در مقاله قبلی توضیح دادیم که وبلاگ چیست و چگونه میتواند کسب و کار شما را رونق بخشد. در این مقاله میخواهیم ساخت وبلاگ رایگان در گوگل را برای شما توضیح دهیم و بهترین سایت های ساخت وبلاگ رایگان را برای بهبود سئو سایت و پیشرفت کسب و کارتان به شما معرفی کنیم.

در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا در هر سایتی وبلاگ نسازید و بدانید برای ثبت و ایجاد وبلاگ جدید باید چه سایت هایی با چه ویژگی هایی را انتخاب کنید. در این مقاله فاکتور های انتخاب سایت وبلاگ ساز رایگان مناسب سئو رابا هم بررسی میکنیم.

نحوه ساخت وبلاگ در گوگل

در این بخش آموزش ساخت وبلاگ را برای شما عزیزان قرار داده ایم، برای ثبت نام و ایجاد سایت به صفحهٔ سایت‌های گوگل به نشانی sites.google.com بروید و شناسه یا ایمیل Email و رمز عبور Password خود را وارد کنید و برای ورود روی Sign in کلیک کنید.

همانند سایت بلاگفا برای ساخت وبلاگ، از Blogger.com دیدن کنید و با استفاده از حساب Google موجود خود وارد شوید. در غیر این صورت، روی “ثبت نام” کلیک کنید و تمام دستورالعمل های لازم را برای ایجاد یک حساب جدید دنبال کنید. پس از ایجاد حساب Google خود به Blogger.com بازگردید.

۲٫یک نام کاربری را در قسمت نمایش نام تایپ کنید، سپس روی «ادامه به بلاگر» کلیک کنید.

۳٫روی «وبلاگ جدید» از داشبورد اصلی کلیک کنید. عنوان وبلاگ را وارد کنید، یک آدرس URL منحصر به فرد را انتخاب کنید و یک الگو را با استفاده از فیلدهای مربوطه اعمال کنید.

۴٫برای تکمیل فرآیند راه اندازی، روی “ایجاد وبلاگ” کلیک کنید. بلاگر متعاقباً شما را به داشبورد اصلی هدایت می کند. از اینجا روی نماد مداد کلیک کنید تا یک پست جدید ایجاد شود. در غیر این صورت، برای دسترسی به گزینه های سفارشی سازی وبلاگ خود، روی فلش کشویی کلیک کنید، یا برای دسترسی به صفحه اصلی آن، روی «مشاهده وبلاگ» کلیک کنید.

ساخت وبلاگ بدون ایمیل

برای ساخت وبلاگ بدون ایمیل، با استفاده از آدرس ایمیل حذف شده خود، ممکن است بتوانید وارد بلاگر شوید. یک حساب کاربری جدید در بلاگرها ایجاد کنید. شما باید آدرس ایمیلی را که وبلاگ شما از آن ارسال شده است ارائه دهید. آخرین رمز عبور شما باید برای ورود استفاده شود.

اگر حساب Google ندارید برای ساخت وبلاگ حرفه ای بلاگر کار نمی کند. می توانید با افزودن حساب شخصی جیمیل خود به جای کار از آدرس ایمیل تجاری دیگر، پست های وبلاگ جدیدی برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

قوانین ساخت وبلاگ رایگان

ازجمله قوانین ساخت وبلاگ رایگان و ایجاد وبلاگ که باید بدانید عبارت اند از:

  • نام وبلاگ خود را انتخاب کنید و میزبانی وبلاگ خود را دریافت کنید.
  • وبلاگ خود را با افزودن وردپرس شروع کنید.
  • یک موضوع ساده انتخاب کنید تا وبلاگ خود را متعلق به خودتان کنید.
  • دو افزونه کلیدی وبلاگ نویسی را برای یافتن خوانندگان خود و پیگیری آمار اضافه کنید.
  • برای ایجاد وبلاگی که خوانندگان شما آن را دوست دارند، محتوای جذاب بنویسید.

نحوه مدیریت وبلاگ

مدیریت وبلاگ یکی از اصلی ترین فرایند های وبلاگ نویسی می باشد، مخاطب خود را بشناسید.
اولین قدم در نحوه مدیریت وبلاگ، شناخت مخاطبانتان است.

وقتی نوبت به تعیین اینکه برای چه کسی می نویسید می رسد، باید وقت بگذارید و واقعاً بدانید که مخاطبین شما چه چیزی را از نظر دوست داشتن، دوست نداشتن و محتوا ترجیح می دهند.

یکی از راه‌های انجام این کار، ایجاد شخصیت‌های خریدار فردی است که کمی پیش‌زمینه در مورد واکنش انواع خاصی از افراد به اطلاعاتی که در وب‌سایت خود ارسال می‌کنید به شما می‌دهد.

همچنین می‌توانید با انجام یک نظرسنجی از مخاطبان فعلی‌تان بپرسید که از چه چیزی در مورد وبلاگ شما بیشتر لذت می‌برند یا فقط با کسانی که گروهی را که شما بیشتر علاقه‌مند به تعامل با آنها هستید پرس و جو کنید.

ساخت وبلاگ حرفه ای رایگان

برای ساخت وبلاگ رایگان در گوگل وبسایت های زیادی موجود میباشند که هر کدام ویژگی هایی دارند که شما رابرای ثبت و ایجاد وبلاگ جدید ترغیب میکنند.

اما باید بدانید که برای انتخاب سایت وبلاگ ساز رایگان مناسب سئو باید فاکتور هایی را د رننظر داشته و هر سایتی را برای ساخت وبلاگ رایگان انتخاب نکرد.

به طور کلی هدف از ساخت وبلاگ رایگان علاوه بر این که تفکرات و ایده های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید جنبه های مثبت دیگری هم دارد مانند بهبود سئو سایتاز طریق بک لینک گرفتن برای سایت تان، بهبود کسب و کار ، معرفی خدمات و محصولات تان به کاربران اینترنت و برندینگ سازی خود و در نهایت کسب درآمد بیشتر و … .

ثبت و ایجاد وبلاگ جدید میتوند در سایت های ایرانی و یا خارجی اتفاق افتد ولی باید هدف تان از ثبت و ایجاد وبلاگ جدید را در نظر داشته باشید وبدانید که قرار است این وبلاگ برای چه منظوری ساخته شود.

گاهی شما میخواهید از جنبه های سئویی بک لینک دهی با سایت تان از طریق ساخت رایگان وبلاگ بهره بگیرید که در این صورت وجود یک وبسات که ساختار قدرتمندی برای ورود و جذب کاربران بیشتر را داشته باشد امری ضروری است.

اگر نمیدانید چطور باید همچین وبسایتی بسازید و قابلیت های مختلف را به آن اضافه کنید میتوانید در کلاس های آموزش طراحی سایت آریا تهران شرکت کنید و در مدت زمان کوتاهی بهترین و جذاب ترین وبسایت ها را بسازید و حتی از این راه کسب درآمد کنید.

برای ساخت وبلاگ حرفه ای رایگان در هر سایتی باید اطلاعات هویتی خود مانند نام و نام خانوادگی، ایمیل، شماره تلفن و در بعضی مواقع تاریخ تولد خود را وارد کنید.

برای اهرازهویت نیز معمولا یک کد امنیتی به شماره موبایل و یا ایمیل شما ارسال میشود. در این زمان ساخت وبلاگ حرفه ای رایگان در هر وبسایتی به اتمام میرسد و میتوانید از خدمات این وبلاگ های رایگان استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه: آنلاین شاپ چیست

ساخت وبلاگ حرفه ای رایگان
ساخت وبلاگ حرفه ای رایگان

فاکتور های انتخاب سایت وبلاگ ساز رایگان مناسب سئو

اگر میخواهید از ساخت وبلاگ رایگان برای بک لینک گرفتن برای سایت تان بهره بگیرید باید دارا بودن یک سری فاکتور های اساسی در این وبلاگ ها را در نظر بگیرید.

هر سایتی برای بک لینک گرفتن برای سایت تان مناسب نیست و نه تنها نمیتواند تاثیر مثبت روی رتبه سایت تان داشته باشد حتی میتواند تاثیر معکوس نیز روی سایت تان بگذارد.

پس اطلاع از فاکتور های انتخاب سایت وبلاگ ساز رایگان مناسب سئو یک امر ضروری برای سئوکاران است.

  • دامین اتوریتی یا DA

مهمترین فاکتوری که باید برای فاکتور های انتخاب سایت وبلاگ ساز رایگان مناسب سئو در نظر داشته باشید دامین اتوریتی یا قدرت دامنه وبلاگی است که میخواهید از آن بک لینک دریافت کنید.

هرچه دامین اتوریتی این سایت بیشتر باشد میتواند تاثیر بهتری روی رتبه بندی سایت شما بگذارد. البته فاکتور های دیگری نیز برای انتخاب سایت وبلاگ ساز رایگان مناسب سئو دخیل هستند و نمیتوان گفت صرفا اگر سایتی DA بالاتری داشت برای وبلاگ نویسی مناسب است.

دامین اتوریتی بالا نشان از این دارد که این وبلاگ قدمت بالایی داشته و مدت زمان زیادی در آن به صورت تخصصی فعالیت شده است.

پس وقتی این وبلاگ معتبر به سایت شما بک لینک میدهد به گوگل این امر را متذکر میشود که سایت شما هم معتبر است که توانسته از این وبلاگ لینک بگیرد.

یکی از ابزار هایی که میتوانید از دامین اتوریتی سایت های مختلف مطلع شوید ابزار MOZ میباشد.

فاکتور های انتخاب سایت وبلاگ ساز رایگان مناسب سئو
فاکتور های انتخاب سایت وبلاگ ساز رایگان مناسب سئو
  • پیج اتوریتی یا PA

پیج اتوریتی از دیگر مواردی است که باید برای ساخت وبلاگ در گوگل در نظر داشته باشید. گاهی ممکن است وبلاگ ها یک ساب دامین در اختیاز شا برای وبلاگ نویسی قرار دهند که پیج اتوریتی بالایی نداشته باشد.

در این حالت نمیتوان گفت تاثیر لینکی که از این وبلاگ برای بهبود سئو یپسایت تان میگیرد بی تاثیر است بلکه تاثیر دارد اما شاید تاثیری که یک پیج اتوریتی بالا بتواند روی سئو سایت تان بگذارد این وبلاگ نگذارد.

البته لازم به ذکر است که تنها وبلاگ هایی را برای لینک گرفتن انتخاب نکنید که امتیاز بالایی در هر فاکتوری داشته باشد زیرا در این صورت گوگل به شما شک میکند و ممکن است به سایت تان امتیاز بالایی ندهد.

  • اسپم اسکور یا spam score

مهمترین عاملی که با لینک گرفتن بری سایت تان باید به آن دقت داشته باشیدتا تاثیر منفی مستقیم روی سایت تان نگذارد اسپم اسکور این وبلاگ هاست.

هرچه اسپم اسکور حتی یک وبلاگ حرفه ای بیشتر باشد قطعا تاثیر منفی روی سایت شما خواهد داشت.

به همین دلیل بهتر است قبل از آن که اقدام به ساخت وبلاگ رایگان در گوگل کنید با استفاده از ابزار MOZ میزان اسپم اسکور این وبلاگ ها را چک کنید و در سایت هایی که اسپم اسکور آن ها بالاتر از ۲۰ الی ۳۰ درصد است به سایت تان لینک ندهید.

  • follow یا nofolllow بودن لینک ها

یکی دیگر از مواردی که میتواند روی لینک دهی با سایت تان تاثیر بگذارد فالو یا نوفالو بودن لینک ها میباشد. قطعا لینک های فالو امتیاز بالاتری نزد گوگل دارند و همین امر میتواند تثیر مثبت روی سایت شما بگذارد.

  • ارتباط با موضوع شما

سعی کنید برای ساخت وبلاگ رایگان وبلاگ هایی را انتخاب کنید که با موضوع سایت شما ارتباط داشته باشد و موضوع بی اراتباطی نداشته باشد.

هرچه وبلاگ هایی که در آن ها به سایت تان لینک میدهید با موضوع سایت شما ارتباط موضوعی بیشتری داشته باشد گوگل امتیاز بالتتری به لینک های شما میدهد.

برای سفارش طراحی سایت ارزان و مشاهده قیمت نمونه کار های آریا تهران وارد صفحه طراحی سایت ارزان ما شوید.

بهترین سایت ساخت وبلاگ رایگان

همه به دنبال پیدا کردن بهترین سایت های ساخت وبلاگ رایگان هستند و میخواهند وقتی زمان شان را برای تولید محتوا در این وبلاگ های رایگان صرف میکنند نتیجه داشته باشد.

برای آن که مطمئن باشید مطالبی که منتشر میکنید میتواند نتیجه مثبت روی سایت شما بگذارد باید دارا بودن ویژگی هایی را در این سایت ها مد نظر قرار دهید.

دراین قسمت ما میخواهیم بهترین سایت های ساخت وبلاگ رایگان ا به شما معرفی کنیم تا بتوانید لیستی از بهترین سایت های ساخت وبلاگ رایگان را با اطلاعات ضروری شان در اختیار اشته باشید.

در ادامه ساخت رایگان وبلاگ را در هر کدام از این وبلاگ های رایگان برای شما توضیح میدهیم تا با محیط این وبلگ های آشنایی داشته باشید ودیگر نیازی به مطالعه راهنمای ثبت نام و ایجاد وبلاگ در این سایت ها نداشته باشید.

در ابتدا ما لیستی را از انواع وبلاگ حرفه ای در این قسمت قرار میدهیم تا به صورت اجمالی آشنایی با آن ها پیدا کنید و سپس به معرفی هرکدام همراه با ویژگی های شان میپردازیم.

در دوره طراحی سایت راه های ساخت انواع وبلاگ به شما آموزش داده میشود که میتوانید در مدت زمان کوتاهی از مهارت های کسب شده خود درآمدزایی داشته باشید.

نام بلاگرتبه الکساآدرس
بلاگفا۵۲ ایرانBLOGFA.COM
بلاگ اسکای۱۵۸ ایرانBLOGSKY.COM
رز بلاگ۲۳۱ ایرانROZBLOG.COM
لوکس بلاگ۶۶۱ ایرانLOXBLOG.COM
نینی وبلاگ۷۴۰ ایرانNINIWEBLOG.COM
پارسی بلاگ۷۴۹ ایرانPARSIBLOG.COM
نیلو بلاگ۱۳۲۹ ایرانNILOBLOG.COM
فارسی بلاگ۱۶۱۴ ایرانFARSIBLOG.COM
کوثر بلاگ۲۳۵۳ ایرانKOWSARBLOG.IR
پرشین بلاگ۴۵۹۰ ایرانPERSIANBLOG.IR
بلاگتز۶۸۱۳ ایرانBLOGTEZ.COM
مهدی بلاگ۸۶۸۹ ایرانMAHDIBLOG.COM
رومفا۲۵۳۱۹ ایرانROOMFA.COM
وردپرسwordpress.com
بلاگرblogger.com
ویکسwix.com
یولاyola.com
سایت ۱۲۳site123.com
squarespacesquarespace .com
بهترین سایت ساخت وبلاگ رایگان
بهترین سایت ساخت وبلاگ رایگان

بلاگفا بهترین سایت ساخت وبلاگ رایگان فارسی

یکی از بهترین سایت هایی که میتوانید از آن برای ساخت رایگان وبلاگ بهره بگیرید بلاگفا میباشد. در این وبسایت که به عنوان ۱۸ سایت پربازدید ایرانی معرفی شده است امکان لینک دهی با سایت شما وجود دارد. ( مطالعه بیشتر: وب سایت چیست )

ساخت رایگان وبلاگ در بلاگفا بسیار راحت بوده و شما میتوانید با داشتن یک حساب گوگل خیلی از مراحل را هم انجام ندهید و سریع تر وبلاگ تان را بسیازید.

ویژگی های این سایت برای ساخت وبلاگ زیبا عبارتنداز:

  1. میانگین صفحاتی که هر بازدیدکننده از سایت میبیند  ۲٫۲۴
  2. میانگین زمان حضور هر کاربر در این وبلاگ ۲:۳۱
  3. رتبه الکسا ۵۲ ایران
  4. بازدیدکنندگان مختلفی از کشور های ایران، آمریکا، آلمان و افغانستان و انگلیس دارد.

آموزش ساخت وبلاگ حرفه ای در بلاگفا به این صورت است که با ورود به این سایت شما باید از گزینه هایی که در بالا به شما نمایش میدهد دکمه ثبت وبلاگ جدید را بزنید.

در این وبلاگ میتوانید ساخت وبلاگ بدون ایمیل را تجربه کنید که در این صورت باید شماره همراه خود را وارد کنید تا کد تایید اهراز هویت به شماره شما ارسال شود.

به طور کلی در هرسایتی ساخت وبلاگ بدون ایمیل با استفاده از شماره همراه انجام میشود.

با شرکت در کلاس های بهترین دوره وردپرس مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید و به سرعت کسب درآمد کنید.

سایت بلاگ برای طراحی وبلاگ حرفه ای

اگر میخواهید یک وبلاگ حرفه ای بسازید سایت بلاگ در این زمینه بسیار میتواند به شما کمک کند. در این وبلاگ میتوانید با انتشار مطالب مفیدو =جذاب حضور پررنگی داشته باشید و نظر کاربران را به مطالعه مطالب تان جلب کنید.

در سایت بلاگ هر کاربر در حدود ۳ دقیقه به صورت میانگین حضور دارد که اگر شما مطلب جذابی تهیه کرده باشید میتوانید از آن برای هدایت کاربران وبلاگ به سایت تان بهره بگیرید.

در این وبلاگ به طور میانگین هر کاربر ۳ صفحه رامشاهده میکند که اینمیزان قابل توجهی است.

از قابلیت هایی که این وبلاگ در اختیار شما میگذارد طراحی وبلاگ حرفه ای میباشد. شما میتوانید برای وبلاگ خود قالب های جذاب و منحصر به فردی بسازید و ان را برای موتور های جستجو بهینه سازی کنید.

اگر میخواهید برای سایت وردپرسی خود یک قالب حرفه ای رایگان داشته باشید میتوانید در صفحه قالب حرفه ای وردپرس رایگان بهتیرن قالب های فارسی و خارجی را مشاهده کنید.

سایت میهن بلاگ ساخت وبلاگ رایگان در گوگل

میهن بلاگ نیز یکی از سات های وبلاگ ساز ایرانی است که قابلیت های زیادی را برای ساخت وبلاگ در گوگل رایگان در اختیاز کاربران خود قرارد اده است.

در این سایت هر کاربر به صورت میانگین در حدود ۳ دقیقه حضور دارد و به طور میانگین در حدود ۳ صفحه از سایت را مشاهده میکند.

این فرضتی است برای کسانی که میخواهند خدمات و کسب و کارشان را به همه معرفی کنند. در این شرایط اگر شما مطالب مفیدی تهیه کنید میتوانید کاربران را به خرید محصولات و استفاده از خدمات تان ترغیب کنید.

در این وبلاگ امکان ساخت وبلاگ در گوگل رایگان فراهم شده و میتوانید بدون پرداخت هزینه وبلاگ بسازید و به سایت تان نیز لینک دهید.

در این وبلاگ امکان نظر دهی کاربران فراهم شده و شما میتوانید از نظرات دیگران برای مطالب تان مطلع شوید.

سایت بلاگ اسکای برای ساخت وبلاگ در گوگل رایگان

یکی دیگر از سایت هایی که میتوانید برای ساخت وبلاگ در گوگل رایگان از آن بهره بگیرید بلاگ اسکای است. این سایت بر خلاف سایت هایی که تا اینجا معرفی کردیم امکان انتشار مطالب به زبان فارسی و انگلیسی را فراهم کرده است.

به این ترتیب اگر کمی خلاقیت داته باشید میتوانید در همین وبلاگ نیز کاربرانی را از کشور های مختلف و با زبان های خارجی به سایت تان هدابت کنید و خدمات تان را به آن ها معرفی کنید.

سایت رز بلاگ برای ساخت وبلاگ زیبا

این سوال که چگونه یک وبلاگ بسازیم همشیه برای کاربران ما مطرح بوده و همه به دنبال یافتن سایتی هستند که به راحتی در زمان کوتاهی در آن یک وبلاگ بسازند.

رزبلاگ یکی از این سایت هایی که است که ثبت نام در آن راحت بوده و نیازی به اطلاعات خاصی ندارد.

در این سایت ساخت وبلاگ بدون ایمیل انجام میشود و شما میتوانید با ثبت شماره همراه خود به راحتی ثبت نام تان را در این سایت انجام دهید و از قابلیت های قرار داده شده در آن استفاده کنید.

میانگین زمان حضور در این سایت در حدود ۲ دقیقه میباشد و در این سایت کاربران به صورت میانگین از ۲صفحه بازدید میکنند.

این سیات دارای سرور های قدرتمند است و سرعت سایت نیز بالا میباشد و همینامر باعث شده که به یکی از بهترین سایت های وبلاگ ساز برای ساخت وبلاگ رایگان تبدیل شود.

سایت ویرگول برای ایجاد وبلاگ رایگان

از دیگر سایت هایی که در این حوزه فعال است و کاربان زیادی دارد سایت ویگول است که تقریبا از ۱۰ سئوکار ۵نفر آن ها در گوگل ایجاد وبلاگ رایگان را تجربه کرده است.

کاربران ویرگول به مطالب جدید و داغ علاقه زیادی نشان میدهند و از این وبلاگ به سایت شما هدایت میشوند. در این سایت هر گکاربر به صورت میانگین از ۳ صفحه بازدید میکند.

جمعبندی

ما در این مقاله تلاش کردیم طراحی وبلاگ حرفه ای رایگان در وبلاگ ساز های رایگان را به شمااموزش دهیم و تعدادی ازبهترین سایت های ساخت وبلاگ خارجی و ساخت وبلاگ وردپرس ایرانی را به شما معرفی کنیم. حتما به تمام مواردی که باید برای انتخاب یک سایت برای ساخت وبلاگ خارجی و ایرانی برای بهبود سئو که در این مقاله توضیح دادیم دقت داشته باشید تا ساخت وبلاگ رایگان برای شما نتیجه بخش باشد.

اگر سوالی در زمینه ساخت وبلاگ وردپرس دارید میتوانید در قسمت نظرات سوال تان را مطرح کنید تا کارشناسان ما در کوتاهترین زمان پاسخ شما را بدهند.

مقالت مرتبط:

وردپرس چیست

سیستم مدیریت محتوا چیست

آموزش نصب وردپرس

سوالات متداول

بهترین سایت ها برای طراحی وبلاگ حرفه ای رایگان کدامند؟

در این مقاله تعدادی از بهترین سایت های ایرانی و خارجی برای ساخت وبلاگ رایگان معرفی شده اند که شما میتوانید بر اساس فاکتور هایی که برای شناسایی بهترین وبلاگ ساز ها بیان کردیم یکی از آن ها را انتخاب کنید.

فاکتور های شناسایی بهترین سایت های ساخت وبلاگ رایگان؟

اگر میخواهید با ساخت وبلاگ به سایت تان لینک دهید واز مزایای بهبود سئو بهره ببرید باید فاکتور هایی مانند دامین اتوریتی و پیج اتوریتی و اسپم اسکور این سایت ها را مورد بررسی قرار دهید. در این مقاله سایر فاکتور هایی که باید برای انتخاب سایت وبلاگ ساز رایگان مناسب سئو در نظر داشته باشید را ذکر کرده ایم.

منبع: ساخت وبلاگ

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها