در حال حاضر، روش لیزر برای کاهش موهای زائد در دنیا یکی از بهترین روش ها است. چرا که بسیاری از افراد به دنبال یک راه ساده و موثر برای حذف موهای ناخواسته از صورت و بدن خود هستند و لیزر موهای زائد به عنوان راهی مطمئن تر و کارآمدتر از روش‌های دیگر شناخته می‌شود. در اینجا، استفاده از کرم‌های بی حسی موضعی مثل زایلاپی برای لیزر به عنوان یک راهکار مفید برای کم کردن درد بعد از لیزر استفاده می شود. این کرم‌ها به شما کمک می‌کنند تا از تجربه درد مرتبط با جلسات لیزر موهای زائد رهایی یابید. برخی از افراد این مسئله را به عنوان یک امر فرعی نادیده می‌گیرند، اما برای افرادی که پوست حساسی دارند یا نمی‌توانند درد شدیدی را تحمل کنند، استفاده از پماد بعد از لیزر مو می‌تواند تبدیل به یک راه‌حل ارزشمند و کمک کننده شود.

کرم زایلاپی چیست ؟

مهم است به یاد داشته باشید که اجرای لیزر موهای زائد نیاز به چندین جلسه دارد و در بعضی موارد، ممکن است درد و ناراحتی به همراه داشته باشد، حتی اگر در بهترین مراکز لیزر انجام شود. به همین دلیل، استفاده از کرم‌های بی حسی لیزر موهای زائد، قبل از هر جلسه برای کاهش این ناراحتی‌ها بسیار حائز اهمیت است. کرم زایلاپی باعث بی حس پوست می شود و شما دردی در جلسه لیزر احساس نخواهید کرد. در این مقاله، تلاش شده است تا به شما توضیحاتی در مورد استفاده از این کرم‌ها ارائه شود. به طور کلی، دو نوع کرم بی حسی برای لیزر موهای زائد در داروخانه‌ها موجود است، که حاوی لیدوکائین و بنزوکائین هستند. هر دو از این کرم‌ها تاثیرات مثبتی در کاهش درد و سوزش پوست دارند. این پماد حاوی لیدوکائین و پریلوکائین است، به این صورت که در هر 30 گرم از پماد زایلاپی، 5 گرم لیدوکائین و 5 گرم پریلوکائین وجود دارد تا باعث کاهش درد و سوزش در فرآیند لیزر موهای زائد شوند.

چه عواملی باعث ایجاد درد در لیزر می شود؟

هنگام انجام جلسات لیزر موهای زائد، چندین عامل می‌توانند باعث احساس درد و تحریک در ناحیه پوستی شوند که عبارتند از:

تأثیر حرارتی لیزر: برخورد نور لیزر با پوست، منجر به تبدیل انرژی به حرارت می‌شود. این حرارت بالا می‌تواند ریشه‌های مو را تحریک کند و باعث احساس درد شود.

نوع موها و رنگ آنها: موهای تیره‌تر معمولاً بهتر به نور لیزر حساس هستند و در نتیجه با انجام جلسات لیزر، احتمال احساس درد بیشتر می‌شود.

شدت انرژی لیزر: استفاده از شدت بالای انرژی لیزر ممکن است باعث افزایش درد و تحریک پوست شود.

محل اعمال لیزر: نواحی مانند زیر بغل یا ناحیه بیکینی جزو نواحی حساس بدن هستند و ممکن است احساس درد بیشتری به همراه داشته باشند.

شدت جلسات لیزر: انجام جلسات متعدد لیزر در طول یک مدت کوتاه ممکن است باعث احتمال افزایش درد و تحریک پوست شود.

Top of Form

چگونه از کرم زایلاپی برای لیزر استفاده کنیم؟

طی کردن این مراحل جهت تاثیر زایلاپی لازم است:

  1. در وهله اول ناحیه ای که قرار است لیزر روی آن اجرا شود را به دقت بشویید تا از هر آلودگی و چربی پاک شود.
  2. پس از شستشو، منطقه مورد نظر را با یک حوله تمیز خشک کنید و سپس یک لایه نازک از پماد زایلاپی را به طور موضعی روی آن بمالید تا به خوبی در پوست جذب شود.
  3. زمان بی حسی شدن پس از استفاده از پماد، معمولا 15 تا 20 دقیقه است. از آنجایی که تأثیرات پماد تا یک ساعت بر روی پوست باقی می‌ماند، بهتر است بین زمان مالیدن پماد و شروع جلسه لیزر، حداکثر نیم ساعت فاصله باشد.
  4. برای کاهش درد در ناحیه مورد نظر، بهتر است پس از استفاده از پماد، آن ناحیه را با یک کاور بپوشانید و بعد از 20 دقیقه آن را بردارید.
  5. شما می‌توانید جهت افزایش تاثیر بی حسی، دو یا سه لایه دیگر از پماد را بر روی همان ناحیه بمالید.
  6. توصیه می‌شود که در لایه آخر، پماد فقط بر روی پوست نهایی مالیده شده و پاک نشود چرا که لایه آخر توسط اوپراتور پاک می‌شود.

آیا استفاده از زایلاپی برای لیزر باعث ایجاد عوارض می شود؟

کرم زایلاپی حاوی لیدوکائین است. اگر سابقه بیماری‌های کبدی یا آلرژی به مواد شیمیایی دارید، حتما قبل از استفاده از کرم‌ زایلاپی یا سایر کرم ها که حاوی این ماده هستند، با پزشک متخصص مشورت کنید. در غیر این صورت ممکن است علائم آلرژی زیر در شما ظاهر شود:

  • افزایش تحریک پذیری عصبی
  • پایین آمدن فشار خون و ضربان قلب
  • احساس خواب آلود بودن
  • بروز اختلال در شنوایی
  • بروز حالت تهوع و سرگیجه
  • پایین یا بالا رفتن دمای بدن به صورت سریع

بیشتر بخوانید: لیزر موهای باسن

آیا کرم زایلاپی برای لیزر موجب کاهش اثر لیزر می شود؟

کرم زایلاپی یک کرم بی حسی است که معمولا برای کاهش درد و تحمل بهتر فرآیند لیزر موهای زائد، استفاده می‌شود. این کرم‌ها حاوی موادی مانند لیدوکائین و بنزوکائین هستند که به پوست کمک می‌کنند کمترین درد و سوزش را احساس کنید. کرم زایلاپی در کاهش اثر لیزر بر روی موها تأثیری ندارد. هدف اصلی از استفاده از این کرم‌ها تسکین درد و ناراحتی در موقع انجام لیزر موهای زائد است. می‌توانید از کرم‌های بی حسی موضعی پیش از لیزر استفاده کنید تا مراحل لیزر شما در این فرآیند آسان تر شود، اما تغییری در عملکرد لیزر نخواهد داشت.

کدام دستگاه های لیزر موهای زائد باعث درد کمتری می شود؟

دستگاه هایی که دارای فناوری SHR هستند، نسبت به سایر دستگاه های موجود در بازار درد خیلی کمتری را به پوست افراد منتقل می‌کنند. این دستگاه ها عبارتند از:

  1. دستگاه لیزر سوپرانوآیس: دستگاه سوپرانو آیس پلاتینیوم یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های لیزر برای از بین بردن موهای زائد است. این دستگاه ترکیبی از دو تکنولوژی لیزر الکساندرایت و لیزر دیود طراحی شده است. با ادغام این دو تکنولوژی، تلاش شده تا معایب موجود در هر یک از آن‌ها اصلاح شود. به همین دلیل، این دستگاه به عنوان یکی از موثرترین روش‌ها برای از بین بردن موهای زائد شناخته می‌شود. در این دستگاه، تنظیمات متنوعی برای طول موج‌ها و پارامترهای لیزر وجود دارد که باعث می‌شود تا به طور دقیق و اختصاصی به نوع و ضخامت موها و نیازهای هر فرد پاسخ دهد. همچنین، دستگاه سوپرانو آیس پلاتینیوم دارای سیستم خنک‌کننده پیشرفته‌ای است که از حرارت زیاد بر روی پوست جلوگیری می‌کند و ایمنی بیشتری را به هنگام استفاده فراهم می‌آورد. به همین دلیل شما درد کمتری احساس خواهید کرد. این دستگاه اکنون به عنوان بهترین لیزر بدون درد موجود در میان دستگاه‌های رفع موهای زائد با لیزر شناخته می‌شود.
  2. دستگاه لیزر الکس: این دستگاه از پرتوهای نور با طول موج ۷۵۵ نانومتر بر روی سطح بدن استفاده میکند. این طول موج باعث می‌شود ملانین پوست کمتر نور لیزر را جذب کنند و رنگ پوست تغییر نکند و همچنین سوزش و درد کمتری در نواحی هدف احساس شود. همچنین، استفاده از ژل خنک‌کننده در این روش باعث کاهش درد می‌شود. بنابراین، این روش برای پوست‌های روشن و موهای تیره بسیار مناسب است. از مزایای این دستگاه می‌توان به سرعت بالا در انجام جلسات و همچنین ایجاد درد به صورت کم و حداقل، اشاره کرد.
  3. دستگاه لیزر اسکلپیون یا مدیو استار: این دستگاه لیزر موهای زائد یک دستگاه با سرعت عمل بالا است که کل نواحی بدن را درکمتر از ۲۵ دقیقه لیزر می‌کند.  سرعت عمل این دستگاه باعث شده تا افراد مختلف درد بسیار کمی بر روی پوست خود احساس کنند. این دستگاه با انواع مختلف پوست و موها سازگار است و هیچ آسیبی به پوست وارد نمیکند.

بیشتر بخوانید: لیزر موهای خط ریش آقایان

علاوه بر استفاده از کرم زایلاپی برای لیزر، چه اقداماتی جهت کاهش درد انجام دهیم؟

برای کاهش درد هنگام جلسات لیزر موهای زائد می‌توانید به اقدامات زیر توجه کنید:

مطمئن شوید که پزشک یا تکنسینی که لیزر را انجام می‌دهد، مجرب و متخصص در این زمینه است. تجربه و مهارت اوپراتور می‌تواند به کاهش درد هنگام لیزر کمک کند.

استفاده ازکیسه یخ  بر روی مناطق قبل از جلسه نیز می‌تواند در کاهش حس درد موثر باشد.

انجام لیزر در فصل‌هایی که پوست کمتر در تماس با آفتاب قرار می‌گیرد، مانند پاییز یا زمستان، می‌تواند باعث کاهش درد و ریسک عوارض ناخواسته برای پوست شود.

همچنین، تنفس عمیق و آرام در طول جلسه لیزر به کاهش استرس و احساس درد کمک می‌کند.

قبل از جلسه لیزر بهتر است از قهوه‌ها و محصولات حاوی کافئین خودداری کنید، زیرا این مواد می‌توانند حساسیت پوست را افزایش دهند.

مراقبت‌های مناسب پس از جلسه لیزر، از جمله استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده و ضد التهاب، همچنین اجتناب از آفتاب‌  می‌تواند به بهبود و تسکین پوست کمک کند.

نتیجه گیری

کرم زایلاپی باعث بی حس پوست می شود و شما دردی در جلسه لیزر احساس نخواهید کرد. در هر 30 گرم از پماد زایلاپی، 5 گرم لیدوکائین و 5 گرم پریلوکائین وجود دارد تا باعث کاهش درد و سوزش در فرآیند لیزر موهای زائد شوند. زمان بی حسی شدن پس از استفاده از پماد، معمولا 15 تا 20 دقیقه است. با این حال، قبل از استفاده از زایلاپی برای لیزر، بهتر است با یک متخصص در کلینیک Laser-morvarid.com مشورت کنید.

همچنین بخوانید: لیزر موهای گردن آقایان

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها