کم بودن فشار آب در بسیاری از ساختمان ها موجب شده تا استفاده از پمپ های آب به یکی از موارد ضرروری تبدیل شود . بنابراین باید در انتخاب نوع پمپ و برند مناسب آن دقت زیادی کنید .اگر به دنبال خرید پمپ آب مناسب هستید ولی انواع پمپ آب خانگی را نمیشناسثید یا انواع آن را نمیشناسید ، درادامه این مقاله به راهنمای خرید پمپ خانگی و کاربری مناسب برای شما میپردازیم .

انواع پمپ خانگی

بدون شک پمپ های خانگی نیز مانند دیگر محصولات انواع مختلفی دارند که با توجه به حجم و قدرت فشاری که در ارتفاعات میتوانند آبرسانی کنند ، تقسیم بندی میشوند . اما در کل دو دسته پمپ آب های جتی و پمپ آب های بشقابی هستند که برای مصارف خانگی استفاده میشوند در ادامه این مقاله درباره کاربرد پمپ آب های جتی و بشقابی توضیح داده شده است .

پمپ آب های جتی :

این نوع پمپ آب ها خود مکش هستند ، یعنی از مکانیزم خلاء برای مکش آب استفاده میکند . این پمپ هارا با توجه به فشار هوا میتوان بالا تر از مخزن آب نیز نصب کرد . اما باید توجه کرد که هرچه در ارتفاع بالاتری قرار گیرد ، آبدهی کمتری نیز دارد . همچنین این نوع پمپ ها ، پمپ های نسبتا پر صدایی هستند .

پمپ آب های بشقابی :

این نوع پمپ آب ها از نوع سانتریفیوژی میباشند . نسبت به پمپ آب های جتی ارتفاع آبرسانی کمتری دارند ، اما مقدار آبدهی بیشتری دارند . پمپ آب های بشقابی به دلیل اینکه خودمکش نیستند ، باید در ارتفاع بیشتر یا برابر با مخزن آب قرار گیرند . این پمپ آب ها برای ساختمان های حداکثر 3 واحدی مناسب اند .

پمپ آب های شناور :

این پمپ آب ها به دلیل نداشتن منبع تحت فشار ، بیشتر در امور کشاورزی و زراعی استفاده میشوند . اما باید به این نکته توجه گرد که پمپ آب های شناور به دلیل نداشتن منبع تحت فشار ، مصرف انرژی کمتری نسبت به پمپ های جتی دارند . پمپ های شناور بیشتر برای تخلیه چاه ها و آب استخر استفاده میشوند .

پمپ آب سیرکولاتور

این نوع پمپ آب ها به طور معمول در شوفاژ خانه ها استفاده میشوند ، و صدای کمی دارند . کاربرد اصلی این پمپ آب ها سیرکوله کردن آب میباشد و میتواند سیالات را تا دمای 130 درجه سانتی گراد ، پمپاژ کند .

بهترین برند های پمپ آب خانگی

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که در بین برند های پمپ های خانگی ، کدام بهتر است؟! یا کدام برای شما مناسب تر است؟! در بازار ایران 3 برند پمپ آب پنتاکس ، پمپ آب ابارا و پمپ آب لووارا طرفداران زیادی دارد که در ادامه به انواع آنها میپردازیم .

  • پمپ آب پنتاکس : این پمپ آب که یک پمپ آب ایتالیایی است به دلیل کیفیت و قدرت بالای خود توانسته طرفداران زیادی در بازار ایران پیدا کند . البته این نوع پمپ آب ها در بازار های جهانی نیز توانسته اند طرفداران زیادی پیدا کنند .
  • پمپ آب ابارا : این پمپ آب ها ، که به پمپ آب های محیطی معروف اند ، به دلیل ابعاد کوچک و نصب آسان طرفداران زیادی پیدا کرده است . این پمپ آب ها به دلیل قیمت بسیار مناسبی که دارند برای مصارف خانگی بسیار مناسب هستند .
  • پمپ آب لووارا : برند لووارا که یک شرکت ایتالیایی است ، به دلیل کیفیت بالا و قیمت پایین تری که دارد ، مورد توجه خیلی ها قرار گرفته است . این شرکت در سطح بین المللی پروژه های زیادی از جمله آبرسانی برج خلیفه انجام داده است .

نکات قابل توجه خرید پمپ آب خانگی

  • با اینکه به طور معمول همه پمپ ها پر سر و صدا ، اما در هنگام خرید پمپ ، توجه داشته باشید که صدای پمپ آب ، آنقدر زیاد نباشد . برای کمتر کردن صدای آن نیز میتوان از عایق صدا استفاده کرد .
  • کیفیت را فدای قیمت نکنید ! بسیاری از افراد پمپ آب خود را فقط با در نظر گرفتن قیمت آن خریداری میکنند ، اما این روش مناسبی نیست زیرا در آینده میتواند منجر به هزینه ها و تعمیرات اضافی شود .
  • قبل از خرید پمپ آب ، نمودار پمپ را که شامل دبی و هد پمپ است بررسی کنید . این نکته حائز اهمیت است که هد و دبی رابطه معکوس دارند ، یعنی هرچی هد پمپ آب بیشتر باشد ، دبی آن کمتر است و برعکس .
  • میزان مصرف پمپ آب انتخابی نیز یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن توجه کنید . در پمپ آب ها هرچقدر فشار بیشتر باشد ، صدای آن نیز بیشتر میشود . همچنین اگر پمپ آبی با توان بسیار بالا تهیه کنید ، فقط باعث افزایش هزینه های اضافی میشود . پمپ آب های مناسب برای ساختمان های مسکونی معمولا نیم اسب و یک اسب هستند .

به طور کلی نصب پمپ آب برای ساختمان هایی با بیشتر از 3 واحد ضروری است و با توجه به نوع نیاز و تعداد واحدی که دارید میتوانید پمپ آب مناسب را انتخاب کنید . همچنین هنگام خرید پمپ آب حتما به کیفیت و نوع مصرف انرژِی آن دقت کنید تا از هزینه های اضافی آینده برای پمپ آب جلوگیری کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد ، لطفا نظرات خود را برای ما ارسال کنید .

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها