سئو تکنیکال یا Technical Seo یکی از اصول بهینه سازی وب سایت شماست که با رعایت این اصول به ربات های گوگل کمک میکنید تا به صورت مستمر در سایت شما خزش موثرتری داشته باشند و صفحات و خدمات سایت تان را برای کمک به بهبود رتبه بندی ارگانیک فهرست بندی کنند. همان طور که در سئو چیست انواع روش های سئو داخلی و سئو خارجی را برای بهبود رتبه سایت توضیح دادیم یکی دیگر از انواع سئو نیز وجود دارد که سایت شما را به عنوان یک سایت معتبر به ربات های گوگل معرفی میکند و سبب اعتبار سایتتان در رتبه بندی موتور جستجو گوگل میشود. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا ابتدا متوجه شوید سئو تکنیکال چیست و مواردی را که باید در چک لیست سئو تکنیکالبه آن توجه شود را برای شما توضیح دهیم.

سئو تکنیکال چیست

اولین سوالی که مطرح میشود این است که سئو تکنیکال چیست و چطور اصول سئو فنی میتواند به سایت شما اعتبار ببخشید؟

سئو تکنیکال یا Technical Seo به فرایند بهینه سازی وب سایت شما برای مرحله خزیدن ربات های گوگل و نمایه سازی اشاره دارد. با استفاده از سئو فنی ، می توانید به موتورهای جستجو در دسترسی ، خزیدن ، تفسیر و فهرست بندی صفحات وب سایت تان بدون هیچ مشکلی کمک کنید.

به آن “تکنیکال” می گویند زیرا هیچ ارتباطی با محتوای واقعی وب سایت یا تبلیغ وب سایت ندارد و هدف اصلی Technical Seo بهینه سازی زیرساخت وب سایت میباشد.

در واقع میتوان گفت شما با داشتن راهنمای کامل سئو تکنیکال که جزیی از سئو داخلی است میتوانید نشان دهید که تمرکز سایت تان بر المان های داخلی بوده و رتبه های برتر گوگل را برای صفحات سایت تان رزرو کنید.

با دانستن اهمیت سئو تکنیکال میتوانید سایت تان را از نظر زیر ساختی برای سئو آماده کنید و آن را به صورت ساختارمند پیش ببرید.

برای درک معنای واقعی سئو تکنیکال ، ما چک لیست سئو تکنیکال را برای شما آماده کرده ایم تا با اصولی که میتوانید سئو تکنیکال را در سایت تان پیاده سازی کنید آشنا کنیم.

تکینک های کاربردی سئو را در صفحه آموزش سئو مطابق با جدیدترین آپدیت های روز دنیا مطالعه کنید.

سئو تکنیکال چیست

چک لیست سئو تکنیکال

تا اینجای مقاله شما متوجه شدید که سئو تکنیکال چیست و با اهمیت سئو تکنیکال در سئو وبسایت تان آشنا شدید. در این قسمت میخواهیم چک لیست سئو تکنیکال را که در واقع راهنمای کامل سئو تکنیکال برای انواع سایت ها است را به شما توضیح دهیم. با رعایت اصول تکنیکال سئو میتوانید در کمتر از ۶ ماه وبسایت تان را در بیشتر کلمه های کلیدی در صفحه اول گوگل ملاقات کنید.

در این قسمت شما متوجه میشوید که سئو تکنیکال شامل چه چیز هایی است و چه نکاتی را باید رعایت کنید.

اگر میخواهید جدیدترین تکنیک های سئو را در کمترین زمان یاد بگیرید میتوانید با مراجعه به صفحه آموزش سئو به زبان ساده بهترین نکات سئو سایت را یاد بگیرید.

چک لیست سئو تکنیکال

استفاده از SSL در وبسایت

SSL مخفف Secure Sockets Layer به معنی لایه امنیتی سوکت ها میباشد و در واقع به زبان ساده تر میتواند جلوی نفوذ به وبسایت را از راه های مختلفی بگیرد.

SSL یک فناوری امنیتی است که پیوندی رمزگذاری شده بین سرور وب و مرورگر ایجاد می کند و برای آن که بتوانید متوجه شوید سایتی از این قابلیت استفاده میکند یا نه این است که به آدرس url آن دقت کنید.

در سایتهای دارای SSL آدرس وب سایت به جای «http: //» با «https: //» شروع می شود.

در سال ۲۰۱۴ گوگل اعلام کرد که می خواهد “HTTPS” را در همه وبسایت ها ببیند و وب سایت های HTTPS ایمن در نتایج جستجو بر وب سایت های غیر امن HTTP ترجیح داده می شوند.

بنابراین شما با نصب گواهی SSL در وب سایت تان علاوه بر آن که آن را ایمن تر میکنید به گوگل این موضوع را متذکر میشوید که به الگوریتم های آن احترام میگذارید و اصول ایمنی را در ساختار وبسایت تان رعایت میکنید.

ریسپانسیو بودن سایت

با طراحی وب سایت واکنش گرا یا ریسپانسیو میتوانید مطمئن باشید که کاربران با هر دستگاهی که وارد سایت شما شوند میتوانند تمامی خدمات و محصولات را به طور کامل مشاهده کنند و از خدمات سایت بهره مند شوند.

گوگل به سایت هایی که به صورت ریسپانسیوبرای تمام کاربران با هر دستگاهی طراحی شده اند ارجحیت میدهد و این سایت ها را در رتبه بندی بالاتری قرار میدهند.

اگر میخواهید بدانید وبسایت شما در تمام صفحات به صورت ریسپانسیو طراحی شده است یا نه میتوانی از ابزار mobile friendly test استفاده کنید.

بهتر است بدانید که اگر سایت شما ریسپانسیو نباشد در نتایج برتر گوگل نمایش داده نمیشود و باعث افت رتبه شما خواهد شد. پس طراحی صفحات را از همان ابتدا به صورت واکنشگرا انجام دهید تا مجبور نشوید دوباره کاری کنید!

با شرکت در کلاس سئو آموزشگاه آریا تهران علاوه بر دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای به سرعت وارد بازار کسب و کار شوید.

بهبود سرعت سایت

موتورهای جستجو سایت هایی را که سریع بارگیری می شوند ترجیح می دهند. در واقع این ترجیح گوگل نیست این تجربه کاربران از سایت شما را بازگو میکند و نشان میدهد که گوگل تا چه اندازه به کاربران اهمیت میدهد و رضایت آن ها را جز فاکتور های رتبه بندی سایت ها در موتور جستجو قرار داده است.

چندین راه برای افزایش سرعت سایت وجود دارد:

  • از سرویس هاستینگ سریع استفاده کنید.
  • از ارائه دهنده DNS با سرعت استفاده کنید.
  • “درخواست های HTTP” را به حداقل برسانید.
  • استفاده از اسکریپت ها و افزونه ها را به حداقل برسانید.
  • از یک فایل CSS. (کدی که برای نشان دادن نحوه نمایش وب سایت به مرورگر وب استفاده می شود) به جای چندین فایل CSS یا CSS درون خطی استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که تصاویر شما تا حد امکان کم حجم هستند (بدون افت کیفیت آن ها را کم حجم کنید تا برای کاربران هم جذابیت داشته باشند).
  • صفحات وب خود را فشرده کنید (این را می توان با استفاده از ابزاری به نام GZIP انجام داد).
  • کد سایت خود را حداقل کنید (از شر هرگونه فاصله غیر ضروری ، خطوط یا تورفتگی در HTML ، CSS و Javascript خود خلاص شوید (برای کمک در این مورد به صفحه Minify Resources Google مراجعه کنید).
بهبود سرعت سایت

کم کردن صفحات تکراری duplicate content

محتوای تکراری برای کاربران (و در واقع الگوریتم های موتور جستجو) گیج کننده است و میتواند ربات های گوگل را برای خزیدن و رتبه دادن به صفحات سایت تان به اشتباه بیندازد.

در نتیجه ، موتورهای جستجو علاقه ای به duplicate content ندارند و گوگل و بینگ به مدیران وب توصیه می کنند هرگونه مشکل محتوای تکراری را که پیدا می کنند ، برطرف کنند.

شما می توانید مشکلات محتوای تکراری را برطرف کنید:

برای شناسایی صفحات با محتوای یکسان میتوانید از حالت استاندارد زیر استفاده کنید و صفحاتی که در یک موضوع خاص نوشته شده اند را شناسایی کنید.

site: ادرس سایت بدون http و https + ” ” + کلمه کلیدی مورد نظر

به این ترتیب هرآنچه در مورد کلمه کلیدی مورد نظرتان در سایت وجود داشته باشد به ترتیب اعتبار و ورودی به شما نشان میدهد و شما میتوانید مطالب متداخل و یا کپی را تشخیص دهید و برای آن ها تصمیم گیری کنید.

یکی از کار هایی که میتوانید بدون هزینه و به صورت ارگانیک سایت تان را به رتبه های برتر گوگل برسانید رعایت سئو داخلی است که در مقاله سئو داخلی به صورت کامل به بررسی این تکنیک ها پرداخته ایم.

ایجاد نقشه سایت

یکی از مواردی که در سوال سئو تکنیکال شامل چه چیز هایی است باید به آن اشاره کنیم نقشه سایت میباشد.

نقشه سایت XML فایلی است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت شما را در حین خزیدن آدرس صفحات سایت تان را متوجه شوند.

شما می توانید آن را مانند “نقشه راه جستجو” در نظر بگیرید ، که به موتورهای جستجو دقیقا می گوید هر صفحه کجاست.

همچنین حاوی اطلاعات مفیدی در مورد هر صفحه در سایت شما ، از جمله

  1. زمان آخرین تغییر صفحه
  2. میزان اولویت آن صفحه برای سایت شما.
  3. تعدا آپدیت های آن صفحات

فعال کردن AMP

AMP یک پروژه پشتیبانی شده توسط گوگل است که هدف آن سرعت بخشیدن به محتوا سایت شما در دستگاه های تلفن همراه از طریق استفاده از کد مخصوص معروف به AMP HTML است.

نسخه های AMP صفحات وب شما، به سرعت در دستگاه های تلفن همراه بارگیری می شوند وم همین امر میتواند رضایت بیشتر کاربران را به دنبال داشته باشد. با فعال کردن AMP متن ، تصاویر و ویدئوهای سایت دست نخورده باقی می مانند ، اما اسکریپت ها ، نظرات و فرم ها را از کار می اندازند.

از آنجا که آنها خیلی سریع بارگیری می شوند ، احتمالاً نسخه های AMP صفحات توسط کاربران شما خوانده و به اشتراک گذاشته می شود و زمان ماندگاری در سایت شما را افزایش می دهد.

فعال کردن AMP از نظر SEO خوب است و Google گاهی اوقات صفحات AMP را در نتایج برتر جستجو نشان میدهد.

ما در شرکت سئو آریا تهران با رعایت جدیدترین تکنیک های سئو داخلی و تکنیکال سایت شما ار در کمتر از ۶ ماه به صفحه اول گوگل میاوریم. برای اطلاع از هزینه سئو انواع سایت وارد صفحه شرکت سئو آریا تهران شوید و یا با ما تماس بگیرید.

استفاده از structured data‌ ها

structured data‌ یا داده های ساختار یافته به گوگل کمک میکند تا با بخش های مختلف سایت شما بیشتر آشنا شود.

اگر میخواهید از structured data‌ استفاده کنی لازم است تا کدهایی را در قالب سایت تان قرار دهید تا گوگل متوجه شود که قسمت های مختلف سایت شما به چه منظوری ساخته شده اند و به طور کلی با قرار دادن این کد های استاندارد و اصولی تمام موتور های جستجو قادر به شناسایی ساختار سایت شما خواهند بود.

در صورتیکه شما از داده های ساختار یافته بهره ببرید گوگل به سایت تان ارجحیت میدهد و در serp‌ از آنها استفاده می‌کند.

استفاده از structured data‌ ها

ثبت سایت در سرچ کنسول

Google Search Console و Bing Webmaster Tools به ترتیب ابزارهای رایگان Google و Microsoft هستند که به شما امکان می دهد وب سایت خود را برای فهرست بندی به موتورهای جستجوی آنها ارسال کنید.

هنگامی که آماده راه اندازی وب سایت خود هستید ، باید نقشه سایت XML آن را به Google Search Console و Webmaster Tools ارسال کنید تا بتوانند سایت جدید شما را خزیده و نتایج آن را در نتایج جستجو نمایش دهند.

این خدمات همچنین به شما این امکان را می دهد که از دید موتورهای جستجو گوگل و بینگ ، عملکرد کلی سایت تان را زیر نظر داشته باشید و از دیگر قابلیت های این ابزار ها برای بهبود سئو سایت تان استفاده کنید.

بهینه‌سازی صفحات ۴۰۴

خطای ۴۰۴ در سایت شما زمانی به کاربران نمایش داده میشود که کاربر به صفجحه ای سایت تان وارد شود که دیگر این صفحه در سایت تان وجود ندارد.

امکان دارد این صفحه کلا از سایتد حذف شده باشد و یا آدرس آن تغییر کرده باشد. برای آن که کاربران از سایت شما تجربه بهتری داشته باشد بهتر است صفحه ۴۰۴ را از قبل یه صورت سفارشی طراحی کرده باشید.

به این ترتیب کاربر به مراجعه به صفحه میتواند به بخش های مختلف سایت مجدد هدایت شود و شما میتوانید برای تعامل بیبشتر کاربران با سیایت شما در این صفحات از دکمه بازگشت استفاده کنید.

استفاده از Bread Crump

با استفاده از Bread Crump کاربر متوجه میشود که در حال حاضر در چه صفحه ای سایت شما حضور دارد و برای رسیدن به این صفحه چه مسیری را طی کرده است.

Bread Crump مثل یک راهنمای کامل سئو تکنیکال برای کاربران است که برای استفاده از آن میتوانید در سایت های وردپرسی از افزونه های سئو مانند yoast seo استفاده کنید.

برای آن که بتوانید سایت تان را در کمتر از ۶ ماه به صفحه اول گوگل بیاورید لازم است که با استراتژی سئو بیشتر آشنا شوید که اصول این ساختار در مقاله استراتژی سئو به طور کامل توضیح داده شده است.

آموزش سئو تکنیکال

خب تا ایجای مقاله متوجه شدید سئو تکنیکال چیست و با چک لیست سئو تکنیکال نیز آشنا شدید و میدانید که سئو تکنیکال شامل چه چیز هایی است و میتوانید به راحتی از این موارد در سایت تان استفاده کنید.

ما در آموزشگاه آریا تهران از بهترین سئوکاران تهران برای آموزش سئو تکنیکال بهره گرفته ایم و علاقه مندان به آموزش کاربردی سئو تکنیکال میتوانند در دوره های صفر تا صد سئو تکنیکال آریا تهران شرکت کنند.

دوره های آموزش سئو تکنیکال ۲۰۲۱ در آموزشگاه آریا تهران در روز ها و ساعات متنوع برگزار میشود تا علاقه مندان به آموزش اصول فنی سئو تکنیکال بتوانند بدون محددیت در این کلاس ها شرکت کنند و از مطالب با بالاترین کیفیت بهره مند شوند.

در پایان دوره آموزش سئو تکنیکال آزمونی از کارآموزان گرفته میشود و در صورتی که در آزمون قبول شوید میتوانید مدرک معتبر بین المللی فنی و رفه ای دریافت کنید.

آموزش کاربردی سئو تکنیکال در آموزشگاه آریا تهران به صورت مجازی و حضوری برگزار میشود و شما میتوانید صفر تا صد سئو تکنیکال از حضور برترین سئوکاران تهران یاد بگیرید.

هرگونه سوالی درباره آموزش سئو تکنیکال ۲۰۲۱ دارید میتوانید با همکاران ما در آموزشگاه آریا تهران تماس بگیرید و از شرایط برگزاری دوره آموزش اصول فنی سئو تکنیکال مطلع شوید.

آموزش سئو تکنیکال

برگرفته از What is Technical SEO

سوالات متداولسئو تکنیکال چیست؟

سئو تکنیکال یکی از انواع سئو میباشد که شما باید ساختاری را در سایت تان ایجاد کنید تا ربات های گوگل بهتر بتوانند با ساختار سایت شما آشنا شوند و به صفحات آن رتبه بدهند. تکنیک های اصول سئو تکنیکال در این مقاله توضیح داده شده است.چک لیست سئو تکنیکال چیست؟

چک لیست سئو تکنیکال راهکار هایی است که با رعایت آن ها میتوانید سایت تان را به صورت ساختارمند سئو کنید و به گوگل معرفی نمایید برای مثال بهینه‌سازی صفحات ۴۰۴، فعال کردن AMP، بهبود سرعت سایت و … که به طور کامل در این مقاله توضیح داده شده اند.

منبع:

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها