استراتژی های ایجاد وفاداری در مشتری به زبان ساده

5/5
استراتژی های ایجاد وفاداری در مشتری به زبان ساده

استراتژی های ایجاد وفاداری در مشتری

ایجاد وفاداری در مشتری دشوار است، چون در این دوران مشتری قدرتمندترین المان برای کسب‌وکارها است و یکی از مهمترین عوامل موفقیت یک کسب‌وکار محسوب می‌شود. اطلاعات بسیار زیادی مبنی بر چگونگی ایجاد مشتریان وفادار و حفظ مشتریان فعلی وجود دارد، و از طرفی مشتریان می‌دانند که ارزش بسیاری برای کسب‌وکارها دارند، از همین رو انتظارات آن‌ها به شدت بالا رفته است. که ما در اینجا چند مورد از بهترین استراتژی‌های ایجاد وفاداری در مشتری که با استفاده از آن‌ها قادر خواهید بود روابط ارزشمند و معنی دار برای مشتریان تان ایجاد کنید و نرخ وفاداری مشتری های خود را افزایش دهید را برای شما مطرح میکنیم .

۱- اجازه دهید مشتری اطلاع داشته باشد چه امکاناتی در اختیارشان قرار میدهید

این روش می‌تواند از طریق یک تماس کوتاه یا خبرنامه‌ی ایمیلی و دوستانه انجام شود، بهرحال می‌خواهید با تیزبینی و مهارت مشتری را از تمام  کارها و امکاناتی که برایش ایجاد کرده اید، آگاه سازید. خیلی مهم است بدانید که نباید از خود راضی رفتار کنید، بلکه می‌خواهید خیلی ساده به مشتری بگویید برای کارش ارزش قائلید و مایل هستید بخاطر او فراتر بروید.

۲– مناسبت‌های خاص را بخاطر بسپارید.
به طور منظم برای مشتری کارت تبریک عید یا پیام های تبریک از طریق پیامک یا شبکه های اجتماعی بفرستید. و ایده ها‌ی تخفیفات و هدیه دادن بنا به نوع کار را برای ایجاد بهتر کسب‌وکار خود، در مناسبت های خاص برای جلب مشتری هدف خود قرار دهید.

۳– مکان هایی را بیابید که مشتری در آنجا وقت می‌گذارند.
اگر می‌خواهید مشتریانی داشته باشید که با اشتیاق شما را تبلیغ کنند، باید در مکان‌هایی که مشتری در آنجا وقت می‌گذرانند حضور داشته باشید. اگر در فیسبوک یا پینترست هستند در آنجا با آنها تعامل کنید.

۴– کانالی خودکار برای خدمت به مشتری ایجاد کنید.
یک بخش «راهنما» یا «سوالات متداول» برای سوالات یا مشکلات رایجی که مشتریان ممکن است با آنها روبرو شوند ایجاد کنید. مشتریان را به جواب ارجاع دهید بعلاوه با این کار پاسخی صریح برای مشکلات مشتریان خواهید داشت.

۵– هدف اصلی بازاریابی را بشناسید.
بازاریابی اثربخش، جلب اعتماد و توسعه‌ی روابط است. هدف از بازاریابی  “ایجاد و حفظ احساس قوی با مشتری” تلقی میشود “تا از لحاظ ذهنی مستعد و آماده باشند همیشه شما را انتخاب کرده و به دیگران نیز پیشنهاد بدهند.”

۶– به خواسته‌های مشتری توجه کنید.
با درک خواسته‌های مشتری می‎‌توانید روابطی ایجاد کنید که به یادماندنی باشد و شما را از رقبا متمایز کند. بر شناخت و درک هر یک از مشتریان خود تمرکز کنید و به جلب رضایت آنها بیاندیشید و اینکه چرا شما را انتخاب کرده‌اند.

۷– به اصول اخلاقی پایبند باشید چرا که منجر به اعتماد و وفاداری می‌گردد.
اصول اخلاقی شامل رفتارهایی همچون عمل کردن به تعهدات، صداقت، ارائه‌ی خدمات پایدار و قابل اعتماد بودن می‌باشد. کسب‌وکارهایی که به این اصول پایبندند بیشتر مورد اعتمادند.
اعتمادسازی نیازمند این است که کسب‌وکارها منافع مشتری را نسبت به منافع خود در اولویت قرار دهند. مشتریان این موضوع را متوجه شده و اعتماد می‌کنند درنتیجه به وفاداری نزدیک می‌شوند.

۸– تجربیات آموزنده خلق کنید.
یک کسب‌وکار موفق فراتر از صرفا فروش کالا و خدمات است، بلکه فروش تجربه را هم شامل می‌شود.

۹– خطاهای خود را اصلاح کنید.
حل و فصل شکایت مشتریان بهترین روش برای ایجاد وفاداری در  آنهاست. با کنترل حرفه‌ای شکایات مردم، فرصت حل مشکل و جلب دوباره‌ی اعتماد آن‌ها را خواهید داشت. در اینصورت مشتری را از لحاظ عاطفی درگیر کرده‌اید. با برطرف کردن مشکل، مشتریان‌تان تجربه‌ی خوبی خواهند داشت و شما نیز آمادگی خود را برای تشخیص مشکل و حل آن به روش خودتان را نشان داده‌اید و از عدم تکرار مجدد آن اطمینان حاصل خواهید کرد. مشتری این موضوع را دوست دارد.

۱۰– علاقه و تمایل مشتری را بسنجید.
با مشتریان صحبت کنید و نظرشان را راجع به خدماتتان بپرسید. نیازی نیست حتما پرهزینه باشد، یک نظرسنجی ساده همین کار را خواهد کرد.

این استراتژی‌ها و تکنیک‌ها می‌توانید به ایجاد وفاداری در مشتری بپردازیدتا مشتریان بیشتری حفظ شده و کسب‌وکارتان رشد بیشتری پیدا کند.

آموزشگاه آریا تهران

ما در آموزشگاه آریا تهران راهکارهایی برای ایجاد وفاداری در مشتری و برقراری رابطه خوب با مشتری را به صورت حرفه‌ای و کاربردی، از سطح مبتدی تا سطح پیشرفته آموزش خواهیم داد.  شما برای اینکه بتوانید مشتری خود را جذب کنید و ایجاد وفاداری در مشتری ایجاد کنید میتوانید دوره کامل  کارمند امور اداری و دوره های آموزشی بازاریاب و برخورد با مشتری حضوری تحت نظر اساتید باتجربه و متخصص همراه اعطای مدرک فنی و حرفه‌ای آموزش ببینید.

شما با ثبت‌نام در این دوره های آموزشی در بهترین آموزشگاه غرب تهران علاوه بر یادگیری تمام فنون می‌توانید مدرک معتبر، فنی و حرفه‌ای دریافت کنید. عزیزان ساکن در مناطق ستارخان، توحید، آریا شهر، نواب، انقلاب، پل گیشا، امیریه، فرصت شیرازی، وصال شیرازی، می توانند با دسترسی ساده به مترو و BRT در کلاسهای آموزشگاه شرکت کنند.

برای اطلاعات بیشتر با شماره 6-66919634-021 تماس بگیرید.

منبع

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها