امروز قصد داریم که شما را با تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در اکسل جمع و تفریق تاریخ شمسی در اکسل را شما عزیزان آموزش دهیم پس اگر می ‌خواهید از این آموزش استفاده بکنید پیشنهاد می‌کنیم که تا آخرین مقاله با ما همراه باشید تا شما را با این عنوان ها آشنا کنیم. در این مقاله هرآنچه که برای تبدیل تاریخ میلادی به شمسی اکسل و فرمول تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در اکسل ۲۰۱۹ و ۲۰۱۰ و ۲۰۰۷ و ۲۰۱۶ و ۲۰۱۳ نیاز به یادگیری داشته باشید به شما آموزش داده میشود. اگر سوالی درباره جمع و تفریق تاریخ شمسی در اکسل دارید میتوانید در قسمت نظرات سوالتان را مطرح کنید تا کارشناسان حسابداری ما در کوتاهترین زمان پاسخ سوال شما را بدهند.

اکسل چیست

اگر بخواهیم که به طور واضح بگوییم اکسل چیست و یه اطلاعات ریزی در باره اکسل بدهیم به شرح زیر می باشد:

همانطور که میدانید اکسل جزو یکی از نرم افزار های مایکروسافت از زیر مجموعه های آفیس می باشد این نرم افزار به دلیل قدرت بالایی که در محاسبات دارد توانسته است که یکی است بهترین و ارزشمندترین نرم افزار در دنیا تبدیل شود که این نرم افزار در دنیایی تجارت نقش مهمی دارد.

شاید برای بعضی از افراد سوال باشد که اکسل در چه زمینه ای استفاده می شود در جواب این سوال باید بگویم که با نرم افزار اکسل تقریباً می‌توان همه کاری انجام داد از جمله محاسبات مالی  ادارات و شرکت ها که با فرمول نویسی هایی که اکسل دارد میتوان به راحتی این عمل را انجام داد و به راحتی محاسبه کرد.

می توان گفت که از اکسل استفاده های دیگری هم میشود برای مثال ثبت آمار و اطلاعات جدول بندی محصولات و همچنین ایجاد نمودار و گراف بر اساس داده ها برای نمایش دادن وضعیت عملکرد کار شما در گذر زمان نشان داده می‌شود تقریباً همانطور که در بالا گفته شد با اکسل می توان همه کاری انجام داد.

از مهمترین کارهایی که با نرم افزار اکسل میتوان انجام داد تبدیل میلادی به شمسی در اکسل و رفع مشکل تاریخ در اکسل میباشد. شما میتوانید در این نرم افزار پرکاربرد فرمت تاریخ در اکسل را تغییر دهید و برای کارهای حسابداری میتوانید محاسبه اختلاف دو تاریخ شمسی در اکسل بر حسب روز را انجام دهید.

توجه داشته باشید که آموزش ما آموزش اکسل ۲۰۱۶ می باشد و تنها برای این نرم افزار ۲۰۱۶ کلاس اکسل برگزار خواهد شد.

تاریخ شمسی در اکسل

همانطور که میدانیم در نسخه های جدید نرم افزار اکسل فرمت برای نمایش تاریخ شمسی در اکسل اضافه شده است حال افزونه‌های برای نرم افزار اکسل به یکی از زبان های برنامه نویسی به نام ویژوالبیسیک نوشته شده است که به کاربر اجازه و محاسبات روی تاریخ شمسی را می‌دهد.

ولی باید گفت که در نوشته ها به کاربر اجازه استفاده از امکانات درون اکسل بدون هیچ دستگاه خارجی محسوب می شود در نتیجه استفاده از تاریخ شمسی در محاسبات مربوط به تاریخ یکی از مهمترین بخش از اکسل می باشد.

همیشه درج تاریخ در اکسل به صورت شمسی و میلادی و تبدیل آن ها به یکدیگر کار دشواری بوده، ما در ادامه این مقاله میخواهیم تبدیل عدد به تاریخ میلادی در اکسل و تبدیل عدد به تاریخ شمسی در اکسل و همچنین جمع تاریخ در اکسل را به شما آموزش دهیم.

اگر سوالی در زمینه تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در اکسل ۲۰۱۰، تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در اکسل ۲۰۰۷، تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در اکسل ۲۰۰۳، تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در اکسل ۲۰۱۶ و نوشتن تاریخ میلادی در اکسل دارید که در ادامه مقاله برطرف نشد میتوانید در قسمت نظرات سوال تان را مطرح کنید تا کارشناسان ما در کوتاهترین زمان پاسخ سوال تان را بدهند و مشکل را برطرف کنند.

تاریخ شمسی در اکسل
تاریخ شمسی در اکسل

آموزش تاریخ شمسی در اکسل

خوب در این بخش می خواهیم که به شما آموزش تاریخ شمسی را بدهیم سعی کنید به نکات با دقت توجه کنید تا بتوانید این بخش را به راحتی بگذرانید.

پیشنهاد مطالعه : کلاس اکسل پیشرفته

در این بخش باید توجه داشته باشید که قبل از هر چیزی باید فرمت فایل اکسل خود را برای ذخیره کردن فایل باید آن را به فرمت xlsm تغییر دهید همچنین باید برای تغییردر داخل محیط اکسل بر روی گزینه فایل = File)) کلیک نمایید و صبر کنید تا یک پنجره جدید برای شما عزیزان باز بشود

ابتدا باید در این قسمت بر روی گزینه Save As کلیک نمایید تا برای شما یک پنجره جدید باز شود

 و باید در این قسمت بر روی فرمتی که مشخص شده است  (Excel marco- enbled Workbook (*.xlsm)) کلیک کرده و بعد برروی Save کلیک کنید تا فرمت فایل شما به  xlsm تغییر کند

 فرمت فایل را تغییر دادیم و حالا باید ماژول ها را وارد فایل اکسل کنیم تا، تاریخ شمسی برای ما فعال بشود و همچنین برای وارد شدن به محیط excel VBA باید از روی کیبورد  کلید های ترکیبی Alt+F11 بزنید تا وارد محیط VBA  بشوید

در این مرحله  ماژول هایی که مربوط تاریخ شمسی می باشد را باید دانلود کنید و بعد از دانلود باید در سمت چپ محیط VBA راست کلیک کنید و بروی گزینه import File کلیک کنید.

حالا باید که هر ۳ تا فایل دانلود شد را وارد محیط VBA کنید

پس از وارد کردن هر ۳ فایل ماژول را به صورت کامل در محیط VBA میتوان گفت که  کار تمام شد و باید پنجره  VBA را به صورت کامل ببندید وارد محیط اکسل شوید

حالا بعد از وارد شد به فایل اکسل خود باید برای نمایش تاریخ شمسی از فرمول ()J_TODAY=  استفاده کنید برای مثال :

 (97/11/20) برای شما نمایش داده میشود و اگر بخواهید به این شکل (۱۳۹۷/۱۱/۲۰) نمایش داده بشود باید

از این فرمول استفاده کنید (۱)J_TODAY=

پیشنهاد مطالعه :آموزش فرمول نویسی حقوق و دستمزد در اکسل

آموزش تاریخ شمسی در اکسل
بهترین آموزش تاریخ شمسی در اکسل

تبدیل تاریخ میلادی به شمسی

تبدیل کردن تاریخ میلادی به شمسی برای بعضی ها دشوار می باشد حال ما می خواهیم که به شما این کار را آموزش دهیم.

در بخش اول باید سلولی که می خواهید تاریخ آن را عوض کنید به تاریخ شمسی نمایش داده بشود بر روی آن راست کلیک کرده و از منوی باز شده گزینه  format cells را انتخاب کنید و پنجره ای برای شما باز می شود که باید از سمت چپ آن گزینه  custom را انتخاب کنید و همچنین در کادر مجاور کلمه‌ای مانند  General  نوشته شده است که باید شما فرمول زیر را در آن قسمت تایپ کنید.

[$-fa-ir,16]yyyy/mm/dd

حال بر روی دکمه ok کلیک کنید و در آخر در سلول هایی که از قبل انتخاب کرده بودید و فرمت آن را را تغییر دادید و اگر فرمول را وارد کرده باشید و همچنین بعد از اینکه فرمول را مانند دستورات بالا وارد کرده باشید و دکمه Enter را بزنید و شما شاهد نمایش تاریخ شمسی هستید و دیدید که به راحتی می‌توان این کار را انجام داد.

خب در این بخش قصد داریم که به شما جمع و تفریق تاریخ شمسی در اکسل را به شما عزیزان آموزش دهیم، پس بریم این آموزش را باهم ببینیم.

ایجاد یک لیستی از تاریخ های شمسی در اکسل

یکی از روش های استفاده از تاریخ شمسی، ایجاد یک دیتابیسی از تاریخ های شمسی در اکسل می باشد که فقط شامل کی از روش ها میشود که ما فقط به این روش میپردازیم.

یکی از مهمترین و بهترین مزایای روش این هست که میشود که تمام ایام هفته و روزهای تعطیلی و رویداداها ومراسمات و… را با استفادع از این روش مشخص کرد میتوان گفت که این روش بیشتر در اکسل به طراحی تقویم و گزارش های بزرگ با تاریخ شمسی کاربرد دارد و همچنین میتوان با این روش اختلاف بین دو تاریخ شمسی را مشاهده و محاصبه کرد.

شاید جالب باشد: تایپ در اکسل

تبدیل تاریخ میلادی به شمسی
تبدیل تاریخ میلادی به شمسی و برعکس

روش کار استفاده این کار:

باید انجام مراحل این بخش به این صورت می باشد که یک شیت جداگانه برای دیتای  کل تاریخ ها ایجاد میکنید و همچنین تاریخ شمسی را بصورت زیر هم در آنجا لیست می کنید. یعنی  میتوان گفت که به جای نوشتن تاریخ به شکل ۱۳۹۷/۰۸/۲۲ آنرا به شکل ۱۳۹۷۰۸۲۲ باید وارد کنید.

شما میتوانید که از صفحه نمونه سوال عملی اکسل دیدن فرمایید و برای دریافت مدرک بین المللی و معتبر فنی و حرفه ای آماده شوید.

جدول تاریخ شمسی با مناسبات روز

میتوان گفت که این روش زمانی خوب و عالی محصوب میشود که در این عملیات شما باید به مدت یک سال با جزعیات تمام یک تاریخ باید برای شما مهم باشد برای مثال میتوان گفت که فرم حضور غیاب پرسنل که باید  مشخص شدن روز های تعطیل با اکثر مناسب ها را داشته باشد.چبا توجه به جزئیات موجود در این روش و سریالی بودن تاریخ می توان گزارش های زیبایی ایجاد کرد.میتوان گفت که این دیتابیس فقط یک نمونه می باشد و شما می توانید که براساس آیتم های موردنیاز آن را تغییر دهید، در محاسبات تاریخ به این روش باید کمی با تکنیک های فرمول نویسی ترکیبی آشنایی بیشتری داشته باشید.

مرسی از شما دوستان که ما را تا پایان این مقاله همراهی کرید امیدواریم که با تبدیل تاریخ ها آشنا شده باشید همچنین شما میتوانید که برای مشاهده مقالات بیشتر ما به بخش مقالات مراجعه کنید.

اگر همچنان سوالی در زمینه کد تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در اکسل، نوشتن تاریخ شمسی در اکسل ۲۰۱۳، نوشتن تاریخ شمسی در اکسل ۲۰۱۶، نوشتن تاریخ شمسی در اکسل ۲۰۱۰، تبدیل تاریخ شمسی در اکسل ۲۰۱۹ و محاسبه چند روز بعد از یک تاریخ مشخص شمسی در اکسل و انواع توابع تاریخ شمسی در اکسل دارید میتوانید در قسمت نظرات سوال تان را مطرح کنید تا در کوتاهترین زمان کارشناسان حسابداری آریا تهران پاسخ سوال شمارا بدهند و مشکل را برطرف کنند.

در مقالات بعدی قصد داریم مشکل جلوگیری از تبدیل عدد به تاریخ در اکسل و جلوگیری از تبدیل خط تیره به تاریخ در اکسل را بررسی کرده و راه های رفع این ایرادات جزیی در اکسل را ارائه دهیم.

منبع

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها