قبل از اینکه صفحات سایت شما بتوانند در جستجو گوگل رتبه بندی شوند ، لازم است که در آن ها اصول سئو داخلی رعایت شود. سئو آن پیج نشان میدهد که صفحات سایت به یکدیگر مرتبط هستند و بین آن ها پیوندی وجود دارد و در این حالت به Google ایده ای در مورد ساختار وب سایت شما می دهد.

به این ترتیب با رعایت On-Page SEO سلسه مراتب در سایت شما به گوگل اثبات میشود و به شما این امکان را می دهد که به مهمترین صفحات و پست های سایت تان با پیوند اصولی بیشتر نسبت به صفحات دیگر، ارزش بیشتری بدهید. بنابراین استفاده از استراتژی مناسب پیوند داخلی می تواند SEO شما را تقویت کند!

اگر نمیدانید از چه استراتژی هایی میتوانید برای تقویت سئو اصولی سات تان استفاده کنید میتوانید مقاله استراتژی سئو را مطالعه کنید. در این مقاله به زبان ساده به سوال سئو داخلی چیست پاسخ میدهیم و شما را با چک لیست سئو داخلی سایت آشنا میکنیم.

سئو داخلی چیست

در مبحث سئو اولین سوالی که بعد از سئو چیست مطرح میشود این است که سئو داخلی چیست و چگوه میتوان سئو داخلی سایت را بهبود بخشید.

در واقع سئو داخلی سایت یکی از اولین مسائلی است که باید برای حضور در رتبه های برتر گوگل با آن آشنایی اشته باشید و از ابتدای ساخته شدن سایت تان نکات مهم سئو داخلی را در سایت تان رعایت کنید.

در پاسخ به سئو داخلی چیست میتوان گفت سئو داخلی عبارت است از هر پیوندی از یک صفحه در وب سایت تان به صفحه دیگری در وب سایت تان به روش های اصولی.

هم کاربران سایت شما و هم موتورهای جستجو از جمله گوگل و بینگ از پیوندها یا لینک ها برای یافتن محتوا در وب سایت شما استفاده می کنند.

کاربران شما از پیوندها برای پیمایش و تعامل در سایت تان و یافتن محتوایی که به دنبال آن هستند استفاده می کنند. موتورهای جستجو نیز با استفاده از لینک های ارتباطی بین صفحات برای شناسایی صفحات مهم سایت تان استفاده میکنند و اگر لینکی به آن صفحات وجود نداشته باشد آنها را پیدا نمیکنند و یا به آن ها اعتبار چندانی نمیدهند.

شما به روش های مختلفی میتوانید بین صفحات متعدد سایت تان ارتباط و پیوند برقرار کنید که علاوه بر پیوندهای موجود در صفحه اصلی ، منو ، مقالات مرتبط و غیره ، می توانید پیوندهایی را در متن محتوای سایت تان اضافه کنید.

به این نوع پیوند ها لینک های متنی یا contextual links گفته میشود. لینک های متنی کاربران شما را به مطالب جالب و مرتبط راهنمایی می کند و میتواند بانس ریت سایت تان را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

همچینین وجود لینک در متن محتوا صفحات سایت تان میتواند به آن صفحات اعتبار ببخشد. هرچه تعداد لینک های یک صفحه مهم بیشتر شود ، از نظر موتورهای جستجو اهمیت بیشتری پیدا می کند. بنابراین ، پیوندهای داخلی موثر برای SEO شما بسیار مهم است.

به زبان ساده تر برای پاسخ به سوال سئو داخلی چیست یا On site seo چیست باید گفت با سئو داخلی شما بین صفحات سایت تان ارتباط برقرار میکنید و به گوگل این موضوع را نشان میدهید که صفحات سایت و موضوع سایت تان کاملا به هم مرتبط است و با لینک دادن بیشتر صفحات به صفحات اصلی صفحاتی که برای شا مهم تر هستند را به گوگل معرفی میکنید.

شابد برای شما این سوال پیش بیاید که سئو داخلی و خارجی چیست و چه تفاوتی با هم دارند که برای این منظور ما مقاله سئو خارجی چیست را هم نوشته ایم تا به طور کامل با ویژگی های سئو خارجی هم آشنا شوید و تفاوت های اصولی این نوع سئو را نیز درک کنید.

با شرکت در کلاس سئو آموزشگاه آریا تهران علاوه بر دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای به سرعت وارد بازار کسب و کار شوید.

سئو داخلی چیست

چک لیست سئو داخلی

تا اینجای مقاله متوجه شدید که سئو داخلی چیست و چه اهمیتی دارد اما شما تنها با لینک دهی داخلی نمیتوانید این نوع سئو را به نحو احسن در سایت تان پیاده سازی کنید و نیاز است که اصول و استانداردهایی را نیز رعایت کنید و برای این کار استراتژی و چک لیست تهیه کنید.

وجود چک لیست سئو داخلی و ارزیابی و بهبود استراتژی پیوند داخلی به طور منظم برای سئوی آن پیج سایت شما بسیار مهم است و یکی از راه های بهبود سئو وب سایت تان با برنامه ریزی و ساختارمند است.

با وجود چک لیست On-Page SEO و افزودن پیوندهای داخلی مناسب ، مطمئن می شوید که Google متوجه شده است:

  • ارتباط بین صفحات سایت وجود دارد ؛
  • رابطه موضوعی و معنایی بین صفحات سایت وجود دارد ؛
  • و ارزش صفحات مهم سایت به گوگل اثبات میگردد

البته باید بدانید که چک لیست سئو داخلی برای سایت های مختلف میتواند متیر باشد اما مراحل آن به طور کلی برای تمام سایت ها یک قانون کلی است.

در ادامه تعدادی از مهمترین چک لیست سئو داخلی را با هم بررسی میکنیم و در این بین نکات مهم سئو داخلی را به شما متذکر میشویم.

شما میتوانید در مقاله سئو تکنیکال دیگر روش هایی که مسیر سئو سایت تان را هموارتر میکند و شما را زودتر به اهداف بهبود رتبه سایت میرساند را بهتر یاد بگیرید.

چک لیست سئو داخلی

تعیین ساختار ایده آل سایت

ما همیشه به صاحبان وب سایت توصیه می کنیم که وب سایت خود را به صورت هرمی تصور کنند. در بالای آن صفحه اصلی شما قرار دارد ، در زیر آن بخش ها یا دسته هایی وجود دارد که از نظر سئویی باید ارزش بالاتری داشته باشند و در پایین این سطح مقالات وجود دارند.

یکی از راه ایی که میتوانید متوجه شوید ساختار ایده آی سایت تان را متوجه شدید یا نه این است که منوی وب سایت شما باید نشان دهنده این ساختار باشد.

در آموزش سئو on page بهترین سئوکاران تهران به شما نحوه تعیین ساختار سایت بر اساس ازرش سئو سایت آموزش میدهند و به راحتی میتوانید برای انواع سایت ها ساختار ایده آل بچینید.

اگر میخواهید جدیدترین تکنیک های سئو را در کمترین زمان یاد بگیرید میتوانید با مراجعه به صفحه آموزش سئو به زبان ساده بهترین نکات سئو سایت را یاد بگیرید.

تعیین مهمترین محتوا سایت

در مرحله دوم شما باید تعیین کنید مهمترین محتوای شما چیست. شما باید محتوایی که به عنوان هسته کسب و کار سایت تان را تعیین کنید و به گوگل بفهمانید کهاین محتوا برای شما ارزشمند است و باید در رتبه های برتر قرار گیرد.

از آنجا که می خواهید به Google اطلاع دهید که این مهمترین محتوای سایت شما است ، باید پیوندهای زیادی به آن اضافه کنید. شما باید از صفحاتی که در سطح دوم هرم قرار دارند به این صفحه لینک دهی اصولی انجام دهید. دقت داشته باشید که با انکرتکست درست به این صفحات لینک داده شود.

اگر نمیدانید سئو خارجی چیست و چه تفاوت هایی با سئو داخلی دارد پیشنهاد میکنیم مقاله سئو خارجی چیست را مطالعه کنید و روی این اصول را برای بهبود رتبه سایت تان تمرکز بیشتری داشته باشید.

لینک با انکرتکست مناسب

در مرحله سوم مهمترین مسئله ای که مطرح میشود این است که با چه انکرتکستی میتوانید مقالات را به هم لینک دهید.
انتخاب انکرتکست صحیح اساس سئو داخلی سایت است و اگر این کلمات به درستی انتخاب نشوند میتوانند روند سئو آن پیج و کسب رتبه برتر در صفحات اول گوگل را بسیار کند کنند.

شما باید کلمه کلیدی که برای هر صفحه در نظر گرفته اید را به عنوان انکرتکست انتخاب کنید. البته در مواردی شما میتوانید از کلمات دیگری نیز برای لینک دهی داخلی بهره ببرید که برای اطلاع از این موارد میتوانید با کارشناسان سئو ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

در دوره آموزش سئو داخلی این موارد برای موقعیت های مختلف به شما آمئوزش داده میشود که در چه مواقعی ازچه انکرتکست هایی برای سئو داخلی سایت تان استفاده کنید.

در این راستا برای بهتر دیده شدن سایت تان در میان انبوه سایت ها بحث سئو مارکتینگ مطرح میشود که با رعایت این اصول که در مقاله سئو مارکتینگ چیست توضیح داده شده است میتوانید در کمتر از ۶ ماه سایت تان را به صفحات برتر گوگل برسانید.

لینک با انکرتکست مناسب

لینک دهی در صفحات سلسله مراتبی

اگر صفحات سلسله مراتبی در وب سایت خود دارید مانند خدمات و زیر خدمات ، صفحات والدین را به صفحات فرزند آن پیوند دهید و بالعکس.

همچنین ، پیوند صفحات خواهر و برادر را به یکدیگر فراموش نکنید. در یک سایت منظم ، این صفحات باید مرتبط باشند و پیوند آنها به این شکل کاملاً منطقی خواهد بود.

افزودن مقالات مرتبط

افزونه ها و ماژول های زیادی وجود دارد که مقالات و محصولات مربوط به مقالت و محصولات را به صفحاتمرتبط سایت اضافه می کند.

با قرار دادن محصولات مرتبط در انتهای صفحه محصول مورد نظر و یا قرار دادن مقالات مرتبط در ادامه مقاله ای که کاربر آن را مطالعه کرده است گردش کاربر در سایت را منجر میشود.

به این ترتیب زمان حضور کاربر در سایت شما بیشتر میشود و بانس ریت سایت تان کاهش میباشد. همین موارد میتوان تاثیر شگفت انگیزی در سئو on page سایت بگذارد و بهترین رتبه ها را بعه صفحات سایت شما اختصاص دهد.

دسته بندی محتوا و برچسب گذاری

طبقه بندی محتوا سایت، مانند دسته بندی ها و برچسب ها ، به شما کمک می کند تا سایت خود را سازماندهی کنید و به کاربران و Google کمک می کند تا بفهمند محتوای شما درباره چیست.

اگر وبلاگی دارید ، افزودن پیوندهای داخلی به دسته بندی هایی که محتوا متعلق به آن است می تواند مفید باشد. افزودن پیوندها به دسته و برچسب ها به Google کمک می کند تا ساختار وبلاگ شما را بفهمد و به بازدیدکنندگان کمک می کند تا به راحتی به پست های مرتبط مراجعه کنند.

افزودن مقالات و محصولات محبوب

آخرین گزینه ای که باید ذکر شود ایجاد پیوندهای داخلی به محبوب ترین یا جدیدترین پست های وب سایت شما است. ترجیحاً این بخش ها را در نوار کناری یا پاورقی وب سایت خود ایجاد کنید تا در همه صفحات و پست ها نمایش داده شود و کاربر بتواند به راحتی به اخرین و محبوب ترین مطالب دسترسی داشته باشد و زمان حضور کاربران در سایت افزایش میابد و بر سئو آن پیج سایت تاثیر مثبت میگذارد.

با افزایش ارزش پیوند به این محبوب ترین/جدیدترین پست ها از صفحات و پست های مختلف ، آنها واقعاً تقویت می شوند. علاوه بر این ، دسترسی به پست ها برای بازدیدکنندگان راحت تر است ، که باعث افزایش ترافیک داخلی سایت می شود.

فاکتور های مؤثر بر سئو داخلی و رتبه بندی گوگل

کلمه کلیدی در تگ عنوان:

تگ عنوان دومین بخش مهم محتوای صفحه است، درنتیجه سیگنال قوی در سئو page-on ارسال می‌کند.

شروع تگ عنوان با کلمه کلیدی:

بر مبنای مطالعات Moz ، تگ عنوانی که با کلمه کلیدی شروع می‌شود در مقایسه با تگ عنوانی که کلمه کلیدی در انتهای آن قرار دارد، از کارایی بهتری برخوردار است.

کلمه کلیدی در تگ توضیحات:

این هم نشانه دیگر مرتبط بودن عنوان ذکر شده با بحث مقاله است و شما را متمایز می‌سازد.

وجود کلمه کلیدی در تگ H1:

تگ H1 دومین تگ عنوان است که سیگنال مرتبط بودن را به گوگل (Google) ارسال می‌کند.

انتخاب صحیح کلمه کلیدی

کلمه کلیدی عبارتی است که بیشترین استفاده از آن در متن شده و انتخاب کلمه کلیدی که بیشتر از سایر کلمات مورداستفاده قرارگرفته، نشانه مرتبط بودن است.

طول محتوا:

محتوایی که کلمات بیشتری دارد می‌تواند سطح گسترده‌تری را پوشش دهد و به مقالات سطحی و کوتاه ارجحیت دارد.

تراکم کلمه کلیدی:

تراکم کلمه کلیدی مبنایی است که گوگل (Google) از آن برای انتخاب عنوان صفحه استفاده می‌کند. اما استفاده بیش‌ازحد می‌تواند به شما آسیب برساند.

پنهان‌سازی معنایی کلمه کلیدی در محتوا (LSI):

LSI کلمات کلیدی به موتورهای جستجو کمک می‌کند معنی کلماتی که بیش از یک معنی دارند را بتواند استخراج کند. وجود یا عدم وجود LSI نشانه کیفیت محتوا است.

کلمات کلیدی LSI در عنوان و تگ توضیحات:

به‌عنوان محتوای صفحه، کلمات کلیدی LSI در صفحه تگ متا به گوگل (Google) در تشخیص بین مترادف‌ها کمک می‌کند. همچنین به‌عنوان یک نشانه مرتبط بودن هم هست.

سرعت بارگذاری صفحه از طریق HTML:

هم گوگل (Google) و هم بینگ (Bing) از سرعت بارگذاری صفحه به‌عنوان یک فاکتور رتبه‌بندی استفاده می‌کنند. ربات های موتورهای جستجو به‌راحتی می‌توانند سرعت سایت شما را بر اساس کدهای صفحه و حجم فایل‌ها تخمین بزنند.

محتوای تکراری:

محتوای یکسان در همان سایت می‌تواند روی دید موتورهای جستجو نسبت به آن سایت تأثیر منفی داشته باشد.

سرعت بارگذاری صفحه از طریق کروم:

ممکن است گوگل از داده‌های کاربران کروم (Chrome) برای کنترل بهتر سرعت صفحه استفاده کند و بهتر است شما برای افزایش سرعت سایت از CDN استفاده کنید.

بهینه‌سازی تصاویر:

تصاویر page-on سیگنال مرتبط بودن مهمی از طریق نام فایلش، متن Alt ، عنوان، توضیحات و تیتر به موتورهای جستجو ارسال می‌کند.

تأخیر در به‌روزرسانی محتوا:

در آپدیت‌های اخیر گوگل ریتم قرار دادن محتوا مخصوصاً برای جستجوهایی که حساس به زمان است، اهمیت پیدا کرده. این فاکتور بسیار حائز اهمیت است و گوگل تاریخ آخرین به‌ روز رسانی را برای صفحات خاص نشان می‌دهد.

آموزش سئو داخلی

یکی از پرتکرار ترین سوالاتی که در این صفحه برای خوانندگان ایجاد میشود این است که چگونه سئو را افزایش دهیم ؟ یکی از راه هایی که میتوانید به صورت اصولی تحت آموزش سئو داخلی قرار بگیرید و مطمئن باشید که با گذراندن این دوره میتوانید هر سایتی را از نظر سئو داخلی به بالاترین رتبه برسانید این است که در دوره آموزش سئو داخلی سایت یا آموزش سئو on page در آموزشگاه آریا تهران میباشد.

دوره های آموزش سئو on page در ساعات و روزهای متنوی برگزار میشود و شما میتوانید کلیه مطالب آموزشی را از بهترین سئوکاران تهران یاد بگیرید و پاسخ هرگونه سوالی درباره اینکه چگونه سئو را افزایش دهیم را از کارشناسان سئو آریا تهران دریافت کنید.

در انتهای دوره آموزش سئو داخلی سایت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای به شما اعطا میشود و شما میتوانید به سرعت وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنید.

تکینک های کاربردی سئو را در صفحه آموزش سئو مطابق با جدیدترین آپدیت های روز دنیا مطالعه کنید.

آموزش سئو داخلی

نکات سئو داخلی on page seo

در این قسمت میخواهیم تعدادی از مهمترین نکات سئو داخلی سایت را برای شما بازگو کنیم تا راحت تر اصول سئو داخلی را در صفحات سایت تان پیاده سازی کنید.

فاکتورهای مؤثر بر سئو (SEO) و رتبه‌بندی گوگل

مقدار به‌روزرسانی محتوا:

مقدار ویرایش و تغییر در مطالب یک صفحه، مقاله و به طور کلی آپدیت سایت یک فاکتور بسیار خوب است. افزودن یا حذف کامل یک بخش، نسبت به تغییر مفهوم چند کلمه، به‌روزرسانی چشمگیرتری است.

پیشینه به‌روزرسانی صفحه:

در طول زمان، صفحه شما، چند وقت یک‌بار به‌روزرسانی شده؟ روزانه، هفتگی یا هر ۵سال یک‌بار؟ تناوب به‌روزرسانی صفحه در تازگی و بالا رفتن رتبه سئو آن بسیار تأثیرگذار است.

مشهود بودن کلیدواژه:

داشتن کلیدواژه‌ای که در ۱۰۰ کلمه اول محتوا ظاهر شود، یک نشانه مهم برای مرتبط بودن و سئو صفحه براساس آن کلمه است. البته باید دقت داشته باشید که این تکرار بیجا و زیاد نباشد زیرا تکرار زیاد کلمات کلیدی نشانه خوبی برای گوگل ندارد و میتواند محتوای شما را بی کیفیت تلقی کند.

کلمه کلیدی در تگ H3 , H2 :

وجود کلمه کلیدی در زیر عنوان H3, H2 می‌تواند نشانه کوچکی از مرتبط بودن باشد. سعی کنید از کلمات کلیدی و مشتقات ان در تگ های مختلف و در متن بدنه استفاده کنید.

چیدمان کلمات کلمه کلیدی:

تقدم و تأخر در کلمات کلیدی می‌تواند موجب کسب رتبه بهتر و یا رتبه ضعیف‌تر شود. بهترین کار این است که از Research keyword استفاده کنید.

کیفیت لینک‌های خروجی:

سعی کنید در متن و محتوای سایت تان به سایت های مرتبط خارجی که اعتبار بالایی دارند لینک بدهید و به این ترتیب اعتبار سایت تان را بیشتر کنید.

تعداد لینک‌های خروجی:

سعی کنید به صورت متعادل به سایت های خارجی لینک دهی داشته باشید و دراین کار افراط و تفریط نکنید زیرا تعداد زیاد لینک‌های خروجی می‌تواند به رتبه‌بندی صفحه‌تان آسیب بزند.

عناصر چندرسانه‌ای:

عکس‌ها، ویدئوها و سایر عناصر چندرسانه‌ای می‌تواند نشانه کیفیت محتوا باشد پس سعی کنید در محتوا سایت تان این المان ها را به کار ببرید.

تعداد لینک‌های داخلی صفحه:

تعداد لینک‌های داخلی صفحه نشان‌دهنده اهمیت مرتبط بودن سایر صفحات سایت است. نمیتوان تعداد دقیقی برای این کار بیان کرد اما به طور کلی سعی کنید لینک های داخلی را صرفا برای این که لینک داده باشید در سایت تان قرار ندهید و لینک های مرتبط را رد صفحات مرتبط قرار دهید که کاربران را برای ورود به آن صفحات ترغیب کند.

کیفیت لینک‌های داخلی صفحه:

لینک‌های داخلی از صفحات معتبر در دامنه، نسبت به صفحاتی که ضعیف هستند، تأثیر بیشتری دارند.

لینک‌های خراب(شکسته):

داشتن تعداد زیادی لینک شکسته در صفحه می‌تواند نشانه‌ای از نادیده گرفته‌شده یا رها شدن صفحه و سایت باشد و نشان دهنده این است که کی به وضعیت سایت رسیدگی نمیکند و به امان خدا رها شده است. ارزیاب مطالعات گوگل، از لینک‌های خراب برای ارزیابی کیفیت صفحه اصلی استفاده می‌کند.

جمعبندی

در این مقاله به زبان ساده درباره آن که سئو آن پیج چیست / سئو on page چیست؟ توضیح داده شده و تمامی نکات مهم سئو داخلی و موارد سئو داخلی به صورت تفکیک شده توضیح داده شده است. اگر قصد آموزش سئو on page را دارید میتوانید با همکاران ما در آموزشگاه آریا تهران تماس بگیرید و از شرایط ثبت نام دوره آموزش سئو داخلی سایت مطلع شوید. همچنین اگر میخواهید سئو سایت تان را به بهترین سئوکاران تهران بسپارید میتوانید به صفحه بهترین شرکت سئو در تهران مراجعه کنید تا با حدود هزینه سئو انواع سایت و حداقل زمان برای کسب بهترین رتبه در گوگل آشنا شوید.

منبع:

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها