همین حالا برای پاکسازی پوست خود در مرکز معتبر آوا بیوتی اقدام کنید تا از تخفیف ویژه 12% برخوردار شوید!

پاکسازی پوست چیست

وقتی به پاک سازی پوست فکر می‌کنیم اولین تصویری که به ذهنمان می‌آید پوستی شفاف و روشن است و این تصور تا حد خوبی درست است. پاکسازی پوست کمک می‌کند تمام آلودگی ها و چربی های اضافه ای که روی سطح پوست قرار دارند از آن پاک شوند.

همچنین پاکسازی پوست به تغذیه رسانی بهتر و آبرسانی بهتر پوست کمک کرده و موجب بهبود یافتن جریان خون در مویرگ های پوست می‌گردد. از بین بردن سلول های مرده پوست یکی از عواملی است که به روشن شدن و با طراوت دیده شدن پوست کمک می‌کند.

سطح رویی پوست را معمولا یک لایه از سلول های مرده می‌پوشاند که به آن ها سلول های شاخی گفته می‌شود. سلول های شاخی اولین دیوار دفاعی بدن در برابر انواع آلودگی هایی هستند که در هوا موجودند و می‌توانند از طریق پوست بدن جذب شوند. بنابراین هرگز فکر نکنید که این سلول های مرده مضر یا بی مصرف اند.

پاکسازی پوست چیستپاکسازی پوست چیست

بلکه تاثیری به سزا در پیشگیری از انواع بیماری های مختلف دارند. اما این سلول های شاخی و مرده باید هر یک ماه توسط پوست با سلول های جدید جایگزین شوند. گاهی این اتفاق رخ نمی‌دهد و تجمع سلول های مرده روی پوست باعث نوعی کدر شدن در پوست می‌گردد که موجب بستن راه تنفسی پوست می‌شوند و نتیجه ای عکس خواهند داد.

موجب نرسیدن هوا به پوست و ایجاد خشکی پوست و ترک ترک شدن پوست می‌شوند که جلوه ای زشت به پوست می‌دهد.

برای از بین بردن این لایه های شاخی اضافه روی پوست می‌توانید از پاکسازی استفاده نمایید تا با این روش، پوستی درخشان و روشن و سالم داشته باشید.

تاریخچه پاک سازی پوست

تاریخچه پاکسازی پوست به زمان هایی برمیگردد که ملکه های مصری دنبال راه های جاودانگی بودند. احتمالا قصه های زیادی درباره زنان زیبای مصر شنیده اید و بهتر است بدانید این زیبایی ها در اثر مراقبت های خاصی بوده که در آن زمان با استفاده از برخی گیاهان صورت می‌گرفته. یکی از این مراقبت ها پاکسازی پوست بوده که در زمان های قدیم با استفاده از شیر ترش انجام می‌گرفته است.

اسید های میوه هایی مانند سیب، پرتغال، نارنگی و نیشکر نیز خواص پاک کنندگی پوست دارند که امروزه، بعد از گذشت قرن ها از آن زمان نیز همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرند. غلظت های بالای اسید های نام برده شده تنها به وسیله پزشک تجویز می‌شوند اما در غلظت های پایین می‌توان اسم آن ها را در اکثر کرم های آرایشی و بهداشتی پیدا کرد.

آموزش پاک سازی پوست

آموزش پاک سازی پوستآموزش پاک سازی پوست

حال که با خواص و تاریخچه پاکسازی پوست آشنا شده اید بهتر است بدانید علاوه بر روش های کلینیکی ( که طبعا همراه با دانش و اطلاعات و در نتیجه اثر بخشی بسیار بالاتری خواهد بود ) می‌توانید از روش های خانگی نیز برای پاکسازی پوست استفاده نمایید که در ادامه مقاله به بیان مراحل آن پرداخته ایم.

مراحل پاک سازی پوست

اولین مرحله از پاکسازی پوست، تمیز کردن آن است. تمیز کردن پوست باید با شیرپاک کن و به گونه ای باشد که هیچ گونه آلودگی روی سطح آن باقی نماند. توجه داشته باشید که شستن صورت با آب به تنهایی کافی نخواهد بود و حتما باید از یک پاک کننده استفاده نمایید.

پاک کردن صورت با شیر پاک کن، باعث می‌شود جذب مواد پاک کننده و لایه بردار نیز توسط پوست شما بهتر اتفاق بیفتد.

اگر ساکن مناطقی با آلودگی بالا هستید بهتر است هر شب صورت خود را با شیر پاک کن تمیز کنید تا از جذب آلودگی ها جلوگیری شود.

مرحله بعدی استفاده کردن از تونیک های پاکسازی است، مناسب ترین و اثربخش ترین روش استفاده کردن از انواع کرم ها و موادی که قصد داریم جذب پوستمان کنیم این است که به صورت دورانی روی پوست مالش دهیم. مرحله بعدی پاکسازی پوست لایه برداری است.

کرم های لایه بردار را می‌توانید در داروخانه ها و فروشگاه های معتبر لوازم آرایشی و بهداشتی پیدا کنید.

مرحله بعدی خارج کردن دانه های سر سیاه از سطح پوست است. در واقع علت اصلی انجام مراحل پاکسازی پوست رسیدن به این مرحله است. دانه های سرسیاه می‌توانند بسیار ازاردهنده باشند اما با انجام مراحل قبلی می‌توانید به راحتی آن ها را خارج نمایید. برخی از آن ها نیز نیاز به فشار بیشتر دست دارند.

نکته ای درباره پاک سازی پوست

نکته ای درباره پاک سازی پوستنکته ای درباره پاک سازی پوست

بعد از آن که پوست خود را پاکسازی کردید باید سیستم آبرسانی پوست خود را تقویت کنید. این کار می‌تواند با استفاده از بخور یا استفاده کردن از کرم های آبرسان باشد که می‌توانید در داروخانه آن ها را پیداکنید.

حین انجام تمام مراحل نام برده شده از ماساژ دادن پوست غافل نشوید. ماساژ دادن پوست باعث خونرسانی بهتر و بهتر دیده شدن پوست می‌گردد.

به عنوان مرحله آخر پاکسازی پوست، از ماسک استفاده کنید. ماسک های صورتی که مناسب پوست شما هستند را انتخاب کرده و روی تمام نواحی صورت به جز بینی، چشم ها و ابروها بمالید. معمولا دوره استفاده کردن از ماسک ها بیست دقیقه است اما می تواند با توجه به دستورالعملی که همراه آن ارائه می‌گردد متفاوت باشد.

دستگاه پاک سازی پوست صورت

دستگاه پاک سازی پوست صورتدستگاه پاک سازی پوست صورت

اگر جزو افرادی هستید که به زیبایی و سلامت پوست خود اهمیت می‌دهید و این که پوستی سالم و با نشاط داشته باشید برایتان تبدیل به دغدغه شده است بهتر است از یک دستگاه مخصوص پاکسازی پوست صورت استفاده نمایید. این دستگاه ها را با نام دستگاه اسکراب می‌توانید در فروشگاه ها پیدا کنید. دستگاه های اسکراب باکیفیت، یک برس مخصوص دارندکه می‌توانند پوستتان را کاملا پاکسازی کنند.

البته بهتر است بعد از استفاده از دستگاه اسکراب نیز از تونیک و مرطوب کننده برای اثربخشی بیشتر و بهتر استفاده نمایید.

مرکز پاکسازی پوست در تهران

گرچه فعالیت های مربوط به پاکسازی پوست می‌تواند بسیار ساده باشد اما انجام نادرست آن می‌تواند به بروز انواع بیماری های عفونی بیانجامد که برای جلوگیری از آن ها بهتر است از ابتدا از هر گونه ریسک کردن پرهیز کرده و به مراکز معتبر پاکسازی پوست در تهران مراجعه نمایید.

خدمات مرکز پاکسازی آوا بیوتی

تیم تخصصی آوا بیوتی با هدف بالابردن رضایت مراجعه کنندگان نسبت به ظاهر خود، مفتخر به ارائه باکیفیت ترین خدمات مربوط به سلامت و زیبایی پوست می‌باشد. برای انجام انواع خدمات مرتبط با زیبایی و سلامت پوست مانند میکرو نیدلینگ، هایفو تراپی، مزوتراپی و انواع فیلر و تزریق می‌توانید به مرکز پاکسازی آوا بیوتی مراجعه نمایید.

تخفیف ویژه برای خدمات پاکسازی صورت در تهران

مرکز زیبایی آوا بیوتی برای شما سوپرایزی را در نظر گرفته است، اگر همین حالا با مشاوران ما تماس بگیرید تخفیف 13% تمام خدمات زیبایی را ازان خود می کنید ، همین حالا تماس گرفته و با مشاوران ما صحبت کنید.

منبع

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها