پاسخ سوال: چطور می توانیم با رفتارمون، یک کارمند موفق باشیم؟

5/5
پاسخ سوال: چطور می توانیم با رفتارمون، یک کارمند موفق باشیم؟

رفتار های یک کارمند موفق

کارمند نمونه بودن مانند این است که کسب‌وکار شخصی خودتان را داشته باشید، کسب‌وکاری با کمترین ریسک و مشتری‌های محدود.

شما به‌عنوان کارمند، روی چیزی تمرکز می‌کنید که مشتریان اصلی‌تان یعنی کارفرما، مدیر ارشد یا سرپرست‌تان از شما توقع دارند. در واقع یک کارمند نمونه آموزش می‌بیند و خودش را وقف وظایفش می‌کند. از آنجایی که هر شغلی برای رسیدن به موفقیت، رموز مخصوص خودش را دارد و یک کارمند نمونه هم دارای خصوصیاتی است که او را از سایر کارمندان متمایز می‌کند، در این اینجا  می‌خواهیم درباره‌ی راهکارهای تبدیل شدن به یک کارمند نمونه با شما صحبت کنیم.

۱- برای تبدیل شدن به یک کارمند نمونه باید رفتاری حرفه‌ای داشته باشید.

جایی که شما کار می‌کنید، ممکن است یک کسب‌‌وکار شخصی، بیمارستان، یک اداره‌ی دولتی یا حتی یک فروشگاه خرده فروشی کوچک باشد هر جایی که مشغول به کار هستید داشتن اخلاق حرفه ای مهم‌ترین رُکن موفقیت شماست.

۲٫ انتقادپذیر باشید و بیاموزید درنهایت احترام انتقاد کنید

وقتی مورد انتقاد قرار می‌گیرید، در واقع نقاط ضعف‌ و اولویت‌های کاری‌تان به شما یادآوری می‌شوند. اگر رئیس یا یکی از همکاران‌تان به‌نحوی آزاردهنده شما را مورد انتقاد قرار می‌دهند، به‌سرعت عکس‌العمل نشان ندهید چون همه‌چیز خراب‌تر می‌شود. هوشمندانه‌ترین حرکت در این موقعیت این است که اجازه بدهید هردو نفرتان آرام‌تر شوید، سپس با هم صحبت کنید

۳٫ شغل‌تان را خوب یاد بگیرید و وظایف‌تان را به بهترین نحو انجام بدهید

هر شغلی سختی‌های خودش را دارد. پس خواه شغل‌تان خسته‌کننده و کم‌درآمد است و خواه دشوار و پُردرآمد، بهتر است کارتان را خوب یاد بگیرید. پیشرفت در یک کار معمولا با توانایی و انگیزه‌ی فرد برای انجام آن، وفاداری فرد به محل کارش، ظرفیت و استعداد آن کارمند و میزان تحصیلات او رابطه‌ی مستقیم دارد.

۴٫ با همکاران‌تان روابط بهتری برقرار کنید

هر فردی در حیطه‌ی فعالیت خود دارای مهارت ویژه‌ای است و همه‌ی ما می‌توانیم هنگام نیاز، از مهارت‌های یکدیگر بهره ببریم. پس سعی کنید رفتارتان با همه‌ی همکاران‌تان متواضعانه‌، همراه با محبت و احترام باشد. این رویه بیش از آنچه فکرش را می‌کنید، قدرتمند است و می‌تواند خوشنامی شما را بیش‌ازپیش افزایش بدهد. از طرفی سعی کنید از کارمندانی که رفتار مناسبی ندارند و به دیگران بی‌احترامی می‌کنند، فاصله بگیرید.

۵٫ برای آموختن مهارت‌های جدید، هیچ فرصتی را از دست ندهید

اگر سازمان یا شرکت شما برای ارتقای شغلی یا تحصیلی کارمندان، دوره‌های آموزشی ترتیب می‌دهد یا هزینه‌ی دوره‌های آموزشی کارمندانش را پرداخت می‌کند، حتما از این امکانات استفاده کنید. کسب مهارت‌های جدید و یادگیری بیشتر، شما را فردی بااستعداد معرفی می‌کند و نشان می‌دهد که همیشه علاقه‌مند به یادگیری هستید، بنابراین نسبت به دیگران از یک زندگی با کیفیت تر برخوردارید. این موضوع جایی اهمیت پیدا می‌کند که به‌عنوان مثال اگر سازمان شما بنا به دلایلی مجبور به تعدیل نیرو شود، شما را که چندین تخصص دارید و فرد سخت‌کوشی هستید، هرگز از دست نخواهد داد. حتی اگر اتفاقی بیفتد و کارتان را از دست بدهید، می‌توانید از دیگر مهارت‌هایتان بهره ببرید و در کمترین زمان شغل دیگری پیدا کنید.

۶٫ کارتان را خوب انجام بدهید

یکی از راه‌های تبدیل شدن به یک کارمند نمونه این است که خوب کار کنید، به‌موقع سرکار حاضر شوید و بگذارید مدیران‌تان ببینند که در کارتان وارد هستید. در یک کلام خوش‌سابقه باشید و اجازه ندهید به کم‌کاری و وقت‌‌نشناسی شُهره شوید یا به‌عنوان یک فرد آماتور زبانزد دیگران شوید.

۷٫ وقت شناس باشید. 

هر روز حداقل ۱۵ دقیقه زودتر از شروع ساعت کاری در محل کارتان حاضر شوید. به این ترتیب حتی اگر در مسیر رسیدن به محل کارتان اتفاق پیش‌بینی نشده‌ای هم بیفتد، باز هم سر وقت می‌رسید.

۸٫ همیشه از کارفرمای خود بپرسید انتظار چه نتیجه‌ای را دارد

پرسیدن این سؤال از مدیر یا سرپرست‌تان به این معناست که شما یک قدم از سایر همکاران‌تان جلوتر هستید و موفق‌تر از ۹۵ درصد کارمندان خواهید بود. وقتی کارتان را بلد باشید و آن را به بهترین نحو انجام بدهید، کافی است بدانید مطلوب‌ترین نتیجه در یک پروژه‌ی کاریِ به‌خصوص چیست، آن وقت همان هدف را دنبال کنید، پشتکار نشان بدهید و موانع را برطرف کنید تا درنهایت موفق شوید.

۹٫ راه‌حل‌ها و پیشنهادهایتان را ارائه بدهید.

اگر می‌خواهید یک کارمند نمونه باشید، درباره‌ی مسائل کاری و پروژه‌های مختلف بی‌تفاوت نباشید. ممکن است راه‌حلی که پیشنهاد می‌کنید یا راهکاری که ارائه می‌دهید درست نباشد، اما مهم این است که همکاران و مدیران‌تان شما را به‌عنوان یک فرد فعال بشناسند که کار و منافع سازمان برایش مهم است.

۱۰ . وقت تلف نکنید.

برای به نتیجه رساندن کار یا پروژه‌ای که به شما محول شده است، کوتاهی نکنید. عزم‌تان را جزم کنید و کارتان را در مهلت تعیین‌شده تمام کنید.

۱۱٫ سرتان فقط به کار خودتان باشد.

حاشیه‌سازی، پرداختن به شایعات و سخن‌چینی در محیط کار جزو رفتارهای یک کارمند نمونه نیست، پس غیر از وظایف‌تان روی چیز دیگری تمرکز نکنید.

۱۲٫ همیشه فردی فعال باشید.

برای تبدیل شدن به یک کارمند نمونه باید به‌قدری فعال باشید که هیچ کاری روی میزتان نماند. کارها را به‌ترتیب و درنهایت سرعت و دقت انجام بدهید.

۱۳٫ پوشش مناسب داشته باشید.

یادتان باشد لباسی که برای محیط کارتان انتخاب می‌کنید، روی تصویری که از خودتان در ذهن همکاران و رئیس‌تان به‌وجود می‌آورید، تأثیر مثبت یا منفی دارد. از طرفی اگر شغلی دارید که مستقیما با ارباب‌رجوع در ارتباط هستید، پوشش مناسب برای تحت تأثیر قراردادن مشتری و نشان دادن ارزش کارتان، اهمیت ویژه‌ای دارد

۱۴٫ سرتان را بالا بگیرید و اعتماد‌به‌نفس‌تان را حفظ کنید.

آرامش و اعتماد به نفس انرژی شما را برای پویایی در محیط کار بیشتر می‌کنند و باعث می‌شوند مطمئن و حرفه ای به نظر برسید.

۱۵٫ برای انجام پروژه‌های کاری داوطلب و فعال باشید.

وقتی در محل کارتان صحبت از انجام یک پروژه می‌شود، نگران این نباشید که آخر کار چه کسی مورد تعریف و تمجید قرار می‌گیرد، رئیس‌تان خیلی بیشتر از آنچه فکرش را می‌کنید به همه‌چیز آگاه است. به فکر کارِ تیمی باشید و تک‌رَوی را فراموش کنید. بگذارید افتخارِ به‌انجام‌رساندن یک پروژه برای کل تیم‌تان باشد.

به‌هرحال وقتی قرار است بخشی از مسئولیت کار را برعهده بگیرید، بهتر است یکی از اولین کسانی باشید که برای انجام آن کار پا پیش می‌گذارد.

۱۶٫ در محل کارتان زیاد با تلفن صحبت نکنید.

محل کار همان‌طور که از نامش برمی‌آید، محل پرداختن به کار و مسئولیت‌های شغلی است. پس گوشی تلفن‌تان را در کشوی میز بگذارید و سعی کنید فقط در موارد ضروری از تلفن استفاده کنید.

۱۷٫ تا پایان ساعت کاری‌تان به انجام وظیفه ادامه بدهید.

کارمند نمونه مانند دیگر کارمندان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه مانده به پایان ساعت کاری، محل کارش را ترک نمی‌کند. چنددقیقه‌ی پایانیِ روز کاری که سرتان خلوت است، میزتان را سر‌و‌سامان بدهید و برای کارهای فردا برنامه ریزی کنید.

۱۸٫ کارمندان جدید را راهنمایی و تشویق کنید.

وقتی کارمندان جدید و جوان‌تر شروع به کار می‌کنند، آنها را راهنمایی و تشویق کنید.  به‌عنوان یک مربی ایفای نقش کنید و اگر می‌بینید کسی کارش را خوب انجام نمی‌دهد، سعی کنید کمکش کنید.

۱۹٫ پذیرش، کلید اساسی پیشرفت‌های کاری است.

در برخی موارد نباید بحث کنید. سیاست‌های کلی سازمان یا محل کار شما، به رؤسا و کارفرمایان‌تان مربوط می‌شود. بنابراین، اگر به مواردی برخوردید که به نظرتان یک جای کار ایراد دارد، سعی کنید تصمیمات و رویکرد رئیس‌تان را درک و قضاوت کردن را متوقف کنید. سیاست‌های کلی هر کسب‌وکار یا یک سازمان از منافع کلی آن پیروی می‌کند. سعی کنید در برخی مسائل دخالت نکنید و طبق اصول سازمان پیش بروید.

۲۰٫ قدرشناس باشید.

تشکر کردن چه از رئیس‌تان و چه از دون‌پایه‌ترین کارمند یا کارگر محل‌ کارتان، خوبی شما را می‌رساند و برای‌تان احترام می‌آورد. یادتان باشد، قدردانی از افراد به آنها انگیزه می‌دهد تا با جان‌ودل کاری را که از دست‌شان بر می‌آید، برای شما انجام بدهند

آموزشگاه آریا تهران

ما در آموزشگاه آریا تهران این دوره را به صورت حرفه‌ای و کاربردی، از سطح مبتدی تا سطح پیشرفته آموزش خواهیم داد.  شما برای آموزش برای اینکه بتوانید یک کارمند موفق باشید و از عهده کارهای خود در محل کار بربیاید می توانید دوره کامل  کارمند امور اداری تحت نظر اساتید باتجربه و متخصص همراه اعطای مدرک فنی و حرفه‌ای آموزش ببینید.

شما با ثبت‌نام در این دوره های آموزشی در بهترین آموزشگاه غرب تهران علاوه بر یادگیری تمام فنون می‌توانید مدرک معتبر، فنی و حرفه‌ای دریافت کنید. عزیزان ساکن در مناطق ستارخان، توحید، آریا شهر، نواب، انقلاب، پل گیشا، امیریه، فرصت شیرازی، وصال شیرازی، می توانند با دسترسی ساده به مترو و BRT در کلاسهای آموزشگاه شرکت کنند.

برای اطلاعات بیشتر با شماره ۶-۶۶۹۱۹۶۳۴-۰۲۱ تماس بگیرید.

منبع

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها