه بهتری حاصل شود.

از بین بردن موهای زائد صورت با ژلاتین

استفاده از پودر ژلاتین هم به عنوان یک روش سنتی برای از بین بردن موهای زائد شناخته شده است، اما تضمین بالایی برای استفاده از آن وجود ندارد.

توصیه می‌کنیم که در صورتی که قصد دارید با استفاده از روش های طبیعی و سنتی موهای زائد صورت و بدن خود را از بین ببرید سعی کنید از روش هایی که در ابتدای مطلب در مورد آن صحبت کرده‌ایم استفاده نمایید استفاده از ژلاتین را به‌عنوان آخرین گزینه خود قرار دهید.

برای مطالعه :

همانطور که در این مطلب بار ها ذکر شد استفاده از روش های سنتی و طبیعی جهت از بین بردن موهای زائد بدن حتما نیاز به مشورت پزشک دارد، در صورتی که استفاده از روش های سنتی اثر بخش نبود شما می توانید از دستگاه های مخصوص لیزر برای رفع موهای زائد استفاده نمایید، جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نماییید.

بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد بیکینی و ناحیه تناسلی

لیزر زیر بغل و غدد لنفاوی

لیزر موهای زائد پا

لیزر موهای زائد برای آقایان

نواحی انجام لیزر موهای زائد

سخن پایانی

در نهایت امیدواریم که ارائه این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

در صورتی که شما عزیزان برای از بین بردن و لیزر موهای زائد صورت از روش‌های سنتی و روشهای طبیعی استفاده کرده‌اید و نتایج مثبتی در این باره گرفته‌اید و یا برای شما اثر بخش نبوده است می توانید در انتهای همین صفحه در بخش نظرات، نظرات پیشنهادات و انتقادات خود را پیرامون استفاده از این روش بیان کنید.

تا دیگران هم از تجربیات شما در این زمینه استفاده نمایند، البته این نکته را هم فراموش نکنید که همانگونه که در جاهای مختلف در این مطلب تاکید شد قبل از استفاده از هر کدام از این روش‌ها شما می‌توانید با پزشک مربوطه در این باره مشورت نمایید.

در صورتی هم که استفاده از روش های سنتی نتیجه مطلوبی را نداشت شما می توانید از دستگاه های مخصوص با مراجعه به کلینیک لیزر ندای سلامت استفاده نمایید.

البته بدنیست قبل از مراجعه به کلینیک زیبایی پوست و مو اطلاعاتی راجع به روش های مختلف لیزر مانند لیزر الکساندرایت، لیزر دایود، لیزر ipl ، لیزر NDYAG ، لیزر SHR ، لیزر RF آشنا شوید.

سایر خدمات مطلب زیبایی ندای سلامت :

هایفوتراپی

تزریق بوتاکس

تزریق ژل لب

کاشت ناخن

کاشت مو

منبع :

سایت https://www.nedayesalamat.com

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها