منشی یا مسئول دفتر کیست؟

منشی در لغت به معنای ایجادکننده، بوجودآورنده و ابداع کننده‌ است. اما در کسب و کار و ادبیات روزمره منشی / مسئول دفتر به شخصی گفته می‌شود که توسط شخص یا سازمانی استخدام گردد و بتواند از استعدادها و خلاقیتش وظایفش را به خوبی انجام داده و در جهت انجام دادن بهتر وظایفش بهره می برد. او اهداف را شناسایی میکند، برنامه ریزی و سازماندهی می کند، تصمیم می گیرد و اجرا می کند. و با قصور در انجام وظایفش، خطایش را با افتخار میپذیرد و آن را اصلاح میکند.
عموما افراد دارای مدرک کاردانی، کارشناسی و یا کارشناسی ارشد در رشته های مختلف می توانند منشی یا مسئول دفتر شوند. البته رشته هایی مانند حسابداری، مدیریت، روانشناسی و … بیشتر برای شغل منشی گری مورد نظر کارفرماها هستند.
منشی یا مسئول دفتر به طور خلاصه وظایفی چون تنظیم برنامه روزانه مسئول، توانایی تنظیم جلسه‌ها، نامه نگاری، تنظیم انواع گزارش‌ها از فعالیت‌های مختلف، کار با کامپیوتر و اینترنت و تایپ متون فارسی و انگلیسی دارد.
در برخی از شرکت ها نقش منشی یا مسئول دفتر ها پر رنگ تر است و علاوه بر انجام وظایف قبلی به مدیریت امور داخلی شرکت، هماهنگی داخلی کارکنان و پاسخ به مراجعین تلفنی و حضوری نیز می پردازند.

ویژگی اصلی کار منشی

کار منشی نیازمند نوعی مهارت ویژه است. یک منشی خوب در کار خود باید مهارت های نوشتاری و گفتاری بسیار خوبی داشته و در کار با کامپیوتر و تایپ متبحر باشد برخلاف تصور عموم، وظیفه منشی فقط پاسخگویی به تلفن ها و ترتیب دادن ملاقات ها نیست. او به عنوان نماینده مدیریت اولین برخورد را با مراجعه کنندگان خواهد داشت. بنابراین، باید تلاش کند تا با هر کس مطابق موقعیت اجتماعی و شخصیتش رفتاری مناسب داشته باشد وبتواند نمایی از سازمان خود را در ذهن دیگران به تصویر بکشد.

کار منشی و مسئول دفتر

  • دریافت نامه ها ،اوراق پرونده ها وسایر مکاتبات رسیده به حوزه محل خدمت
  • تفکیک وتوزیع نامه ها وگزارشات وسایر مکاتبات بین افراد واحد مربوطه و پیگیری آنها.
  • تنظیم و ثبت وقت ملاقات و جلسات مدیران
  • دریافت و رسیدگی به ایمیل های رسیده به حساب ایمیل عمومی شرکت
  • پاسخگویی به نامه ها و ایمیل های ارجاع شده از سوی مدیریت و سایر کارکنان
  • پاسخگوئی به مراجعیین وراهنمایی آنها.
  • کار با ماشین فکس، سیستم های تلفن و ویدئو کنفرانس و سایر تجهیزات اداری
  • تایپ نامه و تصحیح اشتباهات لغوی و گرامری آنها
  • کار با برنامه های کامپیوتری مانند Excel، Word، Access و سایر برنامه های نرم افزاری دفتری
  • و سایر وظایف عمومی و دفتری متناسب با نیازهای هر شرکت و حتی سلیقه مدیریت
  • و ……

آموزشگاه آریا تهران

ما در آموزشگاه آریا تهران این دوره آموزشی را به صورت حرفه‌ای و کاربردی، از سطح مبتدی تا سطح پیشرفته آموزش خواهیم داد.  شما برای آموزش مهارت های یک منشی و یا مسئول دفتر خوب می توانید دوره های منشی درجه 1 ومنشی درجه  2 و کارمند امور اداری تحت نظر اساتید باتجربه و متخصص همراه اعطای مدرک فنی و حرفه‌ای آموزش ببینید.

شما با ثبت‌نام در این دوره های آموزشی در بهترین آموزشگاه غرب تهران علاوه بر یادگیری تمام فنون می‌توانید مدرک معتبر، فنی و حرفه‌ای دریافت کنید. عزیزان ساکن در مناطق ستارخان، توحید، آریا شهر، نواب، انقلاب، پل گیشا، امیریه، فرصت شیرازی، وصال شیرازی، می توانند با دسترسی ساده به مترو و BRT در کلاسهای آموزشگاه شرکت کنند.

برای اطلاعات بیشتر با آموزشگاه تماس بگیرید

منبع

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها