گاوصندوق ها وسایلی هستند برای نگهداری از اسناد، مدارک، پول نقد، طلا و جواهرات و هرگونه شیء با ارزشی که شما در منزل نگهداری می کنید.

توجه » برای خرید بهترین گاوصندوق های نسوز و ضد سرقت در تهران شما می توانید با شماره های ۰۲۱۵۵۶۲۵۰۸۶ – ۰۹۱۲۲۰۸۴۳۳۵ تماس حاصل فرمایید، و یا با مراجعه به وب سایت safekaveh.com و از طریق راه های ارتباطی درج شده در این وب سایت با بهترین فروشگاه گاوصندوق ارزان ارتباط برقرار نمایید.

یا به عبارتی قفسه‌ای محکم، فلزی و نسوز با قفلی پیچیده برای نگه داشتن پول یا اشیا با ارزش است.

گاوصندوق می‌توانند با سایز و وزن و ابعاد متفاوتی ساخته شوند و همچنین توسط شرکت های مختلف در طرحها و رنگهای مختلفی ساخته شوند.

با توجه به اهمیت بسیار زیاد گاوصندوق در حفظ امنیت اسناد و مدارک و وسایل قیمتی و ارزشمند بسیار حائز اهمیت است که گاو صندوق باید با ضریب امنیتی بسیار بالا ساخته شود و همچنین ویژگی هایی مانند نسوز بودن ضد سرقت بودن ضد ضربه و ضد آب بودن نیز در ساختار بدنه آن تعبیه شده باشد.

برای آشنایی بیشتر با مفهوم گاوصندوق و انواع گاوصندوق ادامه این مطلب را دنبال نمایید.

مفهوم گاوصندوق

اگر بخواهیم تعریف دقیق و جامع از گاوصندوق داشته باشیم باید بگوییم که جعبه های یک یا چند طبقه چهار گوش با بدنه بسیار مقاوم و فولادی و با قفل های بسیار معتبر و سیستم رمزگذاری پیچیده که برای نگهداری از وسایل و اسناد و مدارک و پول و جواهرات استفاده می‌شود که اصطلاحاً گاوصندوق گفته می شود.

تعریف تقریبا انتن کاملترین تعریفی است که می‌توان از گاوصندوق ارائه کرد.

این وسایل نه تنها در محیط های تجاری و اداری و بانک ها مورد استفاده قرار می گیرند بلکه از گذشته تا به امروز در منازل نیز کاربرد داشته و سیستم‌های رمزگذاری و قفل آنها همیشه در حال تغییر و پیشرفت می باشد.

به طوری که امروزه قابلیتهای هوشمند سازی نیز به قفل گاوصندوق ها اضافه شده است و کار سارقان مختلف را برای باز کردن درب گاوصندوق بسیار دشوار کرده است.

انواع گاوصندوق

گاوصندوق ها هم مانند سایر محصولات دارای ابعاد و انواع مختلفی هستند، که در این بخش قصد داریم با انواع گاوصندوق ها آشنا شویم.

انواع گاوصندوق از نظر ابعاد

از نظر ابعاد گاوصندوق ها به سه دسته کوچک، بزرگ و متوسط تقسیم بندی می شوند.

گاوصندوق های کوچک بیشتر برای مصارف خانگی استفاده می‌شود و آنها را در دسته گاوصندوق خانگی قرار می دهند.

گاوصندوق های بزرگ می توانند در مراکزی مانند مراکز نظامی استفاده شوند همانند گاوصندوق اسلحه، و همچنین گاوصندوق های بانکی یا صندوق امانات بانک ها می توانند در دسته گاوصندوق های بزرگ قرار بگیرند.
گاوصندوق های سایز متوسط هم می‌توانند در سازمان‌ها و اداره جات مختلف جهت نگهداری اسناد و مدارک مختلف استفاده شوند.

انواع گاوصندوق از نظر قفل

همانطور که می‌دانید گاوصندوق ها دارای قفل های مختلفی هم هستند که قفل گاوصندوق ها یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت آن ها می باشد.

به عنوان مثال قفل گاوصندوق اثر انگشتی و هوشمند یکی از بهترین قفل های گاوصندوق می باشد و همچنین قفل گاوصندوق دیجیتال هم یکی از قفل هایی است که دارای ضریب امنیت بسیار بالایی است.

اما نوع دیگری از قفل وجود دارد به نام قفل های مکانیکی که در مواقعی که بحث امنیت گاوصندوق زیاد برای شما اهمیتی ندارد می‌توانید از قفل گاوصندوق مکانیکی استفاده کنید.

جنس گاوصندوق ها معمولا از چیست

گاوصندوق ها با توجه به اینکه مسئله امنیت آنها بسیار مهم است و معمولاً از جنس ورقه های فولاد نسوز ساخته می شود تا در برابر آتش سوزی و حرارت هم مقاومت بسیار بالایی را از خود نشان دهد.

همچنین در مواقعی که گاوصندوق بتوانند در برابر ضربه هم مقاوم باشند از بتن آرمه یا بتن مسلح که یکی از مواد مورد استفاده برای ساخت بدنه گاوصندوق میباشد و در واقع ترکیبی از شن و ماسه و سیمان و میلگرد است استفاده می‌شود و به این دلیل خاصیت کششی بالای بتن با وارد شدن ضربه به بدنه گاوصندوق احتمال شکستن و ضربه دیدن بدنه گاوصندوق خیلی کم میشود.

اجزای تشکیل دهنده گاوصندوق

در حالت کلی برای طراحی و ساخت گاوصندوق لازم است چند جز اصلی در آن قرار داده شود و امنیت و مقاومت حلی در بالاترین سطح سنجیده و پیاده سازی شود و اصلی ترین اجزای گاوصندوق شامل جعبه و بدنه فلزی و نسوز و درب فولادی و بتنی و قفل و دیوارهای داخلی می باشد و به منظور استانداردسازی میزان مقاومت بدنه و دیوارهای داخلی از نوعی بتن به همراه میلگردهای تقویتی و صفحات فلزی و الیاف های تقویتی استفاده می شود.

تا احتمال ترک خوردگی بتن و آتش گرفتن آن تا کمترین حد امکان کاهش پیدا کند و نوع قفل به کار رفته بر روی درب نیز همانطور که اشاره شد می تواند از قفل های کلیدی مکانیکی دیجیتالی و بیومتری و ترکیبی برندهای داخلی و خارجی انتخاب شود، همانند گاوصندوق کاوه که در بدنه آن از این مواد استفاده شده است.

گاوصندوق چگونه ساخته می شود

خیلی از افراد دوست دارند که با فرآیند و پروسه ساخت گاوصندوق آشنا شوند.

به همین متظور ما در وب سایت Safekaveh.com چند فیلم آموزشی برای شما قرار داده ایم که شما می توانید با مراجعه به صفحه ساخت گاوصندوق با پروسه ساخت این محصولات آشنا شوید.

چطور بتوانیم یک گاوصندوق خوب را خریداری نماییم

برای اینکه شما بتوانید یک گاوصندوق خود را خریداری کنید باید حتماً با که یک کارشناس خبره گاوصندوق مشورت نمایید.

همچنین می توانید با مراجعه به یک وب سایت معتبر گاوصندوق اطلاعات لازم را راجع به انواع محصولات گاوصندوق های ایرانی و خارجی به دست آورید.

در این بخش شما یک سری اطلاعات کلی در مورد ویژگی های یک گاوصندوق خوب ایمن و ضد سرقت در اختیار شما قرار می دهیم.

  • استفاده از سیستم قفل و رمزگذاری پیشرفته
  • بدنه مقاوم در برابر آتش سوزی انفجار و ضربه
  • اندازه و ابعاد متناسب با تعداد وسایل و کالاهای درون آن
  • امکان جایگذاری و اتصال گاوصندوق های سبک وزن به دیوار و کمد
  • اتصال گاوصندوق به سیستم های امنیتی و دزدگیر

پیشنهاد می کنیم که در صورت تمایل مقالات آموزشی زیر را مطالعه نمایید.

برای مطالعه »» چگونه فلزیاب را گول بزنیم

برای مطالعه »»  برنامه گاوصندوق اندروید

برای مطالعه »» جاسازی طلا در منزل

برای مطالعه

جالب است بدانید که دو برادر انگلیسی به نام چارلز جاب و زرمی در شهر ولورهمیپتون که سال‌ها در حرفه ای قفل و کلید مشغول بودند، در سال ۱۸۳۵ میلادی موفق به ساخت اولین گاوصندوق دارای قفل شدند.

اما گاوصندوق هایی که به شکل امروزی شما مشاهده می‌کنید توسط هنری براون در سال ۱۸۸۶ میلادی با نام صندوقچه امن برای ذخیره اسناد ساخته شد که این گاو صندوق به دلیل استفاده بیشتر از فلز در برابر ضربات و آتش ایمن تر از گاو صندوق برادران جا بود و پس از آن به مرور زمان گاوصندوق های پیشرفته و مجهز هم تولید و ساخته شده اند.

اجزای داخل گاوصندوق چیست؟

اکثر شرکت های تولید کننده صندوق های معروف و قدیمی در تلاشند با دستگاه های مناسب و پیشرفته و بروز،  محصولاتی تولید کنند که دربرابر سرقت و اتش سوزی و ضربه مقاوم باشد.

اجزای داخلی گاوصندوق اعم از :

  • بتن
  • ورق قطر 3mm برای استفاده در بدنه محصول
  • ورق قطر 4mm برای استقاده در درب محصول
  • ساختار شبکه بندی میلگرد داخل بدنه محصول
  • زبانه های فولادی
  • قفل های پره ای با بدنه فولاد
  • رنگ الکترو استاتیک

سعی کنید محصول مورد نظر که تهیه می کنید حتما دارای نشان استاندارد باشد

  • دارای زبانه ضدسرقت باشد
  • دارای استاندارد نسوز باشد
  • تاحدودی وزن قابل توجهی داشته باشد.
  • حتما جداره ضد دیلم داشته باشد

زبانه ضد سرقت چیست؟

زبانه ضد سرقت به زبانه ای میگویند که توسط یک سیم دور پیچ های قفل چرخیده شده است و توسط یک فنر تحت فشار است

اگر سارق قصد باز کردن محصول شما را از طریق قفل را داشته باشد سیم نگهدارنده زبانه ضد سرقت آزاد شده و زبانه ضدسرقت داخل بدنه محصول فرو میرود و درب محصول بسته می ماند.

برای انتخاب محصول مورد نظر خود، مهمترین نکته استاندارد این است که مقاومت محصول در مقابل حرارت و ضد حریق بودن آن است که انتخاب یک صندوق نسوز که مقاومت های آنها به شرح زیر است

  • ۱ ساعت مقاومت در حرارت  ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد
  • ۲ ساعت مقاومت در حرارت ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد
  • ۱ ساعت مقاومت در حرارت ۸۰۰ درجه سانتی گراد

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها