استفاده از درب های اتوماتیک شیشه ای این روز ها به خاطر کاربرد های زیادی که دارند طرفداران زیادی پیدا کرده است. این درب ها می توانند در مکان های پر رفت و امد به ممانعت از تجمع افراد و جلوگیری از ترافیک کمک کنند. اما درب های شیشه ای اتوماتیک هم مانند هر وسیله دیگری ممکن است در اثر استفاده زیاد و نادرست و یا به علت های دیگر دچار اختلالاتی شوند. در این مقاله قصد دارم علل خرابی درب اتوماتیک شیشه ای را بررسی کنیم.

انواع خرابی درب اتوماتیک شیشه ای

علت های خرابی درب اتوماتیک شیشه ای ممکن است متفاوت باشند. در ادامه محتمل ترین دلایلی که ممکن است باعث خراب شدن درب شیشه ای اتوماتیک شوند را بررسی خواهیم کرد:

۱ – تراز نبودن درب اتوماتیک شیشه ای

این مشکل هنگام نصب درب اتوماتیک شیشه ای پدید می اید. در صورتی که فاصله درب با زمین درست اندازه گیری نشده باشد و یا این فاصله خیلی کم باشد، درب هنگام باز و بسته شدن با زمین دچار اصطکاک می شود و به آن گیر می کند. این حالت باعث وارد شدن فشار زیادی به موتور می شود که در اخر منجر به خراب شدن درب خواهد شد.

۲ – شل شدن تسمه های درب اتوماتیک

ممکن است تسمه های درب اتوماتیک شیشه ای به مرور زمان شل شوند که این سبب اختلال در عملکرد درب خواهد شد. برای رفع این مشکل می توانید تسمه ها را در جای خود قرار داده و آن ها را سفت نمایید. تسمه های به کار رفته در درب های اتوماتیک شیشه ای معمولا خیلی زیر به دیر نیاز به تعویض پیدا می کنند.

همچنین بخوانید: مشاهده انواع درب اتوماتیک صنعتی

۳ – وجود مشکل در کارکرد موتور

این مورد جزو متداول ترین مشکلاتی است که ممکن است برای درب های اتوماتیک شیشه ای پیش بیاید. در صورت مواجهه با مشکل در کارکرد موتور، ابتدا آن را مجددا راه اندازی کنید تا تنظیمات دستگاه به حالت اولیه باز گردد. در صورتی که همچنان مشکل حل نشد ممکن است مشکل از انکودر درب باشد و در چنین حالتی باید این قطعه را از درب جدا کرده و تعمیر نمایید.

۴ – تنظیمات نادرست درب

هنگامی که می خواهید درب های اتوماتیک شیشه ای را برای اولین بار راه اندازی کنید باید تنظیمات مشخصی را برای آن ها انتخاب نمایید. در حالتی که تنظیمات درست نباشند پس از مدتی عملکرد درب به مشکل خواهد خورد. البته این مشکل به سادگی و با ریست کردن تنظیمات قابل حل است.

چرا درب اتوماتیک شیشه ‌ای به صورت خود به‌ خودی باز و بسته می‌شود؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای درب های شیشه ای اتوماتیک پیش بیاید باز شدن خود به خودی آن ها است. به طور معمول این درب ها باید زمانی باز و بسته شوند که یک شیء جلوی سنسور آن ها قرار گرفته باشد. اما گاهی اوقات ممکن است بدون آن که هیچ مانعی جلوی سنسور درب اتوماتیک شیشه ای را گرفته باشد این درب ها به صورت خود به خودی باز و بسته شوند. برای پاسخ به این سوال که چرا درب اتوماتیک باز و بسته می‌شود؟ با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید: مشاهده انواع درب ریلی

این حالت ممکن است به خاطر بروز یکی از موارد زیر باشد:

تابش مستقیم نور افتاب به بخش رادار موجود در اپراتور درب اتوماتیک

در برخی از اپراتور ها ممن است رادار وجود داشته باشد. رادار های درب های اتوماتیک شیشه ای با نور مادون قرمز کار می کنند. زمانی که نور خورشید به این رادار ها می تابد نور مادون قرمز نیز وارد آن ها شده و درب به صورت خود به خودی باز و بسته می شود.

  • نزدیک بودن منبع نوری فلوئور سنت به رادار
  • خراب شدن سنسور ها
  • اتصالی کردن در سیم کشی رادار

در صورتی که سیم کشی ایراد پیدا کرده باشد نیز ممکن است با مشکل باز شدن خود به خودی درب اتوماتیک شیشه ای مواجه شویم.

چرا درب اتوماتیک شیشه ‌ای کشویی من بسته نمی‌شود؟

گاهی ممکن است این مشکل پیش بیاید که درب اتوماتیک شیشه ای تماما باز بماند و بسته نشود که علت آن موارد زیر می باشد:

خرابی سنسور درب اتوماتیک شیشه ای: ممکن است یک جسم جلوی سنسور فوتوسل درب قرار گرفته باشد. اگر این سنسور وجود یک شیء خارجی را شناسایی بکند درب بسته نمی شود. فوتوسل در دو قسمت عمودی قاب درب های کشویی نصب شده است.

گاهی اوقات نیز این امکان وجود دارد که لیبل ها و برچسب های فتوسل درب یا مواد چسبنده ای مانند ادامس به درب چسبیده باشند که باعث شوند درب باز بماند و بسته نشود.

در صورت بروز این دو مشکل شما باید اجسام خارجی را برداشته و به این صورت مشکل حل خواهد شد.

ممکن است کلید خارج کادر در درست تنظیم نشده باشد. اگر این کلید به صورت صحیح در جای خود قرار نگیرد درب بسته نخواهد شد و کاملا باز باقی خواهد ماند.

ممکن است ایراد از چراغ های بالای درب اتوماتیک روی سنسور باشد.

در صورت وجود یک جسم متحرک در معرض دید سنسور های درب های شیشه ای اتوماتیک درب ها باز خواهند ماند. در صورتی که یک شیء بیش از ۶۰ ثانیه جلوی سنسور بدون حرکت قرار بگیرد به عنوان پس زمینه شناسایی می شود و درب بسته می شود.

در صورتی که تردد در جلوی درب زیاد است برای امتحان کردن بسته شدن درب سعی کنید تا ۶۰ ثانیه هیچ شیء یا فردی جلوی سنسور ها قرار نگیرد. سپس تنظیمات درب اتوماتیک شیشه ای را به حالت پیش فرض برگردانده و سیستم را ریست کنید.

شرایط نگهداری درب اتوماتیک شیشه ای

همان طور که حتما می دانید شرایط خرید و نصب و نگهداری درب های اتوماتیک شیشه ای تفاوت های زیادی با درب های معمولی و دستی و سنتی دارند.

هزینه این درب ها هم برای نصب و هم برای نگهداری از سایر انواع درب معمولی بیش تر است. کاربرد و کارکرد این درب ها، میزان استفاده از آن ها و میزان تردد می تواند در هزینه های نگهداری آن تاثیرگذار باشد.

اکثر افراد دنبال شیوه هایی هستند که بتوانند با کمک آن ها هزینه های درب های اتوماتیک شیشه ای را کاهش دهند. یکی از بهترین کار هایی که می توانید در این باره انجام دهید خرید جنس و کالای اورجینال است. خرید کالای با کیفیت و مرغوب باعث می شود که محصول شما دیر تر استهلاک پیدا کند و کم تر نیاز به تعمیرات پیدا کند که هزینه های نگهداری را پایین می اورد.

با کمک تکنیک های محافظتی از درب ها شما می توانید هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری درب های اتوماتیک شیشه ای را کاهش دهید.

در ادامه بهترین این راهکار ها به شما معرفی خواهند شد.

روفن کاری غلتک های درب و تعویض آن ها در صورت نیاز

این کار یکی از ساده ترین کار هایی است که شما می توانید برای نگهداری و حفظ درب های اتوماتیک شیشه ای خود انجام دهید. روغن کاری کردن غلتک ها و تعویض آن ها در صورتی که لازم باشد و همچنین تمیز کردن به موقع چشمی های درب اتوماتیک شیشه ای به افزایش عمر و دوام درب کمک خواهند کرد. روغن کاری غلتک ها با استفاده از اسپری سیلیکون، روغن خانگی سبک یا گریس لیتیوم سفید انجام می گیرد.

تمیز کردن چشمی های درب اتوماتیک شیشه ای

امکان نشستن گرد و غبار و خاک روی چشمی های درب اتوماتیک شیشه ای وجود دارد. این گرد و غبار را درست مانند گرد گیری منازل می توانید با مواد شوینده مختلف و همراه با یک دستمال نانو مرطوب و یک دستمال نانو خشک پاک کنید. توجه داشته باشید که دستمال هایی که از آن ها استفاده می کنید بهتر است نرم باشند تا اسیبی به سنسور ها نرسانند.

تعویض سخت افزار های لازم

این مورد نیاز به کمک تکنسین ها و کارشناسان دارند. در برخی موارد فنر ها و سخت افزار های الکتریکی نیاز به تعویض دارند که تعویض آن ها از عهده هر کسی ساخته نیست و باید از کسانی کمک بگیرید که تجربه بالایی دارند.

بررسی باز و بسته شدن درب و تنظیمات لازم

به صورت روزانه باز و بسته شدن درب را بررسی نمایید تا از نبودن هر گونه مشکلی در آن مطمئن شوید. در صورتی که درب شما اختلالی در عملکرد خود نشان بدهد بهتر است در اولین فرصت برای تعمیر آن اقدام نمایید. در این حالت ها شما باید برسی کنید که:‌

۱ – هنگام باز و بسته شدن درب از آن صدایی خارج نشود.

درب های اتوماتیک شیشه ای معمولا بی صدا هستند و نباید صدای عجیب و غریبی از آن ها خارج شود. در صورتی که موقع باز و بسته شدن درب صداهای ناهنجاری از آن به گوش می رسد نشانه وجود ایرادی در ان است.

اگر سوالی در این زمینه دارید میتوایند با ما تماس بگیرید و یا به صفحه نصب کرکره برقی مراجعه کنید. در صفحه مذکور ما علاوه بر حل مشکلات کرکره برقی به حل مشکلات انواع درب های اتوماتیک من جمله مشکلات درب اتوماتیک شیشه ای می پردازیم.

۲ – باز و بسته شدن مستقیم و صاف لت های درب

درب های اتوماتیک شیشه ای باید در یک محور ثابت و به صورت صاف و مستقیم باز و بسته شوند. در صورتی که احساس کردید لت های درب اتوماتیک شیشه ای از محور خود خارج شده اند و به صورت صاف و مستقیم باز و بسته نمی شوند آن را به منزله یک هشدار جدی تلقی کنید.

بررسی موارد گفته شده به شما کمک می کند تا در صورتی که مشکلی در عملکرد درب وجود دارد خیلی سریع شناسایی و برطرف شود. در صورتی که به مشکلی بر خوردید که پس از خواندن مطالب فوق همچنان راهکار مواجهه با آن را نمی دانستید با مشاوران و کارشناسان ما تماس بگیرید.

جمع بندی:

درب های اتوماتیک شیشه ای انواعی از درب ها هستند که زیبایی و جلوه خاصی به محیط می دهند و برای مکان های پر تردد نیز مناسب هستند.

این نوع از درب ها نیاز به مراقبت و نگهداری بیش تری نسبت به سایر انواع درب های سنتی و معمولی و دستی دارند و بنابراین باید نسبت به نگهداری آن ها کوشا باشید. در این مقاله تمام نکات مربوط به حفظ و نگهداری درب های اتوماتیک شیشه ای از جمله علائم خراب شدن درب ها و یا نحوه افزایش عمر این درب ها با نگهداری صحیح به شما اموزش داده شد.

در صورتی که می خواهید نکته ای را به مطالب بالا بیفزایید و یا سوالی دارید، می توانید مطلب مورد نظر خود را در قسمت نظرات همین مقاله منتشر نمایید.

منبع

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها