سلام خدمت شما همه ی دوستان

یک نکته ی حقوقی را می خواستم در این کلیپ خدمتتان بگویم که این نکته ی حقوقی مرتبط با قانون مالیات هم هستش

ببینید شما حتماً شنیدید عطف به ماسبق، ما در قانون عطف به ماسبق نداریم مگر یکسری جاهایی که خود قانون تعیین کرده باشد یا یکسری استثنائات یا جهات خفیفه یعنی چی؟

مثلاً یک حکمی یک جرمی در واقع حکمش اعدام بوده ولی در قانون جدید میشه 20 سال حبس این میشه جهات خفیفه یعنی اگر کسی در اون زمانی که حکم اعدام بوده حکمش را بگیرد ولی در قانون جدید به 20 سال حبس تغییر پیدا کند اون مجرم دیگر اعدام نخواهد شد و 20 سال حبس برای او تعیین می شود چرا؟ 

پیشنهاد ویژه : شما میتوانید با ثبت نام در دوره آموزش حسابداری مقدماتی از تخفیف های ویژه ما برخوردار شوید

چون اون اعدام کاهش پیدا کرده به 20 سال حبس این میشه یکی از مواردی که عطف به ماسبق صورت می گیرد خب حالا اینجا را داشته باشید برمی گردیم به قانون مالیات یکسری کاربران سوال می کنند می گویند چرا مثلاً در ماده 169 عدم درج صورتحساب در قانون جدید 2 درصد است ولی مثلاً برای سال 93 را که دارند رسیدگی می کنند همون 2 درصد را در نظر می گیرند در صورتی که اگر شما بدونید در قانون قدیم عدم صدور صورتحساب ده درصد جریمه داشت ولی از سال 95 که این قانون اصلاحیه جدید اجرایی شد دو درصد است ولی وقتی که می آیند شما دیدید برگه مطالبه 162 سال 93 و 94 را می  گیرند همون دو درصد را حساب می کنند چرا عطف به ماسبق می شود؟

پیشنهاد ویژه : شما میتوانید با ثبت نام در آموزش نرم افزار حسابداری از تخفیف های ویژه ما برخوردار شوید

یکی اینکه همین جهات خفیفه است یعنی چی، یعنی اون ده درصد به 2 درصد کاهش پیدا کرده پس عطف به ماسبق می شود این یک نکته، نکته ی دوم این است که در تبصره ی 6 همین ماده ی 169 گفته شده ” معاملات فصلی که مصوب 1380 بوده به موجب همین قانون جرایمش  وصول می شود” من بطور خلاصه گفتم.

پیشنهاد ویژه : شما میتوانید با ثبت نام درآموزش حسابداری پیشرفته از تخفیف های ویژه ما برخوردار شوید

پس بنابراین خود قانون مالیات دارد می گوید جرایم ماده  169 قانون مالیات های مستقیم(یا همان معاملات فصلی) که این ماده از سال 1380 مصوب شده جرایمش به موجب همین قانون محاسبه می شود پس خود قانون مالیات دارد می گوید جرایمی که مربوط به مثلاً 92 و 93 و 94 است طبق همین قانون یعنی همین دو درصد حساب می شود. برای همین اگر شما دقت کرده باشید برگه های مطالبه ی جرایم 169 سال های 1391 – 1392– 1393– 1394 اگر عدم صورت حساب داشته باشد همون دو درصد حساب می شود و دیگر 10 درصد حساب نمی شود.

پیشنهاد ویژه : شما میتوانید برای اطلاع از هزینه کلاس حسابداری با ما در تماس باشید 

ممنون از همتون موفق باشید.

منبع : https://www.kanazspid.ir

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها