شارژرهای ارزان قیمت آیفون که واقعاً از طرف اپل نیستند، ممکن است بهترین گزینه به نظر برسند، اما خطراتی برای شما و آیفون شما وجود دارد.

با ۶ روش زیر شارژر تقلبی آیفون را از شارژر اصل را تشخیص دهید:

  • بسته بندی را دقیق بررسی کنید
  • نشان MFi را پیدا کنید
  • به دنبال اطلاعات ساخت محصول باشید
  • انتهای کابل اتصال لایتنینگ را بررسی کنید
  • کتابچه راهنمای کاربر را تجزیه و تحلیل کنید
  • وقتی شک دارید، آن را آزمایش نکنید

1. بسته‌بندی را بررسی کنید

شما اغلب قادر خواهید بود قبل از باز کردن جعبه، یک محصول تقلبی را کشف کنید. ابتدا نگاهی به بسته‌بندی شارژر خود بیندازید. ظرف باید دارای تصویر سیاه و سفید از محصول باشد. در مرحله بعد، به انتهای کانکتور USB نگاه کنید تقلبی‌ها اغلب از یک نسخه رنگی استفاده می‌کنند که به شاخک‌های فلزی ظاهری طلایی و فلزی می‌بخشد. با این حال، شارژرهای اصلی اپل در جعبه‌ای عرضه می‌شوند که رنگی ندارند.

جعلی‌ها نیز اغلب جزئیات را اشتباه می‌گیرند. به عنوان مثال، بسته‌بندی تقلبی زیر دارای دو بارکد در پایین است که در بسته بندی شارژر اصلی نمی‌توانید آنها را پیدا کنید.

2. نشان MFi را پیدا کنید

اپل نشان « Made for iPhone » را به همه محصولات تایید شده خود اضافه می‌کند. در حالی که تقلبی‌ها می‌توانند این برچسب را نیز کپی کنند، می‌توانید مطمئن باشید که محصول بدون این نشان تقریباً همیشه جعلی است.

3. به دنبال اطلاعات تولید محصول باشید

اپل جزئیات ساخت شارژر را در طول سیم چاپ می‌کند. شما آن را در حدود هفت اینچ از کانکتور USB و به دنبال آن یک شماره سریال 12 رقمی پیدا خواهید کرد. روی کابل شارژ نوشته شده ” Designed by Apple in California ” و سپس ” Assembled in China “، ” Assembled in Vietnam ” یا “” Indústria Brasileira  ذکر شده است.

4. انتهای کابل اتصال لایتنینگ را بررسی کنید

اپل راه‌های مختلفی را برای تشخیص انتهای اتصال شارژر اصلی از تقلبی در صفحه پشتیبانی خود ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، انتهای کابل شارژ اپل دارای کنتاکت‌های صاف و گرد طلایی (یا نقره‌ای) است، در حالی که نمونه‌های تقلیدی اغلب دارای روکش خشن با کنتاکت‌های مربعی هستند.

5. راهنمای کاربر را تجزیه و تحلیل کنید

جزئیات و متن‌های زیادی در دفترچه راهنمای کاربر وجود دارد، بنابراین طبیعتاً بسیاری از کلاهبرداران اشتباه می‌کنند. به عنوان مثال، محصولات اصلی اپل از صحافی حرفه‌ای با دفترچه‌های خود استفاده می‌کنند، در حالی که این جعلی از یک پایه بزرگ برای نگه داشتن صفحات در کنار هم استفاده می‌کند.

همچنین به دنبال اشتباهات تایپی و ناهماهنگی متن باشید کلاهبرداران معمولاً سعی می‌کنند متن را از یک محصول اصلی کپی کنند، اما گاهی اوقات فاصله اضافی یا حروف نادرست اضافه می ‌کنند.

6. وقتی شک دارید، آن را امتحان نکنید

شما می‌توانید با استفاده از شارژرهای تقلبی از قیمت واقعی آن‌ها را در تلفن خود تشخیص دهید، اما اگر شک دارید، انجام این آزمایش را توصیه نمی‌کنیم. با این حال، اگر قبلاً از کابل مشکوک استفاده کرده‌اید و متوجه گرم شدن بیش از حد یا زمان شارژر به طور قابل توجهی طولانی‌تر شده‌اید، احتمال زیادی وجود دارد که یک کابل جعلی داشته باشید.

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها