انتخاب شغل آینده در سنین نوجوانی و جوانی از سخت ترین و در عین حال مهم ترین تصمیماتی است که هر فرد در طول زندگی برای خودش می گیرد.

آینده شغلی شما، سرنوشت شما را می سازد و تصمیمی که امروز می گیرید به صورت مستقیم روی وضعیت درآمد، رفاه، آرامش و آسایش آینده شما تاثیر می گذارد.

فهرستی از فرصت های شغلی مرتبط با رشته کامپیوتر

در این مقاله قصد داریم به بررسی 6 شغل مرتبط با حوزه کامپیوتر (IT) و در واقع بررسی شغل های غیرمستقیم مرتبط با رشته کامپیوتر بپردازیم که بنابر شرایط امروزی جامعه، بهترین گزینه های موجود در این حوزه برای ترسیم یک آینده ایده آل می باشند.

طراحی و برنامه نویسی وب سایت

شیوع ویروس کرونا به همه ثابت کرد که روش های کسب و کار سنتی دیگر نمی تواند نیاز مشتریان را برطرف سازد و این روش ها باید با روش های جدیدی مانند کسب و کار های اینترنتی جایگزین شوند.

به همین منظور بسیاری از مدیران کسب و کار های سنتی با خرید سایت از طراحان و برنامه نویسان وب اولین قدم را برای تغییر شیوه کسب درآمد خود را برداشته اند. اگر شما هم جزو دسته افرادی هستید که می خواهید وب سایتی برای خود داشته باشید روی لینک زیر کلیک کنید.

خرید سایت

مدیریت سیستم های مدیریت محتوا (CMS)

مدیریت سیستم های مدیریت محتوا (CMS)

وب سایت های اینترنتی برای پیشرفت در زمینه های مربوط به خود نیازمند فعالیت های روزانه و تاثیرگذاری هستند که این فعالیت ها باید توسط یک یا چند فرد متخصص انجام شود.

یکی از مهم ترین فعالیت های وب سایت انتشار مطالب یونیک و با کیفیت است که توسط نویسندگان صورت می گیرد، شرکت های زیادی نیز برای این کار تاسیس شده اند تا محتوای وب سایت شما را تامین کنند، برای اطلاعات بیشتر درباره این شرکت ها روی لینک زیر کلیک کنید.

شرکت تولید محتوا

طراحی و برنامه نویسی بازی های ویدیویی

روز به روز به تعداد گیمر های جهان اضافه می شود و این اتفاق موجب این شده است که صنعت بازی سازی رونق بیشتری بگیرد و شرکت های بازی سازی به دنبال ایده های جدید برای تولید و در نهایت فروش محصولات خود باشند.

یکی از برترین و در عین حال جذاب ترین شغل های حوزه IT، بازی سازی است، در دهه های گذشته فکر به این که بتوان از طریق ساخت بازی های کامپیوتری کسب درآمد کرد غیر ممکن بود اما امروزه می بینیم که این صنعت رونق فوق العاده ای پیدا کرده و شرکت های بازی سازی برای توسعه دهندگان خود هزینه های هنگفتی می کنند.

مدیریت شبکه

شبکه را می توان با اقتدار یکی از حرفه ای ترین و پردرآمد ترین شغل های این حوزه نام برد، شرکت های بزرگ و کوچک نیازمند افرادی هستند که در زمینه شبکه تخصصی بالایی دارند.

مدیران شبکه باید دانش بسیار زیادی درباره حوزه فعالیتی خود داشته باشند تا بتوانند امنیت شبکه های کامپیوتری خود را تامین کنند.

شبکه یک شغل پردردسر ولی همزمان پردرآمد می باشد، شرکت های بزرگ برای برقراری ارتباط و امنیت بین سیستم های کامپیوتری خود حاضر به پرداخت هزینه های بالا هستند.

طراحی و توسعه اپلیکیشن های موبایل

طراحی اپلیکیشن های موبایل یکی از شغل های مرتبط با فناوری ارتباطات می باشد که با توجه به افراد کمی که در این حوزه فعالیت می کنند بسیار خواهان دارد و مدیران شرکت ها برای استخدام این افراد هزینه های بالایی می کنند.

موبایل ها در دست هر کسی دیده می شوند و استفاده از اپلیکیشن های موبایل از کار های روزانه هر کسی می باشد، افرادی که به این حوزه علاقه مند هستند می توانند آینده خوبی را برای خود مشاهده کنند.

طراحی و توسعه نرم افزار های کامپیوتری

طراحی و توسعه نرم افزار های کامپیوتری

هر چقدر هم که تعداد توسعه دهندگان موبایل کم باشد، توسعه دهندگان نرم افزار های کامپیوتری از آن کمتر می باشند.

طراحی و توسعه نرم افزار های کامیپوتری برای سیستم عامل های مختلف یکی از شغل های موفقی است که از ابتدای حضور فناوری اطلاعات وجود دارد و وجود خواهد داشت.

پرداخت هزینه های ساخت و راه اندازی برنامه های کامپیوتری مختص شرکت ها و هولدینگ های بزرگ می باشد، تعداد توسعه دهندگان دکستاپ نسبت به توسعه دهندگان وب و موبایل بسیار کمتر می باشد و این موضوع می تواند تاثیر مستقیمی روی درآمد این طراحان بگذارد.

سایر شغل های حول محور فناوری اطلاعات

شش شغلی که در این مطلب به آن ها اشاره شد به هیچ عنوان به یکدیگر برتری ندارند و هر کدام از آن ها جزو مهم ترین و کاربردی ترین و درآمدزا ترین شغل های این حوزه می باشند، پیشنهاد می کنیم که بخش زیر را از دست ندهید!

تنها انتخاب مسیر شغلی اهمیت ندارد

شاید برخی از خوانندگان این مقاله به این فکر بیافتند که با انتخاب هر یک از شغل های بالا می توانند آینده خوبی برای خود رقم بزنند و یا حتی با انتخاب شغل های سخت می توانند بعد از مدتی به درآمد خوبی برسند.

بگذارید این طرز فکری را که در ذهن شما شکل گرفته را تغییر دهیم :

در بالا، فهرستی از فرصت های شغلی مرتبط با رشته کامپیوتر در اختیار شما قرار داده شد. در واقع اینکه شما کدام انتخاب کنید بستگی به علاقه خود شما دارد اما برای میزان موفقیت بدست آمده در این مسیر تنها چیزی که اهمیت دارد تلاش و پشتکار می باشد.

امیدواریم که این تحقیق درباره شغل کامپیوتری بتواند در انتخاب مسیر شغلی و آینده شما تاثیرگذار باشد.

منبع : شغل های حوزه کامپیوتر

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها