از آنجا که شغل حسابداری یک شغل حساس و پیچیده‌ای است پس هر کسی به حسبادرای و حسابدار شدن علاقمند است موظف است که وظایف خود را به خوبی و به درستی بداند تا بتواند جایگاه خوبی را در شغلش پیدا کند.

قطعا وظایف هر شغلی بسته به اینکه آن شرکت چه نوع فعالیت و هدفی دارد متغیر است ولی یک سری از وظایف کلی برای حسابداران تعیین شده که هر شخص که دارنده عنوان حسابدار است باید این وظایف را بداند.

پیشنهاد مطالعه: درصورتی که از در مورد حسابداری اطلاعی ندارید پیشنهاد می کنیم قبل از شروع این مقاله حتما مقاله حسابداری چیست را مطالعه کنید تا ماهیت حسابداری آشنا باشید.

شرح شغل حسابداری

معرفی شغل حسابداری

معرفی شغل پرطرفدار حسابداری، حسابداری هم مانند سایر مشاغل دارای یکسری مزایا و معایب می باشد، و افرادی که قصد دارند در این شغل مشغول به کار شوند نیاز دارند که یکسری اطلاعات پیرامون وظایف یک حسابدار، و میزان درآمدی که یک حسابداری می تواند در طول یک سال بدست آورد داشته باشند.

به همین جهت ما در این بخش یک فایل صوتی که توسط یکی از اساتید مجتمع فنی آریا تهران که به عنوان حسابدار ارشد تجربیات خود را در این فایل در اختیار شما قرار داده است، و شما می توانید با گوش کردن به این فایل صوتی اطلاعات لازم را پیرامون بازار کار شغل حسابداری داشته باشید.

در ادامه این مطلب هم می توانید با وظایف یک حسابدار آشنا شوید.

معرفی شغل حسابداری

وظایف یک حسابدار چیست

وظایف حسابدار به شرح زیر می باشد:

هر حسابدار موظف است که مهارت های دفتر داری و دفتر نویسی را به خوبی بلد باشند.

بتواند درآمدها و هزینه‌های شرکت را به خوبی تشخیص، ثبت و کنترل کند.

بتواند صورت سود و زیان شرکت را تهیه و گزارش کند، همچنین به خوبی فرمول های حسابداری حقوق و دستمزد را بلد باشد تا بتواند حقوق پرسنل را به‌خوبی محاسبه کند

از وظایف دیگر حسابداران می توان به کنترل و بایگانی صنعت های موسسه و شرکت پرداخت این اسناد حسابداری شامل فاکتورها صورتحساب ها بیمه ها حقوق و دستمزد و غیره می باشد

همچنین از وظایف روزانه برای حسابداران پر کردن دفتر روزنامه و یا ثبت نام نرم افزارهای حسابداری به صورت روزانه صحبت کرد

صادر شدن چک سفته و سایر برگه های دارای اعتبار و پیگیری مهر و امضا و زمان پرداخت و یا وصول شدن آنها نیز از دیگر وظایف حسابداران است

وظایف یک حسابدار چیست

وظایف حسابدار مالیاتی

همانطور که می دانید حسابدار مالیاتی یکی از شاخه های مهم حسابداری محسوب می شود، درواقع حسابدار مالیاتی یک ساختار مشخص از روش های حسابداری متمرکز بر مالیات است.

از جمه مهمترین وظایف یک حسابدار مالیاتی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • انجام کلیه امور مربوط به مالیات بر عملکرد و ارزش افزوده
  • ارتباط با اداره امور مالیاتی جهت پیگیری امور مالیاتی شرکت
  • تهیه گزارش مربوط به درآمد های ماهیانه و سالانه شرکت
  • اعلام چک های سررسید دار دریافتی و پرداختی به صورت هفتگی و ماهیانه
  • تحریر دفاتر پلمپ شده قانونی

اگر به یادگیری حسابداری مالیاتی علاقمند هستید حتما در دوره حسابداری مالیاتی ما شرکت کنید

وظایف حسابدار مالیاتی

شرح وظایف حسابدار بازرگانی

حسابداری بازرگانی هم یکی دیگر از شاخه های مهم حسابداری محسوب می شود، و شخصی که به عنوان حسابدار بازرگانی در یک شرکت و سازمان فعالیت می کند باید با انواع مکاتبات اداری، ثبت و بایگانی سند ها، نحوه کار با ماشین های اداری، تسلط بر انجام امور بانکی، آشنایی به قوانین مالیاتی و بیمه ای، آشنایی به بورس و اوراق بهادار، تسلط بر قوانین گمرک، آشنایی به قوانین تجارت ایران و چند کشور مهم دیگر از جمله مهم ترین وظایف حسابداری بازرگانی هستند.

اگر به یادگیری حسابداری بازارگانی علاقمند هستید حتما در دوره حسابداری بازرگانی ما شرکت کنید.

وظایف حسابداری بازرگانی

شرح وظایف حسابداری فروش

حسابداری فروش هم به عنوان یکی دیگر از شاخه های مهم حسابداری محسوب می شود، و یک حسابدار فروش باید به موارد زیر تسلط داشته باشد :

  • مسلط به مفاهیم حسابداری بازرگانی که در بخش قبلی در مورد آن صحبت کردیم
  • مسلط در ثبت پیش فاکتور، و تبدیل پیش فاکتور به فاکتور
  • و همچنین نحوه ثبت کردن فاکتور ها در نرم افزار
  • انجام فاکتور های برگشت از فروش، و همچنین فاکتور های ضایعات و مواد فاسد شدنی
  • کنترل حسابهای مشتریان
  • کنترل حواله خروج با فاکتور صادره
  • مراقبت از اسناد حسابداری فروش
  • تهیه نسخه پشتیبان از نرم افزار حسابداری فروش و اطلاعات مربوط به آن و ….

اگر به یادگیری حسابداری فروش علاقمند هستید حتما در دوره حسابداری فروش ما شرکت کنید

وظایف حسابداری فروش

شرح وظایف حسابداری عمومی

حسابدار عمومی درواقع به یک کسب و کار اشاره دارد که خدمات مربوط به حسابداری را به دیگر شرکت ها ارائه می دهد، و همینطور که از نام این شاخه از حسابداری پیداست، شخصی که به عنوان یک حسابدار عمومی فعالیت می کند، باید به مفاهیم حسابداری مالی، حسابداری صنعتی، حسابداری دولتی، حسابداری بیمه، حسابداری بانک ها، حسابرسی و دفترداری تسلط داشته باشد تا بتواند خدمات حسابداری را به دیگر شرکت ها ارائه دهد.

اگر به یادگیری حسابداری عمومی علاقمند هستید حتما در دوره حسابداری عمومی و مقدماتی ما شرکت کنید

شرح وظایف حسابداری عمومی

وظایف حسابدار داروخانه

یکی از مشاغلی که این روز ها در رشته حسابداری بسیار باب شده است حسابداری داروخانه می باشد، فعلیت هایی که در داروخانه انجام می شود عبارتند از :

  • فرآیند سفارش کالا
  • فرآیند تحویل کالا در داروخانه
  • فرآیند انبارش کالا
  • فرآیند چک کردن تاریخ انقضای محصولات
  • فرایند ثبت و بایگانی سوابق و مدارک
وظایف حسابدار داروخانه

فرصت ها و مشکلات شغل حسابداری

برای این که شما در هر شغلی بتوانید به موفقیت‌های لازم دست پیدا کنید علاوه بر مزایای به خصوص آن مانند درآمد و غیره باید فرصت ها و تهدیدهایی که در آن شغل وجود دارد را نیز شناسایی کنید تا بتوانید در شغل مورد نظرتان پیشرفت کنید.

اولین و مهمترین بهترین پیشنهاد ما به شما داشتن وجدان کاری در شغل حسابداری می باشد. و بزرگترین تهدیدی هم که در شغل حسابداری شما با آن روبرو هستید این است که با نداشتن وجدان کاری و و اخلاقی بخواهید جایگاه خود را در این شغل به خطر می اندازید.

فرصت ها و تهدیدهای شغل حسابداری

مشکلات شغل حسابداری

همه علوم و مشاغل دارای مشکلاتی هستند که ما در این مقاله به پرداختند به مشکلات حسابداری می پردازیم.

همه مشاغل به همین شکل هستند که یادگیری در آنها تمامی ندارد و شغل حسابداری نیز از این قاعده مستثنا نیست یعنی هر قدر هم که تحصیلات عالی و جایگاه شغلی خوبی داشته باشیم قطعاً علم رو به پیشرفت است و ما مجبوریم که علم خود را به روز کنیم و همواره در جستجوی یادگیری بیشتر باشیم البته همانطور که گفته شد این مسئله مربوط به همه مشاغل و علوم است.

مشکلات شغلی حسابداری

در ادامه مقاله شغل حسابداری با ما همراه باشید، تا برخی دیگر از مشکلات حرفه حسابداری را بررسی کنیم.

حسابداری شغلی خشک و خسته کننده است

حسابداری شغلی است که در آن سر و کار ما با اعداد و ارقام مختلف است و شما تصور کنید که مشغول به کاری هستید که در روز حداقل ۷ ساعت باید در محل کار خود حضور مفید داشته باشید یعنی سر و کله زدن ۷ ساعته با اعداد و ارقام و ریاضیات و اکسل های مختلف قطعاً علاقه و داشتن حوصله از مواردی است که باعث می شود از پس این سختی کار بر بیاییم.

البته این سختی در بعضی از فصول بیشتر احساس می شود مثلاً در ماه اسفند ماه به خصوص روزهای پایان سال که حسابداران به مجبور به بستن حسابها و تحویل درست آنها هستند در این روزها حتی مرخصی نیز به کارمندان داده نمی شود و سخت مشغول به حساب و کتاب های شرکت هستند

حسابدار بودن به دنبال خود داشتن استرس بالای کاری را نیز دارد که این موضوع بسیار قابل درک نیز می‌باشد که مسائل مالی از مواردی است که به وجود آمدن مشکل در آن بسیار مخرب بوده و همچنین توجه زیادی را به خود جلب می‌کند پس حسابدار باید سعی کنند که کمترین اشتباه و بی‌دقتی را داشته باشد تا بتواند اعتماد مدیران را به خود جلب کند.

جمله بسیار مهمی که اساتید به همه حسابداران در مورد شرح شغل حسابداری می زنند این است که یک حسابدار نابلد خیلی بهتر و موفق تر از یک حسابدار بی‌دقت است.

پیشنهاد ویژه: اگر به یادگیری حسابداری علاقمند هستید پیشنهاد می کنیم حتما در دوره حسابداری ویژه بازار کار ما شرکت کنید. شما در بهترین آموزشگاه حسابداری تهران تحت نظر بهترین اساتید آموزش خواهید دید.

خطرات شغل حسابداری

خطرات شغل حسابداری

در همه مشاغل بروز خطرات مختلفی قابل پیش بینی است که ما در این مقاله به خطرات و آسیب های شغل حسابداری می پردازیم.

از آسیب های جسمی این شغل می‌توان به نشستن های طولانی مدت حسابداران پشت میز و یا پشت مانیتور اشاره کرد که آسیب های ستون فقرات و گردن و غیره را به دنبال دارد

همچنین از آسیب‌های پشت مانیتور نشستن می‌توان به آسیب چشم‌ها و پوست نیز اشاره کرد که باید نور مانیتور به اندازه‌ای خوب و استاندارد باشد که از آسیب جلوگیری کند و در صورت نیاز از عینک مطالعه استفاده شود.

و اما استرس نیز از خطرهایی است که به آن اشاره شد که هم تأثیر روحی و هم تأثیر جسمی روی حسابداران خواهد گذاشت.

از خطرات دیگر می توان به زیر پا گذاشتن مسائل اخلاقی انسانی توسط حسابداران اشاره کرد که چون حسابدار مسئولیت مسائل مالی را در شرکت به عهده دارد باید از پس این کار در قالب اخلاق و انسانیت برآید فواید پیشنهادهای وسوسه کننده را نادیده گرفته و مسائل اخلاقی را زیر پا نگذارد.

سایر مشکلات شغل حسابدار

مشکلات شغلی حسابداری ، زمانی که شما به عنوان یک حسابدار در جایی مشغول به کار شویم با توجه به کاربرد حسابداری شما می توانید در موسسات خدماتی موسسات بازرگانی موسسات تولیدی و واحدهای اقتصادی به عنوان یک حسابدار مشغول به کار شویم

و در این زمان است که ساز و کار مالی تمام این سازمان های ذکر شده در دست مرگ است که به عنوان حسابدار در این مجموعه ها مشغول به کار است و طبیعتاً هر گونه مشکلی که در در حساب و کتاب این سازمان را به وجود آید

که شخص حسابدار باید پاسخگوی آن باشد به همین دلیل است که شما عزیزان باید قبل از استخدام به کسب مهارت های لازم در زمینه حسابداری بپردازید تا بتوانید آینده شغلی رشته حسابداری را به خوبی برای خود رقم بزنیم و مشکلات شغلی رشته حسابداری باعث به خطر افتادن آینده شغلی شما نشود

در ادامه مقاله ا در مورد سطح درآمدی که شما می‌توانید از شغل حسابداری به دست آورید صحبت خواهیم کرد. اینکه چگونه می توانید از سطح سرپرستی به سطح مدیریت برسید و درآمد خود را تا سقف ماهیانه ۳۲ میلیون تومان افزایش دهید.

بازار کار رشته حسابداری

شرایط بازار کار رشته حسابداری ابتدا اولین موضوعی است که می خواهیم به آن بپردازیم. مطمئنا شرایط بازار کار این رشته ارتباط مستقیمی با حقوق و درآمد شغل حسابداری دارد.

همانطور که می دانید حسابداری یک سیستم اطلاعاتی است که با فراهم کردن اطلاعات لازم کمک می کند تا سرمایه گذاران، مدیران و شرکتها و نهادهای دولتی نسبت به مسائل اقتصادی بهتر بتوانند تصمیم بگیرند.

اگر درمورد این سیستم اطلاعاتی آگاهی کافی ندارید حتما مقاله سیستم حسابداری چیست را مطالعه کنید.

با توجه به این ویژگی مهم که در تعریف حسابداری مطرح شده شرایط بازار کار حسابداری را می توان به صورت زیر تعریف کرد :

حسابداری مالی : در کلیه شرکتها و موسسات تجاری و غیرانتفاعی

حسابداری صنعتی : در کلیه واحدهای صنعتی و شرکتهای تولیدی

حسابداری دولتی : در کلیه سازمانها و ادارات دولتی به عنوان حسابدار یا عامل ذی حساب

حسابداری بیمه : در موسسات بیمه

حسابداری بانک ها : در شعبه ها و سرپرستی بانکها

همچنین حسابداران پس از مدتی اشتغال به کار حسابداری می‌توانند در سمت مدیریت مالی واحدهای تجاری ایفای نقش نمایند.

در ادامه بررسی شرایط بازار کار رشته حسابداری و وضعیت حقوق و درآمد شغل حسابداری باید بگوییم که فارغ التحصیلان رشته حسابداری قادرند با توجه به شاخه های حسابداری در حرفه حسابرسی نیز مشغول به کار شوند.

در همین مورد یک پادکست در ابتدای همین مقاله قرار داده شده است.

شرایط بازار کار رشته حسابداری

حقوق و درآمد شغل حسابداری

حقوق و درآمد شغل حسابداری برای اکثر افرادی که علاقه مند به انتخاب رشته حسابداری هستند موضوع بسیار مهمی است. از همین جهت در ادامه ما قصد داریم حقوق و درآمد حرفه حسابداری را در ابعاد مختلف بررسی کنیم و اطلاعات مفیدی را پیرامون شغل حسابداری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم را در مورد درآمد شغل حسابداری کسب نمایید

پیشنهاد ویژه : قطعا کسب درآمد از هر رشته ای نیاز به آموزش و تخصص دارد. برای یادگیری کامل حسابداری از صفر تا صد از خدمات آموزش حسابداری مجتمع فنی آریا تهران استفاده کنید. خدماتی شامل فیلم های رایگان آموزشی، دوره های حضوری و آنلاین، ارائه مدارک بین المللی و…

برای یادگیری و کسب درآمد از حسابداری حتما بهترین سایت حسابداری ایران را انتخاب کنید.

حقوق و درآمد شغل حسابداری

حقوق حسابداری طبق قانون کار

در بخش شرایط بازار کار رشته حسابداری توضیح دادیم که میزان دریافتی های حقوق حسابداران در کلانشهرها به چه صورتی است و حسابدار ها به سه گروه کارشناس حسابداری، سرپرست حسابداری و مدیر حسابداری تقسیم‌بندی می‌شوند. در ادامه نیز آخرین میزان حقوقی را که گروه های مختلف حسابداری دریافت می کنند را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اما مطابق با قانون کار زمانی که شما تازه بخواهید به عنوان یک حسابدار وارد یک شرکت شوید به عنوان کارشناس یا سرپرست مشغول به کار می شوید و حقوق یک سرپرست حسابداری را دریافت می کنید.

و زمانی که بتوانید در کار خود پیشرفت کنید و مدیر حسابداری شوید می‌توانید حد اکثر حقوق و درآمد شغل حسابداری یعنی تا ماهیانه ۳۲ میلیون تومان و بیشتر را دریافت نمایید.

درآمد حسابداری پاره وقت

در بخش های بعدی در مورد حقوق و درآمد شغل حسابداری صحبت خواهیم کرد. اما پارامتر هایی که در مورد آن بحث می کنیم همگی منوط بر این بود که شما به صورت تمام وقت به عنوان یک حسابدار در یک مجموعه مشغول به کار شوید و بتوانید درآمد ثابتی را از شغل حسابداری داشته باشید.

اما اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال یک درآمد پاره وقت و یا به اصطلاح حسابداری پارت تایم هستید چه؟

باید بگوییم که که هم اکنون حداقل حقوق و مزایا شامل بیمه، سهم کارفرما، عیدی، پاداش، مرخصی و سنوات برای یک حسابدار بر پایه حقوق سال ۱۳۹۹ ماهانه مبلغ ۲۶،۹۱۷،۱۷۵ ریال می شود.

چنانچه ساعات کار ماهانه را به طور میانگین ۱۸۰ ساعت در نظر بگیریم و حقوق و مزایای ماهیانه را تقسیم بر ساعت کار ماهیانه کنیم حق الزحمه ساعتی مبلغ ۱۴۹،۵۳۹ ریال می شود. با این روش محاسبه حق الزحمه ساعتی برای یک حسابدار با تجربه حداقل یک سال مشخص میشود.

در اینجا ما یک مبنا برای قیمت‌گذاری کارهای پاره وقت حسابداری داریم و فقط کافی است برآوردی صحیح از میزان ساعت کاری که در هفته یا ماه قرار است اختصاص دهیم داشته باشیم .

با روش بدست آوردن حق الزحمه یک حسابدار آشنا شدید، در واقع حق الزحمه ساعتی برای حسابداری که حقوق و مزایای آن به عنوان مثال مبلغ ۴۵۰ هزار تومان است

برای ۱۸۰ ساعت کار ماهیانه مبلغ ۲۵ هزار تومان می شود.

حقوق یک حسابدار در پست‌ های مختلف سازمانی

بر اساس تحقیقات و برآورد هایی که ما انجام داده ایم و حقوق دریافتی یک حسابدار در بازار کار رشته حسابداری در سال ۹۹ به طور میانگین و تخمینی به صورت زیر بوده است :

میانگین حقوق برای کار تمام وقت در تهران ماهیانه شش میلیون تومان.

حداقل حقوق ماهیانه سه میلیون تومان

حداکثر حقوق ماهیانه نه میلیون تومان

حقوق یک حسابدار در سطح سرپرستی

همچنین شرایط بازار کار رشته حسابداری برای شغلی مانند سطح سرپرستی :

میانگین حقوق برای کار تمام وقت در تهران ماهیانه هشت میلیون تومان

حداقل حقوق برای سطح سرپرستی ماهیانه ۵ میلیون تومان

و حداکثر حقوق برای سطح سرپرستی ماهیانه پانزده میلیون تومان است.

حقوق یک حسابدار در سطح مدیریت

همچنین شرایط بازار کار این رشته بر روی سطح مدیریت به صورت زیر بوده است :

برای کار تمام وقت در تهران دوازده میلیون تومان

حداقل حقوق چهار میلیون و هشتصد هزار تومان

حداکثر برای سطح مدیریت شغل حسابداری سی و دو میلیون تومان می باشد

چرا حسابداری به یک شغل پردرآمد تبدیل شده است

مطمئناً شما عزیزان این این جمله را زیاد شنیده اید که همه شرکت ها و سازمان ها به یک حسابدار حرفه ای نیاز دارند. معنی و مفهوم این جمله این است که حسابداری یک شغل پرطرفدار است و اگر فردی بتواند به خوبی مفاهیم پایه و حرفه‌ای شغل حسابداری را یاد بگیرد مطمئناً می تواند حقوق و درآمد شغل حسابداری را تا حد چشمگیری افزایش دهد.

اما اینکه چرا حسابداری به یک شغل پردرآمد تبدیل شده است، در پاسخ به این سوال باید بگویم که شرایط بازار کار رشته حسابداری بگونه‌ای است که افرادی می توانند در این رشته درآمد مناسبی را کسب نمایند که به صورت حرفه ای با اصول حسابداری و مفاهیم بازار کار رشته حسابداری آشنا باشند و تنها به مدرک تحصیلی که در دانشگاه های مختلف کشور اخذ کردند بسنده نکنند.

پیشنهاد ویژه : اگر با حسابداری آشنایی دارید، مهارت خود را با شرکت در آزمون آنلاین حسابداری رایگانمحک بزنید.

چرا حسابداری به یک شغل پردرآمد تبدیل شده است

روش چند برابر کردن درآمد از حرفه حسابداری

اگر به دنبال یک روش برای چند برابر کردن درآمد از حرفه حسابداری هستید، باید به شما بگویم که شما در کنار تخصص حسابداری و مالیاتی به یک تخصص بسیار حیاتی دیگر نیاز دارید تا بتوانید حقوق و درآمد شغل حسابداری را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

مشکلی که حتی در حسابداران با سابقه به شدت دیده می‌شود یعنی نداشتن تخصص و تیمی که جذب پروژه و یا به اصطلاح اشتغالزایی مالی را بتواند به کمک آن انجام دهد.

اما نگران این مشکل نباشید چرا که همکاران ما در آموزشگاه حسابداری آریا تهران روش چند برابر کردن درآمد از حرفه حسابداری را به صورت اصولی و حرفه‌ای به شما آموزش خواهند داد.

ما این تضمین را به شما می دهیم که با یادگیری مفاهیم پایه و حرفه‌ای بازار کار رشته حسابداری بتوانید درآمد خود را را از شغل حسابداری به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

در ادامه به شما یاد خواهیم داد چطور در کنار کار ثابت پروژه حسابداری بگیرید.

پیشنهاد ویژه : برای افزایش درآمد تنها یادگیری ابتدایی و مقدماتی حسابداری کافی نیست. شما می بایست بصورت تخصصی و کاربردی تر حسابدرای را فرا بگیرید. به همین دلیل ما دوره آموزش حسابداری پیشرفته را به شما پیشنهاد می کنیم.

روش چند برابر کردن درآمد از حرفه حسابداری

چگونه پروژه حسابداری بگیریم

بعد از بررسی حقوق و درآمد شغل حسابداری به سراغ یک موضوع بسیار مهم پیرامون شغل حسابداری می رویم اینکه چگونه پروژه حسابداری بگیریم و بتوانیم حقوق و درآمد خود را در شغل حسابداری افزایش دهیم.

گرفتن پروژه حسابداری موضوع بسیار مهمی است که حتی حسابداران بسیار قدیمی و با تجربه هم باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند و محکوم به این نباشند که تا آخر عمرشان با یک حقوق کارمندی ساده به عنوان یک حسابدار در شرکت به خواهند زندگی کنند.

درواقع اخذ پروژه حسابداری یک راهکار اساسی است که می تواند درآمد شما را در شغل حسابداری افزایش دهد. برخی از حسابداران ترجیح می‌دهند که کارهای شخصی و علاقه مندی های خود را در ساعات خالی هفته انجام دهند، اما برخی دیگر که عده آنها هم کم نیست ترجیح می دهند که با قبول کردن پروژه های بیشتر درآمد ماهیانه خود را افزایش دهند.

البته تنها بخشی از این افراد موفق به قبول پروژه می‌شوند و برخی دیگر به دلایل مختلف نمی‌توانند پروژه های دلخواه خود را پیدا کنند که در این بخش ما قصد داریم بگوییم که حسابداران حرفه‌ای چگونه پروژه قبول می کنند و برای این کار باید به نکات زیر توجه نمایند :

راه های اخذ پروژه حسابداری

بهینه سازی و مدیریت زمان

استفاده از تجربیات مدیران مالی

مشاوره هفتگی با مدیران مالی

کسب تجربه عملی و کاربردی

ارتباطات اجتماعی و نگرش تیمی

حسابداران حرفه‌ای به هیچ عنوان از رسانه ها غافل نمی شوند

در نهایت تسلط کامل به نرم افزارهای حسابداری

با رعایت نکات ذکر شده حسابداران حرفه‌ای علاوه بر اینکه با کار کردن در شرکت و سازمان های مربوطه از این راه کسب درآمد می‌کنند ساعات خالی که در طول هفته دارند با اخذ پروژه حسابداری حقوق و درآمد خود را در شغل حسابداری افزایش می دهند.

البته شما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که تنها راه کسب درآمد بیشتر از شغل حسابداری لزوماً قبول کردن تعداد بالای پروژه حسابداری نیست. بلکه راه های دیگری مانند نوشتن کتاب و جزوه های آموزشی حسابداری و همچنین تدریس خصوصی و یا تدریس در آموزشگاه های حسابداری نیز راه هایی هستند که شما می توانید حقوق و درآمد خود را در شغل حسابداری افزایش دهید.

مثلا نوشتن و فروش نمونه سوالات اصول حسابداری به شرکت ها، اگان ها و افراد مختلف.

درآمد شرکت های حسابداری

گاهی برخی از مشاغل بر خلاف ظاهر کوچشان دارای سود خالص بسیاری هستند ، حسابداری نیز علی رقم شخصی بودن نوع شغلش مقدار قابل توجهی سود خالص دارد.

در واقع درآمد شرکت های حسابداری بستگی به حجم فعالیت آن ها دارد، مطمئنا هر چقدر حجم فعالیت ها بیشتر باشد درآمد شرکت های حسابداری بیشتر خواهد بود.

میزان سود اعلام شده از شغل حسابداری ۱۸٫۴ درصد می باشد، از طرفی مشاغلی نظیر خدمت مشاور املاک ۱۵.۲ درصد، شرکتها ی حقوقی ۱۴.۵ درصد سود، پزشکان ۱۳ درصد سود خالص از بهترین شغلها اعلام گردیده اند.تصویر

درآمد شرکت های حسابداری

برای ورود به شغل حسابداری از کجا شروع کنید

اولین چالش پیش روی شما برای اینکه حقوق و درآمد شغل حسابداری شما به یک ثبات مشخصی برسد این است که برای ورود به شغل حسابداری از کجا شروع کنید.

که در اینجا پیشنهاد کارشناسان آموزشگاه حسابداری آریا تهران به شما علاقه مندان به رشته حسابداری این است که برای ورود به شغل حسابداری به هیچ عنوان به مطالب تئوری محوری که در دانشگاه به شما آموزش داده شده است بسنده نکنید.

بلکه بهترین راهکار برای شما این است که با گذراندن دوره هایی که مختص بازار کار حسابداری در نظر گرفته شده است بتوانید سطح توانایی خود را در رشته حسابداری افزایش دهید و از این طریق آماده ورود به شغل حسابداری شوید ، که برای این منظور اساتید حسابداری آموزشگاه آریا تهران می توانند به شما عزیزان ایران مشاوره رایگان ارائه دهند تا بهترین تصمیم را در این خصوص بگیرید.

پیشنهاد ویژه : برای شروع یادگیری می توانید از دوره های آموزشی دپارتمان حسابداری مجتمع فنی آریا تهران شروع کنید. شما در این دوره های با حسابداری از پایه تا پیشرفته آشنا شده و پرکاربردترین نرم افزار های حسابداری را یاد خواهید گرفت.

برای ورود به شغل حسابداری از کجا شروع کنید

مدارک تحصیلی لازم برای شغل حسابداری

برای اینکه شما به شغل حسابداری ورود کنید و حقوق و درآمد شغل حسابداری خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید طبیعتاً نیاز به مدارک تحصیلی لازم برای شغل حسابداری دارید برای این منظور شما یا باید وارد دانشگاه شوید و مدارک مختلف کاردانی، کارشناسی و در صورت تمایل کارشناسی ارشد رشته حسابداری را در دانشگاه اخذ نمایید.

یا اینکه به موسسات و آموزشگاه های مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای مراجعه نمایید، و مدارک تحصیلی لازم برای ورود به شغل حسابداری را به دست آورید. برای این منظور پیشنهاد ما به شما عزیزان استفاده از خدمات آموزشگاه آریا تهران است.

متاسفانه امروزه منابعی که در دانشگاه‌های سراسر کشور پیرامون رشته حسابداری تدریس می شود منابع قدیمی هستند که نیازهای امروز بازار کار رشته حسابداری را برطرف نمی‌کند.

اما آموزشگاههای حسابداری مورد تایید سازمان فنی و حرفه ای به دلیل اینکه مجبور نیستند که حتما منابع وزارت علوم را تدریس کنند و می توانند با استخدام اساتید حرفه ای و کاربلد حسابداری منابع مورد نیاز بازار کار را در اختیار شما عزیزان قرار دهند می‌توانند شما را مهیای ورود به بازار کار رشته حسابداری نمایند.

در این خصوص شما می‌توانید با آموزشگاه حسابداری آریا تهران تماس حاصل فرمایید و مشاوره لازم را از اساتید حسابداری دریافت کنید.

رشته حسابداری فنی حرفه ای

بسیاری از علاقه مندان به رشته حسابداری بسیار نگران این موضوع هستند که آیا بعد از فارغ التحصیل شدن در این رشته می توانند برای خود آینده شغلی را تصور کنند و بتوانند به عنوان یک حسابدار به بازار و کار ورود کنند یا خیر در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شاخه های مختلف رشته حسابداری را را و تاثیر هرکدام را در بازار کار با هم بررسی کنیم.

آینده شغلی رشته حسابداری فنی و حرفه ای

رشته حسابداری فنی و حرفه ای جزوه رشته های پرکاربرد و پرطرفدار و در بین دانشجویان می باشد و اگر این رشته از فنی حرفه ای به صورت جامع و کاربردی تدریس شود مطمئنا می تواند آینده شغلی مناسبی را برای شما به ارمغان آورد.

اما مشکلی که وجود دارد این است که در بسیاری از دانشگاه‌های کشور متاسفانه شاخه های مختلف رشته حسابداری مانند حسابداری صنعتی، حسابداری حقوق و دستمزد، حسابداری مالی، حسابداری ویژه بازار کار و غیره به صورت کاربردی تدریس نمی شود.

و این امر موجب شده است که که متاسفانه به دانشجویان فارغ التحصیل رشته حسابداری بیشترین درصد بیکاری را در بین دانشجویان داشته باشد، به همین منظور ما در آموزشگاه فنی و حرفه ای آریا تهران کف یکی از بهترین آموزشگاه فنی حرفه ای در شهر تهران می باشد با استفاده از اساتیدی باتجربه و کاربلد که اکثراً خود در شرکت‌های بزرگ حسابداری مشغول به کار هستند دوره های مختلف حسابداری را به صورت کاربردی و تضمین شده برگزار می‌کنیم.

شما عزیزان میتوانید با گذراندن این دوره های کاربردی آماده ورود به بازار کار شوید

آینده شغلی رشته حسابداری فنی و حرفه ای

مشاغل مرتبط و همگون با رشته حسابداری

برای اینکه شما بتوانید حقوق و درآمد شغل حسابداری را افزایش دهید، بد نیست که با مشاغل مرتبط و همگون با رشته حسابداری نیز آشنا شوید.

مشاغلی مانند منشی گری و امور دفتری و برنامه ریزی استراتژی دیگر مشاغلی هستند که برخی از فارغ التحصیلان رشته حسابداری و بانکداری در آن مشغول به کار هستند. همچنین ورود به رشته اقتصاد هم برای افزایش درآمد در شغل حسابداری خالی از لطف نمی باشد.

اما لازمه این کار این است که شما به دانش تئوری که در دانشگاه کسب کرده‌اید اکتفا نکنید بلکه باید با گذراندن دوره حسابداری فنی حرفه ای آینده شغلی رشته حسابداری را به بهترین شکل ممکن برای خود رقم بزنید.

بازار کار رشته های حسابداری

وضعیت راه اندازی شغل حسابداری

وضعیت راه اندازی شغل حسابداری برای ورود به بازار کار حسابداری به این صورت است که شما باید ابتدا تحصیلات و آموزش های لازم را در زمینه حسابداری گذرانده باشید ، سپس با یادگیری مواردی که در قسمت قبلی به آن اشاره کردیم در صورتی که خودتان سرمایه لازم را دارید می توانید یک شرکت راه اندازی نمایید و در زمینه شغل حسابداری فعالیت کنید

و یا این که در شرکت ها و سازمان های مختلفی که در قسمت قبلی به آن ها اشاره کردیم به بازار کار رشته حسابداری ورود کنید.

برای راه اندازی شغل حسابداری نیازی نیست که نگران باشید چرا که آموزشگاه آریا تهران بهترین آموزشگاه حسابداری در غرب تهران با برگزاری دوره های کاربردی حسابداری ویژه اشتغال به کار شما را مهیای ورود به بازار کار حسابداری خواهد کرد.

بازار کار حسابداری در کانادا

بازار کار حسابداری در کانادا ، برای آن دسته از عزیزانی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند، اگر نگاهی به لیست مشاغل پردرآمد و پرطرفداری که هر ساله توسط دولت کانادا منتشر می شود بیاندازید، متوجه می شوید که حسابداری یکی از شغل هایی است که در کانادا نیز مانند کشورهای دیگر مورد استقبال قرار می گیرد و از جایگاه ویژه ای برخوردار است

در کشور کانادا این نیاز بیش تر حس می شود و به دلیل وجود شرکت های کوچک و بزرگ بسیار، موقعیت های شفلی بسیاری برای افرادی که در حوزه حسابداری تحصیل کرده و تخصص دارند وجود دارد.

حتی جالب است بدانید که با توجه تامین بخش مهمی از بودجه دولتی از طریق مالیات، تامین و وجود قوانین جامع مالیاتی اهمیت این جامعه به متخصصین امر حسابداری رو دو چندان می کند.

این بدان معناست که اگر شما در رشته حسابداری تحصیل کردید یا قصد کار در کانادا را دارید، شانس این را دارید که برای شرکت های مختلف و ارگان ها رزومه ارسال کنید و به راحتی در یکی از آن ها شروع به کار کنید.

کشور کانادا امروزه جز کشور هایی است که نیاز مبرم به حسابدار حر فه ای دارد ، پس عزیزانی که قصد مهاجرت و ورورد به بازار کار حسابداری در کشور کانادا را دارند، می توانند در این کشور با استفاده از شغل حسابداری درآمد زایی چشمگیری را داشته باشند.

منبع : وب سایت آموزشگاه آریا تهران www.aryatehran.com

پیشنهاد مطالعه:

لیست نرم افزار های حسابداری پر کاربرد

تعریف حسابداری مالی

انواع حسابداری چیست

قیمت سیستم حسابداری

برای ایجاد تبلیغات در سایت های خبری به صفحه رپورتاژ در وب سایت atgo.ir مراجعه نمایید.

ارائه خدمات تولید محتوا توسط بهترین شرکت تولید محتوا در تهران

ارائه خدمات فیشیال صورت توسط بهترین کلینیک زیبایی تهران

ارائه خدمات لیفت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی تهران

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

اخبار استانها

پربازدید ترین خبرها

پربحث ترین خبرها